Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και υθύνη.
Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα.
Τίτλος: Μικροί Επιστήμονες!
Ας γνωρίσουμε τους ανθρώπους γύρω μας.
Με αφόρμηση το τραγούδι : “Αν όλα τα παιδιά της γης” ήρθαμε σε επαφή με τα παιδιά του πλανήτη αναπτύσσοντας το συναίσθημα της ενσυναίσθησης καλλιεργώντας την αποδοχή της διαρετικότητας! Το ερέθισμα το τραγουδιού αποτέλεσε έναυσμα-αφόρμηση για τη δημιουργία της ομαδικής αφίσας, απεικονίζοντας τα παιδιά του κόσμου μέσα από τα μάτια των μικρών μαθητών μας!
Αγαπώ το χρώμα μου…
Το παραμύθι του Έλμερ, εισήχθη στη βιβλιοθήκη της τάξη μας, αποτελώντας αφόρμηση για την αποδοχή της διαφορετικότητας! Φυσικά αποτέλεσε κίντρο για τους μικρούς μαθητές η κατασκευή του ομαδικού δικού μας Έλμερ! Καλώς ήρθες Έλμερ στη τάξη μας!
Ποιος βοηθάει τα παιδιά με ανάγκες;
Μέσα από το παραμύθι “Ένας για όλους και όλοι για έναν” τα παιδιά γνωρίσουν και ευαισθητοποιηθήκαν γύρω από τα άτομα με ειδικές ανάγκες!
Περπατήσαμε με την αξιοποίηση μπαστουνιού και κλειστά τα μάτια με μαντίλι, σαν τα άτομα με περιορισμένη όραση, μπαίνοντας στη θέση των ατόμων αυτών. Έπειτα κατασκευάσαμε αφίσα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τονίζοντας τη σημασία της συγκέντρωσης πλαστικών καπακιών, τα οποία αξιοποιούνται για την κατασκευή αναπηρικών καροτσιών !
Δεν αλλάζω, εγώ έτσι είμαι!
Μέσα από το παραμύθι “Μου μοιάζεις και σου μοιάζω” η μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις ιδιαιτερότητες των συμμαθητών τους. Γνωρίσανε σε τι είναι ίδιοι και σε τι διαφορετικοί. Αν καλλιεργήσανε την αποδοχή απέναντι στις ιδιαιτερότητες των συμμαθητών τους δημιουργώντας αφίσα με τα μικρά χεράκια τους αν δημιουργούν ένας κύκλο γύρο από μια μεγάλη καρδία που συμβόλιζε την αγάπη.
Τελικά τι γνώρισα;
Παίξαμε ως κλείσιμο-αξιολόγηση του πρώτου εργαστηρίου, παιχνίδι με μπαλόνια όπου το καθένα μέσα του εμπερικλείει λέξεις (φιλία, κατανόηση, αποδοχή, σεβασμός, διαφορετικότητα, ανάγκες. και πολλές άλλες) προσπαθώντας να βρουν το ταίρι τους και να πουν κάποια ιστορία που θυμούνται γύρω από αυτή.