Λίγα λόγια για τον Όμιλο “Μουσικοπονηριές και Χορομπερδέματα”:
Η μουσικοκινητική αγωγή στο νηπιαγωγείο είναι μια παιδαγωγική μέθοδος που ενσωματώνει τη μουσική, την κίνηση και το παιχνίδι. Η προσέγγιση αυτή βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τις κινητικές τους δεξιότητες μέσα από ευχάριστες και διασκεδαστικές δραστηριότητες. Αντίστοιχα, η ψυχοκινητική αγωγή εστιάζει στη σύνδεση μεταξύ σώματος, νου και συναισθημάτων. Μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες, τα παιδιά αναπτύσσουν τις κινητικές, γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές τους δεξιότητες, προωθώντας την ολόπλευρη ανάπτυξη τους.
Στόχοι αυτού του ομίλου είναι:
1. Ανάπτυξη μουσικών δεξιοτήτων: Εξοικείωση με βασικές έννοιες όπως ρυθμός, μελωδία, ένταση.
2. Καλλιέργεια κινητικών δεξιοτήτων: Βελτίωση της αδρής (ισορροπία, συντονισμός) και λεπτής κινητικότητας (χειρισμός αντικειμένων) και ευλυγισία.
3. Γνωστική ανάπτυξη: Αντίληψη χώρου, χρόνου, κατεύθυνσης και συντονισμός κινήσεων.
4. Ενίσχυση συναισθηματικής έκφρασης: Έκφραση συναισθημάτων μέσα από μουσική και κίνηση και ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
5. Ανάπτυξη φαντασίας και δημιουργικότητας: Εμπλουτισμός της φαντασίας μέσω αυτοσχεδιασμών.
6. Κοινωνικές δεξιότητες: Καλλιέργεια συνεργασίας, ομαδικότητας, επικοινωνίας και σεβασμού.
7. Διαχείριση ενέργειας: Ενίσχυση της συγκέντρωσης και της αυτορρύθμισης.
Οι Μουσικοπονηριές και τα Χορομπερδέματα αρχίζουν….
Ξεκινήσαμε τον Όμιλό μας μέσα από ένα παιχνίδι γνωριμίας. Τα παιδιά έπρεπε να μεταφέρουν με τη χρήση ενός μολυβιού ένα πλαστικό ποτήρι από τη μία άκρη στην άλλη και να το δώσουν στον συμμαθητή τους, ο οποίος έλεγε πρώτα το όνομά του και εκείνα το επαναλάμβαναν. Το παιχνίδι επαναλήφθηκε με τα παιδιά να λένε το όνομα του παιδιού που θα του έδιναν το ποτήρι.
Έπειτα, δημιουργήσαμε σχήματα, αντικείμενα και πολλά άλλα ακόμα πράγματα με τη χρήση του σώματός μας. Πώς πραγματοποιήθηκε η διαδικασία; Βλέπαμε μέσω του προτζέκτορα ένα αντικείμενο, ζώο ή κάτι άλλο και έπρεπε να μεταμορφωθούμε, σε αυτό όσο πιο πιστά γινόταν, με τη χρήση του σώματός μας.
Παραδείγματος χάριν: Βλέπαμε μια Μπάλα
και προσπαθήσαμε να γίνουμε εμείς…
Τι λέτε, το πετύχαμε; Νομίζω πως ναι!
Να και μερικά άλλα… κάποια τα πετύχαμε κάποια άλλα όχι….Σημασία έχει ότι προσπαθήσαμε!
Επιπλέον, παίξαμε ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι με τη βοήθεια του youtube που είχε ως θέμα το Φθινόπωρο και ένας από τους σκοπούς του ήταν να βγάλουμε την περίσσεια ενέργεια που είχαμε. Τρέξαμε επί τόπου, αποφύγαμε εμπόδια πηδώντας και σκύβοντας, πηγαίνοντας δεξιά και αριστερά και κουνώντας χέρια πόδια.
Παίξαμε ένα παιχνίδι συντονισμού κινήσεων (απλοποιημένη μορφή του twister), όπου έπρεπε να φτάσουμε στο τέλος του μονοπατιού κάνοντας αυτά που μας ζητούσαν οι εικόνες στο πάτωμα. Σκοπός αυτής της δραστηριότητας ήταν να αναπτύξουμε περαιτέρω τον συντονισμό των κινήσεων, την ευλυγισία και την ισορροπία μας.
Και φυσικά κάναμε ανάσες χαλάρωσης, οι οποίες μας βοηθάνε στο να αυτορρυθμιζόμαστε μετά από κάθε έντονη δραστηριότητα ή μάθημα.
Στην συνέχεια, παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με μουσικά όργανα, αναφέραμε ποια από αυτά γνωρίζουμε, τα δείξαμε….
και κάναμε ένα φύλλο εργασίας για δούμε τι προϋπάρχουσες γνώσεις που έχουμε σχετικά με αυτά.
Έπειτα, αντιστοιχίσαμε τα μουσικά όργανα που είχαμε σε καρτέλες με αυτά που είχαμε στην τάξη…
παίξαμε για λίγο μαζί τους και προσπαθήσαμε να τα αναγνωρίσουμε μόνο μέσα από τον ήχο τους, έχοντας την πλάτη μας γυρισμένη προς αυτά.
Και επειδή Μουσικοπονηριές και Χορομπερδέματα χωρίς κίνηση δεν γίνεται, συνδυάσαμε λίγο ρυθμό με κίνηση.