Αναφορικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των ομίλων δημιουργικότητας και καινοτομίας του σχολείου μας ανακοινώνονται τα εξής:
- Οι όμιλοι θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024.
- Οι όμιλοι καταρτίστηκαν με κριτήρια: α. τις επιλογές – αιτήσεις των γονέων / κηδεμόνων, β. την αριθμητική δυνατότητα κάθε ομίλου και γ. την ανάγκη διαμόρφωσης όσο γίνεται περισσότερων ομίλων.
- Οι μαθητές/τριες που φοιτούν στα ολοήμερα προγράμματα:
- Όσοι/όσες αποχωρούν καθημερινά στις 3 το μεσημέρι την ημέρα ή τις ημέρες συμμετοχής τους στον όμιλο ή στους ομίλους αποδεσμεύονται τελείως από αυτό και αποχωρούν κανονικά με τη λήξη της δράσης, χωρίς καμία διασύνδεση με το ολοήμερο.
- Όσοι/όσες αποχωρούν καθημερινά στις 4 το απόγευμα, με τη λήξη, δηλ. του ολοήμερου προγράμματος, θα έχουν τις εξής δυνατότητες και παροχές: α. να προετοιμάζεται, αν το επιθυμούν, το φαγητό τους στο ολοήμερο κατά προτεραιότητα, ώστε να μπορούν έγκαιρα να συμμετάσχουν στον όμιλό τους και β. να φοιτήσουν, αν θέλουν, με σχετική δήλωση που θα υποβάλλουν έγκαιρα οι γονείς τους, στο ολοήμερο, τη δεύτερη διδακτική ώρα (από τις 3.15-4 μ.μ.) και να αποχωρήσουν κανονικά, όπως κάθε ημέρα.
- Η (έγκαιρη) αποχώρηση των παιδιών μετά τη λήξη των ομίλων θα γίνεται με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους (για το λόγο αυτό θα προσκομίσουν και σχετική Υπεύθυνη Δήλωση, που θα διανεμηθεί από το σχολείο).
- Την ευθύνη για την ασφάλεια και την προστασία των μαθητών/τριών κατά την παραμονή τους στο σχολείο για τη συμμετοχή στις καινοτόμες αυτές δράσεις έχουν οι εκπαιδευτικοί κάθε ομίλου.
- Οι όμιλοι αποτελούν μια προαιρετική εκπαιδευτική – παιδαγωγική διαδικασία για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Με την κατάρτισή τους, όμως, δημιουργούνται υποχρεώσεις που απαιτούν υπευθυνότητα και συνέπεια από όλους. Φυσικά οι δράσεις που θα πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των ομίλων δε βαθμολογούνται, δε συνδέονται με το ωρολόγιο πρόγραμμα και τα μαθήματα του σχολείου. Όμως η συμμετοχή και το ενδιαφέρον, ο σεβασμός στους κανόνες και η υποστήριξη μιας εθελοντικής δουλειάς, που γίνεται για την υποστήριξη των παιδιών είναι αυτονόητοι όροι για την επιτυχία τους. Και αυτό πρέπει να το διασφαλίσουμε όλοι μας: Διευθυντής, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες. Προβλήματα που θα προκύπτουν από ανάρμοστες συμπεριφορές μαθητών ή μαθητριών, που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία των ομίλων, κάτι που όλοι απευχόμαστε θα αντιμετωπίζονται με αμεσότητα και αυστηρότητα από τα αρμόδια όργανα του σχολείου και φυσικά από το Εποπτικό Επιστημονικό Συμβούλιο.
Για να θεωρηθεί επιτυχής η συμμετοχή των μαθητών στον όμιλο, σύμφωνα με το σχετικό κανονισμό, απαιτείται: α) η συστηματική παρακολούθηση (ο μαθητής δεν μπορεί να απουσιάσει περισσότερες από 8 διδακτικές ώρες ετησίως και (β) η εκπόνηση εργασιών ή η πραγματοποίηση οποιουδήποτε άλλου έργου το οποίο τους ανατίθεται από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του ομίλου. Μαθητές που δεν ανταποκρίνονται συστηματικά στις παραπάνω υποχρεώσεις δεν δικαιούνται την περαιτέρω παρακολούθηση του ομίλου. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της παρακολούθησης του ομίλου, στους συμμετέχοντες μαθητές θα χορηγηθεί πιστοποιητικό επιτυχούς συμμετοχής.
