Ifigeneia sthn Aylida

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχολείου μας, εμπνευσμένοι από την Ιστορία που μελέτησαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ζωντανεύουν μέσα από ένα θεατρικό δρώμενο την αρχή του Τρωικού Πολέμου.

Με τίτλο η Ιφιγένεια στην Αυλίδα , οι μαθητές παρουσιάζουν μια συγκινητική και διαχρονική ιστορία από την ελληνική μυθολογία, αναδεικνύοντας με δημιουργικότητα, συνεργασία και ενθουσιασμό σημαντικές αξίες και μηνύματα.

Η παράσταση αποτελεί καρπό συλλογικής προσπάθειας και δημιουργικής έκφρασης των παιδιών, τα οποία με χαρά και φαντασία μάς ταξιδεύουν στον κόσμο της αρχαίας Ελλάδας.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ! Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων – 19 Μαΐου

Η 19η Μαΐου έχει οριστεί ως ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων.

αρχείο λήψης 4

Ένα εκλεκτό τμήμα του Ελληνισμού ζούσε στα βόρεια της Μικράς Ασίας, στην περιοχή του Πόντου, μετά τη διάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Η άλωση της Τραπεζούντας το 1461 από τους Οθωμανούς δεν τους αλλοίωσε το φρόνημα και την ελληνική τους συνείδηση, παρότι ζούσαν αποκομμένοι από τον εθνικό κορμό. Μπορεί να αποτελούσαν μειονότητα -το 40% του πληθυσμού, αλλά γρήγορα κυριάρχησαν στην οικονομική ζωή της περιοχής, ζώντας κυρίως στα αστικά κέντρα.

Η οικονομική τους ανάκαμψη συνδυάστηκε με τη δημογραφική και την πνευματική τους άνοδο. Το 1865 οι Έλληνες του Πόντου ανέρχονταν σε 265.000 ψυχές, το 1880 σε 330.000 και στις αρχές του 20ου αιώνα άγγιζαν τις 700.000. Το 1860 υπήρχαν 100 σχολεία στον Πόντο, ενώ το 1919 υπολογίζονται σε 1401, ανάμεσά τους και το περίφημο Φροντιστήριο της Τραπεζούντας. Εκτός από σχολεία διέθεταν τυπογραφεία, περιοδικά, εφημερίδες, λέσχες και θέατρα, που τόνιζαν το υψηλό τους πνευματικό επίπεδο.

Πριν από περίπου έναν αιώνα, εκδιώχθηκαν από τα σπίτια τους, εκριζώθηκαν  από την πατρίδα που μεγάλωσαν, ενώ πάρα πολλοί θανατώθηκαν.
Όσοι επέζησαν, ήρθαν στην Ελλάδα, σκόρπισαν σε πόλεις και χωριά, ρίζωσαν εκεί και έσμιξαν τις συνήθειες και τον πολιτισμό τους με των υπολοίπων Ελλήνων.
Ακριβώς, όπως θα συμβεί λίγο αργότερα, με τους Έλληνες της Μικράς Ασίας.
Ακριβώς, όπως συμβαίνει με κάθε λαό που εκδιώκεται από την πατρίδα του και ακολουθεί το δρόμο της προσφυγιάς…
Δείτε στο βίντεο τον Πυρρίχιο όπως χορεύτηκε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων που έγιναν στην Ελλάδα το 2004.

Η ποντιακή μουσική έχει έντονο ρυθμό, ενώ τα τραγούδια λέγονται πάντα στην ποντιακή διάλεκτο, που έχει πολλά στοιχεία από την αρχαία ελληνική γλώσσα.
Υπερισχύει ο ρόλος της ποντιακής λύρας και οι δυνατοί χτύποι του νταουλιού  που πολλές φορές ενισχύονται από τον χτύπο του ποδιού των χορευτών.
Μάλιστα, ο παραδοσιακός ποντιακός χορός Σέρρα, θεωρείται ότι έχει τις ρίζες του στον αρχαιοελληνικό Πυρρίχιο.
Ο Πυρρίχιος, ήταν ένας πολεμικός χορός, που όμως χορεύονταν και σε καιρό ειρήνης, στις γιορτές για τον θεό Διόνυσο.
Το χαρακτηριστικό αυτού του χορού είναι ότι σταδιακά ανεβάζει ρυθμό και ένταση, ενώ οι χορευτές
συμμετέχουν με όλο τους το σώμα, μέχρι να φτάσουν σε μια ανώτερη ψυχική και σωματική κατάσταση, την έκσταση.

