Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος -εκπαιδευτική δράση του Σχολείου
Στις 27 Ιανουαρίου, Διεθνή Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος και Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος, το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας – Αθηναγόρειο διοργάνωσε μια σημαντική εκπαιδευτική δράση, που είχε ως στόχο τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και την καλλιέργεια αξιών όπως η αλληλεγγύη, η ανεκτικότητα, η ισότητα, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και η ειρήνη.
Η δράση περιλάμβανε επίσκεψη στην Εβραϊκή συνοικία της Κέρκυρας, έναν ιστορικό χώρο με ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου αποτέλεσε τόπο μαρτυρίου για την Εβραϊκή κοινότητα του νησιού. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικά ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με την εκδίωξη και τον αφανισμό μεγάλου μέρους της τοπικής Εβραϊκής κοινότητας από τις δυνάμεις κατοχής.
Η επίσκεψη κορυφώθηκε με την παρουσία τους στο μνημείο του Ολοκαυτώματος, που είναι αφιερωμένο στους Εβραίους κατοίκους της Κέρκυρας που εκτοπίστηκαν και εξοντώθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, κυρίως στο Άουσβιτς.
Στο πλαίσιο της δράσης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με την κα Νίνα Βιτάλ, ενεργό μέλος της Εβραϊκής Κοινότητας της Κέρκυρας, η οποία παρουσίασε την πλούσια ιστορία της κοινότητας, η οποία πριν από τον πόλεμο αποτελούσε αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής του νησιού, και εξήγησε τις τραγικές συνθήκες που οδήγησαν στην εξόντωση της πλειονότητας των μελών της κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής. Μέσα από τις προσωπικές αφηγήσεις της, οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν τη βαθιά ανθρώπινη διάσταση αυτής της τραγωδίας.
Η δράση ολοκληρώθηκε με μια λιτή, αλλά βαθιά συγκινητική τελετή μνήμης. Οι μαθητές κατέθεσαν λουλούδια και άναψαν κεριά στο μνημείο, τιμώντας τα θύματα του Ολοκαυτώματος. Η στιγμή αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αναλογιστούν τη σημασία του «Ποτέ ξανά» ως διαχρονικό μήνυμα ενάντια στον ρατσισμό, τις διακρίσεις και τη μισαλλοδοξία.
Μετά την τελετή, ακολούθησε συζήτηση, κατά την οποία οι μαθητές μοιράστηκαν τις σκέψεις τους και έθεσαν ερωτήματα σχετικά με τα γεγονότα και τις εμπειρίες που είχαν μόλις βιώσει. Ο διάλογος αυτός βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ιστορικής μνήμης για την οικοδόμηση ενός μέλλοντος βασισμένου στη δικαιοσύνη, τον σεβασμό και την αλληλεγγύη.
Η εκπαιδευτική αυτή πρωτοβουλία εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο δράσεων του σχολείου, που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στην ιστορία, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την ανάπτυξη της κοινωνικής τους ευθύνης. Μέσα από δράσεις όπως αυτή, το σχολείο συμβάλλει στη διαμόρφωση πολιτών που προάγουν τις πανανθρώπινες αξίες, καταδικάζουν τη μισαλλοδοξία και δεσμεύονται να αγωνιστούν για έναν κόσμο ειρηνικό και δίκαιο.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής, του εργαστηρίου δεξιοτήτων, κατασκεύασαν πινακίδες και συζήτησαν για τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε στον δρόμο ως οδηγοί, ως πεζοί, ως ποδηλάτες.
Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου παρακολούθησαν το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής στο Αστυνομικό τμήμα Κέρκυρας. Μπήκαν στη θέση του οδηγού, του πεζού και του ποδηλάτη και συμμετείχαν στις δραστηριότητες που τους είχαν ετοιμάσει.
Η Κυκλοφοριακή Αγωγή μέσα από τη μύηση των παιδιών στην κατάλληλη οδική συμπεριφορά με θεωρητικό αλλά και βιωματικό τρόπο, είναι ένα σύντομο και ασφαλές μονοπάτι για να μπορούν, σήμερα, να προστατεύσουν τον εαυτό τους στον δρόμο συνετίζοντας παράλληλα εμάς τους μεγάλους όποτε παρεκκλίνουμε από τα ίδια μας τα διδάγματα και, αύριο, να εξελιχθούν σε ευσυνείδητους οδηγούς και χρήστες του οδικού δικτύου.
