Φθινόπωρο στο Νηπιαγωγείο: Ένα ταξίδι εξερεύνησης και δημιουργίας

Το φθινόπωρο αποτέλεσε για τα παιδιά μας μια πλούσια ευκαιρία για ανακάλυψη, παρατήρηση και δημιουργική έκφραση. Ξεκινώντας από τις αλλαγές που παρατηρούνται στη φύση αυτή την εποχή, παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και συζητήσαμε για τα χρώματα, τον καιρό, τα ζώα και τα φυτά του φθινοπώρου.

Παρατηρήσαμε και αναλύσαμε φθινοπωρινές εικόνες χρησιμοποιώντας τη μέθοδο “Παρατηρώ – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι”, η οποία βοήθησε τα παιδιά να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες και τις απορίες τους, καλλιεργώντας παράλληλα την κριτική τους σκέψη.

d6e9be14 7901 4603 9dad aaa424763c54

Στη συνέχεια, φέραμε στο σχολείο φθινοπωρινά φρούτα και καρπούς. Τα παιδιά τα παρατήρησαν, τα ονόμασαν, τα σχολίασαν και τα επεξεργάστηκαν, ενώ μέσα από βιωματικά παιχνίδια τα ταξινόμησαν σε ομάδες, τα μέτρησαν και τα αξιοποίησαν σε μαθησιακά παιχνίδια, όπως δραστηριότητες αρίθμησης και διαδρομές με το BeeBot.

a87744e1 7993 44eb aa47 bd0c3af1b49a 36adfaed 62f3 46a0 8c84 1bcc6cc3c574 c00ba3dc eda3 41b6 8b2b ed0a6fb6c9f3 5231fa72 589b 421d 8454 07e4e301e60a c3d94972 b8f3 4caa 826f 592a7fd88c45

Συνδέοντας τις παρατηρήσεις μας με το παραμύθι “Ο Κλέφτης των Φύλλων”, συζητήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο τα φύλλα πέφτουν το φθινόπωρο. Μάθαμε τον αριθμό 3, ταΐσαμε τους καρπούς στον σκίουρο μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και δημιουργήσαμε όμορφες ομαδικές κατασκευές.

bbb2de9d 9865 4e05 a854 9d5d94c16c2dee9d0162 4b41 4da0 a2ad 69d703229ff7ec68369b bf18 4481 a956 10e570b8263daf9a3e77 c9cd 453b 9f27 abb2a88c03c88be5ca27 ecbb 4661 889a 149190044affab64e720 14b5 4a6c 952f 876951a9802d

Εμπνευστήκαμε και από άλλα βιβλία όπως το “Άουτς” και το  “Ένας σκίουρος μια μέρα”, το οποίο και δραματοποιήσαμε, αναπαριστώντας τις περιπέτειες του σκίουρου και παίζοντας με τα βελανίδια που με τόσο κόπο μάζευε. Ζωγραφίσαμε τους δικούς μας σκίουρους με μοτίβα ενώ, παράλληλα, ακούσαμε τους ήχους του φθινοπώρου και χορέψαμε στους ρυθμούς της εποχής.

88ea71ce d20a 4d46 8013 302fa4225eaa 6a0bd745 fd12 4ace 99d7 1e04632fed8d bc1aae20 3e73 4c32 b0a9 243843df88576de15d38 5bd2 4a55 9e4c 2274dc0d7bb71539c553 529c 434d 8897 f8bf06f132ac

Η θεματική μας ολοκληρώθηκε με πολλές ατομικές και ομαδικές φθινοπωρινές κατασκευές, ενώ τα παιδιά γνώρισαν και το γράμμα Φ, του φθινοπώρου, μέσα από παιχνίδια γραφοκινητικής και δημιουργικής μάθησης.

4257fb84 a5b1 4571 9d58 82ae1ad84d9a9d7265b7 e372 4192 a534 f3134472e368 71cfb734 55f5 4935 b56d 7b0493e6a80e c5c3f25b e704 46c6 b1f3 2581526d0c61 50340134 260a 4620 8731 94d29384174b 1a6f8b0a 1fff 46c7 a1d0 d7254b28e28d 530a7085 3d58 47a0 a992 07a7e2516c7f

Ακόμη, εξερευνήσαμε και τον κύκλο του νερού. Πραγματοποιήσαμε πειράματα  για την εξάτμιση, τη συμπύκνωση και τη “βροχή” με απλοποιημένο τρόπο, χρησιμοποιώντας ζεστό νερό το οποίο έβγαλε υδρατμό και ακούμπησε μια παγωμένη από παγάκια επιφάνεια και έτσι δημιουργήθηκαν σταγόνες. Είδαμε μέσα από απλές διαδικασίες πώς μεταμορφώνεται το νερό. Τα παιδιά ακολούθησαν τη διαδρομή του Σταγονούλη μέσα από επιτραπέζιο παιχνίδι με ζάρι και πιόνι, μαθαίνοντας βιωματικά τα στάδια του κύκλου του νερού. Τέλος, αποτύπωσαν όσα έμαθαν σε φύλλα εργασίας, ολοκληρώνοντας με δημιουργικό τρόπο τη μαθησιακή τους εμπειρία.

0f199aa0 02d6 4a78 9b35 a4118aa5ba2a 5437f28b 96ea 4918 8512 f0d928a3b55255371ede cde7 4478 a30a 798b35e535ca

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *