Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning:The Extraordinary Existence of Values Education and well-being at school: For a sustainable World Activity.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του ευρωπαϊκού προγράμματος: “Η Εξαιρετική Σημασία της Εκπαίδευσης Αξιών και της Ευημερίας στο Σχολείο” ασχοληθήκαμε με την ενότητα : “‘Ενας βιώσιμος κόσμος” επιλέγοντας δραστηριότητες από τις ενότητες: 1. Πρόληψη σπατάλης νερού και 2. Μείωση κατανάλωσης χαρτιού.

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece 10

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece. 5

Πειράματα για να αντιληφθούν τα παιδιά την απώλεια νερού. Γεμίζουμε ένα γυάλινο δοχείο με νερό και και με ένα μαρκαδόρο σημειώνουμε την στάθμη του νερού. Στη συνέχεια με ένα σταγονόμετρο αφαιρούμε ποσότητα νερού και με ένα διαφορετικό χρώμα μαρκαδόρου σημειώνουμε την στάθμη του νερού που έχει απομείνει. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά αντιλαμβάνονται με βιωματικό τρόπο ότι πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κλείνουμε τη βρύση γιατί οποιαδήποτε διαρροή σημαίνει απώλεια νερού.

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece. 4

Επιπλέον παίξαμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι φουσκώνοντας μπαλόνια τα οποία αντιπροσώπευαν τις νεροσταγόνες. Τα παιδιά θα πρέπει να μεταφέρουν τις σταγόνες από το ένα στο άλλο προσέχοντας να μην πέσουν κάτω. Η πτώση των νεροσταγόνων δηλώνουν απώλεια νερού.

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece 11

Η επόμενη δραστηριότητα έχει τον τίτλο: “Δώσε νέα ζωή στο χαρτί”. Αφού συγκεντρώσαμε τη χάρτινη βάση από το χαρτί κουζίνας δεν το πετάξαμε αλλά τ0 χρησιμοποιήσαμε στο να δημιουργήσουμε μία ευχάριστη κατασκευή, ένα χιονάνθρωπο που συνδέσαμε με την θεματική του χειμώνα. Το χαρτί μας αντί να πεταχτεί στα σκουπίδια αξιοποιήθηκε δημιουργικά από τους μικρούς μας μαθητές.

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece. 6

Gingerbread man- STEAM

Aφού διαβάσαμε το παραμύθι του Μπισκοτάνθρωπου, τα παιδιά αναρωτήθηκαν γιατί ο μπισκοτούλης δεν μπόρεσε να κολυμπήσει πέρα από το ποτάμι για να ξεφύγει την πονηρή αλεπού.Διαφάνεια1

Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία ακολουθώντας την διαδοχική σειρά των γεγονότων με τη χρήση του bee-bot.

Διαφάνεια2

Γίναμε μάγειρες και βάλαμε στο ταψί τόσα μπισκοτοανθρωπάκια όσο μας έδειχνε ο αριθμός.

Διαφάνεια4

Διαφάνεια5

Διαφάνεια6

Φτιάξαμε μπισκοτάνθρωπάκια …


Διαφάνεια7

Διαφάνεια8

Διαφάνεια9

Διαφάνεια10

Τα παιδιά για να απαντήσουν στο ερώτημα γιατί ο μπισκοτούλης δεν μπορούσε να περάσει μέσα από το ποτάμι, έκαναν υποθέσεις τι θα μπορούσε να συμβεί στον μπισκοτάνθρωπο αν έπεφτε μέσα στο νερό.Οι προβλέψεις τους περιλάμβαναν  πραγματικά σπουδαίο επιστημονικό λεξιλόγιο καθώς περιέγραφαν πώς θα έλιωνε, θα διαλυόταν, θα μούσκευε και θα μαλάκωνε. Στην συνέχεια τοποθετήσαμε τους μπισκοτούλιδες στο νερό και παρακολουθούσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια τα αποτελέσματα του πειράματος.

Διαφάνεια11

Έπειτα στον τομέα της τέχνης – ART σκεφτήκαμε να μεταμφιέσουμε τον μπισκοτούλη , ώστε να μην είναι αναγνωρίσιμος από την αλεπού.

Διαφάνεια12

Διαφάνεια13

Διαφάνεια14

Eυρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning: STEM Behind the magical curtains of fairy tales: Δραστηριότητες Δεκεμβρίου.

Οι δραστηριότηες του Δεκεμβρίου ξεκίνησαν με την ψηφοφορία του παραμυθιού που θα επεξεργαζόμασταν με την προσέγγιση ΣΤΕΑΜ.  Η ψηφοφορία ανέδειξε πρώτο το αγαπημένο παραμύθι: “Ο Ξυλαράκης”.

Δημιουργήθηκε ένα συνεργατικό Χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο και κάθε συνεργάτης του έργου πρότεινε δραστηριότητες ΣΤΕΑΜ σχετικές με τον Ξυλαράκη δίνοντας αντίστοιχες οδηγίες . Κάθε συνεργάτης επιπλέον μπορούσε να επιλέξει δραστηριότητες των άλλων εταίρων του έργου και να τις υλοποιήσει με την τάξη του.Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό όπως μπορεί κάποιος να δει στο παρακάτω e-book.

Επιπλέον δημιουργήσαμε μια συνεργατική κάρτα με ευχές για την καινούρια χρονιά συμπληρώνοντας το κάθε σχολείο τη δουλειά του στο παρακάτω e-book.

Συνεργατική κάρτα.

Το βίντεο της συνεργατικής μας κάρτας.

Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων του Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με την on line συνάντηση των μαθητών μας τραγουδώντας κάλαντα και Χριστουγεννιάτικα τραγούδια.

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece 2

 

‘Ομιλος θεάτρου: Καρυοθραύστης!!

Ο Καρυοθραύστης (The Nutcracker) είναι ένα διάσημο έργο που συνδυάζει τη μουσική, το χορό και τη μαγεία, με βάση τη νουβέλα του Ε.Τ.Α. Χόφμαν, «Ο Καρυοθραύστης και ο Βασιλιάς των Ποντικών» (1816). Το έργο έγινε ευρέως γνωστό μέσω του ομώνυμου μπαλέτου του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1892 στη Ρωσία. Η ιστορία ξεκινά με ένα κοριτσάκι, τη Κλάρα , που λαμβάνει ως χριστουγεννιάτικο δώρο έναν καρυοθραύστη σε σχήμα στρατιώτη. Τη νύχτα, ο καρυοθραύστης ζωντανεύει, μαζί με στρατιώτες-παιχνίδια, και μάχεται ενάντια στον Βασιλιά των Ποντικών. Μετά τη νίκη του, ο Καρυοθραύστης μεταμορφώνεται σε έναν όμορφο πρίγκιπα, και μαζί με την Κλάρα, ταξιδεύουν σε έναν μαγικό κόσμο, τη Χώρα των Ζαχαρωτών, όπου τους υποδέχεται η Νεράιδα Ζαχαρένια.

Ο όμιλος θεάτρου του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου παρουσιάζει με τον δικό του μοναδικό τρόπο την ιστορία του Καρυοθραύστη.

 

Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά

…Ήρθαν τα Χριστούγεννα κι η Πρωτοχρονιά…

Μπήκε ο Δεκέμβρης και μαζί με αυτόν ήρθαν και τα Χριστούγεννα στο σχολείο μας.  Διακοσμήσαμε τις τάξεις μας

mvhm Δέντρο Αγάπης

lgyltl llyl Χριστουγεννιάτικα Αστέρια (Make a Wish)

degwg fdnd  Ατομικά Χριστουγεννιάτικα Δέντρα

20241206 131329 20241206 133314 20241206 134153 Χριστουγεννιάτικο Στεφάνι

Στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο, ακούγοντας σχετικά με την εποχή τραγούδια. Το δέντρο του σχολείου στολίστηκε από τα δικά μας χειροποίητα αγγελάκια….

20241206 122359 20241206 122435 20241206 122458 20241206 122638 20241206 122734 20241206 122807 20241206 123121 20241206 123152 20241206 123319

ενώ φτιάξαμε και τα δικά μας στολίδια από πηλό για να τα βάλουμε στο δέντρο του σπιτιού μας.

20241218 132600 20241218 132604 20241218 132614 20241218 132709 20241218 132729 20241218 132805

Αρχικά, μιλήσαμε για τα Χριστούγεννα και τη Γέννηση του Χριστού. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η Γέννηση του Χριστού” και και με τη βοήθεια του Beebot βάλαμε στην σειρά τα γεγονότα της γέννησης.

dhdxj gmmf mf20241206 131351 1

Αναφερθήκαμε στα ήθη και στα έθιμα των Χριστουγέννων. Φτιάξαμε ημερολόγια αντιστροφής μέτρησης, ανυπομονώντας να έρθει η συγκεκριμένη μέρα.

20241129 124446 20241129 124509

Πρώτα όμως είχαμε βάλαμε στην σειρά τους αριθμούς για τη δημιουργία και του ομαδικού ημερολογίου με τα Χριστουγεννιάτικα αινίγματα.

20241202 124303 20241202 123541 20241202 124209  20241202 123305.

Επιπλέον, φτιάξαμε τα δικά μας γιορτινά λαμπιόνια…

20241128 132800 20241128 134214 20241128 135556 20241128 140148 20241128 160548

και μάθαμε για τη ζωή του αγαπημένου μας Άι Βασίλη. Διαβάσαμε  το παραμύθι “Πώς έπιασε δουλειά το Άι Βασίλης”  και μεταμορφωθήκαμε σε αυτόν…

jfgkfkt jtrj kkk

Στην συνέχεια, θέλοντας να λύσουμε κάποιες απορίες σχετικά με το πώς μπαίνει στα σπίτια μας, διαβάσαμε το βιβλίο “Πώς κατεβαίνει ο Άγιος Βασίλης από τις καμινάδες;”, δυστυχώς ο δικός μας Άγιος Βασίλης είχε μια μικρή αναποδιά….σφήνωσε στην καμινάδα.

20241204 134037 20241204 134636 20241204 135245 20241204 140131 20241204 141400 20241204 142451 20241204 142456 20241204 143052 20241204 144429 20241204 144803 20241204 145047

Στην πορεία διαβάσαμε το βιβλίο “Γράμματα για τον Άι Βασίλη” και φυσικά του ζητήσαμε κάτι στέλνοντάς του τα δικά μας γράμματα.

0 02 05 1fbcc37032dd3cdf7944ebe8c343d335b41c3895fa187d6d1964059603ac2ffa 8ec824504849712a 0 02 05 83aaa6b8eed82cfe9456f0e2844cd249d26fd32a3124b1faf653e77ab17d35b2 277e9ad6e7d9d5ee

Κάναμε ψυχοκινητικές δράσεις, όπως ρίψη Χριστουγεννιάτικων χιονάνθρωπων…

και παιχνίδια με τον Άγιο Βασίλη “Γέμισε τον σάκο του”…

fgtmf

Μάλιστα, μιλήσαμε και για τον Ρούντολφ αλλά και του υπόλοιπους ταράνδους. Είδαμε ένα σχετικό βίντεο στο youtube με σκοπό να τους γνωρίσουμε όλους καλύτερα, παίξαμε ψυχοκινητικό παιχνίδι και φτιάξαμε τον Ρούντολφ με διάφορες τεχνικές σε διάφορες κατασκευές, γιατί το ότι είναι διαφορετικός τον κάνει και μοναδικό!!

gmfvgm mfgmm myhmkty

Ακόμα, μάθαμε τη φωνούλα “Ρ” του Ρούντολφ, τη σχηματίσαμε και την βρήκαμε ανάμεσα σε άλλες.

u mgmg mgvgm

Αναφερθήκαμε στους πιστούς και έμπιστους βοηθούς του Άι Βασίλη και αποφασίσαμε να μετατρέψουμε τους εαυτούς μας σε αυτούς, έστω και αν είναι ομοιώματα.

mgfvm mgmfgmf gykg

mvfgf 1

Διαβάσαμε το “Πολικό Εξπρές” και συμφωνήσαμε ότι όποιος ακούει στο κουδουνάκι, πιστεύει στον Άι Βασίλη και τα δώρα του..

bhdh ncfn ngnmcf nfcn ncncfncfd  fbfd

Είπαμε τα Κάλαντα και φτιάξαμε τη δική μας χορωδία για τις γιορτές.

