Στην τάξη μας μάθαμε πως για να περνάμε όλοι όμορφα, χρειάζεται να έχουμε κανόνες που θα μας βοηθούν να ζούμε μαζί με χαρά, σεβασμό και συνεργασία.
Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας με το βιβλίο «Το Τζάτζαλο», που μας έδειξε πως όλοι έχουμε μέσα μας ένα μικρό «τζάτζαλο» που μπορεί καμιά φορά να μας παρασύρει σε συμπεριφορές που δεν είναι σωστές. Με δραματοποιήσεις, κάποια παιδιά «κυριεύτηκαν» από το τζάτζαλο και έκαναν μη επιτρεπτές πράξεις, ενώ οι υπόλοιποι ανέλαβαν να τα καθοδηγήσουν και να προτείνουν τι θα έπρεπε να κάνουν διαφορετικά.





Στη συνέχεια παρατηρήσαμε κάρτες με θετικές και αρνητικές συμπεριφορές. Όλοι μαζί τις χωρίσαμε: σε εκείνες που το τζάτζαλο μπαίνει μέσα μας και μας μπερδεύει και σε εκείνες που το διώχνουμε μακριά και μας κάνουν χαρούμενους.

Το παραμύθι «Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι στο σχολείο» μας βοήθησε να σκεφτούμε κανόνες και για τις γωνιές της τάξης μας, ώστε να μπορούμε να παίζουμε όλοι δίκαια.

Με το βιβλίο «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε» θυμηθήκαμε πόσα όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας όπως να παίζουμε ωραία παιχνίδια, να δίνουμε αγκαλιές, να χαϊδεύουμε ζωάκια και να δημιουργούμε.



Τέλος, με το παραμύθι «Τα ευχαριστώ ενός ιππότη» μάθαμε τη σπουδαιότητα των ευγενικών λέξεων που κάνουν την καθημερινότητά μας πιο όμορφη και φτιάξαμε το κάστρο των ευγενικών ιπποτών, καθώς και το λουλούδι με τους καλούς και ευγενικούς τρόπους συμπεριφοράς.




Όλες αυτές οι δραστηριότητες μας βοήθησαν να φτιάξουμε το συμβόλαιο της τάξης μας, ένα σύνολο κανόνων που δημιουργήσαμε όλοι μαζί και που υποσχεθήκαμε να τηρούμε. Το συμβόλαιο αυτό το υπογράψαμε με τους μικρούς μαθητές και έγινε η συμφωνία μας για να ζούμε και να μαθαίνουμε όμορφα, σαν μια μεγάλη ομάδα.

Γιατί όταν συνεργαζόμαστε, σεβόμαστε και φροντίζουμε ο ένας τον άλλο, τότε η τάξη μας γίνεται το πιο όμορφο μέρος για να μεγαλώνουμε και να μαθαίνουμε μαζί!