Η δανειστική βιβλιοθήκη, αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου μας. Κρίθηκε όμως απαραίτητη κατά το τρέχον έτος, η ανανέωση και ο εμπλουτισμός των τίτλων της βιβλιοθήκης με σύγχρονα βιβλία. Επίσης, προκρίθηκε η αλλαγή της ως τώρα παραδοσιακής προσέγγισης της διαδικασίας, σύμφωνα με τις αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής, ώστε να εμπλακούν ενεργά τα παιδιά στην όλη διαδικασία.
Οι κύριοι στόχοι της δράσης ήταν οι εξής:
-Να εκσυγχρονιστεί η βιβλιοθήκη του σχολείου
-Να επιλεγούν τα βιβλία βάσει των ενδιαφερόντων, των προτιμήσεων και των διαφορετικών ικανοτήτων των παιδιών που αποτελούν την ομάδα μας, με τη συμμετοχή τους στη διαδικασία επιλογής των τίτλων.
-Να διαμορφωθούν αποστολές φιλαναγνωσίας προσαρμοσμένες σε κάθε τίτλο, οι οποίες θα στηρίζονται στις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Οι αποστολές αυτές θα περιλαμβάνουν ποικίλες προτάσεις αξιοποίησης του βιβλίου και θα στοχεύουν στην ενίσχυση της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης των παιδιών και της φιλαναγνωσίας.
-Να συνεργαστούν οι γονείς με τις εκπαιδευτικούς και να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, διαβάζοντας στα παιδιά αγαπημένα τους βιβλία από την παιδική τους ηλικία, σύγχρονα έργα που έχουν ξεχωρίσει ή ιστορίες που συνδέονται με την κουλτούρα και το περιβάλλον τους.
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις φάσεις του προγράμματος και έδειχναν ενθουσιασμό και ενδιαφέρον. Ως αποτέλεσμα της δράσης, εμπλουτίστηκε και εκσυγχρονίστηκε ουσιαστικά η βιβλιοθήκη με τίτλους που επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά και επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί.
Υπήρξε ενεργή εμπλοκή των γονέων, κάτι που ενίσχυσε ουσιαστικά τη μαθησιακή διαδικασία. Η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων υπήρξε διαρκής και ουσιαστική. Τους ευχαριστούμε πολύ!
Η καλοκαιρινή γιορτή, βασισμένη στα δύο πιο αγαπημένα βιβλία των παιδιών, σημείωσε μεγάλη επιτυχία, όπως και η έκθεση των έργων που δημιούργησαν στο πλαίσιο των αποστολών φιλαναγνωσίας.
Φέτος το Τμήμα 1 του σχολείου μας συμμετέχει σε project eTwinning , με την εκπαιδευτικό του τμήματος να είναι ιδρυτικό μέλος. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από τον Δεκέμβριο έως και τον Μάιο.
Ο τίτλος είναι “Οι ιστορίες του παρελθόντος ζωντανεύουν στο μέλλον”.
Σκοπός του προγράμματος ήταν η σύνδεση μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, αξιοποιώντας την τεχνολογία του σήμερα και την τεχνητή νοημοσύνη, η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/μαθητριών από διαφορετικές χώρες χρησιμοποιώντας μέσα όπως το παιχνίδι, το δράμα, η ζωγραφική και η μουσική. Στόχοι ήταν : o εμπλουτισμός του λεξιλογίου των μαθητών, η εμπλοκή σε διάλογο για τη λήψη αποφάσεων, η ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας μεταξύ μαθήτων/μαθητριών, η βελτίωση των δεξιοτήτων μνήμης, o τεχνολογικός γραμματισμός, η συμπερίληψη και η συμμετοχή όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, η καλλιέργεια της φαντασίας και δημιουργικότητας των μαθητών/μαθητριών, η μετάδοση οικομενικών αξιών, η ενίσχυση της σχέσης σχολείου-οικογένειας.
Το παρακάτω δημιουργικό και το λογότυπο δημιουργήθηκαν από τις εκπαιδευτικούς για την παρουσίαση του project στην κοινότητα.
