cropped σβουρες

Καλό καλοκαίρι!

20240604 090753 20240604 090746 20240604 090736 20240604 090946

Καλοκαιρινή γιορτή

Τα παιδιά καλωσόρισαν τους γονείς με τραγούδι και έπειτα γονείς και παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη βιωματική παράσταση “Το ωραιότερο Μπλε”. Χόρεψαν, τραγούδησαν και αποχαιρέτησαν τη φετινή σχολική χρονιά!

4 3 2

 

Εργαστήριο δεξιοτήτων_Φροντίζω τη διατροφή μου, τρώω υγιεινά

Ζω καλύτερα-ευ ζην
Υγεία, διατροφή, αυτομέριμνα

Το παρόν πρόγραμμα, μέρος του προγράμματος του WWF “Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης», εντάσσεται στον κύκλο «Ζω καλύτερα-ευ ζην». Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν η γνωριμία με τις πιο σημαντικές ομάδες τροφίμων, με την έννοια της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά έγινε στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Ένας επιπλέον στόχος του εργαστηρίου ήταν η κατανόηση της άμεσης σχέσης της ποιότητας της διατροφής με την ποιότητα ζωής μας και τη συνολική σωματική και ψυχική μας ευεξία και πληρότητα.

1η δραστηριότητα- Μια σούπερ νόστιμη μέρα!

«Τα καύσιμά μας»

Τα παιδιά κινήθηκαν στον χώρο με συνοδεία κρουστού, με αργό και γρήγορο ρυθμό με παραγγέλματα που παραπέμπουν στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε νηστικοί», «περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό». Στον κύκλο συζητήσαμε : από πού παίρνουν ενέργεια ο άνθρωπος, τα ζώα και τα φυτά; Είναι απαραίτητο να τρώμε σωστά για να έχουμε «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε.

Το αγαπημένο μου φαγητό

Οι μαθητές/μαθήτριες ζωγράφισαν σε ένα χαρτί το αγαπημένο τους φαγητό και το παρουσίασαν στον κύκλο. Καταγράψαμε σε πίνακα διπλής εισόδου  και σχολιάσαμε τα «στατιστικά». Ποια φαγητά απαντούν συχνότερα στις προτιμήσεις των παιδιών; Σχολιάσαμε όλοι μαζί τις διατροφικές προτιμήσεις της τάξης.  Συζητήσαμε πώς μας αρέσει να τρώμε. Μπροστά στην τηλεόραση; Στον υπολογιστή; Με την οικογένεια; Με φίλους; Στο πικνίκ; Είναι ωραίο να μοιράζεσαι το γεύμα ή να το τρως μόνος σου; Εστι ξεκίνησε το ταξίδι μας στη Χώρα της Διατροφής.

Το αγαπημένο μου φαγητο

2η δραστηριότητα – Μια πολύ πεινασμένη κάμπια! 

«Υγιεινές τροφές»

Διαβάσαμε το βιβλίο «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη» του Eric Carl. Συζητήσαμε ποιες από τις τροφές που έφαγε η κάμπια είναι υγιεινές, ποιες όχι και γιατί. Είναι υγιεινό το έτοιμο, συσκευασμένο φαγητό ή μήπως όχι και τόσο; Τα παιδιά ζωγράφισαν τις υγιεινές τροφές που έφαγε η κάμπια και την τάισαν με  κάρτες που απεικονίζουν υγιεινές τροφές (παιχνίδι).

Τι εφαγε η κάμπια 2

3η δραστηριότητα- Ομάδες τροφίμων

Είδαμε βίντεο για τις ομάδες τροφίμων και συζητήσαμε για τα πλεονεκτήματα /μειονεκτήματα των τροφίμων. Τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα, κατατάσσοντας τις τροφές στην αντίστοιχη ομάδα. Επειτα, τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες, επέλεξαν και έκοψαν εικόνες τροφίμων από περιοδικά και τις κόλλησαν στην αντίστοιχη στήλη-ομάδα τροφίμων, δημιουργώντας δύο πίνακες αναφοράς.

Ομάδες τροφίμων

4η δραστηριότητα- Η πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής: 

Είδαμε βίντεο για τη θέση των ομάδων των τροφίμων στην πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής. Τα παιδιά έκοψαν εικόνες και τις κόλλησαν στις κατάλληλες θέσεις δημιουργώντας τη δικής τους διατροφική πυραμίδα.

Πυραμίδα μεσογειακής διατροφής

5η δραστηριότητα- Κάθε πράγμα στον καιρό του! 

 Είδαμε βίντεο του WWF για τη σημασία και την εποχικότητα των φρούτων και λαχανικών, αλλά και ένα βίντεο της Greenpeace για τα φρούτα και λαχανικά του Μαίου ειδικότερα, και συζητήσαμε γιατί πρέπει να τα προτιμάμε, για την υγεία μας αλλά και για τον πλανήτη. Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν τα λαχανικά της Άνοιξης στο καλάθι.

Με βάση όλα όσα είχαμε ήδη πει, δημιουργήσαμε πίνακα διπλής εισόδου όπου τα παιδιά αξιολόγησαν τα ίδια και κατέγραψαν με αντίστοιχα σκίτσα για πέντε ημέρες, αν το δεκατιανό τους ήταν πολύ υγιεινό, όχι και τόσο υγιεινό ή ανθυγιεινό (αν ήταν σπιτικό, της εποχής, χωρίς ζάχαρη κλπ).

Κάθε πράγμα στον καιρό του δεκατιανό

 

6η δραστηριότητα – Αξιολόγηση: 

«Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές/μαθήτριες αποτίμησαν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα κατέκτησαν με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Εφτιαξαν το πιο υγιεινό πιάτο, με τις αναλογίες και τις ομάδες τροφίμων που απαραίτητα πρέπει να καταναλώνουμε σε κάθε γεύμα ώστε να είμαστε υγιείς. Δεν ξεχνάμε να πίνουμε νερό και να ασκούμαστε!

Διαβάσαμε πολλά βιβλία κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου και κλείνουμε με το βιβλίο «Καλή όρεξη!» του Eric Carl.

Το πιο υγιεινό πιάτο

 

Τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας

Στο νηπιαγωγείο, εκτός από τις προγραμματισμένες δραστηριότητες, ιδιαίτερος ρόλος δίνεται στο ελεύθερο παιχνίδι, το οποίο λαμβάνει χώρο στις γωνίες της τάξης, τα κέντρα ενδιαφέροντος.

Ο Jean Piaget υποστήριξε ότι τα παιδιά οικοδομούν ενεργητικά τη γνώση μέσα από τη δράση τους.

Για τον εκπαιδευτικό, το ελεύθερο παιχνίδι αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο παρατήρησης και αξιολόγησης, καθώς επιτρέπει την καλύτερη κατανόηση των μαθητών και την παροχή ανάλογης υποστήριξης και καθοδήγησης.

Ένα περιβάλλον μάθησης που διαμορφώνεται με γωνίες και κέντρα μάθησης, εξοπλισμένα με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, ενισχύει την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Πέραν της μάθησης, το ελεύθερο παιχνίδι συμβάλλει στην καλλιέργεια των κοινωνικών και συναισθηματικών τους δεξιοτήτων.

Μέσω του ελεύθερου παιχνιδιού, τα παιδιά:

  • Εξερευνούν τον κόσμο με τον δικό τους τρόπο.
  • Αναπτύσσουν αυτονομία στις δραστηριότητες τους.
  • Πειραματίζονται με διάφορα υλικά και ενέργειες.
  • Αντιμετωπίζουν προκλήσεις και αναζητούν λύσεις με δημιουργικό τρόπο.
  • Εργάζονται συνεργατικά και αναπτύσσουν κοινωνικές σχέσεις.
  • Ενθαρρύνονται να εκφραστούν και να δημιουργήσουν με φαντασία.
  • Βελτιώνουν τις δεξιότητές τους, τόσο λεπτές όσο και αδρές.
  • Κοινωνικοποιούνται και δημιουργούν σχέσεις φιλίας

432 1

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων_Στο διάστημα και ακόμα παραπέρα

Αρχικά, διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράψαμε όλες τις ιδέες τους για να μην τις ξεχάσουμε.

διαστημα

Τα παιδιά κατασκεύασαν σκάφανδρα και έτοιμα για το ταξίδι!

diasthma1

Είδαμε το βίντεο από το YouTube «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα» και μιλήσαμε για το διάστημα, τη Γη, τον Ήλιο, τους πλανήτες αλλά και τη βαρύτητα.Ψάχνοντας ποιος θα μπορούσε να μας βοηθησει σε αυτό το ταξίδι, μιλήσαμε για τη NASA και είδαμε τους πλανήτες από κοντά https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/. Επειτα τα παιδιά αναπαράστησαν την κυκλική τροχιά των πλανητών με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τα ίδια τους τα σώματα και ζωγράφισαν το ηλιακό σύστημα ατομικά.
διαστημα2
Με τη βοήθεια της NASA ταξιδέψαμε στη Σελήνη, μάθαμε και είδαμε βίντεο για τους πρώτους ανθρώπους που έφτασαν εκεί.  Κάθε παιδί κατασκεύασε  έναν πύραυλο που πετούσε για το φεγγάρι!

diastima
Ταξιδέψαμε και στον Αρηκαι είδαμε σε τρισδιάστατη διαδραστική απεικόνιση οχήματα που έχουν σταλεί στον πλανήτη.

rover 1
Μάθαμε ότι ένα από τα οχήματα δεν λειτουργεί πια λόγω βλάβης και τα παιδιά αναρωτήθηκαν γιατί η NASA δεν στέλνει στον Αρη ένα άλλο μηχάνημα-μηχανικό να το φτιάξει. Αποφάσισαν έτσι να στείλουμε ένα email στη NASA για να ρωτήσουμε. Το οποίο και κάναμε και τώρα περιμένουμε την απάντηση!
Ζωγράφισαν  τον δικό τους εξωγήινο, όπως το έχουν φανταστεί, και του δώσαμε ζωή! (ένας από τους εξωγήινους εδώ: animation)

Διαβάσαμε όμως και πολλά βιβλία για να διασκεδάσουμε αλλά και για να μάθουμε για το διάστημα. Μιλήσαμε για τους γαλαξίες, τους δορυφόρους, τους μετεωρίτες, πόσο μεγάλο είναι το διάστημα, πως δημιουργήθηκε και τόσα άλλα! Τα παιδιά ασχολούνταν αυθόρμητα με το θέμα και στο ελεύθερο παιχνίδι τους, κατασκευάζοντας πυραύλους , διαβάζοντας σχετικά βιβλία, κατασκευάζοντας παζλ με το ίδιο θέμα.
20240415 085151elefthero

Οι μαθητές/μαθήτριες χωρισμένοι σε ομάδες, συζήτησαν, ψήφισαν και αποφάσισαν πως θα φτιάξουν το ηλιακό σύστημα με υλικά που τους δόθηκαν και τι θα αναλάβει ο καθένας/η καθεμία.  Τα έργα τους εκπληκτικά!

snergasia

iliako systima

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, ένα πλανητάριο στήθηκε στην αυλή του σχολείου μας. Οι μαθητές/μαθήτριες έγιναν αστροναύτες και απογειώθηκαν για ένα ακόμα ταξίδι στο διάστημα και έλαβαν δίπλωμα αστροναύτη!
διπλωμα

Είδαμε δύο AΙ βίντεο προσομοίωσης https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/ και συζητάμε με τα παιδιά για τις φάσεις της Σελήνης.
Διαβάσαμε στη συνέχεια τον «Φεγγαροσκεπαστή» του Eric Puybaret. Συζητάμε για τρόπους που θα μπορούσαμε να φτάσουμε στο φεγγάρι. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον τρόπο που σκέφτηκαν και τον παρουσίασαν στην ολομέλεια.
φεγγαροσκεπαστής  

paroysiasi

Τέλος, συζητήσαμε για το Εργαστήριο και τα παιδιά ανακάλεσαν τις γνώσεις που απέκτησαν και ζωγράφισαν ελεύθερα ότι έμαθαν για τους πλανήτες και το διάστημα.
τι έμαθα

Πάσχα

Πριν το Πάσχα, τα παιδιά δημιούργησαν αναμνήσεις

 

2 2 1

Σχήματα

Piet Mondrian,  Wassily Kandinsky, Paul Klee και Romero Britto μας βοήθησαν μέσα από μερικά από τα χαρακτηριστικότερα έργα τους, να γνωρίσουμε τα βασικά γεωμετρικά σχήματα.