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Η Ε’ Τάξη για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ στην Κέρκυρα
Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου), πραγματοποίησαν μια βιωματική δράση χαρτογράφησης των προσβάσιμων διαδρομών για ΑμεΑ στην πόλη της Κέρκυρας.
Με οδηγούς το χάρτη φιλικών διαδρομών ΑμεΑ του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και το διαδραστικό χάρτη που δημιούργησαν άλλοι παιδιά του σχολείου με έρευνά τους, περιηγήθηκαν σε κεντρικά σημεία της πόλης και κατέγραψαν τις προσβάσιμες και μη προσβάσιμες υποδομές:
- Δημοτικό Θέατρο: Πλήρης πρόσβαση για ΑμεΑ, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
- Μουσείο Μουσικής “Ν.Χ. Μάντζαρος”: Εξωτερικά μη προσβάσιμο.
- Εκκλησία Αγίου Σπυρίδωνα: Μη προσβάσιμη, λόγω σκαλιού στην είσοδο.
- Μουσείο Χαρτονομισμάτων: Εσωτερικά προσβάσιμο (ανελκυστήρας), αλλά μη προσβάσιμο εξωτερικά, λόγω σκαλιών.
- Ασιατικό Μουσείο: Πρόσβαση μέσω πλαϊνής εισόδου.
- Πινακοθήκη: Μη προσβάσιμη.
- Παλαιό Φρούριο: Πρόσβαση για ΑμεΑ στην είσοδο, με αρκετές προσβάσιμες υποδομές στο εσωτερικό και διαθέσιμη τουαλέτα ΑμεΑ.
Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά βίωσαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους, ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας απλής βόλτας στην πόλη. Παράλληλα, εστίασαν στα δικαιώματα και στις δυνατότητες που πρέπει να έχουν τα Άτομα με Αναπηρία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη βελτίωσης της προσβασιμότητας στους δημόσιους χώρους.
Η εκπαιδευτική πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα ακόμη βήμα του σχολείου μας για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών και των μαθητριών μας για τα κοινωνικά ζητήματα και την ανάπτυξη ενσυναίσθησης, με στόχο τη δημιουργία μιας πιο δίκαιης και συμπεριληπτικής κοινωνίας.
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Τραπεζογραμμάτων της Alpha Bank (πρώην Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας).
Την Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου επισκέφθηκαν το Μουσείο Τραπεζογραμμάτων της Alpha Bank (πρώην Μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής Τράπεζας) στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής επίσκεψης.
Στόχος της δράσης ήταν η γνωριμία των παιδιών με την ιστορία και την εξέλιξη των νομισμάτων, από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μία από τις πιο ολοκληρωμένες συλλογές νομισμάτων στον κόσμο και να παρακολουθήσουν τις αλλαγές που σημειώθηκαν στη νομισματική ιστορία της Ελλάδας, από τα πρώτα κρατικά ομόλογα του 1822 μέχρι την εισαγωγή του ευρώ το 2002.
Στο πλαίσιο του διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος «Χάρτινο νόμισμα – το ελληνικό χαρτονόμισμα», οι μαθητές ανακάλυψαν την πορεία των ελληνικών τραπεζογραμματίων και απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για τη νομισματική μας κληρονομιά.
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία μάθησης που συνδύασε την ιστορία, την οικονομία και την πολιτιστική μας παράδοση.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
*************************************************************************************************************************************************************************************************************
Μάθημα για το γαλλικό πολιτισμό
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Γαλλικών και της γνωριμίας με τον γαλλικό πολιτισμό, οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας, περιηγήθηκαν εικονικά στα σημαντικότερα μνημεία της γαλλικής πρωτεύουσας. Στην συνέχεια, εργάστηκαν σε ομάδες, βρήκαν πληροφορίες και εικόνες για τα παραπάνω μνημεία και μέρη του Παρισιού, τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους και απάντησαν στις ερωτήσεις τους.
![]() |
![]() |