Tσικνοπέμπτη……..

Τα παιδιά τήρησαν το έθιμο της ημέρας με καρναβαλικά τραγούδια, κατασκευές ,παιχνίδια και δοκιμάζοντας νόστιμα ζεστά σουβλάκια. 

ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ333333333333333333333333333444444444444444444444444555555555555555555555555555511111111111111111111111111112222222222222222222222222222222

ΔΡΑΣΕΙΣ  ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Σύμφωνα με την υπό στοιχεία 146472/ΓΔ4/06-12-2024 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα «Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο», από το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025 εφαρμόζεται σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».

Το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 6048/Β’/1-11-2024 με τίτλο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες τεσσάρων (4) ηλικιακών επιπέδων, Νηπιαγωγείο έως Γ΄  τάξη του Δημοτικού, Δ΄ έως ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο.

Στο Νηπιαγωγείο, ο/η εκπαιδευτικός, με βάση τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του ΠΣ του Νηπιαγωγείου, έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών/τριών του. Στο πλαίσιο αυτό, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί α) να αξιοποιεί τις προτεινόμενες δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας, β) να σχεδιάζει και να υλοποιεί δικές του/της δράσεις μετασχηματίζοντας τις υπάρχουσες, γ) να αξιοποιεί Εργαστήρια Δεξιοτήτων, δ) να πραγματοποιεί σχολικές δραστηριότητες, ε) να αναπτύσσει δράσεις που σχετίζονται με ημέρες αφιερωμένες σε θέματα αειφορίας και ενεργού πολιτειότητας, ενσωματώνοντας τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και της ενεργού συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία και στ) να πραγματοποιεί δράσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις και περίπατους.

Ενημέρωση για το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη

 – Το ΙΕΠ έχει αναπτύξει μία ειδική ψηφιακή πλατφόρμα σχετικά με το αντικείμενο, τους στόχους, το περιεχόμενο των δράσεων και την αποτύπωση του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις                  Ενεργού Πολίτη»:https://act.digitalschool.gov.gr/

 Μπορείτε επίσης να δείτε την Ενημερωτική Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας (13-12-2024) για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης εδώ: 

Θεσμικό Πλαίσιο

01/11/2024 | Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο

06/12/2024 | Εγκύκλιος: Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο

08/12/2024 | Οδηγός Εκπαιδευτικού: «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο

20/01/2025: Προγραμματισμός υλοποίησης Δράσεων Ενεργού Πολίτη

Ενέργειες για το σχολικό έτος 2024-2025

1. Ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών για το θεσμικό πλαίσιο και το περιεχόμενο του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη

2. Επιλογή μίας δράσης (διάρκειας 10 ωρών) για κάθε τμήμα. Μπορείτε να αξιοποιήσετε τις δράσεις για το νηπιαγωγείο που προτείνονται στον Οδηγό του εκπαιδευτικού και στις προτάσεις δράσεων και προγραμμάτων για την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη (https://act.digitalschool.gov.gr/draseis-enischysis-energou-politeiotitas ) ή να επιλέξετε κάτι δικό σας.

3. Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων

4. Συμπλήρωση  Προτύπου Ανάπτυξης Δράσεων

5. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς καταγραφή στο myschool (θα ανοίξει σχετικό πεδίο) της συμμετοχή κάθε μαθητή/-τριας στη δράση της ενεργού πολιτειότητας σε αντιστοίχιση με τα θεματικά πεδία του Προγράμματος Σπουδών.

6. Χορήγηση βεβαίωσης στην οποία αποτυπώνεται η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στη/στις δράση/εις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας (μόνο στα νήπια).

«Διαδικασία επαναφοίτησης μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26»

Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με την παρ. 4α του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109, διορθ. σφ. Α 112) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α’ 25), οι εγγραφές μαθητών/τριών στο νηπιαγωγείο γίνονται αποκλειστικά από 1 έως 20 Μαρτίου του προηγούμενου διδακτικού έτους.

Για την επανάληψη φοίτησης, σύμφωνα με τις παρ.7 και 8, του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109,διορθ. σφ. Α’ 112) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 1δ του άρθρου 23 του ν.4559/2018 (Α’142), ισχύουν τα εξής:

«7. Επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα (1) ακόμη έτος μπορεί να γίνει με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, όταν βεβαιώνεται με γνωμάτευση ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή σχετική βεβαίωση του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης ή του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγών ότι ο μαθητής παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να παρακολουθήσει την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.»

«8. Σε κάθε περίπτωση δεν εγγράφεται ούτε δύναται να επαναφοιτήσει στο νηπιαγωγείο μαθητής που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ή επαναφοίτησης έχει συμπληρώσει την ηλικία των επτά (7) ετών».

Οι Διευθυντές/τριες- Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων παρακαλούνται όπως ενημερώσουν τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που κρίνεται ότι έχουν ανάγκη επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο να καταθέσουν εγκαίρως αίτημα προς το νηπιαγωγείο, προκειμένου να εξεταστεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο εφαρμόζεται και όταν ισχύουν οι προβλέψεις της παρ. 5 του άρθρου 13 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109, διορθ. σφ. Α΄ 112) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. ε) του άρθρου 204, του ν. 4610/2019 (Α’ 70),

«5. Αν οι απουσίες του μαθητή του νηπιαγωγείου υπερβαίνουν τις εκατό (100) ανά διδακτικό έτος, η βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή
στην Α΄ Δημοτικού χορηγείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών.

Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο.

Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6 εγγράφονται υποχρεωτικώς στο δημοτικό.»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Θεματικός κύκλος:Ζω καλύτερα-ευ  ζην

Τίτλος:

Eνδυνάμωση,Συνεργασία,Αποδοχή,προλαβαίνουμε τη βία πριν εμφανιστεί.

fbb335ca 558e 46b4 863b 52b3e222ab6bdc004de7 8103 4735 994f 0cd0248babe8

Mέσα από δραστηριότητες  αναδύθηκε στα  παιδιά η ξεχωριστή αξία τους και ενισχύθηκε η αυτοεκτίμησή τους. Πίστεψαν στον εαυτόν τους και ένιωσαν πιο δυνατά. Η ενσυναίσθησή τους δυνάμωσε ,τα παιδιά ήρθαν μεταξύ τους σε επαφή με τον προφορικό λόγο, τη γραφή, τη ζωγραφική και κάθε παιγνιώδη δράση που τα βοηθά να επικοινωνίσουν .Μέσα από αυτές τις καταστάσεις αλληλεπίδρασης τα παιδιά επιλύουν προβλήματα περιστατικών βίας και προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης.

 θεματικός κύκλος;Eνδιαφέρομαι κι ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Τίτλος: Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία

Tα νήπια μέσα από διάφορες δραστηριότητες θα αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και δημιουργικότητα. Επίσης θα καλλιεργήσουν ενσυναίσθηση , ευαισθησία καθώς και τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Τέλος θα ενθαρρύνουν την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ τους.

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn