Όμιλος STEAM Ρομποτικής “Happy Halloween”

 

Το τραγούδι 5 little pumpkins αποτέλεσε την πρόκληση ώστε τα παιδιά να δουλέψουν σε ομάδες με απώτερο στόχο να  σχεδιάσουν και να φτιάξουν ένα  γερό φράχτη  , για να τοποθετήσουν πάνω τις 5 κολοκύθες χωρίς να πέσουν από την δύναμη του αέρα . Χρησιμοποίησαν οικοδομικό υλικό και γλωσσοπίεστρα για την κατασκευή του φράχτη.

 

Διαφάνεια1

Διαφάνεια2

Διαφάνεια3

Διαφάνεια4

Διαφάνεια5

Διαφάνεια6

Διαφάνεια7

Αφού οι ομάδες ολοκλήρωσαν τον φράχτη τους , χρησιμοποιήσαμε ένα πιστολάκι για να δοκιμάσουμε αν οι φράχτες αντέχουν στον αέρα.

 

ΠΕΙΡΑΜΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ

Δημιουργήσαμε μικρά φαντάσματα από φύλλα χαρτομάντηλου. Αφού φουσκώσαμε τα μπαλόνια , το τρίψαμε στα μαλλιά μας για 15-20 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια κρατήσαμε το μπαλόνι πάνω από το χαρτομάντιλο – φάντασμα. Τραβώντας το μπαλόνι προς τα πάνω παρατηρήσαμε τα φαντάσματα να σηκώνονται στον αέρα. Πρόκειται για μια διασκεδαστική δραστηριότητα που προκάλεσε τον ενδιαφέρον των παιδιών.

Διαφάνεια8

Διαφάνεια9

Διαφάνεια10

ΧΟΡΟΣ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Ένα διασκεδαστικό πείραμα με σόδα και ξύδι. Σε ένα βάζο προσθέσαμε ξύδι ,σόδα και νερό και παρατηρήσαμε ότι δημιουργήθηκαν φυσαλίδες οι οποίες άρχισαν να ανεβαίνουν προς την επιφάνεια. Στη συνέχεια προσθέσαμε φασόλια , τα οποία άρχισαν να ανεβαίνουν  στην επιφάνεια μαζί με τις φυσαλίδες.

Διαφάνεια11

 

Διαφάνεια12

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ

Γεμίσαμε το 1/3 των μπουκαλιών με ίση ποσότητα από νερό και ξύδι. Χρησιμοποιώντας ένα χωνί βάλαμε μία κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα στο μπαλόνι μας. Τεντώσαμε το στόμιο του μπαλονιού , στην κορυφή του μπουκαλιού , προσέχοντας να μην χύσουμε την μαγειρική σόδα στο υγρό μείγμα. Έπειτα , ανασηκώσαμε το μπαλόνι και ρίξαμε τη μαγειρική σόδα στο μείγμα ξυδιού. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Το μπαλόνι άρχισε να διογκώνεται.

Διαφάνεια13

Διαφάνεια14

Διαφάνεια15

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΚΟΛΟΚΥΘΕΣ

Διαφάνεια16

Τα παιδιά αφού αρχικά παρατήρησαν τις κολοκύθες τους , συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας στο οποίο συμπλήρωσαν τον αριθμό των πλευρών (γραμμών) , που ανακάλυψαν στην κολοκύθα τους.

Διαφάνεια17

Διαφάνεια18

Διαφάνεια19

Διαφάνεια20

Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας μία μεζούρα , μετρήσαμε την περίμετρο της κολοκύθας , για να διαπιστώσουμε ποια κολοκύθα είχε την μεγαλύτερη περίμετρο.

Διαφάνεια21

Διαφάνεια22

Διαφάνεια23

Με τουβλάκια μετρήσαμε το ύψος από τις κολοκύθες.

Διαφάνεια24

Στην συνέχεια κάναμε προβλέψεις , για το αν οι κολοκύθες επιπλέουν ή βυθίζονται στο νερό.

