Φτιάχνουμε τις δικές μας πασχαλινες λαμπάδες στη Β1 τάξη



Λήψη αρχείου

Συντάκτης
Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής και εκπαιδευτικός ΠΕ70
Σουτόπουλος Νικόλαος

Κατηγορίες: Ενδοσχολικός Συντονιστής Νικόλαος Σουτόπουλος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φτιάχνουμε τις δικές μας πασχαλινες λαμπάδες στη Β1 τάξη

Απονομή βραβείων διαγωνισμού φωτογραφίας και ζωγραφικής Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων και έπαινος για το 4ο Δ.Σ. Ιωαννίνων

Το Σάββατο, 22 Μαρτίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων “Νικόλαος Δούμπας” η εκδήλωση βράβευσης των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό φωτογραφίας και ζωγραφικής με τίτλο «Γεια χαρά στον κόσμο μας, στον όμορφό μας κόσμο». Ο διαγωνισμός αυτός ήταν εμπνευσμένος από το έργο του Κώστα Κρυστάλλη και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και να αποτυπώσουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο την ομορφιά του κόσμου που μας περιβάλλει.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, που συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τις επιλεγμένες τρεις (3) φωτογραφίες από τον εορτασμό του τοπικού πολιούχου Νεομάρτυρα Αγ. Γεωργίου στα Ιωάννινα 16/17 Ιανουαρίου 2025, και πήραν έπαινο για αυτή τη συμμετοχή τους, αποδεικνύοντας την καλλιτεχνική ανησυχία τους.

Θερμές ευχαριστίες αξίζουν επίσης στην οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού του Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων για την επιτυχή υλοποίηση αυτής της ξεχωριστής διοργάνωσης, που αποτέλεσε μια γιορτή της τέχνης και δημιουργικότητας για την καλλιτεχνική έκφραση της εκπαιδευτικής μας κοινότητας. Ευχόμαστε στους μαθητές μας να συνεχίσουν να δημιουργούν και να εμπνέονται, δίνοντας φως και χρώμα στον κόσμο μας.

Συντάκτης
Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής
Σουτόπουλος Νικόλαος

EPAINOS 4o D.S. Ioanninon

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απονομή βραβείων διαγωνισμού φωτογραφίας και ζωγραφικής Μουσικού Σχολείου Ιωαννίνων και έπαινος για το 4ο Δ.Σ. Ιωαννίνων

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2 Απριλίου 2025

Οι μαθητές παρουσίασαν το αγαπημένο τους βιβλίο το οποίο συνόδευαν με κάποιο αντικείμενο που είχε σχέση με αυτό. Στη συνέχεια δημιούργησαν το δικό τους μικρό βιβλιαράκι.

1743669064953

Κατηγορίες: Ε' τάξη | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2 Απριλίου 2025

Δημιουργία μηνύματος με γραφή Braille

Το σχολείο μας διοργάνωσε  την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025 ένα διαδραστικό εργαστήρι  στα τμήματα της Ε´ταξης με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού κ. Κατέτη Λαμπρινη ΠΕ06.Αγγλικης Φιλολογίας, με στόχο την ενημέρωση και κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με οπτική αναπηρία στην καθημερινότητά τους καθώς και την εξοικείωση των μαθητών με τη γραφή Braille, ενός εργαλείου προσβασιμότητας για τα άτομα με οπτική αναπηρία.

Μέσα από μια βιωματική δράση με την καθοδήγηση της  Δρ Ειδικής Αγωγής Ιατράκη Γεωργίας, εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Διδάσκουσας Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων, οι μαθητές της Ε τάξης είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για την καθημερινότητα των ατόμων με προβλήματα όρασης και να μάθουν  τη χρησιμότητα της γραφής Braille. Ήρθαν σε επαφή με βιβλία και υλικό γραμμένα στη γραφή αυτή  και δημιούργησαν οι ίδιοι ένα θετικό μηνύματα για το σχολείο χρησιμοποιώντας τη μηχανή Braille.

Δράσεις σαν κι αυτές  προωθούν την κοινωνική ευαισθησία, ενώ αποτελούν παράδειγμα συμπερίληψης και σεβασμού στη διαφορετικότητα, κεντρικού άξονα του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο μας.

Ευχαριστούμε θερμά τη Δρ. Ιατράκη για την ευγενική της ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας.

