Χορεύει η Γη , Παίζουμε εμείς!

earthquake clipart mitigation 6

Η 13η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως η Διεθνής Ημέρα Μείωσης Φυσικών Καταστροφών  και αυτό αποτέλεσε την  αφορμή για την ενασχόλησή μας με  ένα  από τα φυσικά καταστροφικά φαινόμενα,  το σεισμό και τους τρόπους  αντιμετώπισής του.

Με τη βοήθεια εποπτικού και φωτογραφικού υλικού είδαμε το εσωτερικό της γης και εξηγήσαμε ότι κάτω από το χώμα που πατάμε και βαθιά στο έδαφος η γη μας  είναι φτιαγμένη από κομμάτια πετρωμάτων που λέγονται πλάκες . Αυτές οι πλάκες που μοιάζουν με τεράστιες πέτρες , τη χωρίζουν σε κομμάτια και την κάνουν να μοιάζει σαν παζλ. Οι πλάκες αυτές κινούνται συνεχώς  με αργό ρυθμό και γι αυτό εμείς δεν το καταλαβαίνουμε. Κάποιες φορές όμως συγκρούονται και δημιουργείται μια ιδιαίτερη κίνηση που την καταλαβαίνουμε και ονομάζεται σεισμός.

Αναφερθήκαμε στην ένταση του σεισμού που δεν είναι πάντα ίδια και την μετράμε με μια κλίμακα που λέγεται ρίχτερ. Τα όργανα που μας δείχνουν την ένταση των σεισμών λέγονται σεισμογράφοι. Παρατηρήσαμε εικόνες σεισμογράφων

seismografos

Είδαμε τις γραμμές που σχηματίζουν ανάλογα με την ένταση και φτιάξαμε κι εμείς τους δικούς μας “σεισμούς”.

seismografoi 2.7.9 richter seismografoi 2.7.9 richter1

Μάθαμε τον αριθμό επικοινωνίας Έκτακτης Ανάγκης που είναι το 112 και οργανώσαμε πολλές δραστηριότητες για να μην τον ξεχάσουμε

  • Τον συνθέσαμε

ARITHMOS112 ARITHMOS112a ARITHMOS112b

syntheto112

  • Σκορπίσαμε αριθμούς στο πάτωμα και πηδάγαμε με τη σωστή σειρά στους αριθμούς 112

ARITHMOS112phdao ARITHMOS112phdao1 ARITHMOS112phdao2 ARITHMOS112phdao3 ARITHMOS112phdao4 ARITHMOS112phdao5

  • Και σε ατομικό φύλλο εργασίας

fyllo ergasias 112

Συζητήσαμε για τις σωστές και λάθος αντιδράσεις την ώρα του σεισμού , για το άγχος και το φόβο που νιώθουμε και καταλήξαμε ότι είναι σημαντικό να μην πανικοβληθούμε και να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας.

Μάθαμε τα 3 βήματα που πρέπει να ακολουθούμε την ώρα του σεισμού

  1. ΣΚΥΨΕ
  2. ΚΑΛΥΨΟΥ
  3. ΚΡΑΤΗΣΟΥ
  • Βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες που δείχνουν τα 3 αυτά βήματα

ta 3 bhmata toy seismoyarchiko ta 3 bhmata toy seismoyarchiko1 ta 3 bhmata toy seismoyarchiko2 ta 3 bhmata toy seismoyme arithmoys ta 3 bhmata toy seismoyme arithmoys1 ta 3 bhmata toy seismoyme arithmoys2ta 3 bhmata toy seismoy

  • Ατομικό φύλλο εργασίας με τα 3 βήματα του σεισμού

fyllo ergasias bhmata seismoy fyllo ergasias bhmata seismoy1

Μετά από όλα αυτά ήρθε η ώρα για την πρώτη άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού.

