Στα πλαίσια υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων ξεκίνησε τις κινητικότητες του σχεδίου με τίτλο «Η Συμπερίληψη μέσα από τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και τον Πολιτισμό» και κωδικό 2023-1-EL01-KA122-SCH-000124720 το οποίο έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται από την ευρωπαϊκή επιτροπή. Η 1η κινητικότητα με τίτλο Exploring Belgium and its Education System. Combining Technology and Educational Innovation with Cultural Heritage in Learning πραγματοποιήθηκε στη Γάνδη του Βελγίου κατά το διάστημα 20 έως 25 Μαΐου 2024 με τη συμμετοχή τριών εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα μαζί με άλλους 20 εκπαιδευτικούς από την Ιταλία, τη Φινλανδία, την Κροατία, την Εσθονία, τη Σλοβενία και τη Ρουμανία. Ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα που εφαρμόζεται στο Φλαμανδικό κομμάτι του Βελγίου και επισκέφτηκαν ένα σχολείο στην περιοχή Melle, στο οποίο λειτουργεί δημοτικό, γυμνάσιο αλλά και οικοτροφείο.
Το πρόγραμμα ήταν πλούσιο σε δράσεις πολιτισμικού χαρακτήρα που επέτρεψαν στους εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν σε βάθος την κουλτούρα, τον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας και να συνειδητοποιήσουν ότι ο πολιτισμός και η ιστορία μπορούν να αξιοποιηθούν με καινοτόμο τρόπο στη μάθηση κάνοντας χρήση νέων τεχνολογιών. Οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στη Γάνδη και πραγματοποίησαν επίσκεψη στη μεσαιωνική πόλη Μπρυζ. Μέσα από ένα βιωματικό ταξίδι γνώρισαν το ιστορικό παρελθόν των πόλεων αυτών αλλά και την ιστορία της ζυθοποιίας και της σοκολάτας που αποτελούν ισχυρά στοιχεία πολιτισμού της χώρας. Επισκέφτηκαν τις Βρυξέλλες και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όπου ενημερώθηκαν για την ιστορική διαδρομή του, το ρόλο και τις λειτουργίες του και τέλος την Αμβέρσα όπου βρέθηκαν σε ένα συναισθηματικά φορτισμένο σημείο από το οποίο οι μετανάστες έπαιρναν το πλοίο για να ταξιδέψουν στην Αμερική αναζητώντας μια καλύτερη τύχη.
Η κινητικότητα αυτή αποτελεί την πρώτη από μια σειρά κινητικοτήτων του ίδιου σχεδίου που υλοποιείται με ευρωπαϊκούς πόρους.