Α’ τάξη

Μια δημιουργική πασχαλινή διαδρομή!

Οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης του σχολείου μας συμμετέχουν με ενθουσιασμό στο ευρωπαϊκό e-Twinning πρόγραμμα “Easter Creations”, μια ξεχωριστή δράση που ενώνει παιδιά από διαφορετικές χώρες μέσα από τη χαρά της δημιουργίας και της ανταλλαγής ευχών.

Στο πλαίσAA@1ιο του προγράμματος, οι μικροί μας μαθητές σχεδίασαν, ζωγράφισαν και διακόσμησαν με αγάπη τις δικές τους μοναδικές πασχαλινές κάρτες, γεμίζοντάς τες με χρώματα, σύμβολα της άνοιξης και ζεστά μηνύματα για το Πάσχα. Οι κάρτες αυτές στάλθηκαν σε σχολεία από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ και το δικό μας σχολείο θα λάβει ευχετήριες κάρτες από τους συνεργάτες του προγράμματος.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά όχι μόνο εξασκούν τη δημιουργικότητά τους, αλλά και έρχονται σε επαφή με τα πασχαλινά έθιμα και τις παραδόσεις άλλων λαών, ανακαλύπτοντας τις ομοιότητες και τις διαφορές που μας συνδέουν. Παράλληλα, καλλιεργούν σημαντικές δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και διαπολιτισμικής κατανόησης, ενισχύοντας την αίσθηση ότι ανήκουμε όλοι σε μια μεγάλη, παγκόσμια κοινότητα.

Η αποστολή των καρτών ολοκληρώθηκε με επιτυχία, σκορπίζοντας ευχές και χαμόγελα πέρα από σύνορα και γλώσσες! Ανυπομονούμε να λάβουμε κι εμείς τις δικές μας κάρτες και να συνεχίσουμε αυτό το υπέροχο ταξίδι της δημιουργικής επικοινωνίας!

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Το Κουτί της Πανδώρας… αλλιώς!

Ο Όμιλος «Μυθοπεριπέτειες» του σχολείου ασχολήθηκε με το γνωστό αρχαιοελληνικό μύθο του Κουτιού της Πανδώρας, δίνοντάς του μια διαφορετική και αισιόδοξη προοπτική. Αντί να εστιάσουν στις συμφορές που απελευθερώθηκαν από το κουτί, τα παιδιά του Ομίλου επέλεξαν να ανατρέψουν την ιστορία και να δημιουργήσουν ένα κουτί γεμάτο με όλα τα θετικά στοιχεία που μπορούν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο.

Με δημιουργικότητα και φαντασία, κατασκεύασαν ένα πολύχρωμο και καλαίσθητο κουτί, το οποίο δεν έκρυβε θλίψη και πόνο, αλλά αντίθετα, ήταν γεμάτο ελπίδα, χαρά, αγάπη, φιλία και αλληλεγγύη. Κάθε στοιχείο που τοποθετήθηκε μέσα του επιλέχθηκε με προσοχή, ώστε να συμβολίζει τις θετικές δυνάμεις που μας βοηθούν να προχωράμε μπροστά και να δημιουργούμε έναν πιο φωτεινό και αρμονικό κόσμο.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά όχι μόνο γνώρισαν καλύτερα τον μύθο, αλλά τον ερμήνευσαν με έναν τρόπο που αναδεικνύει τη δύναμη της αισιοδοξίας και της πίστης στο καλό. Η δραστηριότητα τους ενθάρρυνε να σκεφτούν τις θετικές αξίες της ζωής, να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της ενότητας και της συνεργασίας και να καταλάβουν ότι όλοι μπορούμε να συνεισφέρουμε στη δημιουργία ενός κόσμου γεμάτου φως και αγάπη.

Το δικό τους «Κουτί της Πανδώρας» δεν είναι ένα κουτί δυστυχίας, αλλά ένας θησαυρός ελπίδας και θετικής ενέργειας που μας υπενθυμίζει πως, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές, υπάρχουν πάντα λόγοι να πιστεύουμε σε ένα καλύτερο αύριο!

AA1 AA2 AA3

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Στο Λαογραφικό Μουσείο Σιναράδων!

Το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας – Αθηναγόρειο, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του δράσεων, πραγματοποίησε σήμερα εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Σιναράδων με τη συμμετοχή των μαθητών των Α’ και Β’ τάξεων.

ss1Η επίσκεψη είχε ως στόχο να φέρει τα παιδιά σε επαφή με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Κέρκυρας, γνωρίζοντας από κοντά τα παραδοσιακά ήθη και έθιμα του νησιού. Μέσα από μια αναλυτική ξενάγηση στους χώρους του μουσείου, τα μικρά παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά αντικείμενα της καθημερινής ζωής των παλαιών Κερκυραίων, να ακούσουν ενδιαφέρουσες ιστορίες για τις συνήθειες των προγόνων μας και να κατανοήσουν τον τρόπο ζωής σε παλαιότερες εποχές.

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε έναν ζωντανό τρόπο μάθησης, επιτρέποντας στα παιδιά να συνδέσουν τις γνώσεις τους με την τοπική ιστορία και παράδοση.

Η επίσκεψη εντάσσεται, ταυτόχρονα,  στις δράσεις προετοιμασίας του σχολείου μας για τη συμμετοχή μας στο πανελλήνιο συνέδριο «έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου», το οποίο θα πραγματοποιηθεί σε λίγες ημέρες στην Πάτρα. Μέσα από αυτή τη βιωματική προσέγγιση, οι μαθητές μας προετοιμάζονται να παρουσιάσουν τις εργασίες τους, συμβάλλοντας στη διατήρηση και ανάδειξη της πολιτιστικής μας ταυτότητας.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους και επιβεβαίωσε τη σημασία της διασύνδεσης της σχολικής μάθησης με την τοπική κληρονομιά.

Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό του Λαογραφικού Μουσείου Σιναράδων για τη φιλοξενία και την εξαιρετική ξενάγηση.

s2 s3
s4 s5 s6

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Βιώσιμη μόδα από τους/τις μαθητές/τριες της Α’ τάξης!

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος The New Story of Paper, οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης συμμετείχαν σε μια μοναδική δημιουργική δράση, όπου η τέχνη και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση συναντήθηκαν στη σκηνή ενός fashion show με ρούχα φτιαγμένα από ανακυκλωμένο χαρτί!

aa1Με οδηγό τη φαντασία και την ομαδική εργασία, τα παιδιά δημιούργησαν εντυπωσιακές ενδυμασίες, αποδεικνύοντας πως τα υλικά που θεωρούμε άχρηστα μπορούν να αποκτήσουν νέα ζωή μέσα από την επαναχρησιμοποίηση και τη δημιουργικότητα.

Η δική μας πρωτότυπη κατασκευή:

Ξεχωρίσαμε με ένα εντυπωσιακό γιλέκο, φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένα υλικά, το οποίο απέδειξε ότι η βιώσιμη μόδα δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά μια συνειδητή επιλογή που συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος.

Τι πετύχαμε μέσα από αυτή τη δράση;

✔ Μάθαμε για την αξία της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης.

✔ Καλλιεργήσαμε τη δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική έκφραση.

✔ Αναδείξαμε τη σημασία της βιώσιμης μόδας και της οικολογικής συνείδησης.

✔ Συνεργαστήκαμε και διασκεδάσαμε, φέρνοντας τις ιδέες μας στη ζωή!

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα The New Story of Paper μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε το χαρτί με μια διαφορετική ματιά: όχι ως ένα απλό υλικό, αλλά ως έναν καμβά δημιουργίας με άπειρες δυνατότητες.

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Παγκόσμια ημέρα γυναικών στην επιστήμη: μια γιορτή γυναικών πρωτοπόρων!

αα2Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γυναικών στην επιστήμη, τα παιδιά της Α’ τάξης γνώρισαν τη ζωή και τα επιτεύγματα δύο εξαιρετικών γυναικών που άφησαν το στίγμα τους στην ιστορία: την Αμέλια Έρχαρτ και τη Μαντάμ Κιουρί!

