Πολυτεχνείο!

Συνεχίζοντας την θεματική ενότητα των γεγονότων της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, οι μαθητές του ολοήμερου τμήματος ασχολήθηκαν με το γράμμα (Π,π) .

  • Πώς θα μπορούσαμε να σχηματίσουμε το γράμμα Π, χωρίς να χρησιμοποιήσουμε μολύβι και χαρτί;

Οι μαθητές χρησιμοποιώντας την φαντασία τους , διάφορα υλικά της τάξης και όχι μόνο, έφεραν ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα:

1732214731504 1732214706197 1732214753130

1732214731516 1732214706184

Παράλληλα, μίλησαν για την σπουδαιότητα του καθολικού συνθήματος των φοιτητών “ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” και φώναξαν και οι ίδιοι δυνατά μέσα από την κατασκευή τους:

1732214731536 1732214731526 1732214753139

Ζωγράφισαν την πύλη του Πολυτεχνείου , με το  χαρακτηριστικό  κόκκινο γαρύφαλλο :

1732214706232

 

Τέλος, με μεγάλη μας χαρά σας παρουσιάζουμε τα έργα του μαθητή του σχολείου μας Βαγγέλη Μπ., από το τμήμα 1, ο οποίος με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού <Ντενεκεδούπολη>, δημιούργησε και ο ίδιος τους ήρωες της ιστορίας. 

1732214706216

Εδώ Πολυτεχνείο!

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου είχε την τιμητική της αυτή την εβδομάδα στο σχολείο μας. Για αυτό και στο τμήμα 1 προσεγγίσαμε το θέμα της 17 Νοέμβρη με πλούσιο εποπτικό υλικό, τραγούδια και παραμύθια για να εξηγήσουμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου αλλά και τις έννοιες «δημοκρατία» και «δικτατορία».
IMG 3481IMG 3480IMG 3483IMG 3473 IMG 3475 IMG 3474IMG 3477

Φωνάξαμε δυνατά το σύνθημα των φοιτητών «ψωμί, παιδεία, ελευθερία», συζητήσαμε για τη σημασία του και το γράψαμε στα δικά μας «πανό».
IMG 3468 IMG 3470IMG 3472

Μιλήσαμε για την αξία της ειρήνης και φτιάξαμε  το σύμβολό της.
IMG 3478

Τέλος, την τάξη μας επισκέφθηκε η γνωστή μελισσούλα Bee Bot και ζήτησε τη βοήθειά μας. Οι μαθητές αφού τοποθέτησαν σε σωστή χρονολογική σειρά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, στη συνέχεια κλήθηκαν να οδηγήσουν τη μελισσούλα στον προορισμό της με τις κατάλληλες εντολές και εξασκώντας βασικές γνώσεις προγραμματισμού. Η αποστολή φυσικά ολοκληρώθηκε με επιτυχία!

IMG 3476 IMG 3484 IMG 3485

 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ : ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

Στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε σήμερα , ημέρα Τρίτη 12/11/2024, την ομάδα του Κέντρου Υγείας Κερατσινίου για μια επιμορφωτική συνάντηση γονέων με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση του ενήλικου κοινού σχετικά με την αντιμετώπιση ατυχημάτων που μπορεί να έρθουν αντιμέτωποι στην καθημερινότητα τους.

Οι ενότητες του σεμιναρίου των πρώτων βοηθειών ήταν : Αιμορραγία, ρινορραγία, εγκαύματα, πνιγμονή, επιληπτική κρίση, αλλεργίες, Χειρισμός Heimlich, Κάρπα, εξωτερική απινίδωση, θέση ανάνηψης.

1731795084391 1731795084381 1731795084372 1731795084364

Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα του Κέντρου Υγείας Κερατσινίου για την εξαιρετική επιμόρφωση και παρουσίαση των πρώτων βοηθειών στο Νηπιαγωγείο μας !

Η Ντενεκεδούπολη ήρθε στο σχολείο μας!

Σήμερα μια έκπληξη περίμενε τους μαθητές του σχολείου μας! Οι ήρωες από το παραμύθι «Ντενεκεδούπολη» πήραν μορφή και παρουσιάστηκαν μπροστά μας σε μια μοναδική παράσταση κουκλοθέατρου. Ο λαδένιος, η μηλίτσα, ο σαρδέλας, ο σοφός και άλλοι πολλοί μοιράστηκαν μαζί μας την ιστορία τους, η οποία έχει πολλά κοινά με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου!

Τα παιδιά απόλαυσαν την παράσταση!