20250328 184718 20250328 184536

Κατηγορίες: Erasmus+, Δράσεις, Δράσεις Προσανατολισμένες σε ένα Σύγχρονο Διαπολιτισμικό Σχολείο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δημιουργία μηνύματος με γραφή Braille

Επιτυχής Διεξαγωγή Δράσης Πρώτων Βοηθειών σε Εκπαιδευτικούς

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκπαιδευτική δράση πρώτων βοηθειών που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, με τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Η δράση, που έλαβε χώρα τη Δευτέρα 24 Μαρτίου, είχε στόχο την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με βασικές τεχνικές παροχής πρώτων βοηθειών, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν άμεσα και αποτελεσματικά σε επείγουσες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν στο σχολικό περιβάλλον. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για θέματα όπως η καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), η αντιμετώπιση πνιγμονής,
η διαχείριση τραυματισμών και αιμορραγίας καθώς και για πρώτες βοήθειες σε λιποθυμικά επεισόδια και αλλεργικές αντιδράσεις

Η δράση υλοποιήθηκε από τον εξειδικευμένο και πιστοποιημένο Διασώστη και Νοσηλευτή κ. Παπαγεωργίου Νικόλαου, πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά.

Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την πρωτοβουλία, τονίζοντας τη σημασία της γνώσης πρώτων βοηθειών για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των μαθητών.

 

CamScanner 29 03 2025 12.00 1 20250324 104629 20250324 103023

Κατηγορίες: Ενδοσχολική επιμόρφωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιτυχής Διεξαγωγή Δράσης Πρώτων Βοηθειών σε Εκπαιδευτικούς

Ενδοσχολική επιμορφωτική δράση (1ο εργαστήριο) με εκπαιδευτικούς του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 και ώρα 11.30 -12.00, η πρώτη ενδοσχολική επιμορφωτική δραστηριότητα (1ο εργαστήριο) του εκπαιδευτικού ΠΕ70 και Ενδοσχολικού Συντονιστή κ. Νικ. Σουτόπουλου  με πολλούς εκπαιδευτικούς του 4ου Δημοτικού Σχολείου «Βασίλειος Μελάς» Ιωαννίνων και το θέμα: «Υπάρχει σχέση συνεργασίας γονέων και εκπαιδευτικών για την πρόοδο των παιδιών στο σχολείο σήμερα; – Καλές πρακτικές».

Σε αυτή την πρώτη ενδοσχολική επιμορφωτική συνάντηση αναπτύχθηκε το θέμα αναφορικά με τον ρόλο του εκπαιδευτικού και τη σχέση του με τους γονείς, τους τρόπους επικοινωνίας, συνέπειες της σχέσης οικογένειας και σχολείου, η σημασία της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας για την ομαλή ανάπτυξη και τη σχολική επίδοση του παιδιού και η ετοιμότητα των γονέων για τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο.

Τέλος, από τον Ενδοσχολικό Συντονιστή του 4ου Δ.Σ. Ιωαννίνων κ. Νικ. Σουτόπουλο σε διαλογική συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς αναδείχθηκαν σχετικές καλές πρακτικές, όπως θετικές επιδράσεις για την ανάπτυξη της γονεϊκής εμπλοκής (parental implementation) και τη δημιουργία μιας γόνιμης σχέσης σχολείου και οικογένειας για την ολόπλευρη ψυχοσωματική, κοινωνική και γνωστική (μαθησιακή) πρόοδο των παιδιών μας στο σχολείο.

1. Paroysiash E.ndosch. Syntonisth

Κατηγορίες: Ενδοσχολικός Συντονιστής Νικόλαος Σουτόπουλος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική επιμορφωτική δράση (1ο εργαστήριο) με εκπαιδευτικούς του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων

Oι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία

Από σήμερα, 24/3 έως και τις 7/4, οι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία

Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).

Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://depps.eservices.minedu.gov.gr/
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.

Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.

Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):

α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Π.Σ., των ΔΗΜ.Ω.Σ., των Π.Ε.Σ. (2 μηνύματα),
β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).

Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Π.Σ. (Γυμνάσια-Λύκεια), ή/και 1 ΔΗΜ.Ω.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο), ή/και 1 Π.Ε.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο) και έως 1 ΠΕΙ.Σ. (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Αν έχουν επιλεγεί περισσότερες της μιας σχολικές μονάδες (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.) δηλώνεται η σειρά προτίμησης στο Π.Σ.Α.Ε. για τη φοίτηση σε αυτές. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) από τα Π.Σ. ή το ΔΗΜ.Ω.Σ. ή το Π.Ε.Σ., στο οποίο ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα, σε περίπτωση μη επιτυχίας σε καμία από τις επιλογές του. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι επιτυχών/ούσα σε ένα από τα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ταυτόχρονα σε ΠΕΙ.Σ. θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων επιτυχίας με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.

