«Η Τελεία» του Πήτερ Ρέινολντς και οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο.
Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι γεμάτες νέα συναισθήματα: χαρά, αγωνία, ενθουσιασμό αλλά και λίγη ανασφάλεια. Τα παιδιά μπαίνουν σε έναν καινούριο κόσμο, γεμάτο εμπειρίες, φιλίες και δημιουργία. Σε αυτό το ξεκίνημα, το βιβλίο «Η Τελεία» του Πήτερ Ρέινολντς μπορεί να γίνει ένας πολύτιμος «οδηγός» για μικρούς και μεγάλους.
Η Λία η μικρή ηρωίδα της ιστορίας, νιώθει ότι δεν μπορεί να ζωγραφίσει. Ένα απλό «κάνε απλώς μια τελεία» από τη δασκάλα της, γίνεται η αφορμή για να ανακαλύψει το ταλέντο και τη δημιουργικότητά της. Από μια μικρή κουκκίδα ξεκινά ένα ταξίδι φαντασίας, αυτοπεποίθησης και χαράς.
Ακριβώς έτσι είναι και οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο: ένα ξεκίνημα που μπορεί να μοιάζει δύσκολο, αλλά με ενθάρρυνση, αποδοχή και αγάπη μετατρέπεται σε ευκαιρία για μάθηση και προσωπική ανάπτυξη. Κάθε παιδί έχει τη δική του «τελεία»∙ το δικό του σημείο εκκίνησης για να χτίσει νέες δεξιότητες, φιλίες και εμπειρίες.
Τι μας διδάσκει η «Τελεία» για την αρχή της σχολικής χρονιάς;
- Μικρά βήματα – μεγάλα αποτελέσματα: Αρκεί να τολμήσουμε να ξεκινήσουμε.
- Ενθάρρυνση αντί για κριτική: Ένας καλός λόγος μπορεί να αλλάξει την οπτική ενός παιδιού.
- Η αξία της δημιουργίας: Κάθε προσπάθεια είναι σημαντική και μοναδική.
- Αυτοπεποίθηση: Όταν πιστεύουμε στον εαυτό μας, μπορούμε να εξελιχθούμε.
Το μήνυμα του βιβλίου είναι απλό και δυνατό: «Άφησε το σημάδι σου στον κόσμο». Στο νηπιαγωγείο, αυτό σημαίνει να δώσουμε στα παιδιά χώρο να εκφραστούν, να πειραματιστούν και να χαρούν τη διαδικασία της μάθησης.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν τη νέα σχολική χρονιά με την «Τελεία» μας – μικρή ή μεγάλη, χρωματιστή ή απλή – και ας γεμίσουμε τον καμβά του νηπιαγωγείου με όνειρα, φαντασία και χαμόγελα!
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο Νηπιαγωγείο μας 🏅
Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε με ενθουσιασμό τη 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με σύνθημά μας : ”Αθλούμαι για την υγεία μου – Αθλούμαι για το μέλλον”.
Η αυλή μας μετατράπηκε σε ένα χαρούμενο γήπεδο γεμάτο κίνηση, παιχνίδι και γέλια. Τα παιδιά συμμετείχαν σε αθλοπαιδιές, έτρεξαν, συνεργάστηκαν σε ομαδικά παιχνίδια και διασκέδασαν με ποικίλες κινητικές δραστηριότητες.
Μέσα από το παιχνίδι ανακαλύψαμε ότι η άσκηση δε δυναμώνει μόνο το σώμα μας, αλλά μας βοηθά να έχουμε καλή υγεία, περισσότερη ενέργεια και καλύτερη διάθεση. Μάθαμε ότι όταν κινούμαστε, το σώμα μας χαίρεται και η καρδιά μας γίνεται πιο δυνατή!
Στο τέλος της ημέρας, κάθε παιδί πήρε με περηφάνια τη βεβαίωση συμμετοχής του και φόρεσε το δικό του μετάλλιο, ως επιβράβευση για την προσπάθεια, τη συνεργασία και το χαμόγελό του.
Η όμορφη αυτή γιορτή μάς έδειξε ότι ο αθλητισμός είναι χαρά, υγεία, φιλία και συνεργασία.
Τα Όρια στην Προσχολική Εκπαίδευση: Ασφάλεια, Αγάπη και Δημιουργικότητα.
Στο νηπιαγωγείο, τα όρια δεν είναι απλώς κανόνες που πρέπει να τηρούν τα παιδιά. Είναι σημαντικά εργαλεία που τα βοηθούν να νιώθουν ασφαλή, να κατανοούν τον κόσμο γύρω τους και να μαθαίνουν πώς να συμπεριφέρονται σε κοινωνικές καταστάσεις. Όπως σημειώνει ο διάσημος παιδαγωγός Jean Piaget, η κατανόηση των κανόνων και των ορίων βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν υπευθυνότητα και αυτονομία.
Τα όρια προσφέρουν στα παιδιά πολλά σημαντικά οφέλη:
- Ασφάλεια και σιγουριά: Όταν τα παιδιά γνωρίζουν τι αναμένεται από αυτά, αισθάνονται προστασία και εμπιστοσύνη στον χώρο του νηπιαγωγείου. Έτσι, συμμετέχουν στο παιχνίδι με χαρά, ξέροντας πότε τελειώνει η ώρα για παιχνίδι ή πώς να συμπεριφέρονται σε διαφορετικές δραστηριότητες.
- Μάθηση των συνεπειών: Μέσα σε σαφή όρια, τα παιδιά κατανοούν ότι κάθε πράξη έχει αποτέλεσμα. Αν αφήνουν αντικείμενα στο πάτωμα ή πετάνε παιχνίδια, αντιλαμβάνονται ότι κάτι μπορεί να χαλάσει ή να προκαλέσει ατυχήματα και μαθαίνουν να σκέφτονται πριν ενεργήσουν (Grolnick & Pomerantz).
- Διαχείριση συναισθημάτων: Τα όρια δίνουν στα παιδιά το πλαίσιο για να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με σεβαστό τρόπο. Αν κάποιος πάρει ένα παιχνίδι που θέλουν, μαθαίνουν να ζητούν τη σειρά τους ή να προτείνουν να παίξουν μαζί, αντί να φωνάζουν ή να σπρώχνουν, αναπτύσσοντας έτσι δεξιότητες αυτοελέγχου και συνεργασίας (Denham, 2006).
- Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων: Μέσα σε ένα πλαίσιο ορίων, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται και να περιμένουν τη σειρά τους, όπως συμβαίνει σε ομαδικά παιχνίδια με μπλοκ ή ζωγραφική σε κοινό χαρτί (Vygotsky, 1978).
- Ενίσχυση δημιουργικότητας μέσα σε πλαίσιο: Τα όρια καθοδηγούν τη φαντασία, χωρίς να τη περιορίζουν. Κατά τη διάρκεια ελεύθερων δραστηριοτήτων, τα παιδιά μπορούν να δημιουργούν ό,τι θέλουν, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τα υλικά με φροντίδα και να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους.
Στο νηπιαγωγείο μας, τα όρια τίθενται με αγάπη και συνέπεια, αφήνοντας χώρο για παιχνίδι, δημιουργικότητα και έκφραση. Δεν τα βλέπουμε ως φραγμούς, αλλά ως γέφυρες που βοηθούν τα παιδιά να γίνουν πιο ανεξάρτητα, υπεύθυνα και κοινωνικά. Καθώς τα παιδιά παίζουν, εξερευνούν και μαθαίνουν, τα σαφή και σταθερά όρια γίνονται το στήριγμά τους για μια ασφαλή και δημιουργική πορεία στην προσχολική εκπαίδευση.
Οι κανόνες στο νηπιαγωγείο: Μαθαίνοντας να ζούμε μαζί !!!
Η αρχή της σχολικής χρονιάς στο νηπιαγωγείο είναι γεμάτη παιχνίδι, νέες φιλίες και όμορφες εμπειρίες. Μαζί με τη χαρά όμως, έρχεται και η ανάγκη να μάθουμε πώς μπορούμε να ζούμε όλοι μαζί αρμονικά στην τάξη. Εδώ μπαίνουν στη ζωή μας οι κανόνες.
Οι κανόνες στο νηπιαγωγείο δεν είναι «απαγορεύσεις». Είναι μικρές, απλές συμφωνίες που φτιάχνουμε όλοι μαζί για να αισθανόμαστε ασφαλείς, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο και να μπορούμε να χαιρόμαστε το παιχνίδι και τη μάθηση. Όταν τα παιδιά συμμετέχουν στη δημιουργία τους, νιώθουν τους κανόνες δικούς τους και τους ακολουθούν με χαρά.
Γιατί είναι σημαντικοί οι κανόνες;
- Δημιουργούν αίσθημα ασφάλειας.
- Μαθαίνουν στα παιδιά τον σεβασμό και τη συνεργασία.
- Ενισχύουν την υπευθυνότητα.
- Διαμορφώνουν ένα θετικό κλίμα στην τάξη.
Παραδείγματα κανόνων στο νηπιαγωγείο
- Μιλάμε με ευγένεια και καλή διάθεση.
- Μοιραζόμαστε τα παιχνίδια και παίζουμε όλοι μαζί.
- Μαζεύουμε ό,τι χρησιμοποιούμε.
- Φροντίζουμε τον χώρο μας και τα πράγματα των άλλων.
- Σηκώνουμε το χέρι μας όταν θέλουμε να μιλήσουμε.
Η παρουσίαση των κανόνων δε χρειάζεται να είναι αυστηρή∙ μπορεί να γίνει μέσα από παιχνίδι, εικόνες, τραγούδια ή ακόμη και ιστορίες. Έτσι τα παιδιά κατανοούν ότι οι κανόνες είναι απαραίτητοι για να περνάμε όλοι όμορφα και να νιώθουμε μέρος μιας μεγάλης, χαρούμενης ομάδας.
Οι κανόνες του νηπιαγωγείου είναι στην πραγματικότητα ένα μάθημα ζωής: μας δείχνουν ότι όταν συνεργαζόμαστε, σεβόμαστε και αγαπάμε, μπορούμε να κάνουμε κάθε μέρα στο σχολείο μια υπέροχη εμπειρία. Δεν είναι απαγορεύσεις, αλλά μικρές συμφωνίες που μας βοηθούν να νιώθουμε ασφαλείς, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο και να περνάμε όλοι όμορφα. Όταν τα παιδιά συμμετέχουν στη δημιουργία τους, νιώθουν τους κανόνες δικούς τους και τους ακολουθούν με χαρά.
Για να κάνουμε την εμπειρία ακόμα πιο ξεχωριστή και δεσμευτική, δημιουργήσαμε ένα συμβόλαιο τάξης. Σε αυτό το συμβόλαιο, κάθε παιδί αλλά και οι νηπιαγωγοί δεσμεύονται να τηρούν όλους τους κανόνες, να συνεργάζονται και να φροντίζουν ο ένας τον άλλο.
Στο τέλος κάθε παιδί υπέγραψε με το όνομά του, δείχνοντας ότι συμμετέχει ενεργά και θέλει να κάνει την τάξη έναν χώρο φιλικό, χαρούμενο και ασφαλή για όλους.
Καλό καλοκαίρι !!!
Καθώς φτάνουμε στο τέλος μιας ακόμη σχολικής χρονιάς, θα θέλαμε να εκφράσουμε σε όλους τους γονείς και στα μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, τις πιο θερμές μας ευχαριστίες για την πολύτιμη υποστήριξη και τη συνεργασία τους. Η συμβολή τους – ηθική, πρακτική και υλική – ήταν καθοριστική για τη δημιουργία ενός ζεστού και θετικού περιβάλλοντος. Πιο συγκεκριμένα τους ευχαριστούμε για τη συνεισφορά τους στην αναμόρφωση του αύλειου χώρου και στη διαμόρφωση του κήπου μας. Η προσπάθειά τους έκανε την αυλή μας πιο όμορφη και λειτουργική. Όπως επίσης και για τη νέα μας μικροφωνική που έκανε τις πρόβες μας για την καλοκαιρινή μας γιορτή ακόμη πιο εύκολες και την ίδια τη γιορτή πιο όμορφη. Επιπρόσθετα ευχαριστούμε όλους για την αγαστή συνεργασία και βοήθεια που είχαμε, όποτε τη ζητήσαμε και για οποιοδήποτε ζήτημα.
Μα πάνω απ’ όλα θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους μικρούς μας μαθητές για την αγάπη και τις όμορφες στιγμές που μας χάριζαν καθημερινά αλλά και για όλα όσα μάθαμε από αυτά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Ευχόμαστε σε όλους ένα ξεκούραστο και όμορφο καλοκαίρι, γεμάτο υγεία, όμορφες στιγμές και χαλάρωση. Ανυπομονούμε να σας ξαναδούμε την επόμενη σχολική χρονιά με νέες δυνάμεις και όρεξη για μάθηση και εργασία. Επίσης ευχόμαστε καλή πρόοδο και καλό ξεκίνημα στα νηπιάκια μας που του χρόνου πλέον θα είναι ”πρωτάκια” … !!!
