Η Εργατική Πρωτομαγιά, επηρέασε όπως ήταν φυσικό και την Τέχνη του Κινηματογράφου, τόσο στον χώρο του ντοκιμαντέρ όσο και σε αυτόν την μυθοπλασίας. Κλασσικό παράδειγμα είναι η «Απεργία» του Σεργκέι Αϊζενστάιν.
Αρχικά ο νεαρός Σεργκέι έδειξε ζωηρό ενδιαφέρον για τη ζωγραφική, φιλοτεχνώντας αφίσες. Σύντομα ανακάλυψε το θέατρο και ανέβασε στη Μόσχα πολλά θεατρικά έργα.
Κατά τον Αϊζενστάιν ο θεατής πρέπει να οδηγείται από την εικόνα στο συναίσθημα και από εκεί στην ιδέα.
Η «Απεργία» (Strike / Stachka – 1925) είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του πρωτοπόρου Σοβιετικού σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν. Μία δημιουργία γεμάτη συμβολισμούς και αντιθέσεις…
Σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, κατά τη διάρκεια της τσαρικής κυριαρχίας στη Ρωσία, οι εργαζόμενοι ενός εργοστασίου είναι εν βρασμώ, προς κήρυξη μεγάλης απεργίας. Οι εργοδότες στέλνουν κατασκόπους δικούς τους και της κυβέρνησης, για να ελἐγχουν τις κινήσεις των εργατών…
.
Αξίζει να σημειώσουμε πώς αν και η ταινία γυρίστηκε με πενιχρό κεφάλαιο, η τεχνική του Αϊζενστάιν, που ήταν μόλις 26 χρονών, είναι ολοζώντανη.
.
.
Μέσα από τα έργα του ο Αϊζενστάιν κατάφερε να ενώσει τις λέξεις με τις νότες, την εικόνα με το χρώμα και ενώνοντας όλα αυτά τα φαινομενικά αταίριαστα στοιχεία του παζλ, κατάφερε να μας δείξει γιατί δικαίως ο Κινηματογράφος θεωρείται ως η 7η Τέχνη…
Πηγή: tvxs.gr