Υπενθυμίζεται ότι:

  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου αριθμού προτεραιότητας, για τη ρύθμιση των ισοβαθμιών στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ., είναι η Παρασκευή 2 Μαΐου 2025. Πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 3 Μαΐου 2025. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία είναι επίσης το Σάββατο 3 Μαΐου 2025, καθώς η διαδικασία εισαγωγής στα ανωτέρω Σχολεία θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών εννοιών και Θρησκευτικών που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στις ιστοσελίδες: https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea
    και
    https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea
  • Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων και γνώσεων για εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία είναι η Κυριακή 4 Μαΐου 2025. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την Ελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας (τεστ) είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές/τριες ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Ως εκ τούτου, δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης από τα σχολικά εγχειρίδια και οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://dedimos.minedu.gov.gr/

Το Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».

Κατηγορίες: Ενημέρωση γονέων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Oι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΤΣΙΡΚΟ – ΞΥΠΝΑ ΡΑΓΙΑ

Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή των παιδιών της ΣΤ΄τάξης για την Εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821. Τα παιδιά με τη βοήθεια του δασκάλου τους, Αλέξανδρου Λιόκα, παρουσίασαν μία θεατρική παράσταση με αποσπάσματα από το θεατρικό έργο «Το μεγάλο μας τσίρκο» και κάποια επιπλέον αποσπάσματα.

Το θεατρικό έργο «Το μεγάλο μας τσίρκο» , σταθμός για το ελληνικό θέατρο, ανέβηκε στα χρόνια της δικτατορίας το καλοκαίρι του ’73 στο θέατρο “Αθήναιον”.  Οι παραστάσεις του ήταν οι μαζικότερες πολιτικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας μέχρι το Πολυτεχνείο.

Στο έργο αυτό, μέσα από σατιρικά και δραματικά νούμερα και τραγούδια γινόταν μια αναδρομή στην ιστορία της Ελλάδας από την Τουρκοκρατία, τον Όθωνα και τους υπόλοιπους κυβερνήτες της ανεξάρτητης Ελλάδας ως την Μικρασιατική καταστροφή . Επεκτείνεται στον πόλεμο του ’40 και μέχρι την εποχή που γράφτηκε το έργο .  Η μουσική  ήταν του Σταύρου Ξαρχάκου και τα τραγούδια της παράστασης απέδιδαν ο Νίκος Ξυλούρης και τα μέλη του θιάσου.

Το κείμενο της παράστασης του σχολείου μας προήλθε από αποσπάσματα του θεατρικού αυτού έργου μέχρι την εποχή του Όθωνα και μερικά ακόμη αποσπάσματα από βοηθήματα για σχολικές γιορτές. Μερικά τραγούδια προήλθαν από την παράσταση ”Το μεγάλο μας τσίρκο” και κάποια άλλα αποτέλεσαν επιλογή του δασκάλου της ΣΤ΄τάξης, Αλέξανδρου Λιόκα.

Τη γιορτή πλαισίωσε με τα τραγούδια της και η χορωδία των παιδιών της Ε΄τάξης με τη δασκάλα της Μουσικής, Ελένης Κύργιου.

Το έργο αυτό αποτελεί μια διαφορετική προσέγγιση σε μορφή και περιεχόμενο.Αν και πολιτογραφήθηκε ως κωμωδία, ουσιαστικά είναι σάτιρα και ενίοτε το περιεχόμενό του γίνεται δραματικό.

Τα παιδιά με τις καταπληκτικές τους ερμηνείες ανέδειξαν την ανθρώπινη πλευρά των αγωνιστών, τις αντιφάσεις και τις δυσκολίες της εποχής, αποκάλυψαν τον ρόλο των Μεγάλων Δυνάμεων και προέβαλαν τις ιδέες της Ελευθερίας και της Ειρήνης ενοποιώντας θέατρο, απαγγελία, μουσική και χορό σε ένα ενιαίο σύνολο.

