Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων, θεματική ενότητα:  «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ, κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη»

Τίτλος προγράμματος: «Συνεργασία στο νηπιαγωγείο»

Στο εργαστήριο με τίτλο: « Ας γνωριστούμε παίζοντας»

Στόχος του εργαστηρίου: Οι μαθητές/τριες  να προετοιμαστούν κινητικά. Να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία.

Τα παιδιά με τη συνοδεία μουσικής κινούνται ελεύθερα στο χώρο και κάθε φορά που σταματάει, ακολουθούν συγκεκριμένες εντολές, π.χ. περπατούν γρήγορα, αργά, θυμωμένα, χαρούμενα, επιλέγουν ένα φίλο και τον αγκαλιάζουν,  ενώνουν χέρια, πόδια. Τέλος, ακολουθεί ένα συνεργατικό φύλλο εργασίας, όπου το κάθε παιδί επιλέγει το συνεργάτη του και ζωγραφίζουν από κοινού τις παλάμες τους.

photocards ai collage

Στο εργαστήριο με τίτλο: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

Στόχος: Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να αιτιολογούν τις απόψεις τους, χρησιμοποιώντας τα επιχειρήματά τους. Να καταγράψουν τους κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας.

Τα παιδιά αποφασίζουν, μέσα από συζήτηση, να καταγράψουν κανόνες, έτσι ώστε να μπορούν να συνεργάζονται αρμονικά μέσα σε ομάδα. Βάζουν το αποτύπωμα της παλάμης τους, ως δέσμευση για την τήρησή τους. Τέλος, σε φύλλο εργασίας, ζωγραφίζουν όποιον κανόνα επιθυμούν.

photocards ai collage 3

Στο εργαστήριο με τίτλο: «Τι είναι Συνεργασία;

Στόχος: Οι μαθητές/τριες  να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και να προάγουν τη γλωσσική τους έκφραση.

Καλούμε τα παιδιά στην ολομέλεια και μέσα από διάφορες προβληματικές καταστάσεις, τα προτρέπουμε να συνεργαστούν, έτσι ώστε να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της αξίας αυτής. Για παράδειγμα, αναθέτουμε σε κάποιο παιδί να μεταφέρει μόνο του ένα τραπέζι, ένα ογκώδες παιχνίδι, μία μπάλα με συγκεκριμένο τρόπο π.χ. με την κοιλιά. Τέλος, καλούμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε ατομικό φύλλο ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη «συνεργασία».

photocards ai collage 1

Στο εργαστήριο με τίτλο: «Ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας»

Στόχος: Οι μαθητές/τριες  να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με κινήσεις, ήχους, γλώσσα του σώματος, ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή.

Χωρίζουμε τα παιδιά σε εξωγήινους και σε μεταφραστές και αναθέτουμε μια αποστολή σε κάθε ζευγάρι, να προσπαθήσει με όποιο τρόπο μπορεί ο μεταφραστής να μεταφράσει αυτά που του λέει ο εξωγήινος. Τέλος, παρουσιάζουμε στα παιδιά το ιταλικό παραμύθι “Guizzino”, που αναδεικνύει τη δύναμη της συνεργασίας. Ακολουθεί συζήτηση και τέλος, προτρέπουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν ό,τι τους άρεσε περισσότερο από την ιστορία.

photocards ai collage 2

Στο εργαστήριο με τίτλο: «Ας συνεργαστούμε παίζοντας»

Στόχος: Να ψάξει το κάθε παιδί τα θετικά και τα αρνητικά της συνεργασίας μέσα στην τάξη, να βρει πρακτικούς τρόπους για την προαγωγή της συνεργασίας και να δει τον εαυτό του ως πολύτιμο μέλος της κοινότητας της τάξης.

Προωθούμε την αξία της συνεργασίας μέσα από διάφορα παιχνίδια εμπιστοσύνης και συνεργασίας, έτσι ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να κατανοήσουν περισσότερο την σημασία της. Τέλος, ενθαρρύνονται να εκφράσουν τις απόψεις τους γύρω από το πώς ένιωσαν μέσα από τη συνεργασία τους, αν τους δυσκόλεψε κάτι και πώς το αντιμετώπισαν. Τέλος, ζωγραφίζουν σε φύλλο εργασίας, ποιο παιχνίδι από τα παραπάνω τους άρεσε περισσότερο και γιατί.

photocards ai collage 4

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *