Το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας – Αθηναγόρειο συμμετείχε στο Hackathon – Δημιουργία Καινοτόμων Λύσεων για τη Βιώσιμη Ανάπλαση Δημόσιων Χώρων, το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 στο Άλσος έναντι του Σω
φρονιστικού Καταστήματος Κέρκυρας.
Η δράση, που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων URBACT Re-Gen και URBACT Let’s Go Circular!, είχε ως στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος και της κυκλικής οικονομίας, μέσα από την ενεργό συμμετοχή μαθητών/τριών στη διαδικασία σχεδιασμού αναπλάσεων δημόσιων χώρων.
Το σχολείο μας συμμετείχε με ομάδα μαθητών/τριών που, μαζί με συνομηλίκους τους από άλλα δημοτικά σχολεία της Κέρκυρας, κλήθηκαν να καταθέσουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους για τη διαμόρφωση του Άλσους σε έναν ασφαλή, λειτουργικό και φιλικό προς τα παιδιά χώρο αναψυχής, διαδραματίζοντας το ρόλο μικρών «αρχιτεκτόνων» του δημόσιου χώρου!
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, τα παιδιά πήραν μέρος σε μια σειρά από δημιουργικές και συμμετοχικές δραστηριότητες, όπως:
Αποτύπωση των ιδεών τους μέσω ζωγραφικής: σχεδίασαν πώς φαντάζονται έναν ιδανικό χώρο παιχνιδιού, ξεκούρασης και δημιουργικής απασχόλησης στο Άλσος.
Συμπλήρωση ερωτηματολογίων: Ανέλυσαν τις ανάγκες τους και κατέθεσαν τις απόψεις τους για το πώς ένας δημόσιος χώρος μπορεί να γίνει πιο προσβάσιμος και ελκυστικός για τα παιδιά.
Συνεργ
ασία και ανταλλαγή απόψεων: Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, αντάλλαξαν ιδέες με μαθητές/τριες από άλλα σχολεία, καλλιεργώντας την κριτική σκέψη, τη συνεργασία και την περιβαλλοντική τους συνείδηση.
Γνωριμία με την έννοια της κυκλικής οικονομίας: Μέσα από συζήτηση και παραδείγματα, έμαθαν πώς η βιώσιμη ανάπτυξη μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής στην πόλη τους.
Η εμπειρία των παιδιών ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστική και εποικοδομητική, καθώς είχαν τη δυνατότητα να δουν πώς οι ιδέες τους μπορούν να έχουν πραγματικό αντίκτυπο στο περιβάλλον γύρω τους.
Μας γεμίζει περηφάνια η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών μας και η ευρηματικότητα που έδειξαν σε όλη τη διάρκεια της δράσης.

