Έναρξη Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας.
Σας ενημερώνουμε με χαρά, ότι αυτήν την βδομάδα ξεκίνησαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Πρόκειται για καινοτόμα προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων του 21ου αιώνα σε αυτές ανήκουν: οι δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό. Η διδασκαλία των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο διαρκεί 3 διδακτικές ώρες την εβδομάδα.
Πιο συγκεκριμμένα ξεκινήσαμε τις δράσεις μας από τον κύκλο του Ευ Ζην και την υποθεματική της διατροφής. Το πρόγραμμα που θα υλοποιήσουμε ονομάζεται: “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό”. Αποτελεί μία εισαγωγή των μαθητών/τριών στις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα).
Το 1ο εργαστήριο έχει τίτλο: Οι ντετέκτιβ της διατροφής και άσκησης γνωρίζονται και προετοιμάζονται. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα στοχεύουν στο να μάθουν τα παιδιά: 1. Να εκφράζουν τις σκέψεις τους για ένα πρόβλημα. 2. Να δίνουν προσοχή σε όσα οι άλλοι υπονοούν αλλά δε λένε.
Για αρχή λοιπόν μας επισκέφθηκε ο ντετέκτιβ Κλούζ με το ηχογραφημένο μήνυμά του.
Ο/Η εκπαιδευτικός ενημέρωσε, ότι στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Κλούζ, ο οποίος ζητάει τη βοήθειά μας στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουμε θα γίνουμε ντετέκτιβ και θα αναζητήσουμε στοιχεία. Για κάθε αποστολή/γρίφο που επιλύουμε, θα κερδίζουμε ένα γράμμα, προκειμένου να ανακαλύψουμε τι προσφέρουν η διατροφή και άσκηση στον άνθρωπο.
Οι μαθητές/τριες κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής μυστηρίου. Εναλλαγή αργών/γρήγορων ρυθμών με παραγγέλματα που παραπέμπουν στη φυσική δραστηριότητα και στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι από την αναζήτηση στοιχείων»
Οι μαθητές/τριες, θέλοντας να βοηθήσουν το ντεντέκτιβ Κλουζ, ανέφεραν τι γνωρίζουν για τη διατροφή και την άσκηση και πρότειναν ιδέες (καταιγισμός ιδεών) σχετικά με το που μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία για τη σωστή διατροφή και άσκηση. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με την υποστήριξη του/της εκπ/κού. Ακολουθεί ενημέρωση για το πρόγραμμα και τους στόχους.
Έτσι καταγράφηκαν τα λεγόμενα των παιδιών σε κόλλες Α3 και στην συνέχεια έγινε η ψηφιοποίηση τους μέσω του προγράμματος coggle.it
Σε άλλη δραστηριότητα οι μαθητές ζωγράφισαν τις διατροφικές τους προτιμήσεις
Οι ντετέκτιβ χωρίζονται σε ομάδες διαφορετικού χρώματος. Αναζητούν κομμάτια από 4 πυραμίδες άσκησης σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη. Τα συγκεντρώνουν και προσπαθούν να συνθέσουν την πυραμίδα. Ακολουθώντας τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω, σκέφτομαι αναρωτιέμαι» εξερευνο.ύν την πυραμίδα της άσκησης Στην ολομέλεια κάθε ομάδα αναφέρει τις απόψεις της.
Κατασκευάσαμε και καπέλο με τα φρούτα του φθινοπώρου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής.
Πήραμε μέρος και στην Ευρωπαϊκή δράση της εβδομάδας κώδικα (βλ. προηγούμενη ανάρτηση) με τίτλο “Crack the code”,
Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε βίντεάκια, ακούσαμε τραγούδια σχετικά με την διατροφή.
Κλείνοντας, λοιπόν το πρώτο εργαστήριο του προγράμματος μας, συμπληρώσαμε τα φύλλα αξιολόγησης του.
Τι μας περιμένει άραγε στο 2ο εργαστήριο την επόμενη βδομάδα;;;;;