20250328 112416

Λιόκας Αλέξανδρος
ΠΕ70.Δάσκαλος

Κατηγορίες: ΣΤ' Τάξη, Σχολικές γιορτές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΤΣΙΡΚΟ – ΞΥΠΝΑ ΡΑΓΙΑ

Ενημερωτική Δράση Αγωγής Υγείας: Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα E-BUG στα Σχολεία

Ακόμα μια δράση Αγωγής Υγείας ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 14/03/2025, αυτή τη φορά με τους μαθητές της Δ΄ τάξης και της Ε2 τάξης.  Ο Ιατρός, κ. Βαρσάμης και η κ. Πότση, Επισκέπτρια Υγείας από τη 2η ΤΟΜΥ Ιωαννίνων μας ενημέρωσαν για το παρακάτω θέμα:

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα E-BUG, αποτελεί ένα πανευρωπαϊκό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς. Περιλαμβάνει θεματικές ενότητες που αφορούν στους μικροοργανισμούς (επιστημονικός όρος) δηλαδή, τα μικρόβια (όρος που χρησιμοποιεί το κοινό), τους βασικούς κανόνες υγιεινής, την ορθή χρήση των αντιβιοτικών και τα εμβόλια.

Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα E-BUG τελεί υπό την επιστημονική ευθύνη του τομέα Δημόσιας και Διοικητικής Υγιεινής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.

Επισημαίνεται ότι, η χρήση του εν λόγω εκπαιδευτικού υλικού στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είχε εγκριθεί αρχικά κατά το σχολικό έτος 2016-2017 και με αντίστοιχη έγκριση με το σχετικό (4) έγγραφο για το σχολικό έτος 2017-2018.

Ζορμπά Βασιλική
ΠΕ25.Σχολική Νοσηλεύτρια

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημερωτική Δράση Αγωγής Υγείας: Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα E-BUG στα Σχολεία

2η Μικροδιδασκαλία στη Δ΄ τάξη: Περιήγηση στην τοπική ιστορία μέσα από τα αξιοθέατα και τα μνημεία της Καστροπολιτείας Ιωαννίνων

Με αφορμή την ζωγραφική αναπαράσταση που δημιουργεί η εικαστικός του σχολείου μας Καλλιόπη Ζώη, τα τοπόσημα και μνημεία που αναπαριστούνται σε αυτήν, ο Ενδοσχολικός Συντονιστής Νίκος Σουτόπουλος, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της Δ΄ τάξης Παναγιώτα Κάκκαβου παρουσίασαν στους μικρούς  μαθητές της Δ΄ τάξης τη 2η μικροδιδασκαλία στο μάθημα της Ιστορίας με θέμα: «Περιήγηση στην τοπική ιστορία μέσα από τα αξιοθέατα και τα μνημεία της Καστροπολιτείας Ιωαννίνων», την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025.

Στους μαθητές/-τριες παρουσιάστηκαν πανοραμικές φωτογραφίες από την Καστροπολιτεία Ιωαννίνων, την χερσόνησο Ιτς-καλέ (εσωτερικό κάστρο), με τα σημαντικότερα μνημεία και αξιοθέατα σε αυτό: Εβραϊκή συναγωγή, Σουφαρί Σαράι-Μουσείο Γενικών Αρχείων Ιωαννίνων/Ηπείρου (ΓΑΚ), Δημοτικό Εθνογραφικό Μουσείο Ιωαννίνων (Ασλάν τζαμί), Φετιχιέ τζαμί, Βυζαντινό Μουσείο Ιωαννίνων, Σαράι και τάφος Αλή πασά, Μουσείο Αργυροχοΐας, Ι. Ναός Αγ. Αναργύρων, Μουσείο Αργυροτεχνίας κ. ά.

Παράλληλα, έγινε σύντομη αναφορά στο ιστορικό του καθενός μνημείου και πως συνδέεται έως σήμερα με την τοπική μας ιστορία και το κάστρο Ιωαννίνων, που είναι το παλαιότερο βυζαντινό κάστρο (6ος αι. – Ιουστινιανός), που κατοικείται αδιάλειπτα έως σήμερα.

Έγινε προβολή μαγνητοσκοπημένης περιηγητικής ξενάγησης στο κάστρο Ιωαννίνωνf και τα μουσεία και μνημεία του με σχόλια από τον Ενδοσχολικό Συντονιστή και Εκπαιδευτικό ΠΕ70 Νίκο Σουτόπουλο και από τον συνάδελφο Εκπαιδευτικό ΠΕ70 της Δ΄ τάξης, Παναγιώτα Κάκκαβου, την οποία και ευχαριστώ για την άριστη και αποτελεσματική συνεργασία μαζί της.

Καταγραφή

Κατηγορίες: Δ' Τάξη, Ενδοσχολικός Συντονιστής Νικόλαος Σουτόπουλος | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2η Μικροδιδασκαλία στη Δ΄ τάξη: Περιήγηση στην τοπική ιστορία μέσα από τα αξιοθέατα και τα μνημεία της Καστροπολιτείας Ιωαννίνων