Εργαστήρια Δεξιοτήτων

«Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο»

Θεματική            Ζω καλύτερα – Ευ ζην

Υποθεματική     Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα

Δεξιότητες   Δεξιότητες μάθησης: επικοινωνία, δεξιότητες ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, δεξιότητες του νου: στρατηγική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, μελέτη περιπτώσεων.

1ο εργαστήριο «Ας γνωριστούμε – ποιοι είμαστε; »

Στην 1η δραστηριότητα με τη συνοδεία μουσικής, τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο και με κάθε παύση κάνουν όποια κίνηση τους εκφράζει.

 Στην 2η  δραστηριότητα κινούνται πάλι ελεύθερα στο χώρο αλλά τώρα με την παύση της μουσικής, η νηπ/γος αγγίζει ένα παιδί, που πρέπει να πει το όνομά του και να κάνει μία κίνηση. Έπειτα όλη η ομάδα το επαναλαμβάνει.

Στην 3η  δραστηριότητα τα παιδιά κάθονται σε κύκλο, ένα στέκεται στη μέση και προτρέπει να σηκωθούν όρθια εκείνα τα παιδιά που έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά(π.χ. άσπρη μπλούζα, μακριά μαλλιά κτλ.)

Στην 4η  δραστηριότητα τα παιδιά σχεδιάζουν το περίγραμμα του χεριού τους και μέσα ζωγραφίζουν κάτι που τους αρέσει να κάνουν. Στο τέλος, δημιουργούν με αυτά το δέντρο της ομάδας.

8

 2ο εργαστήριο «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»

Στην 1η δραστηριότητα κάνουμε με τα παιδιά μία συζήτηση με τη μορφή ιδεοθύελλας και ζητάμε να προτείνουν κανόνες σωστής λειτουργίας της ομάδας.

Στην 2η δραστηριότητα τα παιδιά κινούνται με τη μουσική και στην παύση ακολουθούν τις οδηγίες (πχ χαϊδέψτε το κεφάλι κάποιου, ακουμπήστε πλάτες κτλ.). Στη συνέχεια, συναντούν κάποιον και λένε κάτι θετικό για τον εαυτό τους, κάτι που κάνουν καλά, χαιρετούν το διπλανό τους και του χαρίζουν μια φιλοφρόνηση.

Στην 3η δραστηριότητα μιλάμε για τη σημασία της συνεργασίας και στη συνέχεια σε ένα κύβο ζωγραφίζουν τί σημαίνει για αυτά συνεργασία. Στο τέλος, φτιάχνουν με τους κύβους ένα ομαδικό κολάζ.

8ιι

3ο εργαστήριο  «Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;»

Στην 1η δραστηριότητα τα παιδιά ζωγραφίζουν σε ένα φύλλο χαρτί ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη διαφορετικότητα.

Στην 2η δραστηριότητα εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές σε εικόνες ζώων, φυτών αλλά και σε αντικείμενα που συναντάμε γύρω μας, καθώς και μέσα στην τάξη.

8ιιοο

4ο εργαστήριο   «O Picasso και η Margaret – Πρόσωπα και συναισθήματα»

Στην 1η δραστηριότητα κινούνται ελεύθερα στο χώρο ανάμεσα σε εικόνες του Πικάσο και με την παύση της μουσικής, επιλέγουν μια εικόνα και της δίνουν ένα τίτλο. Στη συνέχεια, κάθονται στην ολομέλεια και παρατηρούν τα πρόσωπα, εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές.

Στην 2η δραστηριότητα επαναλαμβάνεται η παραπάνω δραστηριότητα, αλλά με εικόνες της Μάργκαρετ. Αυτή τη φορά εστιάζουμε στα συναισθήματα και καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, μπορούν να νιώσουν τα ίδια συναισθήματα.

collageαε

5ο εργαστήριο «Η αξία της Διαφορετικότητας»

 Στην 1η δραστηριότητα διαβάζουμε το παραμύθι ¨το κάτι άλλο¨ , ένα παραμύθι που διαπραγματεύεται την διαφορετικότητα και το συζητάμε στην ολομέλεια.

Στην 2η δραστηριότητα τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής και με κάθε παύση πρέπει να κάνουν την αντίστοιχη κίνηση που τους υπαγορεύει η νηπ/γός. Στη συνέχεια, με κάθε παύση της μουσικής ενθαρρύνονται να εκφραστούν ελεύθερα με όποια κίνηση θέλουν. Στην ολομέλεια συζητάμε σε ποιες από τις δύο περιπτώσεις αισθάνθηκαν καλύτερα και γιατί.

Στην 3η δραστηριότητα τα παιδιά ζωγραφίζουν σε ένα φύλλο χωρισμένο στη μέση την ίδια ακριβώς ζωγραφιά, με τη διαφορά ότι από τη μια μεριά θα χρησιμοποιήσουν μόνο ένα χρώμα, ενώ από την άλλη όλα τα χρώματα. Στην ολομέλεια συζητάμε ποια ζωγραφιά από τις δύο επιλέγουν και για ποιο λόγο.

collageαεμν