Η χορογραφία των σχημάτων/The choreography of the shapes

H δράση είναι αναρτημένη  στο EU CodeWeek 2025 

Η δράση καλλιεργεί δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης,

  • η χορογραφία είναι ένας αλγόριθμος: μια σειρά από εντολές (σχήματα-κινήσεις) που εκτελούνται με συγκεκριμένη σειρά. Τα παιδιά μαθαίνουν να ακολουθούν βήμα προς βήμα οδηγίες, να τις επαναλαμβάνουν και να τις τροποποιούν .
  • η χορογραφία βοηθά στην αναγνώριση μοτίβων καθώς η επαναλαμβανόμενη σειρά σχημάτων αποτελεί μοτίβο. Τα παιδιά εντοπίζουν, θυμούνται και προβλέπουν την επανάληψη, κάτι που είναι θεμελιώδες στην υπολογιστική σκέψη και στη δημιουργία βρόχων (loops) στον προγραμματισμό.
  • Η χορογραφία  βοηθάει τα παιδιά να προσεγγίσουν την αποσύνθεση καθώς κάθε σχήμα είναι μια εντολή, κάθε κίνηση ένα βήμα. Τα παιδιά μαθαίνουν να διαχειρίζονται σύνθετες διαδικασίες χωρίζοντάς τις σε απλά, διαχειρίσιμα μέρη, όπως γίνεται με τη διάσπαση προβλήματος στην πληροφορική.

Υλοποίηση της δράσης:  Η εκπαιδευτικός σε συνεργασία με τα παιδιά ορίζουν για κάθε σχήμα μια κίνηση π.χ κύκλος-στροφή, τετράγωνο-ένα βήμα μπροστά, ορθογώνιο- πηδημα, τρίγωνο -χέρια ψηλά ρόμβος- κουνιεμαι σαν φίδι . Φτιάχνουν τον κώδικα της χορογραφίας βάζοντας τα σχήματα σε σειρά ..ο κώδικας αυτός αποτελεί ταυτόχρονα και ένα μοτιβο που επαναλαμβάνεται. Στην αρχή η εκπαιδευτικός και σε επόμενη φάση ένα παιδί δείχνει διαδοχικά και ένα ένα τα σχήματα τα ονοματίζει και μια 4αδα παιδιών κάνει τις κινήσεις της χορογραφίας.

8 1

The action cultivates computational thinking skills,

choreography is an algorithm: a series of commands (shapes-movements) that are executed in a specific order. Children learn to follow step-by-step instructions, repeat them and modify them.
Choreography helps to recognize patterns as the repeated series of shapes constitutes a pattern. Children identify, remember and predict repetition, which is fundamental to computational thinking and to creating loops in programming.
Choreography helps children approach decomposition as each shape is an instruction, each movement a step. Children learn to manage complex processes by dividing them into simple, manageable parts, as is done with problem decomposition in computer science.

Implementation of the action: The teacher, in collaboration with the children, defines a movement for each shape, e.g. circle-turn, square-one step forward, rectangle-jump, triangle-hands up, rhombus-I move like a snake. They create the choreography code by putting the shapes in order. This code is also a repeating pattern. At the beginning, the teacher and in the next phase, a child shows the shapes one by one and names them, and a group of 4 children performs the choreography movements.