έπειτα δοκιμάσαμε όλες τις κολοκύθες, τοποθετώντας μία μία στο νερό . Τα αποτελέσματα εξέπληξαν τα παιδιά. Καθώς δοκίμαζαν οι μαθητές σημείωναν τα αποτελέσματά τους  σε ένα φύλλο εργασίας.

Διαφάνεια25

Διαφάνεια26

Διαφάνεια27Διαφάνεια28

Διαφάνεια29

ΣΚΑΛΙΣΤΗ ΚΟΛΟΚΥΘΑ -ΦΑΝΑΡΙ

Αφού ανοίξαμε τις κολοκύθες , τα παιδιά αφαίρεσαν από μέσα τους σπόρους.

Στην συνέχεια τις σκαλίσαμε φτιάχνοντας εκπληκτικά φαναράκια Halloween.

Διαφάνεια30

Διαφάνεια31

Διαφάνεια32

Διαφάνεια33

Διαφάνεια34

Διαφάνεια35

Διαφάνεια36

Διαφάνεια37

Διαφάνεια38

Διαφάνεια39

Ten Timid Ghosts

Αυτή η δραστηριότητα  STEAM, ενθαρρύνει την ομαδική εργασία και την συνεργασία μεταξύ των μαθητών.

Αφού διαβάσαμε την ιστορία Ten Timid Ghosts, οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες για να δώσουν ένα όνομα στο φάντασμά τους και στην συνέχεια έφτιαξαν μέσα σε ένα τετράγωνο χάρτινο πιάτο ένα στοιχειωμένο σπίτι για το φάντασμά τους, με απώτερο στόχο να χωρέσει μ,έσα το φάντασμα και να παραμείνει όρθιο.

Διαφάνεια40

Διαφάνεια41

Διαφάνεια42

Στη συνέχεια, αφού ολοκλήρωσαν το σπίτι , σχεδίασαν σε ένα φύλλο εργασίας το στοιχειωμένο σπίτι το οποίο κατασκεύασαν.

Διαφάνεια43

Διαφάνεια44

Διαφάνεια45

Διαφάνεια46

ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ

 

Σ`αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές σε ομάδες σχεδίασαν και κατασκεύασαν καταπέλτη κολοκύθας , έχοντας την πρόκληση χρησιμοποιώντας ζελεδάκια  καραμέλας να στοχεύσουν και να ρίξουν το στοιχειωμένο σπίτι των φαντασμάτων.

Διαφάνεια47

Διαφάνεια48

Διαφάνεια49

Διαφάνεια50

 

ΜΙΑ ΣΚΟΥΠΑ ,ΜΑ ΤΙ ΣΚΟΥΠΑ

Διαφάνεια51

Αφού διαβάσαμε την ιστορία , τοποθετήσαμε πάνω στη σκούπα τους ήρωες του παραμυθιού με τη σειρά με την οποία εμφανίστηκαν.

Διαφάνεια52

Διαφάνεια53

Στη συνέχεια τα παιδιά σχεδίασαν τη δική τους σκούπα για τη μάγισσα και τους φίλους της.

Διαφάνεια54

Διαφάνεια55

Διαφάνεια56

Έπειτα με τη χρήση των Lego και της πλαστελίνης, έφτιαξαν καθίσματα πάνω στη σκούπα για να καθίσει η μάγισσα και οι φίλοι της.

Διαφάνεια57

Διαφάνεια58

Διαφάνεια59

Διαφάνεια60

Διαφάνεια61

Στο τέλος φτιάξαμε τα μαγικά φίλτρα της μάγισσας με σόδα, ξύδι , χρωματιστά γκλίτερ, κουκουνάρια και άλλα υλικά. Και αφού ανακατέψαμε, ανακατέψαμε, διασκεδάσαμε και δημιουργήσαμε τα φίλτρα μας.

Διαφάνεια62

Διαφάνεια63

Διαφάνεια64

Διαφάνεια65

Διαφάνεια66