Εργαστήρια Δεξιοτήτων- Φροντίζω το περιβάλλον

Στα εργαστήρια δεξιοτήτων και στη θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον με το πρόγραμμα, φύλαξέ το μην  πετάς, ανακύκλωσε με μας, βασικός σκοπός είναι να γίνει κατανοητό από τα παιδιά, ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων. Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση κάποιων συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων (β) ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) (γ) ανακύκλωσης. Ακολουθώντας τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης, αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης στις μαθησιακές δραστηριότητες, οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης και αποκτούν δεξιότητες μάθησης, νου, τεχνολογίας, ενσυναίσθησης και κοινωνικής μάθησης.

Αρχικά, έδωσαν ένα όνομα στην ομάδα τους, το Α’ τμήμα ως ήρωες της καθαριότητας, το Β’ τμήμα, ανακυκλωτικοί σούπερ ήρωες και συμφωνούν ότι θα εργαστούν σε κλίμα αποδοχής διαφορετικότητας και συνεργασίας. Συζητούν στην ολομέλεια για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με ιδεοθύελλα.

χάρτης 11ος εννοιολογικός χάρτης

απορριμματα

Η ψηφιακή απεικόνιση του εννοιολογικού χάρτη

Στη συνέχεια, φαντάζονται, μέσω θεατρικού παιχνιδιού, ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά, αναπαριστώντας με το σώμα τους και το πρόσωπό τους τα αντίστοιχα συναισθήματα…

μυρωδιαςμυρωδιά

Σε ζευγάρια, κουβεντιάζουν και αποφασίζουν να αποτυπώσουν στο χαρτί, τι μπορεί να δημιουργεί αυτή την μυρωδιά, από που προέρχεται και γιατί, στο τέλος παρουσιάζουν στην ολομέλεια τις δημιουργίες τους.

συζητούνεργασιώνζευγαριών 2ζευγαριώνπεριζωγραφιών

Τα παιδιά παρακολουθούν εδώ τον Peri Poll και εδώ ένα εκπαιδευτικό βίντεο με τον Πέρι το περιβάλλον και μαθαίνουν το τραγούδι της ανακύκλωσης εδώ

Καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν, να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες και να φτάσουν σ ε συμπεράσματα σχετικά με την προσωπική τους κατάσταση. Πώς θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πώς με κακή;

λιγοιλιγοι και πολλοί 1πολλοί και λιγοι 2

 

συμβαινει με τα άχρηστα

Μάθαμε ότι ανακυκλώνονται μπαταρίες και ηλεκτρικές συσκευές και προσπαθήσαμε να βρούμε τους αντίστοιχους κάδους στο σχολείο μας. Εδώ παρακολουθούμε σχετικό βίντεο και εδώ μπορούμε να φτιάξουμε σε παζλ τον Πέρι.

Επίσης, μάθαμε να κατατάσσουμε τα ανακυκλώσιμα  υλικά σε κατηγορίες, φτιάχνοντας πίνακα…

προιοντων στους κάδους

αφηςσήματος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι κάνει τη Γη μας χαρούμενη και τι λυπημένη; Κατασκευή από μικρά χεράκια…

πλανήτη γη23

Η φίλη μας περιβαλλοντολόγος κ. Λουκία Ευαισθήτογλου έστειλε μήνυμα εδώ και μας έθεσε μια αποστολή, να χωριστούν τα παιδιά σε δύο ομάδες, να συζητήσουν, να συνεργαστούν, να παρουσιάσουν στην ολομέλεια τα αποτελέσματά τους.

2 ομαδες συνεδριαζουνευαισθήτογλου 2ομαδων 2

Οργανώθηκε ένας μικρός περίπατος γύρω από το σχολικό κτίριο, ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα τα παιδιά τον περιβάλλοντα χώρο και να εντοπίσουν κάδους. Επιστρέφοντας στο σχολείο, καλούνται να αποτυπώσουν ατομικά τη διαδρομή που ακολούθησαν και να εκφράσουν την άποψή τους σε σχέση με την φροντίδα του περιβάλλοντα χώρου.

Φορέσαμε λοιπόν γάντια και ξεκινήσαμε…

περίπατος23

Επιστρέφοντας στο σχολείο, καταγράψαμε τη διαδρομή. Είναι ο περιβάλλοντας χώρος φροντισμένος; Συναντήσαμε αρκετούς κάδους κατά τη διαδρομή μας;

που κάναμεανακύκλωσης περιπατος

 

.jpg

Δράσεις ομαδικές αλλά και ατομικά φύλλα εργασίας, διαχωρισμού των απορριμμάτων ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους, εντοπισμός στα προϊόντα και αντικείμενα του πρωινού τους το σήμα της ανακύκλωσης, κατασκευή οχήματος και φανάρι ανακύκλωσης!

ανακύκλωσης.jpgανακυκλωσης

το σήμα της ανακυκλωσηςσχολειο ανακυκλώνουμε

ennoiologikos2

Σχηματίσαμε 2ο εννοιολογικό χάρτη, απεικονίζοντας τις γνώσεις μας.

 

ανακύκλωση

Ομαδική κατασκευή αφίσας με μήνυμα από τα παιδιά!

Κατασκευή φυλλαδίου για την προώθηση των δράσεων της ανακύκλωσης και στο περιβάλλον της οικογένειας των παιδιών.

.jpg       2

Δημιουργία τελικού εννοιολογικού χάρτη με την τεχνική της ιδεοθύελλας στην ολομέλεια στοχεύοντας στην καταγραφή και τεκμηρίωση της νεοαποκτηθείσας γνώσης των παιδιών και ταυτόχρονα στην κινητοποίηση μεταγνωστικών διεργασιών μέσω του αναστοχασμού. Τα παιδιά αναστοχάζονται σχετικά με τη διαδικασία της μάθησης, τον εμπλουτισμό των πρότερων γνώσεών τους, εκφράζουν τα συναισθήματά τους και συγκρίνουν τις ιδέες και γνώσεις τους. Ολοκληρώνουν, καταγράφοντας σε φύλλα αξιολόγησης και αυτο-αξιολόγησης το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

αξιολογησηςαυτοαξιολόγησης

Τέλος, δημιουργήσαμε  βίντεο -τραγούδι για την ανακύκλωση με τις φωνές των παιδιών σαν μια μεταγνωστική δραστηριότητα του προγράμματος.

video

Παρακολουθήστε το βιντεο εδώ

 

Πηγή:https://www.youtube.com/watch?v=F5x6-jIzkSc&ab_channel=NewMommy