  • Μόλις ακούσουμε τη λέξη ¨σεισμός” μπαίνουμε κάτω από τα τραπεζάκια όπως μάθαμε

askhsh as mpoyme kato apo ta trapeziamphkame kato apo trapezia

Με το σύνθημα της λήξης του σεισμού , βγαίνουμε σιγά σιγά , κάνουμε ωραία  σειρούλα

kanoyme seira gia exo kanoyme seira gia exo1

και πηγαίνουμε  στο χώρο συγκέντρωσης για να μετρηθούμε

seira kai pame sto shmeio sygkentroshss1 seira kai pame sto shmeio sygkentroshssbghkame sto choro sygkentroshs as metrhthoyme

Αναφερθήκαμε σε διάφορους μύθους σχετικούς με το σεισμό και δείξαμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο μύθο που αναφέρει ότι μια τεράστια χελώνα είχε πάνω στο καβούκι της 4 ελέφαντες οι οποίοι κρατούσαν τη γη. Κάθε φορά που  η χελώνα κουραζότανε, κουνιόταν για να  ξεμουδιάσει και  γινόταν σεισμός.

  • Ζωγραφίσαμε το μύθο

zografizo mytho seismoy me chelona zografizo mytho seismoy me chelona1

Φτιάξαμε και την κατασκευούλα μας που είναι επηρεασμένη από το μύθο (την ιδέα την πήραμε από το “ΠΕΡΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ” και τη διαφοροποιήσαμε)

kataskeyh seismo2 kataskeyh seismos kataskeyh seismos1

  •  Ώρα για διασκέδαση!

“Το παιχνίδι του σεισμού” 

Χορεύουμε με μουσική παιχνιδιάρικη .Στη μέση έχουμε το παιδί-σεισμός , με το σταμάτημα της μουσικής ακούγεται η λέξη σεισμός και πρέπει να προλάβουμε να γίνουμε ¨χελωνίτσες” και να προφυλαχτούμε πριν μας ακουμπήσει το παιδί-σεισμός.

PAICHNIDI SEISMOS PAICHNIDI SEISMOS1 PAICHNIDI SEISMOS2

 

 

 

“Ήταν κάποτε μια…τελεία”

Μια τελεία δεν μπορεί να σημαίνει πάντα  ένα τέλος, μπορεί να είναι η αρχή για κάτι καινούριο, η αρχή για ένα ταξίδι στη φαντασία , στη δημιουργικότητα και σε πολλά άλλα.

Μια τέτοια τελεία μας επισκέφτηκε κάποια μέρα στο σχολείο μας, προσπαθήσαμε να την περιγράψουμε και φυσικά καθένας την απέδωσε με διαφορετικό τρόπο. Κάποιοι είπαν ότι έβλεπαν μια κουκίδα, κάποιοι ένα σημάδι, κάποιοι ένα φεγγάρι. Άλλοι είπαν ότι έβλεπαν ένα μήλο, ή ένα πορτοκάλι.

Η τελεία αυτή ήταν η αφορμή για να οργανώσουμε πολλές δραστηριότητες  και να γνωρίσουμε τα είδη των  γραμμών.

  • Φτιάξαμε τελείες με το σώμα μας

me to soma moy teleia1 me to soma moy teleia2me to soma moy teleia

  • Όλοι μαζί μια τελεία

mia teleia oloi mazi

  • Περπατήσαμε και ονομάσαμε τα είδη των γραμμών

badizo grammes badizo grammes1 badizo grammes2 badizo grammes3 badizo grammes4 badizo grammes5 badizo grammes6 badizo grammes7 badizo grammes8

  • Σχηματίσαμε  γραμμές με το σώμα μας
  • Ευθεία

eytheia eytheia1

  • Ζικ ζακ

zikzak zikzak1

  • Καμπύλη

kampylh

  • Η γραμμή μπορεί να γίνει κύκλος

h grammh ginetai kyklos

Χρησιμοποιήσαμε υλικά της τάξης για να φτιάξουμε γραμμές

ftiachno grammes me diafora ylika.2 ftiachno grammes me diafora ylika ftiachno grammes me diafora ylika1

Προβληματιστήκαμε με την καμπύλη και καταλήξαμε ότι με την πλαστελίνη μπορούμε να φτιάξουμε πολλές καμπύλες αλλά και κυματοειδείς γραμμές

ftiachno grammes me diafora ylika3 ftiachno grammes me diafora ylika4 ftiachno grammes me diafora ylika5

Γνωρίσαμε την καλλιτέχνιδα Yayoi Kusama και το έργο της εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=7CsQN6gY7Fs

