Οι στόχοι ενός εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα “Υπέροχα Μοναδικοί” μπορούν να επικεντρωθούν στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, της ενσυναίσθησης και της αίσθησης της μοναδικότητας. Ειδικότερα:
. Ανάπτυξη Αυτοεκτίμησης
- Αυτοαναγνώριση: Τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσουν τα δικά τους μοναδικά χαρακτηριστικά και ταλέντα.
- Αυτοπεποίθηση: Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω της αναγνώρισης των δυνατοτήτων και των επιτευγμάτων τους.
2. Καλλιέργεια Ενσυναίσθησης και Σεβασμού
- Αναγνώριση και αποδοχή της διαφορετικότητας: Τα παιδιά να μάθουν να αναγνωρίζουν και να σέβονται τις διαφορές μεταξύ τους, είτε αυτές είναι πολιτισμικές, φυσικές ή προσωπικές.
- Ενσυναίσθηση: Ανάπτυξη της ικανότητας να κατανοούν και να συμμερίζονται τα συναισθήματα των άλλων.
3. Ενίσχυση των Κοινωνικών Δεξιοτήτων
- Συνεργασία: Ενθάρρυνση της συνεργασίας μέσα από ομαδικές δραστηριότητες που προάγουν την αλληλοβοήθεια και την ομαδική εργασία.
- Επικοινωνία: Καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας, όπως η ακρόαση και η έκφραση των σκέψεων και των συναισθημάτων τους.
4. Προώθηση της Δημιουργικότητας και της Έκφρασης
- Δημιουργική έκφραση: Παροχή ευκαιριών για δημιουργική έκφραση μέσω της τέχνης, της μουσικής, της κίνησης και του θεατρικού παιχνιδιού.
- Αυτοέκφραση: Ενθάρρυνση των παιδιών να εκφράζουν τις ιδέες, τα συναισθήματα και τις φαντασίες τους με διαφορετικούς τρόπους.
5. Ενίσχυση της Αυτογνωσίας και της Αυτορρύθμισης
- Αυτογνωσία: Ενίσχυση της κατανόησης του εαυτού τους, των συναισθημάτων και των αντιδράσεών τους.
- Αυτορρύθμιση: Μάθηση βασικών στρατηγικών για τη διαχείριση των συναισθημάτων και των συμπεριφορών τους.
6. Προώθηση Θετικών Στάσεων και Συμπεριφορών
- Θετική στάση: Ανάπτυξη θετικών στάσεων απέναντι στον εαυτό τους και τους άλλους.
- Αλληλοβοήθεια: Ενθάρρυνση της συμπεριφοράς που βασίζεται στη βοήθεια και τη φροντίδα των άλλων.
Δραστηριότητες για την Επίτευξη των Στόχων:
- Παιχνίδια ρόλων: Ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της κατανόησης μέσα από παιχνίδια ρόλων που αναπαριστούν διάφορες καταστάσεις.
- Καλλιτεχνικές δραστηριότητες: Ζωγραφική, κατασκευές, και άλλες μορφές τέχνης για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της αυτοέκφρασης.
- Αφήγηση ιστοριών: Χρήση παραμυθιών και ιστοριών που προάγουν την κατανόηση και τον σεβασμό της διαφορετικότητας.
- Ομαδικά παιχνίδια: Δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την ομαδική εργασία.
- Κουκλοθέατρο: Ένα διασκεδαστικό μέσο για την έκφραση συναισθημάτων και την κατανόηση κοινωνικών καταστάσεων.
Δραστηριότητες
Το πρώτο παραμύθι που διαβάσαμε ως αφόρμηση του θέματος ήταν : “Εγώ ο απίθανος” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη.
Συζητάμε για το τι σημαίνει μοναδικότητα και ότι είναι ένα στοιχείο που μας ξεχωρίζει από τους άλλους.
Δημιουργούμε πορτρέτα με τους υπέροχους εαυτούς μας.
Παρατηρούμε πορτρέτα (Μόνα Λίζα, Φρίντα Κάρλο) και στη συνέχεια ζωγραφίζουμε το δικό μας πορτρέτο.
Παρακολουθούμε από το you tube το παραμύθι: Το κουτί της Νέλλης. Η Νέλλη είναι ένα δίγλωσσο παιδί που θα ξεκινούσε μαθήματα Ελληνικών και ήταν πολύ ενθουσιασμένη. Η δασκάλα ζήτησε από τα παιδιά να φέρουν ένα κουτί με τα αγαπημένα τους πράγματα και να τα παρουσιάσουν στους φίλους τους. Η Νέλλη διακόσμησε το κουτί της και το επέστρεψε στο σχολείο παρουσιάζοντας κάτι που αγαπάει πολύ.
Με αφόρμηση της ιστορίας της Νέλλης ζητάμε από τα παιδιά να φέρουν τα δικά τους κουτιά στο σχολείο αφού πρώτα τα διακοσμήσουν βάζοντας την δική τους πινελιά και να τοποθετήσουν μέσα στο κουτί αγαπημένες τους φωτογραφίες και αντικείμενα που θα ήθελαν να παρουσιάσουν στους φίλους τους.
Ένα από τα πράγματα που μας κάνουν μοναδικούς είναι το όνομά μας. Τα παιδιά δημιούργησαν το αρχικό του ονόματός τους με διάφορους τρόπους.
Συνεχίσαμε ζωντανεύοντας το όνομά μας δημιουργώντας κούκλες που μιλάνε και λένε από ποιον πήραν το όνομα αυτό. Οι περισσότερες κουκλίτσες ανέφεραν ότι έχουν το όνομα του παπού και της γιαγιάς.
Ημοναδικότητά μας είναι η οικογένειά μας. Ο καθένας μας έχει μία μοναδική οικογένεια που την αγαπάει πολύ!! Τα παιδιά φέρνουν φωτογραφίες και μας παρουσιάζουν την μοναδική τους οικογένεια.
Δημιοργούμε το μοναδικό γενεαλογικό δέντρο της οικογένειας των παιδιών της τάξης μας.
Το μοναδικό μου σπίτι!!
Διαβάζουμε την ιστορία της μικρής μουτζούρας που δεν είχε καθόλου αυτοπεποίθηση μέσα σε ένα πολύχρωμο κόσμο. Τελικά όμως κατάλαβε πόσο σημαντική ήταν για την πόλη της.
Κόβουμε και ζωγραφίζουμε τις μαύρες μουτζούρες.
Φτιάχνουμε και το ουράνιο τόξο της μικρής μουτζούρας και τοποθετούμε πάνω τις δικές μας μουτζούρες.
Διαβάζουμε το παραμύθι : “Εγώ ο χαρούμενος”. Το μικρό ρακούν χαίρεται με την χαρά των φίλων του και το ρίχνει στο χορό. Οχορός του ρακούν είναι ένας χαρούμενος χορός. Τα παιδιά ζωγράφισαν το χαρούμενο ρακούν , έφτιαξαν το καπέλο του και χορέψαμε όλοι μαζί Γιάνγκα μιμούμενοι τον χαρούμενο χορό του ρακούν.
Διαβάζουμε το παραμύθι: “Μέλπω η μοναδική”. Τι μοναδικό μας άρεσε πάνω στη Μέλπω;
Ζωγραφίζουμε τη μοναδική Μέλπω και ψηφίζουμε το αξεσουάρ που μας άρεσε περισσότερο.
Βρίσκουμε κι εμείς ένα αξεσουάρ που μας αρέσει το φοράμε και γινόμαστε μοναδικοί όπως η Μέλπω.
Οι μαργαρίτες συνεντεύξεις μας από τα μοναδικά υπέροχα μας παιδιά!!
Δραστηριότητες 2ου τμήματος