Καλοκαιρινή Γιορτή
Η λήξη του σχολικού έτους στο νηπιαγωγείο είναι μια ξεχωριστή στιγμή γεμάτη σκέψεις και συναισθήματα — για τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι απλά ένα τέλος, είναι η αρχή μιας νέας πορείας, με το παιδί πιο ώριμο, γεμάτο εμπειρίες, σχέσεις, γνώσεις και… αναμνήσεις.
Φτάσαμε λοιπόν στο τέλος μιας όμορφης διαδρομής. Μιας χρονιάς γεμάτης παιχνίδι, γέλιο, αγκαλιές, δημιουργία, μικρές προκλήσεις και μεγάλες κατακτήσεις. Μαζί μοιραστήκαμε γνώσεις, αλλά κυρίως μάθαμε να μοιραζόμαστε, να περιμένουμε, να ακούμε, να ζητάμε συγγνώμη, να λέμε ευχαριστώ. Και αυτά είναι τα πιο σημαντικά μαθήματα. Κάθε παιδί που φεύγει από την αγκαλιά του νηπιαγωγείου, παίρνει μαζί του κάτι από εμάς. Αλλά κι εμείς κρατάμε μέσα μας κομμάτια από κάθε μικρή καρδιά που πέρασε από εδώ.
Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία σας. Χωρίς εσάς, τίποτα δε θα ήταν το ίδιο.
Αγαπημένα μας παιδιά…
Να προχωράτε μπροστά με θάρρος και χαμόγελο.
Να μην ξεχνάτε να ονειρεύεστε και να είστε ευγενικά.
Το νηπιαγωγείο θα είναι πάντα ένα κομμάτι της πρώτης σας παιδικής ανάμνησης.
Κι εμείς, πάντα θα σας θυμόμαστε με αγάπη.
Καλό καλοκαίρι σε όλους — γεμάτο φως, ανεμελιά και όμορφες στιγμές!!!
Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είναι μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στη ζωή ενός παιδιού και μπορεί να προκαλέσει ανάμεικτα συναισθήματα: από ανυπομονησία και ενθουσιασμό μέχρι άγχος και φόβο. Η διαδικασία αυτή σηματοδοτεί μια νέα φάση ανάπτυξης, που έχει τόσο κοινωνικές όσο και γνωστικές προεκτάσεις. Οι επισκέψεις καθώς και οι επαφές με τους δασκάλους, μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να εξοικειωθούν με το νέο περιβάλλον. Για το λόγο αυτό θεωρήσαμε σκόπιμο να οργανώσουμε μία επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο, για να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τι θα συναντήσουν στο καινούριο αυτό περιβάλλον και να εξοικειωθούν με τη νέα σχολική ζωή.
Μόλις φτάσαμε, μας περίμενε η δασκάλα της Α’ τάξης αλλά και ο Διευθυντής του σχολείου. Τα νήπια πέρασαν στην τάξη, όπου παρακολούθησαν με ενδιαφέρον πώς γίνεται το μάθημα, τί υλικά χρησιμοποιούνε, τί μαθήματα κάνουνε και προχώρησαν σε μια συνεργατική κατασκευή με τα παιδιά της πρώτης. Τα προνήπια πέρασαν το χρόνο τους στο χώρο της βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια, η δασκάλα μας ξενάγησε σε όλους τους χώρους και στο τέλος ακολούθησε παιχνίδι στην αυλή. Η όμορφη αυτή μέρα έκλεισε, αφού το κάθε παιδί παρέλαβε από την κυρία το κλειδί της Α’ τάξης. Έτοιμοι για το Δημοτικό…
Γιορτή της Μητέρας
Η Γιορτή της Μητέρας έχει μεγάλη συναισθηματική και παιδαγωγική σημασία, ειδικά για τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Δεν είναι απλώς μια μέρα με δώρα και λουλούδια , είναι μια ευκαιρία να καλλιεργηθεί η έννοια της αγάπης, της ευγνωμοσύνης και της οικογένειας.
Σκεφτήκαμε λοιπόν να προσκαλέσουμε τις μανούλες στο χώρο του σχολείου μας και μέσα από διάφορες δράσεις που οργανώσαμε από κοινού με τα παιδιά, να προωθήσουμε τη σημασία των οικογενειακών δεσμών και της συναισθηματικής επικοινωνίας.
Τα παιδιά είπαν τραγούδια και ποιήματα, έπαιξαν παιχνίδια στην αυλή (σκυταλοδρομίες, γρίφοι, ταΐζω με κλειστά μάτια) και δώρισαν με πολλή αγάπη τις όμορφες δημιουργίες τους.
Τα παιδιά θα θυμούνται από τη Γιορτή της Μητέρας όχι μόνο τις δραστηριότητες, αλλά κυρίως τα συναισθήματα και τις στιγμές σύνδεσης με τη μαμά και την ομάδα της τάξης τους. Αυτές οι εμπειρίες δημιουργούν μικρούς, γλυκούς πυρήνες μνήμης που μένουν ζεστοί στην καρδιά του παιδιού για πάντα.
Καλό Πάσχα!
Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη και πιο σημαντική γιορτή του χρόνου, καθώς τιμά την Ανάσταση του Ιησού Χριστού, η οποία σηματοδοτεί τη νίκη της ζωής πάνω στο θάνατο και τη συμφιλίωση του ανθρώπου με τον Θεό. Πέρα όμως από τη θρησκευτική του διάσταση, έχει και μια βαθιά πολιτισμική αξία. Στις Χριστιανικές χώρες, αλλά και σε πολλές άλλες κουλτούρες, το Πάσχα συνδέεται με έθιμα που αναφέρονται στην αναγέννηση και τη ζωή, όπως το βάψιμο των αυγών, οι λαμπάδες, τα κουλουράκια και τα πασχαλινά τσουρέκια.
Έτσι, λοιπόν, κι εμείς, μέσα από βιβλία και εκπαιδευτικά βίντεο γνωρίσαμε τη ζωή, τα θαύματα και τα πάθη του Χριστού, βάψαμε τα αυγά μας παραδοσιακά με κόκκινη βαφή , αλλά και με χαρτί γκοφρέ. Ζυμώσαμε και φτιάξαμε πασχαλινά κουλουράκια και λαζαράκια. Ζωγραφίσαμε και γράψαμε ευχές στην κάρτα μας, διακοσμήσαμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια, αλλά και τις λαμπάδες μας, φτιάξαμε λαγουδάκια., παίξαμε διάφορα παιχνίδια στον διαδραστικό μας πίνακα. Ολοκληρώσαμε τις δράσεις μας με τον καλύτερο τρόπο…με ένα κυνήγι πασχαλινών αυγών στην αυλή. Με τη βοήθεια της κυρίας Γιώτας, τα παιδιά προσπάθησαν να εντοπίσουν και να βάλουν στη σακούλα τους όσα περισσότερα αυγά μπορούσαν. Στο τέλος, τα περίμενε όλα μια γλυκιά έκπληξη…ζελεδάκια και για τους νικητές πασχαλινά λαγουδάκια.
Καλό Πάσχα και Χρόνια Πολλά! Η Ανάσταση του Χριστού να φέρει ειρήνη, αγάπη και ευλογία σε κάθε σπιτικό!
Αγαπώ…….βιβλία και ζώα!!!
Η Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ως ένας τρόπος να τιμήσουμε τη σημαντική προσφορά των παιδικών βιβλίων στην ανάπτυξη της φαντασίας και της γνώσης των παιδιών. Η ημερομηνία επιλέχθηκε προς τιμήν της γενέθλιας ημέρας του Δανού συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο οποίος έγραψε αμέτρητες κλασικές ιστορίες για παιδιά. Η ημέρα αυτή ενθαρρύνει την ανάγνωση και την αγάπη για τα βιβλία από μικρή ηλικία, ενώ πολλές δραστηριότητες και εκδηλώσεις γίνονται σε σχολεία, βιβλιοπωλεία και βιβλιοθήκες για να γιορταστεί η σπουδαιότητα αυτής της ημέρας.
