Ιανουάριος
10 Ιανουαρίου
<Η Μόνα Λίζα αλλιώς >
Παρατηρούμε τη μόνα Λίζα. Λέμε τι είναι ένα πορτραίτο και βλέπουμε βίντεο για το Λεονάρντο ντα Βίντσι. Σχολιάζουμε τα πολλαπλά ταλέντα του. Φτιάχνουμε τη δική μας Μόνα Λίζα. Ψάχνουμε να βρούμε τις κρυμμένες μόνα Λίζα στο σχολείο.
17 Ιανουαρίου
Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από τον Βαν Γκογκ .
Παρατηρούμε πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ και παρακολουθούμε βίντεο για το εργο του. Εστιάζουμε στο ιδιαίτερα στιλ του κ φτιάχνουμε μόνα Λίζα με φόντο τον έναστρο ουρανό του βαν Γκογκ.
24 Ιανουαρίου
Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από το Μοντιλιανι .
Βλέπουμε βίντεο για τα εργα του και τη ζωή του και πίνακες του, παρατηρούμε τους μακριους λαιμους και τα μάτια χωρίς κόρες. Ανάμεσα σε άλλους πίνακες προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε αυτούς του Μοντιλιανι.
Με λαδοπαστελ και νερομπογιές φτιάχνουμε τη μόνα Λίζα αλα Μοντιλιανι.
31 Ιανουαρίου
Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από τον Γκουσταβ Κλιμτ .
Παρατηρούμε έργα και βίντεο για το Γκουσταβ Κλιμτ.
Βλέπουμε τα μοτίβα με τα σχήματα ,τις σπειρες ,τα λουλούδια, την επιλογή των χρυσών και κίτρινων τόνων και φτιάχνουμε τη μόνα Λίζα αλα Κλιμτ.
Φεβρουάριος
7 Φεβρουαρίου
Οι αρλεκίνοι του Πικάσο
Παρουσιάζουμε στα παιδιά πίνακες του Πικάσο με θέμα τους αρλεκίνους.
Ξεχωρίζουμε τους κυβιστικους από τους ρεαλιστικους. Δίνουμε ορισμένες πληροφορίες και τα παιδιά πρέπει να βρούνε τον σωστό πίνακα. Παίζουμε το παιχνίδι:”στο κεφάλι το έχω” με τους πίνακες. Προσπαθούμε να τους αναπαραστησουμε.
Αναφερόμαστε στο σχήμα του ρόμβου που επικρατεί στις στολές τους. Φτιάχνουμε όλοι μαζι έναν αρλεκίνο σε χαρτί του μέτρου.
14 Φεβρουαρίου
Ο Πωλ ως αρλεκινος.
Επεξεργαζομαστε τον πίνακα που απεικονίζει το γιο του καλλιτέχνη ντυμένο αρλεκίνο. Τα παιδιά κόβουν τη στολή του αρλεκινου, τα αξεσουάρ του και μια φωτογραφία του προσώπου τους .
Με τη βοήθεια ενός χάρακα τραβούν πλαγιές γραμμές από τη μια και την άλλη πλευρά δημιουργώντας έτσι ρομβους. Βάφουν τους ρομβους με κίτρινο και γαλάζιο εναλλαξ και συνθέτουν τον αρλεκίνο τους κολλωντας τα υπόλοιπα κομμάτια και τη φωτογραφία τους.
21 Φεβρουαρίου
Ο κιθαρίστας του Πικάσο
Παρατηρούμε πίνακες από τη μπλε περίοδο του Πικάσο. Αναφερόμαστε στα συναισθήματα που μας προκαλούν και σχολιάζουμε τα θέματα των πινάκων της μπλε περιόδου.
Δίνεται στο καθε παιδι μια παλετα με αποχρώσεις του μπλε, άσπρου και μαύρου ώστε να πειραματιστουν με τη μείξη χρωμάτων,να φτιάξουν διάφορες αποχρώσεις του μπλε και με αυτες να βάψει το καθένα τη δική του κιθάρα.
Μάρτιος
Προσωπογραφιες μεγάλων ζωγράφων
7 Μαρτίου
Το κορίτσι με το μαργαριταρενιο σκουλαρίκι του Βερμεερ
Παρατηρούμε το πορτραίτο και προσπαθούμε να το αναλύσουμε. Με τη βοήθεια υφασμάτων τα αγόρια επιχειρούν να ντυσουν τα κοριτσια όπως τη φιγούρα του πίνακα και έπειτα τα φωτογραφιζουν.
Βλέπουμε βίντεο για τα έργα του Βερμεερ. Με την τεχνική του κολάζ φτιαχνει ο καθένας τον πίνακα του.