IMG 20241211 183033 077

Επιπρόσθετα, κάναμε υπέροχα εργαστήρια μαζί με τους γονείς και δημιουργήσαμε από κοινού κάρτες, το ταχυδρομείο της αγάπης, κτλ.. (https://blogs.sch.gr/3nippeirchi/2024/12/28/christoygenniatika-ergastiria-me-toys-goneis-mas/).

20241217 120011 hhg hgk ncmgf nrtt vge Χωρίς τίτλο

Και φυσικά επειδή τα Χριστούγεννα συμβολίζουν  συνεργασία, καλοσύνη και πράξεις αγάπης, συμμετείχαμε στο πρόγραμμα του Make a Wish, φτιάξαμε τα καλάθια της αγάπης και ευχηθήκαμε χρόνια πολλά στους ανθρώπους που τις μέρες αυτές νοσηλεύονται στο νοσοκομείο (https://blogs.sch.gr/3nippeirchi/2024/12/28/praxeis-agapis-kai-kalosynis-apo-ta-paidia-tis-ekpaideytikoys-kai-toys-goneis-toy-3oy-peiramatikoy-nipiagogeioy-chioy/).

mgvm  mhmg mvgfk

Αα… να μην ξεχάσω φτιάξαμε και δωράκια για τους γονείς μας…

20241220 123847

20241220 123850

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ! 

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης: “Ο Αγριοφωνάρας και τα κάλαντα”.

Τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο την θεατρική παράσταση : “Ο Αγριοφωνάρας και τα κάλαντα” που διοργάνωσε το πολιτιστικό ίδρυμα της Τράπεζας Πειραιώς και το απόλαυσαν οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες. Ο Αγριοφωνάρας όπως και η μάγισσα Φρικαντέλα δεν αγαπούσε τα κάλαντα γιατί δεν τον άφηναν να τα τραγουδήσει. Του έλεγαν ότι έχει πολύ δυνατή φωνή και τρόμαζε τον κόσμο. Κι έτσι ο αγριοφωνάρας απομακρύνθηκε από όλους, έμεινε κλεισμένος στο διαμέρισμά του και δεν ήθελε να βλέπει κανένα. Η μόνη επισκέπτρια του ήταν η γειτόνισσά του, ένα μικρό κοριτσάκι που παρόλο που της φώναζε δεν τον φοβόταν γιατί γνώριζε ότι κατά βάθος ο αγριοφωνάρας είναι ένας άνθρωπος αδικημένος.Μέσα από περιπέτειες ευχάριστες και δυσάρεστες ο Αγριοφωνάρας κατάφερε να βρει το δρόμο του και να γίνει ευτυχισμένος.

Ξεκινήσαμε όλο χαρά με προορισμό το Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο.

IMG 20241213 094011 IMG 20241213 094014 IMG 20241213 093948 IMG 20241213 093944

Και αφού καθίσαμε στις θέσεις μας απολαύσαμε την παράσταση.

IMG 20241213 100805 IMG 20241213 102517 IMG 20241213 102645 IMG 20241213 102441 IMG 20241213 102448 IMG 20241213 102721 IMG 20241213 100936 IMG 20241213 101055 IMG 20241213 103946 IMG 20241213 103016 IMG 20241213 103812 IMG 20241213 103857 IMG 20241213 103822 IMG 20241213 104056 IMG 20241213 103013 IMG 20241213 103834 IMG 20241213 103819 IMG 20241213 104447 IMG 20241213 104318 IMG 20241213 104434 IMG 20241213 105635 IMG 20241213 104811 IMG 20241213 105008 IMG 20241213 104455 IMG 20241213 105630 IMG 20241213 105115 IMG 20241213 105010 IMG 20241213 110123

Πράξεις αγάπης και καλοσύνης από τα παιδιά, τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου!!

Η σχολική κοινότητα του νηπιαγωγείου μπορεί να αποτελεί έναν φάρο αγάπης και καλοσύνης, καλλιεργώντας αξίες που θα συνοδεύσουν τα παιδιά σε όλη τους τη ζωή. Μέσα από απλές, καθημερινές πράξεις τα παιδιά μαθαίνουν να δίνουν και να νοιάζονται για τους γύρω τους. Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης στα παιδιά μας είναι αξία που θα τα συνοδεύει σε όλη τους τη ζωή αγωνιζόμενα για έναν κόσμο πιο δίκαιο και ανθρώπινο. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήθηκαν αρκετές δράσεις που συγκίνησαν μικρούς και μεγάλους. Πιστοί στην πρόσκληση του make a wish να υιοθετήσουμε την ευχή ενός παιδιού με σοβαρή ασθένεια, υλοποιήσαμε τη δράση ενημερώνοντας παιδιά και γονείς και η ανταπόκριση ήταν συγκινητική διαθέτοντας όλα τα αστεράκια που είχαμε διαθέσιμα κάνοντας κι εμείς τη δική μας δωρεά. Με την συνδρομή της Κοινωνικής Λειτουργού της Ε.Δ.Υ του σχολείου μας υλοποιήσαμε τη δράση: “τα καλάθια της αγάπης”, με σκοπό τη συγκέντρωση τροφίμων και τη διάθεσή τους σε οικογένειες που τα έχουν ανάγκη. Εξίσου συγκινητική ήταν η ανταπόκριση παιδιών και γονέων εμπλέκοντας τα παιδιά στην αγορά των τροφίμων για να γεμίσουμε τα καλάθια μας διδάσκοντας τα παιδιά την έννοια της αλληλεγγύης, της αλληλοβοήθειας και της ανθρωπιάς. Και τέλος ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του τμήματος κοινωνικής μέριμνας του Σκυλίτσειου Νοσοκομείου Χίου για την δημιουργία Χριστουγεννιάτικων καρτών προκειμένου να διατεθούν στους αρρώστους τους Νοσοκομείου υλοποιήσαμε τη δράση με χαρά δημιουργώντας κάρτες και γράφοντας ευχές από καρδιάς για όλους όσους πονούν ευελπιστώντας να τους απαλύνουμε τον πόνο. Συνοδεύσαμε τις κάρτες με χριστουγεννιάτικα μπισκόντα και γλυκα και τα παραδώσαμε στην υπεύθυνη υπηρεσία του Νοσοκομείου.

  1. Το αστέρι της ευχής!!

IMG 20241114 092136 1 IMG 20241114 092118 2 IMG 20241114 092132 1 IMG 20241114 092630IMG 20241114 091504 1IMG 20241114 091912 1IMG 20241114 091348 1

2. Τα καλάθια της αγάπης!! Τα στολίσαμε, ζωγραφίσαμε καρδούλες και γράψαμε τρυφερές λέξεις!!

IMG 20241212 123421 IMG 20241212 123414IMG 20241220 095822 IMG 20241220 095834

IMG 20241223 153918 IMG 20241220 100112

Στα καλάθια μας ψυθυρίσαμε ευχές για τους ανθρώπους που θα τα παραλάβουν.

IMG 20241220 100637 IMG 20241220 100625 IMG 20241220 100443

3. Κάρτες Χριστουγεννιάτικες για τους ανθρώπους που αυτές τις ημέρες νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο της Χίου.

IMG 20241223 120744 IMG 20241223 120733 IMG 20241223 124048 IMG 20241223 124100 IMG 20241223 120736 IMG 20241223 124056 IMG 20241223 124105 IMG 20241223 124053 IMG 20241223 124101 IMG 20241223 120659 IMG 20241223 120722 IMG 20241223 120629 IMG 20241223 120648 IMG 20241223 120637 IMG 20241223 120655 IMG 20241223 120727 IMG 20241223 120634

Τις συσκευάσαμε, βάλαμε μέσα τα γλυκίσματά μας και ευχηθήκαμε να δώσουν χαρά στους ανθρώπους που θα τις παραλάβουν!!

IMG 20241223 131603 IMG 20241223 130850