Πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων, θεματική ενότητα: “Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση κι ευθύνη”
Τίτλος προγράμματος: “Αγάπη, ειρήνη, αποδοχή, συνυπάρχουμε μαζί”
Στο εργαστήριο με τίτλο: “Ειρήνη”
Συζητήσαμε για τα συστατικά ενός ειρηνικού κόσμου, τι είναι η ειρήνη και τι σημαίνει να ζούμε σε έναν ειρηνικό κόσμο.
Βασικός στόχος να χτίσουν τα παιδιά ειρηνικές μεθόδους για την αντιμετώπιση συγκρούσεων.
Άσκηση φαντασίας: Τα παιδιά μεταφέρονται νοητά σε ένα δάσος και ζωγραφίζουν πράγματα που θα έκαναν εκεί με τους φίλους ή την οικογένειά τους.
Διαβάσαμε την ιστορία του άστρου, συζητήσαμε και στη συνέχεια τα παιδιά διακόσμησαν το αστέρι τους διαλέγοντας κάποιο χαρακτηριστικό από αυτά που αναλύθηκαν. Το αστέρι της αγάπης, της χαράς, της φιλίας…..
Διαβάσαμε το βιβλίο «Τα χέρια δεν είναι για να χτυπάνε» και καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών χρησιμοποιώντας τη φράση «Σ΄ έναν ειρηνικό κόσμο υπάρχει….» και «Σ΄ έναν ειρηνικό κόσμο δεν υπάρχει…».
Μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας όταν μας χτυπούν, μας κοροϊδεύουν ή μας αγκαλιάζουν.
Στο εργαστήριο με τίτλο: “Σεβασμός”
Συζητήσαμε για την μοναδικότητα του καθενός και τον σεβασμό στον εαυτό μας. Αφήσαμε το αποτύπωμα της παλάμης μας, μάθαμε το «τραγούδι των χεριών» και μιλήσαμε για τα καλά πράγματα που κάνουμε με τα χέρια μας.
Διαβάσαμε στα παιδιά το παραμύθι «Η Μιμή με τα μεγάλα αυτιά» και συζητήσαμε για τον σεβασμό στην μοναδικότητα του καθενός. Τα παιδιά ζωγράφισαν κάτι από την ιστορία και ανάφεραν πράγματα που τους αρέσουν στον εαυτό τους.
Γνωρίσαμε τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα και μιλήσαμε για τον σεβασμό στην μοναδικότητα του καθενός.
Στο εργαστήριο με τίτλο: “Αγάπη”
Διαβάσαμε στα παιδιά την ιστορία ‘Τα Χαρούμενα Σφουγγαράκια’. Τα παιδιά σχημάτισαν τα δικά τους σφουγγαράκια.
Ακούγοντας χαρούμενη μουσική, κάθονται αναπαυτικά σε κύκλο και κάνουν μία άσκηση εμψύχωσης- «Γεμίζω αγάπη».
Στο τέλος ζωγράφισαν σε μία καρδιά «Αγάπη είναι…»
Προβληματίσαμε τα παιδιά θέτοντας διάφορα συμβάντα, ζητώντας τα να μπουν στην καρδιά κάθε φορά που αντιλαμβάνονται την εκδήλωση της αγάπης.
Στο εργαστήριο με τίτλο: “Υπευθυνότητα”
Συζητήσαμε ότι όλοι είμαστε υπεύθυνοι για κάποια πράγματα. Φέραμε ένα παράδειγμα με τον τυφλό και τον σκύλο-οδηγό και παρακολουθήσαμε την συγκινητική ιστορία της Pip, ενός κουταβιού που ήθελε να γίνει οδηγός τυφλών.
https://www.youtube.com/watch?v=07d2dXHYb94
Στη συνέχεια τα παιδιά έγιναν ζευγάρια και έπαιξαν ένα παιχνίδι ρόλων «Μάτια που βλέπουν»
Συζητήσαμε με τα παιδιά για την ασφάλεια που νιώθουμε όταν οι γύρω μας φέρονται υπεύθυνα.
Αναφέραμε τον σκύλο και το αφεντικό του και ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν με ποιους τρόπους θα ήθελε ο σκύλος να είναι υπεύθυνο το αφεντικό του.
Αν είχαμε ένα χρυσόψαρο, πως θα το φροντίζαμε.
Στο εργαστήριο με τίτλο: “Συνεργασία”
Μιλήσαμε για τη σημασία της συνεργασίας αφού δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας.
Παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας και συζητήσαμε αν τους δυσκόλεψε κάτι στη συνεργασία με το ζευγάρι τους.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων και έπαιξαν το παιχνίδι «Πεταλούδες συνεργασίας».
Στόχος να συνεργαστούν για να πετύχουν την αρμονία στα φτερά και στα χρώματα.
Διαβάσαμε την “Σκάλα της αγάπης” της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη και ζωγραφίσαμε ποιον θα θέλαμε δίπλα μας να μας βοηθάει.
Συνεργάστηκαν τα παιδιά σε ζευγάρια των δύο και σχημάτισαν τις παλάμες τους.