Για να γνωρίσετε εν συντομία το project δείτε το εισαγωγικό βίντεο
Και μερικές λεπτομέρειες ακόμα στο επίσημο έντυπο του προγράμματος που δημιούργησε η εκπαιδευτικός του τμήματος μας Project brochure
Ερωτηματολόγια
Για να σχεδιαστεί το πρόγραμμα με το βέλτιστο δυνατό τρόπο και να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα, διανεμήθηκαν (online) εισαγωγικά ερωτηματολόγια στους γονείς, τους μαθητές/μαθήτριες και στις εκπαιδευτικούς. Το ερωτηματολόγιο προς του γονείς (που δημιούργησε η νηπιαγωγός του τμήματός μας) για παράδειγμα, είχε τα εξής αποτελέσματα:
Οι μαθητές/μαθήτριες απάντησαν στα ερωτηματολόγια στο σχολείο, μαθαίνοντας ταυτόχρονα να χειρίζονται το ποντίκι του υπολογιστή, αλλά και μία χρήση του που δεν γνώριζαν.
Safe internet day.
Με την ευκαιρία της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου και καθώς στο πλαίσιο του project θα χρησιμοποιήσαμε με διάφορους τρόπους το διαδίκτυο, μιλήσαμε για τους τρόπους χρήσης του internet, τους κινδύνους και τις δυνατότητες που μας προσφέρει όταν το χρησιμοποιούμε με ασφάλεια. Τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα ώστε να ενημερώσουν την κοινότητα για το Ασφαλές Διαδίκτυο.
Δραστηριότητες
Γνωρίσαμε τα παιδιά και τις δασκάλες των άλλων σχολείων online. Ηταν το πρώτο μας e-meeting και μια πρώτη ματιά στις τάξεις και τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν απορίες και ρωτούσαν τις νηπιαγωγούς και τα παιδιά των άλλων σχολείων για την τάξη τους και το μάθημα. Ηταν όλοι ενθουσιασμένοι!
Τα παιδιά, αφού ζωγράφισαν την αυτοπροσωπογραφία τους, συστήθηκαν στους μαθητές των άλλων σχολείων μέσω βίντεο (καλύπτοντας τα πρόσωπά τους).
Με τη βοήθεια των γονέων και των γιαγιάδων, τα παιδιά άκουσαν παραδοσιακά παραμύθια, παλιές ιστορίες και θρύλους (και από την Ιταλία !) στο σπίτι αλλά και στο σχολείο! Ευχαριστούμε!
Και στη συνέχεια μας τα διηγήθηκαν στην τάξη, κάπως έτσι:
Επειτα, αναρωτηθήκαμε πώς θα ήταν τα “παλιά” αυτά παραμύθια αν μεταφέραμε τις ιστορίες στη σύγχρονη εποχή. Πολλές ιδέες ειπώθηκαν, συζητήσαμε τι είναι και χρησιμοποιήσαμε ΑΙ για να εικονογραφήσουμε τα “νέα’ παραμύθια και ορίστε ένα παράδειγμα (στα αγγλικά γιατί ανέβηκαν στην σελίδα του project): New version of traditional fairy tales
Μαζί με τους μαθητές των άλλων σχολείων, τα παιδιά δημιούργησαν ένα δικό τους παραμύθι με τίτλο “Η ευχή του σκατζόχοιρου”. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ
Για να γιορτάσουμε την παγκόσμια ημέρα θεάτρου, οι μαθήτριες και οι μαθητές δημιούργησαν θεατρικές παραστάσεις με βάση παραδοσιακά παραμύθια που επεξεργαστήκαμε , κατασκεύασαν τα κοστούμια, ζωγράφισαν τα σκηνικά, έπαιξαν κουκλοθέατρο.
Ζωγράφισαν τους ήρωες τους παραμυθιού “Ο κάβουρας και το φίδι” και με πλαστελίνη και μαγνητικά τουβλάκια έφτιαξαν τη σπηλιά του καβουριού και του φιδιού ώστε να το αναπαραστήσουν.
Τραγούδησαν και έπαιξαν το τραγούδι”Το τζιτζίκι και το μυρμήγκι” (δείτε το εδώ). Δημιουργήσαμε ένα e-book με τις ζωγραφιές των παιδιών, αλλάζοντας το παραμύθι “Ο κάβουρας και το φίδι” (δείτε το εδώ).
Οι μαθητές-μαθήτριες χρησιμοποίησαν τόσο τον διαδραστικό πίνακα, όσο και (με τη βοήθειά μας) το laptop της τάξης καθόλη τη διάρκεια του έργου.
Για να μπορούν να δώσουν πληροφορίες στους γονείς ή άλλους, φτιάξαμε όλοι μαζί καρτελάκια με το QR code του προγράμματος, ώστε όποιος θέλει να το σκανάρει για να δει το εισαγωγικό βίντεο.
Επίσης, μπορείτε να δείτε εδώ μια ψηφιακή έκθεση με τα βασικότερες δραστηριότητες του έργου, αλλά και ένα σχετικό e-book εδώ
Απόκριες, Καθαρή Δευτέρα, Σαρακοστή, πόσα μάθαμε! Τα παιδιά έφτιαξαν μάσκες και χαρταετούς, αλλά και την Κυρά Σαρακοστή με πηλό. Μέτρησαν, πρόσθεσαν, και αφαίρεσαν με τη βοήθειά της. Εβαλαν τις αποκριάτικες στολές τους, παρακολούθησαν το “Καρναβάλι των Ζώων” και χόρεψαν το Γαϊτανάκι.
Το μαγικό εργαστήριο των ξωτικών, έκανε καταπληκτική δουλειά και φέτος. Μικρά χεράκια έπλασαν στολίδια από πηλό, έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες, έντυσαν τον Αγιο Βασίλη με τα καινούρια του ρούχα, έκοψαν, ζωγράφισαν, κόλλησαν!
Οι τάξεις μας γέμισαν χριστουγεννιάτικα στολίδια φτιαγμένα από τα παιδιά και αναμνηστικά για να θυμούνται πάντα τα φετινά τους Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο.
Φυσικά δεν ξεχάσαμε να γράψουμε γράμμα στον Αγιο Βασίλη για να ζητήσουμε ένα δώρο -παιχνίδι για να παίζουν όλα τα παιδιά στο νηπιαγωγείο. Τότε προέκυψε ένα πρόβλημα, μια απορία των παιδιών: πως θα ερχόταν ο Αγιος Βασίλης στο σχολείο μας αφού δεν έχουμε τζάκι; Σκέφτηκαν, αντάλαξαν ιδέες και τελικά αποφάσισαν να φτιάξουμε ένα τζάκι με καμινάδα. Παρόλο που δεν θα ήταν αληθινό, ήταν βέβαια τα παιδιά ότι θα βοηθούσε τον Αγιο Βασίλη να μας βρει. Ετοιμο λοιπόν το τζάκι μας, από ανακυκλώσιμα υλικά! Βοήθησε όμως για το δώρο και το Hobbyplanet τον Αγιο Βασίλη, γιατί τα ξωτικά είχαν πάρα πολύ δουλειά! Ευχαριστούμε πολύ!
Δεν ξεχάσαμε όμως και τα παιδιά που έχουν ανάγκη τη βοήθειά μας και σε συνεργασία με τους γονείς, συγκεντρώθηκαν τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης για το Χαμόγελο του Παιδιού. Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για την προσφορά τους !
Είδαμε χριστουγεννιάτικες ταινίες, γίναμε όλοι ελαφάκια, χορέψαμε με χριστουγεννιάτικες μελωδίες και παρακολουθήσαμε αφήγηση παραδοσιακών ελληνικών παραμυθιών, από δύο υπέροχες παραμυθούδες!
Μετά τις διακοπές, ο Σύλλογος Γονέων φρόντισε να φέρει δύο βασιλόπιτες που κόψαμε με μεγάλη αγωνία για το ποιοί θα τύχουν τα φλουριά. Οι τυχεροί που τα κέρδισαν πήραν από ένα δωράκι και πάλι προσφορά του Συλλόγου Γονέων του σχολείου μας. Και του χρόνου!
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα “Μια αγκαλά για τα ζώα”, ήταν παράλληλα και το πρόγραμμα Δράσης Ενεργού Πολίτη του σχολείου μας για το έτος 2024-2025. Στόχος ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών αλλά και της ευρύτερης κοινότητας για την προστασία των ζώων.
Με αφορμή την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου, και με τη βοήθεια κατάλληλων λογοτεχνικών βιβλίων, μιλήσαμε αρχικά για τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας. Αλλά γνωρίσαμε και βιωματικά το δημοκρατικό δικαίωμα της ψήφου. Αποφάσισαν τα παιδιά αν θα συνεχίζαμε με το τραγουδάκι που ακούγαμε κάθε πρωί για καλημέρα ή αν θα επέλεγαν κάποιο άλλο. Ηρθαν σε επαφή με νέο λεξιλόγιο: “κάλπη”, “ψήφος”, “ψηφοδέλτιο”, “εφορευτική επιτροπή” κλπ. Εγραψαν, μέτρησαν, πρόσθεσαν και αποφάσισαν.
Μιλήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, είδαμε φωτογραφίες και πρωτοσέλιδα της εποχής, ακούσαμε αποσπάσματα από τον ραδιοφωνικό σταθμό των φοιτητών. Τα παιδιά ζωγράφισαν ότι έκανε στο καθένα μεγαλύτερη εντύπωση. Την επόεμενη ημέρα, μια παρέα παιδιών την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού, άρχισε να κατασκευάζει τον προαύλιο χώρο του Πολυτεχνείου με τουβλάκια και να αναπαριστά με Playmobil και ένα αυτοκινητάκι, την έφοδο του άρματος μάχης!
Διαβάσαμε και την αγαπημένη “Ντενεκεδούπολη”, τα παιδιά επέλεξαν τον αγαπημένο τους ήρωα, τον ζωγράφισαν και έφτιαξαν έτσι “κούκλες” για να παίξουν σε κουκλοθέατρο την ιστορία. Χωρίστηκαν λοιπόν σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα έπαιξε την “Ντενεκεδούπολη” στην άλλη. Το αφιέρωμα στην επέτειο της 17ης Νοέμβρη έκλεισε με σχετική παράσταση στο σχολείο μας.
Χρώματα παντού γύρω μας! Τι είναι το χρώμα, βασικά -συμπληρωματικά χρώματα, πειράματα, ουράνιο τόξο, γνωριμία με μεγάλους ζωγράφους, συναισθήματα που μας προκαλούν τα χρώματα, καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία, ομαδοσυνεργατική μάθηση, φιλαναγνωσία , σειροθέτηση εικόνων, αφήγηση παραμυθιού (Το παραμύθι με τα χρώματα).
Γιορτάσαμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μιλήσαμε για αυτήν την ιστορική ημέρα , είδαμε φωτογραφίες και ακούσαμε τραγούδια της εποχής. Είπαμε γιατί είναι σημαντικό να λέμε “όχι” και τα παιδιά ζωγράφισαν σε τι θέλουν να πουν ένα βροντερό “όχι” (ή σε ποιον!). Προσεγγίσαμε την ιστορία και τις έννοιες του πολέμου και της ειρήνης μέσα από γνωστούς πίνακες ζωγραφικής, γνωρίζοντας παράλληλα τον Πικάσο.
Τα μάθαμε όλα για το φθινόπωρο! Eίδαμε μία υπέροχη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους “Automne” και συζητήσαμε για τους συμβολισμούς που παρουσιάστηκαν, αλλά και για τους ήρωες της ιστορίας. Βρήκαμε κεξεις από “φ”, παίξαμε παιχνίδια σειροθέτησης ιστορίας, μαθηματικών εννοιών, παρατηρήσαμε, αναρωτηθήκαμε γιατί πέφτουν τα φύλλα το φθινόπωρο, ζωγραφίσαμε φθινοπωρινά τοπία και δέντρα και φτιάξαμε σταφύλια, αλλά και ανθρώπους από αληθινά φύλλα!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή