Στις 12 Ιουνίου 2024, το σχολείο μας έλαβε μέρος στην εκδήλωση με θέμα την μελοποιημένη ποίηση και τίτλο «Όταν η Μουσική συναντά την Ποίηση», που πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του Μουσείου Αργυροτεχνίας Ιωαννίνων.
Η εκδήλωση αυτή, πέραν της σχολικής εργασίας των αρμοδίων εκπαιδευτικών και των μαθητών μας, πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη και αρωγή της Διευθύντριας Α/θμιας Εκπ/σης καθώς και της Σχολικής Συμβούλου Μουσικής Π.Ε. 79.01.
Συμμετείχε σ ’αυτήν ένα σύνολο δημοτικών σχολείων των Ιωαννίνων, έχοντας εργαστεί και προετοιμάσει τραγούδια από το έργο ποιητών διαφορετικών εποχών και ρευμάτων, όπως των Διονυσίου Σολωμού, Κωστή Παλαμά, Οδυσσέα Ελύτη, Νικολάου Γκάτσου, Γιάννη Ρίτσου, Μάνου Ελευθερίου.
Στο σχολείο μας, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Σχολικού Ομίλου Μουσικής αλλά και του μουσικού μαθήματος της πρωινής ζώνης, προετοιμάσαμε και παρουσιάσαμε μελοποιημένα ποιήματα του Κωστή Παλαμά.
Συγκεκριμένα, παρουσιάσαμε το ποίημα «Θέλω να χτίσω ένα σπιτάκι» ( από την συλλογή ποιημάτων «Δειλοί και σκληροί στίχοι», ενότητα «Η δόξα του σπιτιού») ,μελοποιημένο από τον συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, ως μία από τις πρώτες συνθέσεις της νεανικής του ηλικίας.
Στην συνέχεια, το ποίημα «Μια πίκρα» (από την συλλογή ποιημάτων «Οι καημοί της λιμνοθάλασσας»)σε μελοποίηση Φοίβου Δεληβορηά.
Κλείνοντας , το ποίημα «Ρόδου μοσκοβόλημα» από το «Πέμπτο Βιβλίο» στην συλλογή «Η Πολιτεία κι η Μοναξιά» σε μελοποίηση του Γιώργου Ανδρέου.
Η διαδικασία προετοιμασίας και παρουσίασης, στο σύνολό της, έδωσε σε εκπαιδευτικούς και μαθητές χαρά , τροφοδότησε με σκέψεις κι ένα πλήθος ιδεών προερχόμενο από τα ποιητικά κείμενα και την μουσική τους.
Κάτι πολύ σημαντικό για τους μαθητές υπήρξε η βεβαιότητα ότι έχουν βάλει τα δυνατά τους να υποστηρίξουν μια προσπάθειά τους όσο πιο ευσυνείδητα γίνεται στο μέτρο των περιστάσεων.
Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, τόσο η προετοιμασία όσο και η παρουσίαση ,ενίσχυσε την αισιοδοξία και την αίσθηση σκοπού τους.
Το γεγονός ότι συναντήθηκαν και αλληλεπίδρασαν , ως παιδιά αλλά και ως μαθητές και χορωδοί, με παιδιά άλλων σχολείων, τους έδωσε έντονα την αίσθηση ότι ανήκουν σε ένα ευρύτερο σύνολο που εργάζεται στο ίδιο αντικείμενο με εκείνους.
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός,
Ελένη Κύργιου Π.Ε.79.01