14 Μαρτίου
Το πορτραίτο του Οδυσσέα Ανδρούτσου από το Θεόφιλο
Βλέπουμε βίντεο για τη ζωή του σπουδαίου Θεοφίλου
Εστιάζουμε στην ευαισθησία του και τη σκληρότητα των γύρω του. Αντιλαμβάνομαστε την αγάπη του για τους ήρωες του 1821 μελετώντας τους πίνακες του. Μελετούμε τις φορεσιές των ηρώων του 1821 που αγαπούσε να φοράει και ο ίδιος. Φιλοτεχνουμε το πορτραίτο του Οδυσσέα Ανδρούτσου με τεμπερες και πινέλα.
Απρίλιος
4 Απριλίου
Τα λαγουδάκια του Ανρί Ματίς.
Διαβάζουμε το βιβλίο:Ο κήπος του Ματίς. Συζητάμε για την περιπέτεια υγείας που τον καθήλωσε στο αναπηρικό αμαξιδιο και πως παρόλα αυτά δεν παρατησε την τέχνη του. Εφόσον του ήταν δύσκολο πια να ζωγραφισει, επικεντρωθηκε στην τεχνική του κολάζ. Παρακολουθούμε βίντεο του επί το έργο.
Εφοσον πλησιάζει η γιορτή του Πάσχα , συμφωνούμε να φτιάξουμε πασχαλινά λαγουδάκια στολισμένα με τα χαρακτηριστικά φυλλα του Ματίς. Το κάθε παιδί κόβει τα δικά του και τα τοποθετεί όπως επιθυμεί στο λαγουδάκι του.
11 Απριλίου
Τα πουλιά του matisse
Εμπνευσμένοι από έναν πίνακα με πουλιά του Ματίς δημιουργούμε με κολάζ το δικό μας πίνακα. Με τα περιγραμματα των σχημάτων που κόψαμε, φτιάχνουμε στενσιλ με τα οποία πειραματιζομαστε ελεύθερα.
Παίζουμε μαθηματικά παιχνίδια με πίνακες που έχουν θεμα τα πουλιά
Μάιος
2 Μαΐου
Τα ηλιοτρόπια του βαν Γκογκ
Διαβάζουμε το βιβλίο:Βίνσεντ βαν Γκογκ. Ακολουθεί συζήτηση για τη ζωή και το έργο του. Παρατηρούμε τις επιλογές χρωμάτων και το ζωγραφικό του στυλ. Τα ηλιοτρόπια είναι ένα αγαπημένο του θέμα. Παρατηρούμε και συγκρίνουμε μεταξύ τους τους πίνακες με τα ηλιοτρόπια. Βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορες . Μετράμε τα ηλιοτρόπια σε κάθε πίνακα. Βρίσκουμε τα περισσότερα και τα λιγότερα.
Φτιάχνουμε πίνακες με τα ηλιοτρόπια όπως ο Βίνσεντ. Μέσα σε ένα κουτί όπου έχουμε τοποθετήσει ένα λευκό χαρτονι όπου έχει πάνω ζωγραφισμένο ένα ηλιοτρόπια, βάζουμε πάνω πλαστικές μικρες μπαλες και σταγόνες κίτρινης και πορτοκαλι μπογιας. Κουνώντας το κουτί και μετακινωντας έτσι τις μπαλες, βάφονται τα ηλιοτρόπια. Αφού στεγνώσουν κολλάμε στο κέντρο τους ηλιοσπορους.
9 Μαΐου
Αυτοπροσωπογραφια της Φρίντα Κάλο
Δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο για να χρωματισουν που αποτελεί κομμάτι από ένα μεγάλο παζλ με το πορτραίτο της Φρίντα Κάλο. Αφού τα ολοκληρώσουν προσπαθουν να συνθεσουν το παζλ για να αποκαλυφθεί η ταυτότητα της ζωγραφου με την οποία θα ασχοληθούμε. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τη Φρίντα Κάλο. Παρακολουθούμε βίντεο που αναφέρεται μεταξύ άλλων και στο ατύχημα που την ταλαιπωρούσε σε όλη της τη ζωή.
Ξαπλωσαμε στα κρεβατάκια του ολοήμερου και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε στο κρεβάτι. Διαπιστώσαμε πως δεν ήταν εύκολο.
Φτιάξαμε πορταιτα της Φρίντα με μεικτή τεχνική και σε ένα μεγάλο πορτραίτο της Φρίντα, που είχε φτιάξει η μαμά μιας μαθήτριας που ήταν καλεσμένη στην τάξη εκείνη την ημέρα ,τα παιδιά βάλανε λουλούδια με τυπωματα. Στο τέλος η καλεσμενη ζωγράφισε έναν πίνακα μπροστά στα παιδιά με θέμα μια καρδια που άρεσε σαν θέμα και στη Φρίντα και το κάθε παιδί ζωγράφισε μια μικρότερη καρδια και την πρόσθεσε στον πίνακα.