- Οι όμιλοι που καταρτίζονται είναι:
Α.Α | Τίτλος ομίλου | Εκπαιδευτικός | Ειδικότητα | Τάξεις που απευθύνεται |
1 | «Μυθοπεριπέτειες; γνωρίζοντας τον κόσμο των μύθων μέσα από το παιχνίδι» | Αικατερίνη Κόγια | Δασκάλα – ΠΕ70 | Α |
2 | Παίζουμε μα τα μαθηματικά | Αγγελική Μέλλου | Δασκάλα – ΠΕ70 | Α |
3 | Roboμάθεια | Χρυσάνθη Γεωργάκη | Δασκάλα – ΠΕ70 | Β-Γ |
4 | Ελάτε να παίξουμε όπως παλιά! | Σοφία Μεσχίνη | Δασκάλα – ΠΕ70 | Β-Γ |
5 | Γνωρίζω την Αρχαία Ελλάδα – Μαθαίνω για τον Μινωικό πολιτισμό. | Δημήτρης Καραγιάννης | Δάσκαλος-ΠΕ70 | Γ-Δ |
6 | Η τέχνη στην καθημερινότητα, τα είδη των τεχνών | Ελένη Προβατά | Καθ.
Εικαστικών |
Γ-Δ-Ε-ΣΤ |
7 | Ο Κόσμος των Σπορ | Αλέξανδρος Κυριάκου | Δάσκαλος-ΠΕ70 | Δ-Ε |
8 | Τα «λουμάκια» μαθαίνουν κορφιάτικα | Διονυσία Δασούλα | Δασκάλα – ΠΕ70 | Δ-Ε-ΣΤ |
9 | «Χορέψετε, χορέψετε, τα νιάτα να χαρείτε» | Ηλίας Γιώτης | Καθ. Φυσικής Αγωγής | Δ-Ε-ΣΤ |
10 | Roboμάθεια | Χρυσάνθη Γεωργάκη | Δασκάλα – ΠΕ70 | Δ-Ε |
11 | Όμιλος Φυσικής-Πειραμάτων | Αγγελική Μέλλου | Δασκάλα – ΠΕ70 | Ε-ΣΤ |
12 | Εδώ δουλεύουμε… δεν παίζουμε!! | Μαρία Σταμουλά | Καθ. Θεατρικής αγωγής | ΣΤ |
13 | Μαθαίνω να δημιουργώ και να επεξεργάζομαι βίντεο. | Ανδρέας Μπόικος | Καθ. πληροφορικής | Όλες οι τάξεις |
Το πρόγραμμα των ομίλων είναι το εξής:
Πρόγραμμα ομίλων (καθημερινά 13.30 – 15.00) | ||||
ΗΜΕΡΑ | 1ος όμιλος | 2ος όμιλος | 3ος όμιλος | |
ΔΕΥΤΕΡΑ | Γεωργάκη (Δ-Ε) | Κόγια (Α) | ||
ΤΡΙΤΗ | Μέλλου (Ε-ΣΤ) | Γεωργάκη (Β) | Προβατά (Γ-Δ-Ε-ΣΤ) | |
ΤΕΤΑΡΤΗ | Μεσχίνη (Β-Γ) | Κυριάκου (Δ-Ε) | Γιώτης (Δ-Ε-ΣΤ) | |
ΠΕΜΠΤΗ | Καραγιάννης (Γ-Δ) | Μπόικος (Α/ΣΤ) | ||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | Σταμουλά (ΣΤ) | Δασούλα (Δ-Ε-ΣΤ) | Μέλλου (Α) |
Τον τρόπο επίλυσης άλλων ζητημάτων, που ενδεχομένως θα προκύψουν κατά την εφαρμογή του θεσμού στο σχολείο θα τον ανακοινώνουμε άμεσα. Όλα γίνονται για να επιτευχθεί ο μεγάλος στόχος που είναι η χαρά των παιδιών και η υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Πειραματικό σχολείο.
Ο Διευθυντής
Παναγιώτης Ποζίδης