Για το λόγο αυτό, η Σύμβουλος Νηπιαγωγών Έβρου κ. Ανδριανή Δρίβα διοργάνωσε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, διαδικτυακή επιμορφωτική δράση με εισηγήτρια την Εκπαιδευτικό Θεάτρου-Συγγραφέα Μυρσίνη Λενούδια, με θέμα: «Μια συγγραφέας στην τάξη μας – Δράσεις Φιλαναγνωσίας». Είχαμε την ευκαιρία, μαζί με τα παιδιά να την ακούσουμε να αφηγείται την ιστορία του βιβλίου της “Μια παράξενη καρδιά”, μια παραμυθένια αφήγηση για την ιστορία του κόσμου μας. Ένα ταξίδι στο σύμπαν που απαντά σε βασικά ερωτήματα και φέρνει σε επαφή τα παιδιά με εντυπωσιακά στοιχεία όπως οι γαλαξίες, με επιστημονικές πληροφορίες όπως το Πρωτοκύτταρο, μέσα από μια φαντασιακή όσο και ρεαλιστική διαδρομή στον χρόνο.
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της κυρίας Γιώτας, ενθαρρύναμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν σελιδοδείκτες και να τους χρησιμοποιούνε κάθε φορά που ταξιδεύουνε παρέα με ένα βιβλίο. Επιπλέον, φτιάξαμε και μια κάρτα, όπου μέσα ζωγραφίσανε τον αγαπημένο ήρωα των παραμυθιών τους. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε, πως τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες πήραν την πρωτοβουλία και κατασκεύασαν τα δικά τους παραμύθια.
Η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Απριλίου. Αυτή η ημέρα έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με τα αδέσποτα ζώα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και την ανάγκη για υπεύθυνη φροντίδα των κατοικίδιων. Είναι μια ευκαιρία για να θυμηθούμε την ευθύνη που έχουμε ως κοινωνία απέναντι στα ζώα και να προσπαθήσουμε να μειώσουμε τα αδέσποτα μέσω των κατάλληλων δράσεων, αλλά και της εκπαίδευσης από πολύ μικρή ηλικία.
Ξεκινήσαμε τη δράση μας, παρατηρώντας κάποιες φωτογραφίες με αδέσποτα και συζητήσαμε γιατί λέγονται έτσι, πώς κατέληξαν στο δρόμο, ποιά προβλήματα αντιμετωπίζουν, πώς νιώθουν και τί πρέπει να κάνουμε για να βοηθήσουμε. Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη “Τα αδεσποτάκια”, μια γλυκιά ιστορία για την καλοσύνη, την αγάπη και τον εθελοντισμό. Ένα υπέροχο βιβλίο για τα μικρά παιδιά και την αγάπη για τα ζώα. Τέλος, ζωγραφίσαμε ένα σκυλάκι-κάρτα, όπου μέσα γράψαμε το δικό μας μήνυμα για τα αδέσποτα.
Χελιδονίσματα
Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη δράση “Χελιδονίσματα”, η οποία οργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α’ Βάθμιας και Β’ Βάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Τα χελιδονίσματα είναι ένα παραδοσιακό ελληνικό έθιμο που σχετίζεται με την έλευση της άνοιξης. Πρόκειται για λαϊκά κάλαντα που τραγουδούν τα παιδιά, αναγγέλλοντας τον ερχομό των χελιδονιών και μαζί με αυτά της άνοιξης και της αναγέννησης της φύσης. Το έθιμο αυτό έχει ρίζες στην αρχαία Ελλάδα, όπου υπήρχαν παρόμοιες γιορτές για τον ερχομό της άνοιξης. Εξακολουθεί όμως να επιβιώνει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, κυρίως μέσω σχολείων και πολιτιστικών συλλόγων. Είναι ένας όμορφος τρόπος για να διατηρηθεί η σύνδεση με την παράδοση και η χαρά της άνοιξης.
Στο πλαίσιο της όμορφης αυτής δράσης, τα παιδιά κατασκεύασαν χελιδόνια και φωλιές από χαρτόνι, για να στολίσουμε την τάξη μας. Παρακολούθησαν διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τον τρόπο ζωής των χελιδονιών, έμαθαν τα παραδοσιακά κάλαντα της άνοιξης και σε συνεργασία με το 2ο νηπιαγωγείο, τα τραγούδησαν στη γειτονιά.
6 Μαρτίου- Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας.
Ο σχολικός εκφοβισμός (ή bullying) είναι η επαναλαμβανόμενη, σκόπιμη και επιθετική συμπεριφορά που ασκείται από ένα ή περισσότερα άτομα προς ένα άλλο άτομο σε σχολικό περιβάλλον. Περιλαμβάνει τη χρήση σωματικής, λεκτικής ή ψυχολογικής βίας, με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση φόβου ή δυσφορίας στο θύμα. Επειδή το φαινόμενο αυτό παίρνει όλο και περισσότερες ανησυχητικές διαστάσεις, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε και να αντιμετωπίζουμε τον σχολικό εκφοβισμό για να διασφαλίσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά.
Με τα παιδιά τη συγκεκριμένη μέρα είδαμε κάποιες εικόνες και βίντεο, προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε. Στη συνέχεια, διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” και προσπαθήσαμε να βρούμε όλα εκείνα τα όμορφα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χεράκια μας. Τελικά, ήταν τόσα πολλά που είπαμε να ζωγραφίσουμε μερικά, για να μην τα ξεχάσουμε!
Τέλος, φτιάξαμε και μια ατομική κατασκευή σε σχήμα λουλουδιού, με σύνθημα “Όχι στη βία, Ναι στη φιλία”. Το κάθε πέταλο μας δίνει και μία
συμβουλή για το τί μπορούμε να κάνουμε, εάν πέσουμε θύμα ενδοσχολικής βίας.
Arts and Sports
Η διαδικτυακή μας σύνδεση στο etwinning πρόγραμμα “Arts and Sports”
Αντίο Χειμώνα!
Ο Χειμώνας που μας πέρασε έφερε πολλά παιχνίδια και δράσεις μέσα στην τάξη μας. Γνωρίσαμε τα κύρια χαρακτηριστικά του, μάθαμε το τραγούδι της παγωνιάς και βρήκαμε λέξεις από το κάθε γράμμα, φτιάξαμε τεράστιους χιονανθρώπους με το όνομά μας, παίξαμε διάφορα παιχνίδια στον διαδραστικό μας πίνακα αλλά και με καρτέλες, γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη μέσα από το παραμύθι “Το ξενοδοχείο των ζώων”. Μάλιστα, αποφασίσαμε με τα παιδιά να μετατρέψουμε το μαγαζάκι μας σε ξενοδοχείο για τα ζώα σε χειμερία νάρκη και να τα ξυπνήσουμε μόλις έρθει η άνοιξη. Μάθαμε το αρχικό γράμμα του Φλεβάρη και μοιράσαμε αγάπη, χαρίζοντας την καρδιά μας. Λίγο προτού μας αποχαιρετήσει, μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το πρώτο δέντρο που ανθίζει στη φύση, την αμυγδαλιά και να την κατασκευάσουμε με χαρτόνι και γκοφρέ.
Ο Χειμώνας μας έφερε και τις Απόκριες, όπου φτιάξαμε κλόουν με χάρτινα πιάτα για να στολίσουμε την τάξη μας, γνωρίσαμε τον Αρλεκίνο και φτιάξαμε μάσκες, τσικνίσαμε όλοι μαζί, χορέψαμε το γαϊτανάκι και τραγουδήσαμε. Στο σημείο αυτό να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων για τα νόστιμα χάμπουργκερ και χυμούς που πρόσφερε σε όλα τα παιδιά. Και του χρόνου…
Μας ξεσήκωσε το τρελό καρναβάλι!!!!Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας για τα γεωμετρικά σχήματα…μάθαμε τον ρόμβο και τον κάναμε χαρταετόοοοο!
Την κυρά Σαρακοστή που ΄ναι έθιμο παλιό, η Ιωάννα και η μαμά της, μας τη φτιάξαν με αλεύρι και νερό. Για στολίδι, της φορέσαν στο κεφάλι ένα σταυρό μα το στόμα της ξεχάσαν γιατί νήστευε καιρό. Και τις μέρες, τις μετράνε με τα πόδια της τα επτά. Κόβουν ένα τη βδομάδα μέχρι να ΄ρθει η Πασχαλιά. Έτσι η κυρά Σαρακοστή και η κόρη της η Σαρακοστούλα….Μας έστρωσαν σαρακοστιανό τραπέζιιιι!
Ετοιμαζόμαστε για τον ερχομό της όμορφης Άνοιξης. Φορέσαμε τα μαρτάκια μας, γιατί …”Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει”. Και επειδή είμαστε παιδιά…αγαπάμε το μάθημα στην φύση…