«Ντενεκεδούπολη, Ντενεκεδούπολη είσαι ωραία τρανή! Ντενεκεδούπολη, Ντενεκεδούπολη σε αγαπάμε πολύ!»
IMG 3488
IMG 3486IMG 3487IMG 3489

Ευχαριστούμε πολύ τις κύριες Χριστίνα και Ιωάννα που έπαιξαν με επιτυχία όλη την ιστορία!
IMG 3490

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Ολοκληρώνοντας  το 1ο  εργαστήριο δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2024-2025 από το θεματικό κύκλο <Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη> με τίτλο ” Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα”. 

Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να προωθήσει στους μαθητές του τμήματος  2 τον σεβασμό τόσο για τον ίδιο τους τον Εαυτό, όσο και για τους συνανθρώπους γύρω τους , καθώς επίσης και την αξία της διαφορετικότητας και της αποδοχής της.

Διαβάσαμε το παραμύθι  <Έλμερ, ο παρδαλός Ελέφαντας> του Ντέιβιντ Μακ Κι και συζητήσαμε για την αξία της διαφορετικότητας, την αποδοχή του εγώ μας και κατ’ επέκταση του άλλου. Στην συνέχεια, οι μαθητές δημιούργησαν τους δικούς τους μοναδικούς Έλμερ που στόλισαν το σχολείο μας :

1731783915975 1731783915961

1731783915950

Ακούσαμε το  τραγούδι <Αν όλα τα παιδιά της Γης>:

και με αφορμή τους στίχους του, όλοι μαζί με αγάπη δημιουργήσαμε την ομαδική μας αφίσα, στην οποία οι  ίδιοι μαθητές πρότειναν και έγραψαν για τίτλο τις λέξεις ( αγκαλιά, ειρήνη, ευτυχία, φιλία, αγάπη)

17317839486571731783948648 17317839486401731783948630

Παράλληλα, συζητήσαμε για την αξία των λέξεων και την επιρροή τους πάνω στους άλλους, για την σημαντικότητα της ευγένειας στην καθημερινότητα μας αλλά και πόσο ωραίο είναι να λέμε γλυκά λογάκια.

Έτσι, και εμείς, τα καταγράψαμε πάνω σε μικρές καραμελίτσες και τα βάλαμε μέσα στο βάζο με τα γλυκά λογάκια

IMG 20241106 112721IMG 20241106 114557IMG 20241106 115640IMG 20241106 115937

Διαβάσαμε το παραμύθι : <Το παγκάκι της φιλίας> της WENDY MEDDOUR και στην συνέχεια ζωγραφίσαμε και εμείς τους δικούς μας φίλους

17317842030891731791278353 1731791278365

Ολοκληρώσαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων, με την παρακάτω κατασκευή όπου οι μαθητές ζωγράφισαν τα παιδάκια και στην συνέχεια προσπάθησαν να γράψουν τις δυο σημαντικές για όλους μας λέξεις στο κέντρο (Ισότητα, Φιλία)

1731784203064 1731784203073

Η οικογένεια μου!

Προσεγγίζοντας την θεματική ενότητα “Οικογένεια” στα πλαίσια του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων,

οι μαθητές του τμήματος 2 είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στην ολομέλεια τα μέλη της οικογένειάς τους μέσα από φωτογραφίες,

να μετρήσουν τα μέλη της οικογένειας τους και να τα καταγράψουν:

1730914012906

να δημιουργήσουν το πορτρέτο της οικογένειας τους:

1730913987044 1730913987059 1730913987068

Στην συνέχεια, μιλήσαμε για τις στιγμές που ζούμε με την οικογένεια μας και δημιουργήσαμε ιστόγραμμα με τις ιδέες των παιδιών για το τι κάνουμε με την οικογένεια μας:

1730915004079 2 1730914012950 1 1730914012938 1

Επίσης, οι μαθητές έφτιαξαν το δικό τους σπιτάκι όπου μέσα έβαλαν τα μέλη της οικογένειάς τους

1730914012928 11730914012915

Τέλος, αναφερθήκαμε στην τάξη μας , η οποία αποτελεί και αυτή μια ξεχωριστή οικογένεια με ‘όλα τα μέλη που την απαρτίζουν και μοιράζονται μαζί όμορφες στιγμές χαράς και δημιουργικότητας

1730913987080 1730917619358

Κλείνοντας με το αγαπημένο μας τραγούδι:

 

 

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης!

Η 31η Οκτωβρίου έχει οριστεί Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Για αυτό, λοιπόν, στο τμήμα 1 μιλήσαμε για τα χρήματα, για τη χρησιμότητά τους στη ζωή μας και για την αξία της αποταμίευσης.

Γνωρίσαμε και επεξεργαστήκαμε τα χαρτονομίσματα, τα κέρματα, τις κάρτες και τον κουμπαρά.