Στην τάξη διάβασαν  ένα παραμύθι για τη ζωή της Αμέλια Έρχαρτ, της πρώτης γυναίκας αεροπόρου που έγραψε ιστορία στον κόσμο της αεροπορίας. Τα παιδιά εξερεύνησαν εικόνες, διάβασαν το παραμύθι και κατέγραψαν τα σπουδαία κατορθώματά της, εμπνευσμένα από το θάρρος και την αποφασιστικότητά της! Ταυτόχρονα μελέτησαν τη ζωή της Μαντάμ Κιουρί, και μετά δημιούργησαν ένα όμορφο πόστερ που τιμά τις δύο αυτές σπουδαίες γυναίκες. Η συνεργασία μας έδειξε πώς η γνώση και η επιμονή μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο!

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά μας έμαθαν να εκτιμούν τη συμβολή των γυναικών στην επιστήμη και την τεχνολογία, ενώ παράλληλα εμπνεύστηκαν να ακολουθήσουν τα όνειρά τους χωρίς φόβο και με αυτοπεποίθηση!

 

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Δημιουργική δραστηριότητα στο πρόγραμμα “The New Story of Paper”

Στο παα1λαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος με θέμα την ανακύκλωση “The New Story of Paper”, το Α2 τμήμα μας καλεί να ανακαλύψουμε μια δημιουργική δραστηριότητα γεμάτη φαντασία και έμπνευση! Τα παιδιά μας, χρησιμοποιώντας χαρτοπολτό που δημιούργησαν τα ίδια έφτιαξαν όμορφες χάντρες. Αφού στέγνωσαν, τις ζωγράφισαν με ζωντανά χρώματα και δημιούργησαν μοναδικά κολιέ και βραχιόλια, τα οποία μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους!

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά δεν απέκτησαν μόνο μια νέα εμπειρία δημιουργίας, αλλά και μια βαθύτερη κατανόηση της σημασίας της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης  υλικών. Η δημιουργικότητά τους μας θυμίζει πόσο σημαντική είναι η φροντίδα του περιβάλλοντος και πώς μπορούμε να μετατρέψουμε το παλιό σε καινούριο με λίγη φαντασία!

 

 

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Η Α’ τάξη στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “The New Story of Paper”!

Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά σε δράσεις ανακύκλωσης, και η Α’ τάξη κάνει ένα βήμα παραπέρα, λαμβάνοντας μέρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “The New Story of Paper”! Μαζί με σχολεία από Τουρκία, Σερβία και Ρουμανία, τα παιδιά θα συνεργαστούν για να ανακαλύψουν νέους τρόπους αξιοποίησης του χαρτιού, προωθώντας την περιβαλλοντική συνείδηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

📜 Τι θα κάνουμε στο πρόγραμμα;
✅ Θα ανταλλάξουμε ιδέες, προτάσεις και εμπειρίες για τη χρήση του χαρτιού.
✅ Θα δημιουργήσουμε κατασκευές από ανακυκλωμένο χαρτί.
✅ Θα φτιάξουμε το δικό μας χαρτί από ήδη χρησιμοποιημένο!
✅ Θα γνωρίσουμε την κουλτούρα και τις συνήθειες άλλων χωρών, προσεγγίζοντας το θέμα της ανακύκλωσης με διεθνή ματιά.

🎨📢 Η πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση!
Σήμερα έγινε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση με τα σχολεία του προγράμματος! Τα παιδιά συστήθηκαν μέσα από ζωγραφιές και αντάλλαξαν ευχές και σκέψεις για το ξεκίνημα αυτής της όμορφης συνεργασίας. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία, γεμάτη χαμόγελα και δημιουργικότητα!

🌱 Γιατί είναι σημαντικό;
Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές μας να μάθουν πώς η ανακύκλωση και η βιωσιμότητα μπορούν να επηρεάσουν θετικά το περιβάλλον. Παράλληλα, έρχονται σε επαφή με συνομηλίκους από άλλες χώρες, καλλιεργώντας την ανταλλαγή απόψεων, την ομαδικότητα και τη διαπολιτισμική επικοινωνία.

♻️ Μέσα από μικρές πράξεις, συμβάλλουμε σε ένα καλύτερο αύριο!

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Συνεργασία με παιδιά από ευρωπαϊκές χώρες!

Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά σε δράσεις ανακύκλωσης, και η Α’ τάξη κάνει ένα βήμα παραπέρα, λαμβάνοντας μέρος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “The New Story of Paper”! Μαζί με σχολεία από Τουρκία, Σερβία και Ρουμανία, τα παιδιά θα συνεργαστούν για να ανακαλύψουν νέους τρόπους αξιοποίησης του χαρτιού, προωθώντας την περιβαλλοντική συνείδηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

📜 Τι θα κάνουμε στο πρόγραμμα;
✅ Θα ανταλλάξουμε ιδέες, προτάσεις και εμπειρίες για τη χρήση του χαρτιού.
✅ Θα δημιουργήσουμε κατασκευές από ανακυκλωμένο χαρτί.
✅ Θα φτιάξουμε το δικό μας χαρτί από ήδη χρησιμοποιημένο!
✅ Θα γνωρίσουμε την κουλτούρα και τις συνήθειες άλλων χωρών, προσεγγίζοντας το θέμα της ανακύκλωσης με διεθνή ματιά.

🎨📢 Η πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση!
Σήμερα έγινε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση με τα σχολεία του προγράμματος! Τα παιδιά συστήθηκαν μέσα από ζωγραφιές και αντάλλαξαν ευχές και σκέψεις για το ξεκίνημα αυτής της όμορφης συνεργασίας. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία, γεμάτη χαμόγελα και δημιουργικότητα!

🌱 Γιατί είναι σημαντικό;
Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές μας να μάθουν πώς η ανακύκλωση και η βιωσιμότητα μπορούν να επηρεάσουν θετικά το περιβάλλον. Παράλληλα, έρχονται σε επαφή με συνομηλίκους από άλλες χώρες, καλλιεργώντας την ανταλλαγή απόψεων, την ομαδικότητα και τη διαπολιτισμική επικοινωνία.

♻️ Μέσα από μικρές πράξεις, συμβάλλουμε σε ένα καλύτερο αύριο!

D2 1 D1 D3

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ανακύκλωση και δημιουργία με την τεχνική του Quilling!

Σήμερα, τα παιδιά της Α’ τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τεχνική του quilling, μετατρέποντας απλές λωρίδες χαρτιού σε όμορφες δημιουργίες! Μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “The New Story of Paper”, συνεχίζουμε να ανακαG1λύπτουμε πρωτότυπους τρόπους για να ανακυκλώνουμε και να επαναχρησιμοποιούμε το χαρτί που περισσεύει από άλλες κατασκευές.

📜 Τι κάναμε σήμερα;
✅ Χρησιμοποιήσαμε χαρτί που είχε περισσέψει από προηγούμενες κατασκευές.
✅ Μάθαμε την τεχνική του quilling (τεχνική περιελίξεως χαρτιού), όπου λεπτές λωρίδες χαρτιού τυλίγονται και διαμορφώνονται σε εντυπωσιακά σχέδια.
✅ Δημιουργήσαμε σαλιγκάρια 🐌, δίνοντας νέα ζωή στο χαρτί με έναν διασκεδαστικό και καλλιτεχνικό τρόπο.
✅ Κατανοήσαμε τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης υλικών και του σεβασμού στο περιβάλλον.

🌍♻️ Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία, τα παιδιά έμαθαν ότι το χαρτί δεν πετιέται, αλλά μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι καινούργιο και όμορφο!

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα E-Twinning για την Ανακύκλωση

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος E-Twinning “The New Story of Paper”, το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά στην προώθηση της ανακύκλωσης και της βιώσιμης ανάπτυξης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Α’ τάξης έζησανεε4 μια μοναδική εμπειρία, πραγματοποιώντας την πρώτη διαδικτυακή τους συνάντηση με συνεργαζόμενα σχολεία από την Τουρκία, τη Σερβία και τη Ρουμανία.