Συζητήσαμε για τον πουαντιγισμό , την τεχνική με την οποία ζωγραφίζει η γιαγιά Kusama

  • Ζωγραφήσαμε τους εαυτούς μας όπως η Yayoi Kusama

opos h koysama opos h koysama1 opos h koysama2 opos h koysama3 opos h koysama4 opos h koysama5 opos h koysama6

Σχεδιάσαμε το προσωπάκι και στο κεφαλάκι βάλαμε για μαλλάκια , γραμμές , ανάλογα με το τι έφερνε το ζάρι .

prosopa grammes prosopa grammes1

 

Χρωματοπαιχνιδίσματα

chromata

Τα χρώματα είναι παντού! Κάνουν τη ζωή μας πιο φωτεινή, αγγίζουν τις ψυχές μας , επηρεάζουν τον συναισθηματικό μας κόσμο και τη διάθεσή μας . Στα χέρια  δε των μικρών παιδιών, διεγείρουν όχι μόνο τις αισθήσεις αλλά και τη φαντασία.

Μέσα από τα χρώματα, το κάθε παιδί  εκφράζεται με το μοναδικό ,δικό του τρόπο   και  μας ταξιδεύει σε κόσμους χαρούμενους , χρωματιστούς αλλά και διαφορετικούς.

Με αφορμή το καθημερινό ενδιαφέρον των παιδιών για ζωγραφική με νερομπογιές και μαρκαδόρους ασχοληθήκαμε περισσότερο με τα χρώματα και οργανώσαμε ποικίλες και παιγνιώδεις  δραστηριότητες.

  • Με μουσική υπόκρουση χορεύουμε

choreyoyme choreyoyme1

Στο σταμάτημα της μουσικής  διαλέγω ένα στεφάνι μπαίνω μέσα, ονομάζω το χρώμα  και εκφράζομαι γλωσσικά βρίσκοντας αντικείμενα που έχουν αυτό το χρώμα

“Κίτρινο σαν…. τον ήλιο, το λεμόνι” κλπ

“Κόκκινο σαν…. τη ντομάτα, το μήλο”

sto stamathma ths moysikhs dialego ena chroma gia na mpo kai leo kati apo ayto to chroma sto stamathma ths moysikhs leo ena chroma kai mpaino sto antistoicho stefani

  • Ακούω το χρώμα και όσο παίζει η μουσική τρέχω, ψάχνω και φέρνω ένα αντικείμενο ίδιου χρώματος με αυτό που άκουσα

sto stamathma ths moysikhs leo ena chroma kai ferno kati apo ayto to chroma sto stamathma ths moysikhs leo ena chroma kai ferno kati apo ayto to chroma1

  • Φτιάχνουμε διαδρομές με χρωματιστά χαρτόνια , ρίχνουμε το ζάρι και περπατάμε κάθε φορά σε τόσα χαρτόνια όσα δείχνει το ζάρι. Ονομάζουμε  το χρώμα του χαρτονιού που σταματήσαμε .Στο άσπρο γυρνάμε στην αρχή

phdao se tosa chromatista chartakia osa leei to zari phdao se tosa chromatista chartakia osa leei to zari1 phdao se tosa chromatista chartakia osa leei to zari2 phdao se tosa chromatista chartakia osa leei to zari3 phdao se tosa chromatista chartakia osa leei to zari4 phdao se tosa chromatista chartakia osa leei to zari5 phdao se tosa chromatista chartakia osa leei to zari6

  • Χορεύουμε κρατώντας κορδέλες χρωματιστές

chromatistes kordeles krata mia o kathenas2 chromatistes kordeles krata mia o kathenas1

Γινόμαστε ζευγαράκι με όποιον κρατάει ίδιο χρώμα κορδέλας

zeygaria me idio chroma kano oti deichnei to zeygari moy1

Χορεύουμε και όταν σταματάει η μουσική ένας/μια  φίλος/η  δείχνει μια κίνηση με το σώμα ή την κορδέλα και οι υπόλοιποι ακολουθούν

kano oti deichnei aytos sth mesh kano oti deichnei aytos sth mesh1 kano oti deichnei aytos sth mesh2 kano oti deichnei aytos sth mesh3 kano oti deichnei to zeygari moy

sto stamathma enas snas mpainei sto kentro kanei mia kinhsh kai oi alloi akoloythoyn sto stamathma enas snas mpainei sto kentro kanei mia kinhsh kai oi alloi akoloythoyn1

