Το φθινόπωρο αποτέλεσε για τα παιδιά μας μια πλούσια ευκαιρία για ανακάλυψη, παρατήρηση και δημιουργική έκφραση. Ξεκινώντας από τις αλλαγές που παρατηρούνται στη φύση αυτή την εποχή, παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και συζητήσαμε για τα χρώματα, τον καιρό, τα ζώα και τα φυτά του φθινοπώρου.
Παρατηρήσαμε και αναλύσαμε φθινοπωρινές εικόνες χρησιμοποιώντας τη μέθοδο “Παρατηρώ – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι”, η οποία βοήθησε τα παιδιά να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες και τις απορίες τους, καλλιεργώντας παράλληλα την κριτική τους σκέψη.
Στη συνέχεια, φέραμε στο σχολείο φθινοπωρινά φρούτα και καρπούς. Τα παιδιά τα παρατήρησαν, τα ονόμασαν, τα σχολίασαν και τα επεξεργάστηκαν, ενώ μέσα από βιωματικά παιχνίδια τα ταξινόμησαν σε ομάδες, τα μέτρησαν και τα αξιοποίησαν σε μαθησιακά παιχνίδια, όπως δραστηριότητες αρίθμησης και διαδρομές με το BeeBot.
Συνδέοντας τις παρατηρήσεις μας με το παραμύθι “Ο Κλέφτης των Φύλλων”, συζητήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο τα φύλλα πέφτουν το φθινόπωρο. Μάθαμε τον αριθμό 3, ταΐσαμε τους καρπούς στον σκίουρο μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και δημιουργήσαμε όμορφες ομαδικές κατασκευές.
Εμπνευστήκαμε και από άλλα βιβλία όπως το “Άουτς” και το “Ένας σκίουρος μια μέρα”, το οποίο και δραματοποιήσαμε, αναπαριστώντας τις περιπέτειες του σκίουρου και παίζοντας με τα βελανίδια που με τόσο κόπο μάζευε. Ζωγραφίσαμε τους δικούς μας σκίουρους με μοτίβα ενώ, παράλληλα, ακούσαμε τους ήχους του φθινοπώρου και χορέψαμε στους ρυθμούς της εποχής.
Η θεματική μας ολοκληρώθηκε με πολλές ατομικές και ομαδικές φθινοπωρινές κατασκευές, ενώ τα παιδιά γνώρισαν και το γράμμα Φ, του φθινοπώρου, μέσα από παιχνίδια γραφοκινητικής και δημιουργικής μάθησης.
Ακόμη, εξερευνήσαμε και τον κύκλο του νερού. Πραγματοποιήσαμε πειράματα για την εξάτμιση, τη συμπύκνωση και τη “βροχή” με απλοποιημένο τρόπο, χρησιμοποιώντας ζεστό νερό το οποίο έβγαλε υδρατμό και ακούμπησε μια παγωμένη από παγάκια επιφάνεια και έτσι δημιουργήθηκαν σταγόνες. Είδαμε μέσα από απλές διαδικασίες πώς μεταμορφώνεται το νερό. Τα παιδιά ακολούθησαν τη διαδρομή του Σταγονούλη μέσα από επιτραπέζιο παιχνίδι με ζάρι και πιόνι, μαθαίνοντας βιωματικά τα στάδια του κύκλου του νερού. Τέλος, αποτύπωσαν όσα έμαθαν σε φύλλα εργασίας, ολοκληρώνοντας με δημιουργικό τρόπο τη μαθησιακή τους εμπειρία.


