Τα παιδιά με τη χρήση της τεχνολογίας, μέσα από ζωγραφιές, συστήθηκαν και αντάλλαξαν ευχές για την έναρξη αυτού του όμορφου ταξιδιού, το οποίο επικεντρώνεται στην ανακύκλωση και τη δημιουργική επαναχρησιμοποίηση του χαρτιού. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις, ιδέες και προτάσεις για τη χρήση του χαρτιού, να δημιουργήσουν κατασκευές με ανακυκλωμένο χαρτί και να φτιάξουν το δικό τους χαρτί από ήδη χρησιμοποιημένο υλικό.

Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια σημαντική παιδαγωγική και κοινωνική πρωτοβουλία, που ενώνει παιδιά από διαφορετικές χώρες, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα, την περιβαλλοντική συνείδηση, αλεε2λά και τη διαπολιτισμική επικοινωνία και την ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων για διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς.

Μέσα από το πρίσμα της πράσινης οικονομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης, γινόμαστε όλοι μέρος μιας προσπάθειας για ένα καλύτερο περιβάλλον και ένα πιο βιώσιμο μέλλον!

εε1*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Πρόγραμμα HELMEPA

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του προγράμματος HELMEPA για την προστασία της θάλασσας, οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης συμμετείχαν σε έναν δημιουργικό διαγωνισμό με θέμα τα λιβάδια Ποσειδωνίας!

Αφού γνώρισαν τη σημασία των λιβαδιών Ποσειδωνίας για το θαλάσσιο οικοσύστημα, τα παιδιά εμπνεύστηκαν από εικόνες και μουσικές και δημιούργησαν μια ομαδική ζωγραφιά ανά τμήμα. Μέσα από αυτή τη δράση, ανέδειξαν με φαντασία και χρώματα την ομορφιά και την αξία της θαλάσσιας ζωής.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή και τη δημιουργικότητά τους! 🌊🎨✨

hel5 hel1
hel3 hel4

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Πρόγραμμα eTwinning “Shine Your Emotion”

Στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning “Shine Your Emotion”, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Α1, Α2 και Γ συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, φυτεύοντας πολύχρωμα λουλούδια στην αυλή του σχολείοα1υ μας!

Μέσα από αυτή τη δημιουργική διαδικασία, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη γη, να αγγίξουν το χώμα και να βιώσουν τη χαρά της φροντίδας και της δημιουργίας. Ανακάλυψαν πώς μια απλή πράξη, όπως η φύτευση ενός λουλουδιού, μπορεί να γεμίσει την καρα2διά τους με συναισθήματα χαράς, γαλήνης και πληρότητας.

Η σύνδεση με τη φύση μας κάνει να νιώθουμε όμορφα, μας διδάσκει την αξία της φροντίδας και της υπομονής και μας χαρίζει πολύτιμες στιγμές συνεργασίας και χαμόγελου!

Συνεχίζουμε να ομορφαίνουμε το σχολείο μας και να καλλιεργούμε θετικά συναισθήματα! 🌱💚🌸

α3

 

 

 

 

 

 

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Για τους τρεις Ιεράρχες

ΙΕΑΡ1

Με αφορμή τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, οι μαθητές του Α2 αφιέρωσαν χρόνο στη μελέτη του έργου των Τριών Ιεραρχών στην κοινωνία. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, κατέγραψαν τις αξίες και τις αρχές που πρεσβεύει το συνολικό τους έργο, κατανοώντας τη σημασία της προσφοράς, της παιδείας και της αγάπης προς τον συνάνθρωπο.

Στο πλαίσιο της δραστηριότητας, κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του στέμμα, το “Στέμμα των Αξιών”. Πάνω στην κάθε κορώνα έγραψαν σημαντικές αξίες, όπως η αγάπη, η καλοσύνη και η μάθηση, τιμώντας με τον δικό τους δημιουργικό τρόπο το έργο των Τριών Ιεραρχών.

Η εκπαιδευτική αυτή δράση έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να μπουν στον ρόλο των Τριών Ιεραρχών, να σκεφτούν και να συζητήσουν για τις αξίες που εκείνοι προώθησαν, ενισχύοντας τη σύνδεσή τους με τις διαχρονικές αρχές της παιδείας και της ηθικής. Ήταν μια ημέρα γεμάτη μάθηση, δημιουργικότητα και προβληματισμό!