IMG 3354Μας γεννήθηκαν οι απορίες: Ποιος φτιάχνει τα χρήματα; Που; Πώς; Έτσι, αναφερθήκαμε στο νομισματοκοπείο, είδαμε σχετικό βίντεο και ενθουσιαστήκαμε!
IMG 3353Φτιάξαμε το δικό μας μαγαζάκι και ξεκινήσαμε τα.. ψώνια!
IMG 3359IMG 3358IMG 3361IMG 3362
IMG 3363Δεν παραλείψαμε φυσικά να φτιάξουμε τον ατομικό μας κουμπαρά!

IMG 3355 IMG 3356 IMG 3357Τέλος, συμφωνήσαμε ομόφωνα πως όσο πλούσιος και να είναι κανείς την αγάπη και την υγεία δεν μπορεί να τα αγοράσει!

Αυτό άλλωστε μας έμαθε και το τραγούδι:
Ψιτ! Ψιτ! Κύριε κουμπαρά, δεν φέρνουν ευτυχία τα πολλά πολλά λεφτά!

28η Οκτωβρίου 1940

Με αφορμή τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης  Οκτωβρίου, συζητήσαμε με τους μαθητές του τμήματος 2 για τη σημαντικότητα της ύπαρξης του αγαθού της ειρήνης αλλά και των επιπτώσεων του πολέμου όχι μόνο στους ανθρώπους αλλά και στην κοινωνία.

Έτσι, λοιπόν, όλες τις ημέρες ασχοληθήκαμε όχι μόνο με τα γεγονότα του ’40 αλλά και με τις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου.

Παρακολουθήσαμε κατάλληλα εκπαιδευτικό βίντεο για το νηπιαγωγείο,

διαβάσαμε παραμύθια       images 1

Οι μαθητές έκαναν ομαδοποιήσεις εικόνων για την ειρήνη και τον πόλεμο σε στεφάνια :

1730225238549

Δημιούργησαν ομαδικές εργασίες, αποτυπώνοντας τα συναισθήματα τους μέσα από τα χρώματα :

1730225238535

Ζωγράφισαν τι τους άρεσε από το παραμύθι που άκουσαν :

1730225238518 1730225238527

Ασχοληθήκαμε με το παραμύθι Ο εχθρός του Davide Cali :

010200039816

Και ζωγραφίσαμε τις σκέψεις του δικού μας στρατιώτη.

Πώς είναι να είσαι στρατιώτης;

Τι σκέφτεται ένας στρατιώτης που βρίσκεται σε πόλεμο;

Τι και ποιος του λείπει;

Μήπως τελικά όλοι όσοι βρίσκονται σε πόλεμο μοιράζονται τις ίδιες σκέψεις και τα ίδια συναισθήματα;

1730305383836

Παράλληλα,  ασχοληθήκαμε με την Ελληνική Σημαία, το σύμβολο του Ελληνισμού και συζητήσαμε με τους μαθητές για τον συμβολισμό των γραμμών και των χρωμάτων που την απαρτίζουν.

Τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους σημαίες :1730226151464

Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με το ηρωικό “ΟΧΙ” της Ελλάδας και οι μαθητές έκαναν την παρακάτω κατασκευή :

1730226927159 1730226927151

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ !

Ο Καραγκιόζης στο νηπιαγωγείο μας!

Σήμερα, 24 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας είχαν την χαρά να παρακολουθήσουν από κοντά παράσταση Θεάτρου Σκιών, η οποία είναι βασισμένη στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, με τίτλο “Ο Καραγκιόζης στρατιώτης“, .

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και διασκέδασαν  με την παράσταση αλλά κυρίως βίωσαν το μήνυμα των ημερών μνήμης, με στόχο την   ελευθερία και την ειρήνη.

Στο τέλος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις φιγούρες της ιστορίας, αλλά και να πάρουν δώρο μια δικιά τους φιγούρα για να φτιάξουν στο σπίτι τους και να διασκεδάσουν με όλη την οικογένεια !

17297934054551729793405438 1729793405428 1729793405447

28η Οκτωβρίου 1940

Ένα από τα σύμβολα της Ειρήνης γνωρίσαμε και στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου μας  : Το περιστέρι της ειρήνης .

Ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές, κόψαμε, κολλήσαμε και .. παίξαμε με τα γράμματα!

Η νηπιαγωγός μας τα έδωσε μπερδεμένα αλλά εμείς…τα καταφέραμε!

1730227594801 1730227594791 1730227594783 1730227594772

Με αφορμή την παραπάνω κατασκευή επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο  “Το κορίτσι με το περιστέρι” :

picasso child with a dove

Οι μαθητές χρησιμοποιώντας τις νερομπογιές δημιούργησαν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής για να στολίσουμε το σχολείο μας :

 

1730228601403

Ειρήνη ευχόμαστε σε όλη τη Γη!