  • Ακούω το χρώμα και πηδάω στο χαρτάκι που έχει το συγκεκριμένο χρώμα

akoyme to chroma kai phdame pano se ayto akoyme to chroma kai phdame pano se ayto1 akoyme to chroma kai phdame pano se ayto2

  • Παίζοντας με τα χρώματα του ουράνιου τόξου

Χορεύουμε και κρατάμε από ένα μαρκαδόρο που αντιστοιχεί σε κάθε χρώμα του ουράνιου τόξου

kratame apo ena chroma toy oyranioy toxoy kratame apo ena chroma toy oyranioy toxoy1 kratame apo ena chroma toy oyranioy toxoy2 kratame apo ena chroma toy oyranioy toxoy3

Κάθε φορά που σταματάει η μουσική αφήνουμε στο στεφάνι το σωστό χρώμα ώστε να σχηματίσουμε ένα “ουράνιο τόξο” με μαρκαδόρους

bazo to sosto chroma sth sosth seira bazo to sosto chroma sth sosth seira1 bazo to sosto chroma sth sosth seira2 bazo to sosto chroma sth sosth seira4 bazo to sosto chroma sth sosth seira5bazo to sosto chroma sth sosth seira3

  • Προσπαθώ να θυμηθώ τη σωστή σειρά των χρωμάτων που σχηματίζουν το ουράνιο τόξο

bazo sth sosth seira ta chrom oyr tox bazo to sosto chroma sth sosth seira2 1bazo sth sosth seira ta chrom oyr tox1 bazo to sosto chroma sth sosth seira1 1bazo sth sosth seira ta chrom oyr tox2 bazo sth sosth seira ta chrom oyr tox3bazo to sosto chroma sth sosth seira4 1bazo to sosto chroma sth sosth seira5 1bazo to sosto chroma sth sosth seira3 1

  • Μετράμε τα χρώματα  του ουράνιου τόξου και βάζουμε σε κάθε ένα το σωστό αριθμό

bazo to sosto arithmo se kathe chroma oyran toxoy bazo to sosto arithmo se kathe chroma oyran toxoy1abazo to sosto arithmo se kathe chroma oyran toxoy1 bazo to sosto arithmo se kathe chroma oyran toxoy2 bazo to sosto arithmo se kathe chroma oyran toxoy3 bazo to sosto arithmo se kathe chroma oyran toxoy4

  • Ποιο από τα χρώματα του ουράνιου τόξου είναι ζαβολιάριακο και άλλαξε  θέση;

brisko to lathos sta chromata oyrtoxoy brisko to lathos sta chromata oyrtoxoy1 brisko to lathos sta chromata oyrtoxoy2 brisko to lathos sta chromata oyrtoxoy3 brisko to lathos sta chromata oyrtoxoy4 brisko to lathos sta chromata oyrtoxoy5 brisko to lathos sta chromata oyrtoxoy6 brisko to lathos sta chromata oyrtoxoy7

  • “Το ουράνιο τόξο” σε φύλλο εργασίας

fyllo ergasias oyranio toxo fyllo ergasias oyranio toxo1

  • Ελεύθερη εικαστική έκφραση …. με φαντασία και πολλά χρώματα!
  • Η πολύχρωμη κάμπια μας

polychromh kampia

  • Ο τροχός  των χρωμάτων μπορεί με τη φαντασία μας να μεταμορφωθεί σε ….

λουλούδι

chromatizo ton trocho ton chromaton kai me th fantasia moy ton metamorfono1

σε ήλιο, σε πορτοκάλι, σε μήλο

chromatizo ton trocho ton chromaton kai me th fantasia moy ton metamorfono

  • Ένα …..διαφορετικό ουράνιο τόξο

oyranio toxo oyranio toxo1 oyranio toxo2 oyranio toxo3 oyranio toxo4

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

 

Στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού!

IMG 2995

Μια ημέρα γεμάτη χαρά, κίνηση, παιχνίδι και συνεργασία. Φορέσαμε τα αθλητικά μας, ζεσταθήκαμε με χαρούμενη μουσική και παίξαμε όλοι μαζί ομαδικά παιχνίδια στην αυλή. Τρέξαμε, πηδήξαμε, ισορροπήσαμε, γελάσαμε και κουραστήκαμε ευχάριστα.

Μέσα από τη συμμετοχή μας μάθαμε πόσο σημαντικό είναι:
– να κινούμαστε καθημερινά
– να παίζουμε δίκαια και με σεβασμό
– να συνεργαζόμαστε με τους φίλους μας
– και κυρίως να διασκεδάζουμε

IMG 2990 IMG 2993 IMG 2994 IMG 2991 IMG 2992IMG 5365IMG 5364 1

Ελεύθερη  εικαστική έκφραση 

Ζωγραφίζω τους κύκλους των ολυμπιακών αγώνων και το αγαπημένο μου άθλημα.

IMG 5366

 

Ο αθλητισμός δεν είναι μόνο νίκη ή ήττα. Είναι υγεία, φιλία, προσπάθεια και χαμόγελα.

Ανυπομονούμε για την επόμενη αθλητική μας ημέρα!!

Εγώ και Εσύ μαζί, μια ομάδα δυνατή!

Screenshot 41

 

Από τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο οργανώνουμε δραστηριότητες με στόχο τη γνωριμία των μικρών μαθητών/τριών και  το δέσιμο της ομάδας έχοντας σαν απώτερο στόχο την κατανόηση της αξίας της φιλίας, της συνεργασίας και αλληλοβοήθειας αλλά και του αλληλοσεβασμού.

Ακούσαμε το τραγούδι “Καλημέρα φιλαράκι” εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=Y_zAvTYvsxg

το τραγουδήσαμε , το δραματοποιήσαμε

Διαβάσαμε όπως κάθε χρόνο,  το υπέροχο παραμύθι της Μ.Κουτσανοπούλου “Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε” . Ένα παραμύθι με χέρια όμορφα , χαρούμενα που δίνουν απλόχερα την αγάπη και ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.

Με αφορμή αυτά τα δύο συζητήσαμε για όλα τα όμορφα πράγματα που κάνουν τα χέρια μας , αλλά και για τα άσχημα.  Αποφασίσαμε  πως τα δικά μας χεράκια θέλουμε να είναι γεμάτα με φωτεινά χρώματα να δίνουν και να παίρνουν καλοσύνη και αγάπη.

Σχεδιάσαμε τις παλάμες μας , τις στολίσαμε ο καθένας με τον μοναδικό. δικό του τρόπο  και φτιάξαμε την πρώτη μας ομαδική κατασκευούλα  για να μας θυμίζει καθημερινά πως τα  χέρια των αληθινών φίλων αγκαλιάζουν , χαϊδεύουν , βοηθούν , δίνουν  και παίρνουν απλόχερα την ΑΓΑΠΗ.

ta cheria ton filon

Ελεύθερη εικαστική έκφραση

“Μέσα στην καρδούλα μου, οι φίλοι μου κι εγώ”

 

mesa sthn kardia moy oi filoi moi ki ego 1 mesa sthn kardia moy oi filoi moi ki ego1 1 mesa sthn kardia moy oi filoi moi ki ego2 mesa sthn kardia moy oi filoi moi ki ego3 mesa sthn kardia moy oi filoi moi ki ego4 mesa sthn kardia moy oi filoi moi ki ego5

 

Ακούμε το τραγούδι  των Α. Ιωαννίδη και Τ.Πανούση “Εγώ κι εσύ μαζί” εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=Y_zAvTYvsxg

….και χορεύουμε σε ζευγαράκια με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους

zeygaraki choreyo magoylo me magoylochoreyo me to zeygaraki moymetopo e metopo

Τα ζευγαράκια ενώνονται με άλλα και στο τέλος όλοι μαζί είμαστε ενωμένοι σφιχτά όπως οι κρίκοι της αλυσίδας

oloi mazi enomenoi san krikoi alysidas

Οι καρδούλες των φίλων είναι πάντα ενωμένες

oi kardoyles ton filon oi kardoyles ton filon1 oi kardoyles ton filon2