Ελάτε να σώσουμε την Ειρήνη

8

Η δραστηριότητα είναι αναρτημένη στην πλατφόρμα του CodeWeek εδώ

Με αφορμή το βιβλίο Ειρήνη του Αριστοφάνη τα παιδιά προγραμματίζουν  μια διαδρομή διάσωσης της Ειρήνης μέσα από τη σπηλιά του πολέμου.

Υλικά δραστηριότητας

βιβλίο Ειρήνη του Αριστοφάνη, σπηλιά, κουκλακι, τετραγωνισμένη πίστα για τo beebot (15εκ το κάθε τετράγωνο), το επιδαπέδιο ρομπότ beebot, βέλη κατεύθυνσης, προαιρετικά κάποια αντικείμενα εμπόδια ή εικόνες με βόμβες

Διασύνδεση με το Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση 2021.

1. Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία, ενότητα Α2. Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ), υποενότητα Α.2.2 Ανακάλυψη, Προγραμματισμός και Ψηφιακό Παιχνίδι,

2. Θεματικό πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες, ενότητα  Γ1 Μαθηματικά, υποενότητα Γ.1.1 Γεωμετρία: Έννοιες του χώρου ως σύστημα αναφοράς.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

-Να διακρίνουν τις βασικές εντολές προγραμματισμού, προγραμματιζόμενων παιχνιδιών (π.χ. εντολές κίνησης μπροστά-πίσω-αριστερά-δεξιά).

-Να αναγνωρίζουν βασικές δομές του προγραμματισμού (ακολουθία, επανάληψη, επιλογή).

Περιγραφή Δραστηριότητας

Πάνω σε ένα σημείο της  τετραγωνισμένης πίστας είναι τοποθετημένη μια αυτοσχέδια σπηλιά, όπου μέσα της είναι κρυμμένη η Ειρήνη. Τα παιδιά χωρίζονται σε 3άδες και συνεργάζονται για να δημιουργήσουν με τα βέλη κατεύθυνσης την πιο σύντομη διαδρομή και να προγραμματίσουν το επιδαπέδιο ρομπότ beebot να φτάσει στη σπηλιά αποφεύγοντας τα εμπόδια -βόμβες.

Τα μέλη της κάθε 3άδας αναλάβουν τους εξής ρόλους:

  • το πρώτο παιδί φτιάχνει τον κώδικα της διαδρομής με τα βέλη κατεύθυνσης,
  • το δεύτερο παιδί διαβάζει τον κώδικα
  • το τρίτο παιδί προγραμματίζει τo beebot .

20251022 153634 COLLAGE 13

Η δράση υλοποιήθηκε και χωρίς τη χρήση τεχνολογίας με τα παιδιά να χωρίζονται σε δυάδες και να αναλαμβάνουν ρόλους προγραμματιστή και ρομπότ.

2