Ημερίδα : ”Σχολικός εκφοβισμός και ο ρόλος των γονέων”
Σήμερα πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου μας ημερίδα με τίτλο ”Σχολικός Εκφοβισμός και ο ρόλος των γονέων”, με την κα Πλεξίδα Ελένη, Ψυχολόγο, Οικογενειακή Θεραπεύτρια και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης Ίριδα του Δήμου Ν. Ιωνίας. Οι γονείς συζήτησαν για όλα αυτά που τους απασχολούν και διατύπωσαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους γι αυτό το τόσο ευαίσθητο θέμα. Διατυπώθηκαν σκέψεις και προτάθηκαν τρόποι διαχείρισης της συμπεριφοράς των παιδιών αλλά και των γονέων, με απώτερο στόχο την κατανόηση της έννοιας του σχολικού εκφοβισμού και την παρουσίαση μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισής του.
Επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο
Κάθε χρόνο και στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα, επισκεπτόμαστε το δημοτικό σχολείο της γειτονιάς μας μαζί με τα νήπια. Έτσι και φέτος, υλοποιώντας το οικείο πρόγραμμα επισκεφτήκαμε το 9ο Δημοτικό σχολείο Ν.Ιωνίας. Το πρόγραμμα της ομαλής μετάβασης στο δημοτικό, αναφέρεται στη δράση που έχει ως στόχο να βοηθήσει τα νήπια που μεταβαίνουν από τη μία βαθμίδα στην άλλη, να γνωρίσουν τον νέο τους χώρο, να έχουν μία πρώτη εξοικείωση με τα νέα πρόσωπα που θα συναντήσουν τον Σεπτέμβριο και και τελικά να προσαρμοστούν καλύτερα στο νέο τους σχολικό περιβάλλον.
Ο διευθυντής και οι δασκάλες μας περίμεναν χαμογελαστοί και αφού μας ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου, στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν ένα μικρής διάρκειας μάθημα (Α’ δημοτικού), που σχετιζόταν με τα παραδοσιακά παιχνίδια, ενώ ακολούθησαν ομαδικά παιχνίδια στην αυλή με τους μαθητές του δημοτικού. Στο τέλος της επίσκεψης ανταλλάξαμε δώρα και αποχωρήσαμε γεμάτοι ενθουσιασμό.
Η εκδρομή μας
Σήμερα επισκεφθήκαμε το βιωματικό και ψυχαγωγικό πάρκο ”Pardise Park”, όπου εκτός από το αθλητικές & ψυχαγωγικές δραστηριότητες στις οποίες έλαβαν μέρος τα παιδιά, παρακολουθήσαμε στη συνέχεια και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ”Ο μικρός Μελισσοκόμος ”.
Τα παιδιά φόρεσαν τη στολή του μελισσοκόμου και γνώρισαν τη μέλισσα αλλά και την πολύ σημαντική προσφορά της στο οικοσύστημα.
Στόχος του προγράμματος ήταν τα παιδιά να ανακαλύψουν βιωματικά:
- Τι συμβαίνει μέσα σε μια κυψέλη, παρατηρώντας τη δική τους γυάλινη κυψέλη
- Τα είδη και τους ρόλους που υπάρχουν σε μια κυψέλη (εργάτριες, βασίλισσα, κηφήνες)
- Τα μέσα προστασίας του μελισσοκόμου, φορώντας την ειδική στολή
- Πως γίνεται ο τρύγος του μελιού, καπνίζοντας την κυψέλη με το ειδικό καπνιστήρι και τοποθετώντας τα ειδικά πλαίσια στον μελιτοεξαγωγέα
- Την υπέροχη γεύση του αγνού μελιού
Πάσχα
Το Πάσχα έφτασε κι εμείς κάναμε τις κατάλληλες προετοιμασίες μας !!!
Θρησκευτικές εικόνες και ιστορίες, κατασκευές, ζωγραφιές αλλά και πασχαλινές μυρωδιές γέμισαν τις τάξεις μας. Η τελευταία ημέρα μας πριν από την έναρξη των πασχαλινών διακοπών, έκλεισε με κυνήγι αυγών στην αυλή μας, παιχνίδι που χάρηκαν ιδιαιτέρως οι μικροί μας μαθητές.
Ευχόμαστε ολόψυχα σε όλους Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη!!!
Το θέατρο μαριονέτας ”Γκότση” στο σχολείο μας
Σήμερα επισκέφθηκε το σχολείο μας το θέατρο μαριονέτας ”Γκότση”, παρουσιάζοντας τέσσερις μύθους του Αισώπου, οι οποίοι με απλό και άμεσο τρόπο πάντα καταφέρνουν να περάσουν σπουδαία μηνύματα και διδάγματα στα παιδιά και παράλληλα να τα ψυχαγωγήσουν και να τα συγκινήσουν. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις μεγάλες χειροποίητες μαριονέτες αλλά και τα εντυπωσιακά πλούσια σκηνικά.