Έναρξη συναντήσεων (1ο εργαστήριο) του Ενδοσχολικού Συντονιστή με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024 και ώρα 13.20 -14.00, η πρώτη συνάντηση εργασίας (1ο εργαστήριο) του εκπαιδευτικού ΠΕ70 και Ενδοσχολικού Συντονιστή κ. Νικ. Σουτόπουλου με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 του 4ου Δημοτικού Σχολείου «Βασίλειος Μελάς» Ιωαννίνων και το θέμα: «Εισαγωγικά για τον θεσμό του Ενδοσχολικού Συντονιστή».
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό για τις μηνιαίες συναντήσεις, που έχει ήδη κατατεθεί στη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και θα πραγματοποιούνται ως το τέλος του σχολικού έτους 2023-2024, σε αυτή την πρώτη συνάντηση αναπτύχθηκε το σχετικό νομοθετικό και θεσμικό πλαίσιο αναφορικά με τον ρόλο, τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα που διέπουν την εφαρμογή αυτού του νέου θεσμού στη σχολική ζωή και την εκπαιδευτική κοινότητα, ως υποστηρικτικός, συντονιστικός και καθοδηγητικός προς τους εκπαιδευτικούς, κυρίως.
Σύμφωνα με το σχετικό Άρθρο 1 της Υπουργικής Απόφασης με το υπ’ Αριθμ. Φ12/102913/ΓΔ4/2022 «Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους. Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας και τον Υποδιευθυντή της στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους».
Στο επόμενο Άρθρο 2, καθορίζονται τα καθήκοντα και αρμοδιότητές τους: «Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές λειτουργώντας ως Συντονιστές Τάξεων/Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων:
- Υποστηρίζουν και συντονίζουν τους/τις εκπαιδευτικούς ανά ομάδες τάξεων ή ανά ομάδες ειδικοτήτων σε συνεργασία με τους/τις τελευταίους/ες και με τους/τις αντίστοιχους/ες κάθε φορά Συμβούλους Εκπαίδευσης.
- Παρακολουθούν και εποπτεύουν τόσο τον ετήσιο προγραμματισμό της διδακτέας ύλης όσο και τον προγραμματισμό επιμέρους ενοτήτων, σε συνεργασία με τον/την διδάσκοντα/ουσα, σύμφωνα με τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τα Ωρολόγια Προγράμματα.
- Σχεδιάζουν και οργανώνουν διδασκαλίες και δράσεις με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών σε συνεργασία τόσο με τον/την εκάστοτε Σύμβουλο Εκπαίδευσης της ειδικότητας όσο και με τον/την Παιδαγωγικό/ή Σύμβουλο-Μέντορα, στην περίπτωση που ο/η τελευταίος/α δεν ασκεί καθήκοντα Ενδοσχολικού Συντονιστή.
- Εισηγούνται καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία διδασκαλίας και προβαίνουν στην εφαρμογή και αξιολόγησή τους, σε συνεργασία τόσο με τον/την Παιδαγωγικό/ή Σύμβουλο-Μέντορα όσο και με τον/την αντίστοιχο/η Σύμβουλο Εκπαίδευσης, αν τούτο κρίνεται εκπαιδευτικά αναγκαίο.
- Σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς ανά ομάδες τάξεων ή ειδικοτήτων παρακολουθούν και εποπτεύουν τον προγραμματισμό των διαδικασιών αξιολόγησης των μαθητών/τριών.
- Συνεργάζονται με τον/την Σύμβουλο Σχολικής Ζωής για θέματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα και εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του/της τελευταίου/ας, και αναφέρονται στο άρθρο 1 της υπό στοιχεία 124931/ ΓΔ4/28-09-2020 (Β’ 4183) υπουργικής απόφασης.
- Στο πλαίσιο των ως άνω καθηκόντων οργανώνουν τουλάχιστον μία (1) συνάντηση εργασίας με εκπαιδευτικούς το μήνα, ανά ομάδες τάξεων/ομάδες ειδικοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, αξιοποιώντας με τον τρόπο αυτό τους ενδοσχολικούς εκπαιδευτικούς πόρους.
- Οργανώνουν, σε συνεργασία με το Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς, την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους, τις οποίες παρακολουθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί της ομάδας τάξεων/ειδικοτήτων.
- Ασκούν τα καθήκοντά τους και λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστούν τον σύλλογο διδασκόντων, τον/τη Διευθυντή/τρια και τον/την Σύμβουλο Εκπαίδευσης της σχολικής μονάδας ή τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης στην άσκηση των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων τους.
- Στην αρχή κάθε διδακτικού έτους συντάσσουν προγραμματισμό δράσεων και ενεργειών και στο τέλος του διδακτικού έτους συντάσσουν ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η έκθεση υποβάλλεται κατά περίπτωση στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην- Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας».
Δείτε αναλυτικά και όλη την Υπουργική Απόφαση Αριθμ.Φ12/102913/ΓΔ4/2022 στο ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022 και το θεσμικό πλαίσιο για τον Ενδοσχολικό Συντονιστή ε δ ώ. .