Οδηγίες ακολουθώ… εικόνα φτιάχνω στο λεπτό/I follow instructions… I create an image in a minute

H δράση είναι αναρτημένη  στο EU CodeWeek 2025 

Η δράση έχει στόχο να εξοικειωθούν τα παιδιά να δίνουν και να ακολουθούν οδηγίες για τη δημιουργία ενός έργου με σχήματα.

Με τη δράση αυτή καλλιεργείται η υπολογιστική σκέψη

  • Τα παιδιά μαθαίνουν ότι για να φτιάξουν τη σύνθεση με τα σχήματα πρέπει να καθορίσουν τη σειρά των ενεργειών δηλαδή βάζω τον κύκλο, κάτω από τον κύκλο βάζω το ορθογώνιο κ.τ.λ. (δεξιότητα αποσύνθεσης).
  • Μαθαίνουν ότι η δημιουργία και η εκτέλεση οδηγιών μοιάζει με τη γραφή και εκτέλεση ενός αλγορίθμου, δηλαδή μιας σειράς βημάτων που οδηγεί σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα. (δεξιότητα αλγοριθμικής σκέψης).
  • Αν το αποτέλεσμα δεν είναι όπως το περιμένουν, εντοπίζουν και διορθώνουν τα λάθη. (δεξιότητα ελέγχου και διόρθωσης σφαλμάτων.)

Υλικά δράσης: εικόνες με διάφορες συνθέσεις με σχήματα, διάφορα σχήματα, 2 τούβλα ψυχοκίνησης για να φτιαχτεί ο τοίχος.

Περιεχόμενο -στόχος της δραστηριότητας, στη δράση συμμετέχουν 2άδες παιδιών.

  • Τα δύο παιδιά κάθονται αντικρυστά και ανάμεσα τους υπάρχει ένα εμπόδιο ώστε να μη βλέπει το ένα το άλλο.
  • Στο ένα παιδί δίνουμε μια κάρτα με μια σύνθεση και στο συμπαίκτη του τα σχήματα  που αποτελούν τη σύνθεση της εικόνας.
  • Το παιδί με την εικόνα καθοδηγεί βήμα βήμα δίνοντας οδηγίες στο άλλο παιδί για να φτιάξει τη σύνθεση της εικόνας.



Λήψη αρχείου

20251030 170442 COLLAGE

The activity aims to familiarize children with giving and following instructions for creating a work with shapes.

This activity cultivates computational thinking

  • Children learn that in order to create a composition with shapes, they must determine the order of actions, i.e. I put the circle, under the circle I put the rectangle, etc. (decomposition skill).
  • They learn that creating and executing instructions is similar to writing and executing an algorithm, i.e. a series of steps that leads to a specific result. (algorithmic thinking skill).
  • If the result is not as they expect, they identify and correct the errors. (error checking and correction skill.)

Action materials: images with various compositions with shapes, various shapes, 2 psychokinetic bricks to build the wall.

Content -target of the activity, 2 groups of children participate in the activity.

  • The two children sit facing each other and there is an obstacle between them so that they cannot see each other.
  • We give one child a card with a composition and his teammate the shapes that make up the composition of the image.
  • The child with the image guides the other child step by step, giving instructions to make the composition of the image.