το Εργαστήρι της Δημοκρατίας

Taxh St 4

Επίσκεψη της Στ’ Τάξης στο Μέγαρο της Βουλής των Ελλήνων
Την Παρασκευή 15 Μαΐου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Έκτης Τάξης του σχολείου μας , πραγματοποίησαν μια ιδιαίτερα σημαντική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μέγαρο της Βουλής των Ελλήνων ,για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Εργαστήρι της Δημοκρατίας. Η εξόρμηση αυτή ,προσέφερε στα παιδιά την ευκαιρία ,να γνωρίσουν από κοντά το εμβληματικό κτίριο που αποτελεί το κέντρο της νομοθετικής εξουσίας και το σύμβολο της Δημοκρατίας στη χώρα μας. Στη βουλή, μας υποδέχτηκε με θέρμη και ευγένεια, η βουλευτής του Δυτικού Τομέα Αθηνών, Νάντια Γιαννακοπούλου και μας καλωσόρισε εξηγώντας μας την πορεία, που θα ακολουθήσει η ξενάγηση μας. Στην αίθουσα της Ολομέλειας ,τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια συνεδρίαση του κοινοβουλίου . Μάλιστα, είχαμε την τιμή, οι παρόντες βουλευτές να αναγγείλουν το σχολείο μας και να μας αποδώσουν τιμή με το χειροκρότημα τους. Η εμπειρία τούς επέτρεψε να συνδέσουν τις θεωρητικές γνώσεις του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής με την πράξη. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε, με την παρακολούθηση της αλλαγής της προεδρικής φρουράς, στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, μια στιγμή που προκάλεσε ιδιαίτερη συγκίνηση σε όλους. Οι μαθητές μας επέστρεψαν στο σχολείο ,γεμάτοι νέες παραστάσεις, έχοντας κατανοήσει βαθύτερα την αξία της δημοκρατικής παιδείας και της ιστορικής μνήμης.

 

Ένα ταξίδι τελείωσε ..Κυκλαδικός πολιτισμός ! (τάξη Γ)

 

Γνωρίσαμε τον Κυκλαδικό πολιτισμό μέσα από το παιχνίδι!

Οι μαθητές της Γ’ τάξης γνώρισαν τον Κυκλαδικό πολιτισμό μέσα από τη μουσειοσκευή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και συμμετείχαν σε δημιουργικές, βιωματικές δραστηριότητες. Μέσα από παιχνίδια ρόλων, έγιναν μικροί αρχαιολόγοι και ανακάλυψαν αντικείμενα της εποχής, προσπαθώντας να κατανοήσουν τη χρήση τους. Δημιούργησαν τα δικά τους ειδώλια και ασχολήθηκαν με κατασκευές εμπνευσμένες από την καθημερινή ζωή των Κυκλαδιτών. Συνεργάστηκαν σε ομάδες, αντάλλαξαν ιδέες και καλλιέργησαν τη φαντασία τους. Το ταξίδι αυτό στο παρελθόν ήταν ευχάριστο και διαδραστικό, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις μέσα από την εμπειρία.

eikona Viber 2026 02 12 21 57 49 320

Η  μουσειοσκευή με τίτλο «Παίζοντας σκάκι με τα κυκλαδικά ειδώλια», του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης ,ήρθε στην τάξη μας !  Μια μαγική σκακιέρα που  μας ταξίδεψε πάνω της , στον χρόνο και στον χώρο του μαγευτικού κυκλαδικού πολιτισμού κι από εκεί σε ολόκληρο τον κόσμο!

G taxh

Taxh G 4

Με στόχο  την ανάπτυξη της μνήμης ,την ενίσχυση της φαντασίας και της δημιουργικότητας, φτιάξαμε τη δική μας  σκακιέρα στο πάτωμα της τάξης μας ,γίναμε τα πιόνια ,παίξαμε ρόλους . Μάθαμε την ιστορία του σκακιού ,τους κανόνες του και προσπαθήσαμε με το παιχνίδι να  καταλάβουμε ότι τα προβλήματα και οι διενέξεις ανάμεσα στους ανθρώπους και τους λαούς μπορούν να λυθούν και με ειρηνικό τρόπο . Το σκάκι έχει πια ενταχτεί στην σχολική μας καθημερινότητα .

Οι μαθητές χαίρονται να παίζουν μια παρτίδα σκάκι στο διάλειμμα και δεν ξεχνούν τα πιόνια που αγάπησαν ! Τα κυκλαδικά ειδώλια!

 

Ζωγραφίσαμε

Anonymo schedio 49

 

Παίξαμε  …ανοίξτε το παιχνίδι από το αστεράκι δεξιά της εικόνας

«ΙΛΙΟ…ΛΟΥΣΤΗ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΔΕΥΤΕΡΑ»

 

Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια παρουσιάζουμε το πρώτο φύλλο της σχολικής
εφημερίδας της Β΄ τάξης του σχολείου μας, με τίτλο «Ιλιο…λουστη χαρούμενη
Δευτέρα». Η προσπάθεια αυτή αποτελεί καρπό δημιουργικής συνεργασίας,
έμπνευσης και ενθουσιασμού των μαθητών της τάξης , οι οποίοι μέσα από τα άρθρα,
τις ιδέες και τις δράσεις τους αποτυπώνουν τη δική τους ματιά στην καθημερινότητα
του σχολείου και όχι μόνο.
Η εφημερίδα φιλοδοξεί να γίνει ένα σταθερό βήμα έκφρασης, ενημέρωσης και
επικοινωνίας, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών. Μέσα
από τις σελίδες της, οι μαθητές μοιράζονται σκέψεις, εμπειρίες και πρωτότυπο υλικό,
δίνοντας ζωντάνια και χρώμα στη σχολική μας κοινότητα.
Το ταξίδι αυτό μόλις ξεκίνησε! Θα ακολουθήσουν τα επόμενα φύλλα για τον μήνα
Μάιο και τον μήνα Ιούνιο, με ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον περιεχόμενο και νέες
εκπλήξεις.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές της Β΄τάξης που συνέβαλαν σε αυτή την
αξιέπαινη προσπάθεια και ευχόμαστε καλή συνέχεια στη δημιουργική τους πορεία!
Η Δασκάλα της Β΄τάξης
Λάμπρη Βαρβάρα

 

 

 

Ανακοίνωση

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,
Με την παρούσα επιστολή, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το Σάββατο 9 Μαΐου 2026 και ώρα 9:00 π.μ., θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου στο Καματερό, το σαρανταήμερο μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του αγαπημένου μας δασκάλου, Κώστα Βασιλόπουλου.
Ο εκλιπών υπήρξε ένας εξαίρετος παιδαγωγός που στάθηκε με αγάπη και αφοσίωση δίπλα στα παιδιά μας, αφήνοντας το δικό του ξεχωριστό αποτύπωμα στην εκπαιδευτική μας κοινότητα.
Όσοι από εσάς και τους μαθητές επιθυμείτε να τιμήσετε τη μνήμη του, μπορείτε να παρευρεθείτε στην τελετή.
Με εκτίμηση,
Η Διευθύντρια του Σχολείου

Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιδί & Κινηματογράφος»

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης συμμετέχουν στον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιδί & Κινηματογράφος», έναν καταξιωμένο εκπαιδευτικό θεσμό που προάγει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών. Μέσα από αυτή τη σημαντική εμπειρία, έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της τέχνης και του κινηματογράφου, σε συνεργασία με το Museum of Modern Art (MoMA).

Στο πλαίσιο της συμμετοχής τους, δημιούργησαν ένα ομαδικό εικαστικό έργο εμπνευσμένο από τον Pablo Picasso,  μια ταινία μικρού μήκους, περνώντας από όλα τα στάδια της παραγωγής. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, καλλιεργούν δεξιότητες όπως η συνεργασία, η κριτική σκέψη και η δημιουργική έκφραση, αποκτώντας πολύτιμες εμπειρίες μάθησης και ομαδικότητας.

Διαδικτυακό Κυνήγι Θησαυρού: Η Ψηφιακή Ευρώπη!

64726cd81121b00d59d067e49338b3d6 L

Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας από την Ε’ και ΣΤ’ τάξη συμμετείχαν στο 15ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, λαμβάνοντας μέρος σε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, το Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης διοργάνωσε διαδικτυακό κυνήγι θησαυρού με τίτλο «Η Ψηφιακή Ευρώπη!», το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Απριλίου 2026.

Μέσα από τη δράση αυτή, μαθητές από όλη την Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να γνωρίσουν τις πρωτοβουλίες και τις πολιτικές της που σχετίζονται με το ψηφιακό μας μέλλον, καθώς και να ενημερωθούν για σημαντικά θέματα, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων.

Η συμμετοχή των μαθητών μας αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης, ενισχύοντας τις γνώσεις τους και καλλιεργώντας το ενδιαφέρον τους για τις σύγχρονες ψηφιακές εξελίξεις. Μαζί τους ο εκπαιδευτικός Χρήστος Καβαθάς

image

ένα μουσείο στο σχολείο μας!

 

Anonymo schedio 47

 

 

Με πολλή χαρά και ενθουσιασμό, οι μαθητές της Δ΄ τάξης δημιούργησαν το δικό τους μικρό μουσείο μέσα στο σχολείο, φέρνοντας από το σπίτι παλιά νομίσματα και αντικείμενα μιας άλλης εποχής. Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχώρισαν ένα παλιό πέταλο, μια παραδοσιακή ζυγαριά, κασέτες και Walkman, ένα παλιό τηλέφωνο και ένα γουδί, που ταξίδεψαν μικρούς και μεγάλους στο παρελθόν. Τα παιδιά ανέλαβαν με μεράκι και δημιουργικότητα να σχεδιάσουν την αφίσα και τα εισιτήρια του μουσείου, προσκαλώντας τις υπόλοιπες τάξεις να το επισκεφτούν λίγες ημέρες πριν το Πάσχα. Η δράση αυτή αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία μάθησης, όπου η ιστορία ζωντάνεψε μέσα από αυθεντικά αντικείμενα και τη συνεργασία των μαθητών, γεμίζοντας το σχολείο με εικόνες, μνήμες και χαμόγελα.

Ευχαριστούμε πολύ τους μαθητές και την εκπαιδευτικό τους για την δραστηριότητα αυτή!