Eυρωπαϊκό έργο:”Are you a cricket or an ant?”

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει στο Ευρωπϊκό έργο Ε-Τwinning :”Είσαι γρύλος ή μυρμήγκι?”.

Σκοπός του έργου:  Το έργο βασίζεται στις Δεξιότητες του 21ου αιώνα (Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη) και στο μύθο του Αισώπου “Ο Μέρμηγκας και ο Τζίτζικας”. Μέσω αναζήτησης πληροφοριών (διαδίκτυο, εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά, κ.λπ.) και συνεντεύξεων, οι μαθητές βρίσκουν λύσεις στο πρόβλημα της αποθήκευσης τροφίμων και της μακροχρόνιας διατήρησης τους μέσα στους αιώνες, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες στις χώρες τους.

Περιγραφή:

Το έργο ξεκινά τον Σεπτέμβριο του 2024 και ολοκληρώνεται στις 15 Μαΐου 2025.

Η διαδικασία εργασίας χωρίζεται σε 5 μέρη:

  1. Ο Μύθος:
    Οι μαθητές μελετούν το μύθο του Αισώπου “Ο Μέρμηγκας και ο Τζίτζικας”, δημιουργούν παρουσιάσεις και τις παρουσιάζουν ζωντανά στους eTwinners τους.
  2. Ανακύκλωση και Επαναχρησιμοποίηση:
    Οι μαθητές δημιουργούν αγαπημένα αντικείμενα με ανακυκλωμένα υλικά και τα παρουσιάζουν στους eTwinners τους. Επίσης, συζητούν για τη σημασία της αποταμίευσης και φτιάχνουν αφίσες με το νόμισμα της χώρας τους.
  3. Λίστες Τροφίμων και Λεξιλόγιο Μαγειρικής:
    Οι μαθητές δημιουργούν παζλ και επιτραπέζια παιχνίδια με το λεξιλόγιο των τροφίμων και ηλεκτρονικά παιχνίδια με τη βοήθεια των δασκάλων τους.
  4. Επίσκεψη σε Μουσεία & Έρευνα:
    Οι μαθητές επισκέπτονται μουσεία και ερευνούν τρόπους αποθήκευσης τροφίμων από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα στη χώρα τους.
  5. Με τη βοήθεια των δασκάλων ή των γονέων τους, οι μαθητές προσπαθούν να εφαρμόσουν τρόπους αποθήκευσης και μακροχρόνιας συντήρησης τροφίμων. Προσθέτουν τις δραστηριότητες σε ένα κοινό e-book του έργου.
  6. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:

    • Εξερεύνηση και κατανόηση των διάφορων μεθόδων συντήρησης τροφίμων, παραδοσιακών συνταγών και μοναδικών χαρακτηριστικών της μαγειρικής κουλτούρας σε διαφορετικές χώρες, ενσωματώνοντας τις αρχές της επιχειρηματικότητας και της βιωσιμότητας.
    • Ανάπτυξη μεγαλύτερης εκτίμησης για τις παγκόσμιες πρακτικές τροφίμων και προώθηση της πολιτισμικής ανταλλαγής μέσω της μελέτης ποικίλων μαγειρικών παραδόσεων.
    • Βελτίωση της ικανότητας κριτικής σκέψης μέσω της εξέτασης του προβλήματος της αποθήκευσης τροφίμων και της κατανάλωσης υγιεινών τροφών στον 21ο αιώνα.
    • Ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών μέσω της δημιουργίας ιστοριών βασισμένων στον μύθο του Αισώπου “Ο Μέρμηγκας και ο Τζίτζικας”.
    • Βελτίωση των προφορικών δεξιοτήτων στην αγγλική γλώσσα μέσω ενεργής επικοινωνίας στις διαδικτυακές συναντήσεις των μαθητών και απομνημόνευσης κοινών εκφράσεων σε προφορικές ανταλλαγές.
    • Βελτίωση των γραπτών γλωσσικών δεξιοτήτων (λεξιλογικές και γραμματικές) μέσω της δημιουργίας και συμμετοχής σε ηλεκτρονικά παιχνίδια, παζλ, σταυρόλεξα, κουίζ κ.λπ.
    • Βελτίωση των δεξιοτήτων ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) μέσω της χρήσης διαφορετικών εργαλείων ΤΠΕ κατά τη διαδικτυακή συνεργασία με τους εταίρους του έργου, την παρουσίαση των δραστηριοτήτων του έργου και τη δημιουργία των προϊόντων του έργου στην πλατφόρμα e-Twinning.

    ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

    1. Κατανόηση της Συντήρησης Τροφίμων:
      Οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν και να εξηγήσουν διάφορες μεθόδους συντήρησης τροφίμων που χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές κουλτούρες, επιδεικνύοντας γνώση παραδοσιακών συνταγών και μοναδικών μαγειρικών πρακτικών.
    2. Πολιτισμική Εκτίμηση:
      Οι μαθητές θα αναπτύξουν εκτίμηση για τις παγκόσμιες πρακτικές τροφίμων και την πολιτισμική ποικιλομορφία μέσω της ανάλυσης και συζήτησης μαγειρικών παραδόσεων από διάφορες χώρες, προωθώντας την πολιτισμική ανταλλαγή.
    3. Κριτική Σκέψη:
      Οι μαθητές θα βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στην κριτική σκέψη αξιολογώντας τις σύγχρονες προκλήσεις που σχετίζονται με την αποθήκευση τροφίμων και την υγιεινή διατροφή, προτείνοντας καινοτόμες λύσεις για τον 21ο αιώνα.
    4. Ανάπτυξη Δημιουργικότητας:
      Οι μαθητές θα εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους μέσω δραστηριοτήτων αφήγησης εμπνευσμένων από τον μύθο του Αισώπου “Ο Μέρμηγκας και ο Τζίτζικας”, καταδεικνύοντας την κατανόηση ηθικών μαθημάτων και αφηγηματικών δομών.
    5. Προφορικές Δεξιότητες:
      Οι μαθητές θα βελτιώσουν τις προφορικές τους δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα συμμετέχοντας ενεργά σε διαδικτυακές συναντήσεις, επικοινωνώντας αποτελεσματικά με τους συνομηλίκους τους και απομνημονεύοντας βασικές εκφράσεις που χρησιμοποιούνται στις συζητήσεις.
    6. Γραπτές Δεξιότητες:
      Οι μαθητές θα βελτιώσουν τις γραπτές τους δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα μέσω της δημιουργίας και συμμετοχής σε εκπαιδευτικά παιχνίδια, παζλ, σταυρόλεξα και κουίζ, εστιάζοντας στο λεξιλόγιο και τη γραμματική.
    7. Δεξιότητες ΤΠΕ:
      Οι μαθητές θα αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στις ΤΠΕ χρησιμοποιώντας διάφορα ψηφιακά εργαλεία για τη συνεργασία με τους εταίρους του έργου, την παρουσίαση των ευρημάτων τους και τη δημιουργία προϊόντων του έργου μέσω της πλατφόρμας e-Twinning.

Συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα, Σερβία, Τουρκία, Ρουμανία, Κροατία, Πορτογαλία, Γαλλία, Πολωνία, Ιταλία.

Η παρουσίαση των σχολείων  και των συμμετεχόντων δασκάλων.

Are you a cricket or an ant 1

Η παρουσίαση των μαθητών/τριών μας.

Ανώνυμο σχέδιο 14

Ερωτηματολόγιο μαθητών

 

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Τα παιδιά παρουσιάζουν τα φρούτα του τόπου τους.

Συνεργατικό βιβλίο: Κρέας-Πουλερικα -Ψάρι


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Πρώτη συνάντηση με τους φίλους μας.

First on line meeting

Mην πετάς φαγητό, φύλαξε το για τον χειμώνα.

3rd Experimental Kindergarten of Chios Greece 1 Dont throw foods