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Μια αξέχαστη επίσκεψη στο Μον Ρεπό

Χθες, οι μαθητές της Α’ τάξης πραγματοποίησαν μια αξέχαστη επίσκεψη στο Μον Ρεπό, όπου είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη φύση μέσα στον χειμώνα. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά μάζεψαν χειμωνιάτικα λουλούδια, παρατήρησαν το φυσικό περιβάλλον και απόλαυσαν το παιχνίδι μέσα στη φύση.

Η παρατήρηση ξεκίνησε με την καταγραφή των χαρακτηριστικών του τοπίου του Μον Ρεπό κατά τη χειμερινή περίοδο. Οι μαθητές κατέγραψαν στοιχεία της φύσης, όπως τα γυμνά δέντρα, τα ανθισμένα χειΜΟΝ ΡΕΠΟ1μωνιάτικα λουλούδια και την ηρεμία που αποπνέει ο χώρος. Στη συνέχεια, εξέφρασαν τα συναισθήματά τους για την εμπειρία τους και μίλησαν για την ομορφιά της φύσης και την αρμονία που ένιωσαν.

Ως δημιουργική δραστηριότητα, τα παιδιά δημιούργησαν ένα όμορφο κολάζ, αποτυπώνοντας τα συναισθήματά τους και τις εικόνες που τους εντυπωσίασαν. Χρησιμοποίησαν χρώματα για να ζωγραφίσουν τα δέντρα και τα λουλούδια που παρατήρησαν, ενώ κόλλησαν και μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά χειμερινά λουλούδια που συνέλεξαν.

Ήταν μια ημέρα γεμάτη χαρά, μάθηση και δημιουργικότητα, που έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη φύση μέσα από τις αισθήσεις τους. Ανυπομονούμε για τις επόμενες εξορμήσεις μας!

 

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Επίσκεψη μαθητών/τριών στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κέρκυρας με επίκεντρο την προσβασιμότητα και την ένταξη

Οι μαθητές του 4ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο έζησαν μια μοναδική εμπειρία, πραγματοποιώντας μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κέρκυρας. Μια επίσκεψη που συνδύασε την εξερεύνηση της ιστορίας με την ενημέρωση, τη διερεύνηση και την ευαισθητοποίησή τους για την προσβασιμότητα και την ένταξη των ατόμων με αναπηρία. Η επίσκεψη αυτή έγινε στο πλαίσιο των δράσεων και των εκδηλώσεων του σχολείου για το γιορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές περιηγήθηκαν, εξερεύνησαν τα εκθέματα του μουσείου και έμαθαν για την αξία της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις επιγραφές των εκθεμάτων που ήταν γραμμένες στο σύστημα γραφής και ανάγνωσης των τυφλών (κώδικας Braille), προσφέροντας, προσφέροντας στα παιδιά μια εναλλακτική δυνατότητα να συνδεθούν με την ιστορία με έναν διαφορετικό και πιο προσιτό τρόπο για τα άτομα με οπτική αναπηρία.

Μάλιστα, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια βιωματική δραστηριότητα, κατά την οποία έκλεισαν τα μάτια τους και ψηλάφησαν τα εκθέματα, βιώνοντας την ιστορία μέσω της αφής, όπως την αντιλαμβάνονται τα άτομα με οπτική αναπηρία.

Μέσω αυτής της εμπειρίας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αντιληφθούν τις λεπτομέρειες και την υφή των αντικειμένων, αποκτώντας μια πιο βαθιά εκτίμηση για την ιστορική τους σημασία και την προσβασιμότητα μέσω της αφής, ενώ κατανόησαν τις λεπτομέρειες και την υφή των αντικειμένων με έναν διαφορετικό τρόπο.

Η επίσκεψη ανέδειξε επίσης τη σημασία των δημόσιων υποδομών για τα άτομα με αναπηρία.

Στη διαδρομή προς το μουσείο, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρατήρησαν με ενδιαφέρον το ειδικό δάπεδο για τυφλούς στο πεζοδρόμιο, το οποίο τους καθοδηγούσε με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα προς τον προορισμό τους. Το ανάγλυφο της διαδρομής τους εξήγησε τη σημασία του να υπάρχει μια σαφής και ασφαλής κατεύθυνση για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Ωστόσο, παρατήρησαν και μια σημαντική δυσκολία: στις ράμπες για άτομα με αναπηρία, υπήρχαν σταθμευμένα αυτοκίνητα, γεγονός που καθιστούσε δύσκολη την πρόσβαση και την ομαλή διέλευση των ατόμων με κινητικά προβλήματα ή αναπηρία. Αυτή η εμπειρία τους έκανε να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε τους δημόσιους χώρους και τις υποδομές που εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα για όλους.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια δημιουργική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώθηκαν με το σύστημα γραφής Braille, γράφοντας τα ονόματά τους. Η άσκηση αυτή όχι μόνο ενίσχυσε τη δημιουργικότητά τους, αλλά και τους έφερε πιο κοντά στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.

Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μέρος των εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών του σχολείου για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της κατανόησης και της υπευθυνότητας απέναντι σε όλους τους συνανθρώπους μας. Τα παιδιά ενίσχυσαν τη δημιουργικότητά τους, αλλά απέκτησαν και μια πιο βαθιά εκτίμηση για τις προκλήσεις και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία.

ΑΜ3 1 αμου123 ΑΜ2 ΑΜ1

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Επίσκεψη στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης

Οι μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης και να γνωρίσουν από κοντά την πλούσια κουλτούρα της κορεατικής ζωγραφικής.

Μέσα από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα γεμάτο δημιουργικότητα, τα παιδιά γνώρισαν τη διαδικασία δημιουργίας των ιδεογραμμάτων και εμπνεύστηκαν από την τέχνη της παραδοσιακής κορεατικής ζωγραφικής. Με τη χρήση μελανιού, αποτύπωσαν την ομορφιά της φύσης μέσα από τη δική τους ματιά, δημιουργώντας μοναδικά έργα τέχνης.

Η δράση αυτή αποτέλεσε ένα παράθυρο στον κόσμο της κορεατικής κουλτούρας, ενισχύοντας τη φαντασία και την εκτίμηση για τις διαφορετικές πολιτισμικές παραδόσεις.

Συγχαρητήρια στους μικρούς μας καλλιτέχνες!

k2 k1 k3

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Ιππικού Αθλητικού Ομίλου Κέρκυρας

Μια πρωτόγνωρη και ιδιαίτερη όμορφη εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μικροί μαθητές του 4ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Κέρκυρας – Αθηναγόρειο με την εκπαιδευτική επίσκεψή τους στις εγκαταστάσεις του Ιππικού Αθλητικού Ομίλου Κέρκυρας. Η επίσκεψη αυτή, που οργανώθηκε στο πλαίσιο του γιορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας των Ζώων, είχε ως στόχο να προσφέρει στα παιδιά μια βιωματική εμπειρία επαφής με τα άλογα και να τους δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον κόσμο της ιππασίας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία:

  • Να ξεναγηθούν στους χώρους του ιππικού ομίλου.
  • Να μάθουν για τη φροντίδα και τις ανάγκες των αλόγων.
  • Να συμμετάσχουν σε βασικά μαθήματα ιππασίας, υπό την επίβλεψη έμπειρων εκπαιδευτών.
  • Να παρακολουθήσουν παρουσίαση για την ιστορία της ιππασίας και τη σημασία της στη ζωή του ανθρώπου.

Τα παιδιά βίωσαν μια ξεχωριστή και πολύ ευχάριστη εμπειρία, αφού απόλαυσαν την επαφή και την αλληλεπίδραση με τα άλογα, ενημερώθηκαν για τη φροντίδα τους, την ιστορία της ιππασίας και τη σημασία της υπευθυνότητας απέναντι στα ζώα. Παράλληλα ήρθαν σε επαφή με τη φύση και το περιβάλλον, αφού ο όμιλος βρίσκεται σε ένα όμορφο, φυσικό τοπίο, που πρόσφερε στους μαθητές και στις μαθήτριες μια ευχάριστη αλλαγή από την καθημερινότητά τους.

Α Β