Η ενασχόληση με το δάσος ως πηγή ζωής έχει τους παρακάτω στόχους:
- Καλλιέργεια της Περιβαλλοντικής Συνείδησης:
- Να γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία των δασών για το περιβάλλον και τη ζωή στον πλανήτη.
- Να κατανοήσουν ότι τα δάση είναι το σπίτι για πολλά ζώα και φυτά.
- Ανάπτυξη Προσφιλών Συναισθημάτων για τη Φύση:
- Να αγαπήσουν και να εκτιμήσουν τη φύση και τα δάση.
- Να ενισχυθεί η σύνδεσή τους με το φυσικό περιβάλλον μέσω δημιουργικών και βιωματικών δραστηριοτήτων.
- Ενίσχυση της Παρατήρησης και της Ανακάλυψης:
- Να μάθουν να παρατηρούν τα διάφορα στοιχεία της φύσης, όπως τα δέντρα, τα φυτά, τα ζώα και τα έντομα.
- Να ενθαρρυνθούν να κάνουν ερωτήσεις και να ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους.
- Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Συνεργασίας:
- Να μάθουν να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους σε ομαδικές δραστηριότητες.
- Να ενισχυθεί η ομαδικότητα και η συνεργατικότητα μέσα από κοινά έργα και παιχνίδια.
- Δημιουργική Έκφραση και Καλλιτεχνία:
- Να εκφραστούν δημιουργικά μέσω ζωγραφικής, κατασκευών και άλλων καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων που έχουν ως θέμα το δάσος.
- Να δημιουργήσουν έργα τέχνης χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά που βρίσκουν στο δάσος.
- Ανάπτυξη Κινητικών Δεξιοτήτων:
- Να ενισχυθούν οι λεπτές και αδρές κινητικές τους δεξιότητες μέσω παιχνιδιών και δραστηριοτήτων στη φύση.
- Να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που προάγουν τη φυσική τους άσκηση και την κίνηση.
- Εισαγωγή στις Βασικές Οικολογικές Έννοιες:
- Να μάθουν απλά και κατανοητά οικολογικές έννοιες, όπως η ανακύκλωση, η διατήρηση του περιβάλλοντος και η προστασία των ζώων και των φυτών.
- Να εξοικειωθούν με την ιδέα ότι οι πράξεις τους μπορούν να επηρεάσουν το περιβάλλον.
- Καλλιέργεια της Φαντασίας και της Δημιουργικότητας:
- Να ενθαρρυνθούν να φανταστούν ιστορίες και παραμύθια με θέμα το δάσος και τα πλάσματα που ζουν σε αυτό.
- Να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες που ενισχύουν τη φαντασία τους, όπως το θεατρικό παιχνίδι.
- Να μάθουν τους κινδύνους που απειλούν το δάσος καθώς και τρόπους προστασίας του. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Διαβάζουμε το βιβλίο : “Το σποράκι ταξιδεύει” και παρακολουθούμε το θαυμαστό ταξίδι του σπόρου μέχρι να φτάσει σε έδαφος γόνιμο που θα του επιτρέψει να αναπτυχθεί και να μεγαλώσει.
Μαθαίνουμε τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί και τα καταγράφουμε πάνω στα δικά μας λουλούδια.
Διαβάζουμε το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα: “Το δάσος” και δημιουργούμε πίνακες αναφοράς για τα δάση και την προσφορά τους.
Ζωγραφίζουμε και το δικό μας δάσος.
Δημιουργούμε τρισδιάστατα δάση.
Δάση με ζωγραφική και κολάζ.
Δημιουργούμε αφίσα με το μήνυμα του εργαστηρίου μας ότι το δάσος είναι πηγή ζωής.
Η συμβολή του δάσους στην παραγωγή οξυγόνου απαραίτητου συστατικού της ζωής.
Το δάσος αποτελεί το σπίτι πολλών ζώων.
Δραματοποίηση με τα ζώα του δάσους: Μες το πράσινο λιβάδι παίζουμε, χαιρόμαστε μόνο τον κακό το λύκο μη φανεί φοβόμαστε ……
Και μια μέρα να τος ήρθε πω πω πω τι συμφορά μας πηγαίνει στη φωλιά του και έχει αφάνταστη χαρά…..
Μαθαίνουμε το γράμμα Ε,ε.
Ποιος προστατεύει το δάσος;
Οι δασονόμοι μας.
Οι κίνδυνοι που απειλούν το δάσος. Πώς μπορούμε να το προστατεύσουμε;
H ΦΩΤΙΆ
ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΕ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΑΜΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ.
Εκτος από τη δασική υπηρεσία και η πυροσβεστική στη μάχη της προστασίας του δάσους.
Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Τίμος στην πυροσβεστική.
Οι πυροσβέστες στη μάχη της κατάσβεσης.
Ευχαριστούμε την Πυροσβεστική υπηρεσία Χίου για την εκπαιδευτική επίσκεψη στο σχολείο μας και την παρουσίαση τόσων σημαντικών πληροφοριών στα παιδιά.
Ακόμα μία δράση μας που γέμισε τα παιδιά με χαρά. Σην αυλή του Μουσείου Μαστίχας κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας φυτέψαμε δύο βασιλικούς.
Μαθηματικά Παιχνίδια.
Αναζητώ το δεντράκι που είναι όμοιο με το στεφανάκι μου. Όσι διαρκεί η μουσική προσπαθώ να συλλέξω όσα περισσότερα μπορώ. Τα μετρώ και καταγράφω τον αριθμό.
Χωριζόμαστε σε ομάδες με βάση το είδος του δέντρου που έχουμε στο στεφανάκι μας.
Το κάθε παιδί μπαίνει στον κύκλο και όσο διαρκεί η μουσική κινείται μέσα στα στεφάνια του κύκλου.
Μόλις σταματήσει η μουσική το κάθε παιδί προσπαθεί να εντοπίσει όσες περισσότερες καρτέλες μπορεί από το είδος του δέντρου που έχει στην καρτέλα του.
Στη συνέχεια τοποθετεί τις καρτέλες στη σειρά και κάνει την καταμέτρηση.
Στο τέλος αφού μετρήσει τις κάρτες του γράφει τον αριθμό σε ένα χαρτί. Νικητής του παιχνιδιού είναι εκείνος που συγκέντρωσε τις περισσότερες κάρτες.
Φυλλα εργασίας μαθηματικών.
Μετρώ τα δέντρα και επιλέγω τον σωστό αριθμό.
Αντιστοιχίζω τα δέντρα με την σκιά τους.
Δημιουργώ το παζλ του πυροσβεστικού οχήματος τοποθετώντας τις λωρίδες στη σειρά από το 1-10.