Αφού συζητήσαμε για τα σχήματα που γνωρίζουν, τα ανακαλύψαμε στην τάξη και παρατηρήσαμε γιατί ένα τρίγωνο ονομάζεται έτσι, ποια η διαφορά του τετραγώνου από το ορθογώνιο κλπ, α παιδιά αναγνώρισαν τα σχήματα σε πίνακες του Kandinsky. Μιλήσαμε για τη σχέση των σχημάτων με τη μουσική, όπως ο ζωγράφος την είχε συλλάβει. Επειτα τα παιδιά σχεδίασαν σε εφαρμογή στον διαδραστικό πίνακα όποια σχήματα προτιμούσαν και «άκουσαν» τον ήχο τους (https://musiclab.chromeexperiments.com/Kandinsky/). Μπορείτε να δείτε παρακάτω σχετικά βίντεο.

Τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους έργα με την τεχνική κολαζ, ζωγραφίζοντας, με πλαστελίνη, με ξύλινα και μαγνητικά τουβλάκια, σε φωτοτράπεζα, μαθαίνοντας παράλληλα τα σχήματα και τα χαρακτηριστικά τους. Δείτε τα παρακάτω.

Σχηματα  

 

 

7 8 9 10 11

 

 

 

25η Μαρτίου

Μιλήσαμε για το γεγονός που γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου, την έναρξη της ελληνικής επανάστασης. Τι είναι επανάσταση, ποιοι πολέμησαν με ποιους, πως ξεκίνησε, τι ήταν η Φιλική Εταιρεία; Μάθαμε και τραγουδήσαμε τον Θούρειο του Ρήγα Φεραίου.

Τι σημαίνει ήρωας; Ποιοι είναι οι ήρωες στις μέρες μας;

Τι ήταν οι κλέφτες και αρματωλοί, ποιοι ήταν οι ήρωες της ελληνικής επανάστασης; Τους είδαμε να ζωντανεύουν και να μας μιλούν με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

Ζωγράφισαν την ελληνική σημαία, μετρώντας τις μπλε και λευκές γραμμές της. Είναι όλες οι σημαίες των κρατών σαν τη δική μας; Είδαμε πολλές σημαίες και αποφασίσαμε ποια μας αρέσει περισσότερο.

Η γιορτή μας ολοκληρώθηκε με παρέλαση στην αυλή του νηπιαγωγείου, όπως επιθυμούσαν τα παιδιά, και με τον εθνικό ύμνο που τραγούδήσαμε όλοι μαζί μπροστά στη σημαία.

25η

 

Απόκριες_Καθαρή Δευτέρα

Εφτασαν οι Απόκριες! Μιλήσαμε για τις απόκριες, πως γιορτάζονται σε διάφορες χώρες του κόσμου, τις ανακαλύψαμε στον χάρτη. Διαβάσαμε τον Αρλεκίνο της Ζωρζ Σαρή και τα παιδιά συνεργάστηκαν όλα μαζί για να τον ζωγραφίσουν και να στολίσουμε την πόρτα της τάξης μας. Εφτιαξαν μάσκες και έπαιξαν με αυτές παριστάνοντας ζωάκια. Φυσικά αναφερθήκαμε στην Καθαρή Δευτέρα,  τα έθιμα που τη συνοδεύουν όπως ο χαρταετός και το γαϊτανάκι και για την έναρξη της Σαρακοστής.  Κατατάξαμε τα τρόφιμα σε νηστίσιμα και μη και μιλήσαμε για τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου “Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας”.

Γιορτάσαμε τις Απόκριες τα παιδιά ήρθαν με τις αποκριάτικες στολές τους, χόρεψαν το γαϊτανάκι, πέταξαν τους χαρταετούς που έφτιαξαν. Και του χρόνου!

2

3

4

Μαθαίνουμε να κυκλοφορούμε στον δρόμο με ασφάλεια.

Πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής, ώστε να μάθουν τα παιδιά να κυκλοφορούν στο δρόμο με ασφάλεια.

Dark Green Elegant Minimalist Our Holiday Photo Collage 3

 

Σελίδα 1 από 3

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση