Όμιλος STEAM Ρομποτικής ( Polar Express)
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning:The Extraordinary Existence of Values Education and well-being at school: For a sustainable World Activity.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του ευρωπαϊκού προγράμματος: “Η Εξαιρετική Σημασία της Εκπαίδευσης Αξιών και της Ευημερίας στο Σχολείο” ασχοληθήκαμε με την ενότητα : “‘Ενας βιώσιμος κόσμος” επιλέγοντας δραστηριότητες από τις ενότητες: 1. Πρόληψη σπατάλης νερού και 2. Μείωση κατανάλωσης χαρτιού.
Πειράματα για να αντιληφθούν τα παιδιά την απώλεια νερού. Γεμίζουμε ένα γυάλινο δοχείο με νερό και και με ένα μαρκαδόρο σημειώνουμε την στάθμη του νερού. Στη συνέχεια με ένα σταγονόμετρο αφαιρούμε ποσότητα νερού και με ένα διαφορετικό χρώμα μαρκαδόρου σημειώνουμε την στάθμη του νερού που έχει απομείνει. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά αντιλαμβάνονται με βιωματικό τρόπο ότι πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κλείνουμε τη βρύση γιατί οποιαδήποτε διαρροή σημαίνει απώλεια νερού.
Επιπλέον παίξαμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι φουσκώνοντας μπαλόνια τα οποία αντιπροσώπευαν τις νεροσταγόνες. Τα παιδιά θα πρέπει να μεταφέρουν τις σταγόνες από το ένα στο άλλο προσέχοντας να μην πέσουν κάτω. Η πτώση των νεροσταγόνων δηλώνουν απώλεια νερού.
Η επόμενη δραστηριότητα έχει τον τίτλο: “Δώσε νέα ζωή στο χαρτί”. Αφού συγκεντρώσαμε τη χάρτινη βάση από το χαρτί κουζίνας δεν το πετάξαμε αλλά τ0 χρησιμοποιήσαμε στο να δημιουργήσουμε μία ευχάριστη κατασκευή, ένα χιονάνθρωπο που συνδέσαμε με την θεματική του χειμώνα. Το χαρτί μας αντί να πεταχτεί στα σκουπίδια αξιοποιήθηκε δημιουργικά από τους μικρούς μας μαθητές.
Gingerbread man- STEAM
Aφού διαβάσαμε το παραμύθι του Μπισκοτάνθρωπου, τα παιδιά αναρωτήθηκαν γιατί ο μπισκοτούλης δεν μπόρεσε να κολυμπήσει πέρα από το ποτάμι για να ξεφύγει την πονηρή αλεπού.
Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία ακολουθώντας την διαδοχική σειρά των γεγονότων με τη χρήση του bee-bot.
Γίναμε μάγειρες και βάλαμε στο ταψί τόσα μπισκοτοανθρωπάκια όσο μας έδειχνε ο αριθμός.
Φτιάξαμε μπισκοτάνθρωπάκια …
Τα παιδιά για να απαντήσουν στο ερώτημα γιατί ο μπισκοτούλης δεν μπορούσε να περάσει μέσα από το ποτάμι, έκαναν υποθέσεις τι θα μπορούσε να συμβεί στον μπισκοτάνθρωπο αν έπεφτε μέσα στο νερό.Οι προβλέψεις τους περιλάμβαναν πραγματικά σπουδαίο επιστημονικό λεξιλόγιο καθώς περιέγραφαν πώς θα έλιωνε, θα διαλυόταν, θα μούσκευε και θα μαλάκωνε. Στην συνέχεια τοποθετήσαμε τους μπισκοτούλιδες στο νερό και παρακολουθούσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια τα αποτελέσματα του πειράματος.
Έπειτα στον τομέα της τέχνης – ART σκεφτήκαμε να μεταμφιέσουμε τον μπισκοτούλη , ώστε να μην είναι αναγνωρίσιμος από την αλεπού.
Eυρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning: STEM Behind the magical curtains of fairy tales: Δραστηριότητες Δεκεμβρίου.
Οι δραστηριότηες του Δεκεμβρίου ξεκίνησαν με την ψηφοφορία του παραμυθιού που θα επεξεργαζόμασταν με την προσέγγιση ΣΤΕΑΜ. Η ψηφοφορία ανέδειξε πρώτο το αγαπημένο παραμύθι: “Ο Ξυλαράκης”.
Δημιουργήθηκε ένα συνεργατικό Χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο και κάθε συνεργάτης του έργου πρότεινε δραστηριότητες ΣΤΕΑΜ σχετικές με τον Ξυλαράκη δίνοντας αντίστοιχες οδηγίες . Κάθε συνεργάτης επιπλέον μπορούσε να επιλέξει δραστηριότητες των άλλων εταίρων του έργου και να τις υλοποιήσει με την τάξη του.Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό όπως μπορεί κάποιος να δει στο παρακάτω e-book.
Επιπλέον δημιουργήσαμε μια συνεργατική κάρτα με ευχές για την καινούρια χρονιά συμπληρώνοντας το κάθε σχολείο τη δουλειά του στο παρακάτω e-book.
Το βίντεο της συνεργατικής μας κάρτας.
Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων του Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε με την on line συνάντηση των μαθητών μας τραγουδώντας κάλαντα και Χριστουγεννιάτικα τραγούδια.
Όμιλος STEAM ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ “Ενα μήλο μια φορά”
‘Ομιλος θεάτρου: Καρυοθραύστης!!
Ο Καρυοθραύστης (The Nutcracker) είναι ένα διάσημο έργο που συνδυάζει τη μουσική, το χορό και τη μαγεία, με βάση τη νουβέλα του Ε.Τ.Α. Χόφμαν, «Ο Καρυοθραύστης και ο Βασιλιάς των Ποντικών» (1816). Το έργο έγινε ευρέως γνωστό μέσω του ομώνυμου μπαλέτου του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1892 στη Ρωσία. Η ιστορία ξεκινά με ένα κοριτσάκι, τη Κλάρα , που λαμβάνει ως χριστουγεννιάτικο δώρο έναν καρυοθραύστη σε σχήμα στρατιώτη. Τη νύχτα, ο καρυοθραύστης ζωντανεύει, μαζί με στρατιώτες-παιχνίδια, και μάχεται ενάντια στον Βασιλιά των Ποντικών. Μετά τη νίκη του, ο Καρυοθραύστης μεταμορφώνεται σε έναν όμορφο πρίγκιπα, και μαζί με την Κλάρα, ταξιδεύουν σε έναν μαγικό κόσμο, τη Χώρα των Ζαχαρωτών, όπου τους υποδέχεται η Νεράιδα Ζαχαρένια.
Ο όμιλος θεάτρου του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου παρουσιάζει με τον δικό του μοναδικό τρόπο την ιστορία του Καρυοθραύστη.
Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά
…Ήρθαν τα Χριστούγεννα κι η Πρωτοχρονιά…
Μπήκε ο Δεκέμβρης και μαζί με αυτόν ήρθαν και τα Χριστούγεννα στο σχολείο μας. Διακοσμήσαμε τις τάξεις μας
Χριστουγεννιάτικα Αστέρια (Make a Wish)
Ατομικά Χριστουγεννιάτικα Δέντρα
Στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο, ακούγοντας σχετικά με την εποχή τραγούδια. Το δέντρο του σχολείου στολίστηκε από τα δικά μας χειροποίητα αγγελάκια….
ενώ φτιάξαμε και τα δικά μας στολίδια από πηλό για να τα βάλουμε στο δέντρο του σπιτιού μας.
Αρχικά, μιλήσαμε για τα Χριστούγεννα και τη Γέννηση του Χριστού. Διαβάσαμε το παραμύθι “Η Γέννηση του Χριστού” και και με τη βοήθεια του Beebot βάλαμε στην σειρά τα γεγονότα της γέννησης.
Αναφερθήκαμε στα ήθη και στα έθιμα των Χριστουγέννων. Φτιάξαμε ημερολόγια αντιστροφής μέτρησης, ανυπομονώντας να έρθει η συγκεκριμένη μέρα.
Πρώτα όμως είχαμε βάλαμε στην σειρά τους αριθμούς για τη δημιουργία και του ομαδικού ημερολογίου με τα Χριστουγεννιάτικα αινίγματα.
Επιπλέον, φτιάξαμε τα δικά μας γιορτινά λαμπιόνια…
και μάθαμε για τη ζωή του αγαπημένου μας Άι Βασίλη. Διαβάσαμε το παραμύθι “Πώς έπιασε δουλειά το Άι Βασίλης” και μεταμορφωθήκαμε σε αυτόν…
Στην συνέχεια, θέλοντας να λύσουμε κάποιες απορίες σχετικά με το πώς μπαίνει στα σπίτια μας, διαβάσαμε το βιβλίο “Πώς κατεβαίνει ο Άγιος Βασίλης από τις καμινάδες;”, δυστυχώς ο δικός μας Άγιος Βασίλης είχε μια μικρή αναποδιά….σφήνωσε στην καμινάδα.
Στην πορεία διαβάσαμε το βιβλίο “Γράμματα για τον Άι Βασίλη” και φυσικά του ζητήσαμε κάτι στέλνοντάς του τα δικά μας γράμματα.
Κάναμε ψυχοκινητικές δράσεις, όπως ρίψη Χριστουγεννιάτικων χιονάνθρωπων…
και παιχνίδια με τον Άγιο Βασίλη “Γέμισε τον σάκο του”…
Μάλιστα, μιλήσαμε και για τον Ρούντολφ αλλά και του υπόλοιπους ταράνδους. Είδαμε ένα σχετικό βίντεο στο youtube με σκοπό να τους γνωρίσουμε όλους καλύτερα, παίξαμε ψυχοκινητικό παιχνίδι και φτιάξαμε τον Ρούντολφ με διάφορες τεχνικές σε διάφορες κατασκευές, γιατί το ότι είναι διαφορετικός τον κάνει και μοναδικό!!
Ακόμα, μάθαμε τη φωνούλα “Ρ” του Ρούντολφ, τη σχηματίσαμε και την βρήκαμε ανάμεσα σε άλλες.
Αναφερθήκαμε στους πιστούς και έμπιστους βοηθούς του Άι Βασίλη και αποφασίσαμε να μετατρέψουμε τους εαυτούς μας σε αυτούς, έστω και αν είναι ομοιώματα.
Διαβάσαμε το “Πολικό Εξπρές” και συμφωνήσαμε ότι όποιος ακούει στο κουδουνάκι, πιστεύει στον Άι Βασίλη και τα δώρα του..
Είπαμε τα Κάλαντα και φτιάξαμε τη δική μας χορωδία για τις γιορτές.
Επιπρόσθετα, κάναμε υπέροχα εργαστήρια μαζί με τους γονείς και δημιουργήσαμε από κοινού κάρτες, το ταχυδρομείο της αγάπης, κτλ.. (https://blogs.sch.gr/3nippeirchi/2024/12/28/christoygenniatika-ergastiria-me-toys-goneis-mas/).
Και φυσικά επειδή τα Χριστούγεννα συμβολίζουν συνεργασία, καλοσύνη και πράξεις αγάπης, συμμετείχαμε στο πρόγραμμα του Make a Wish, φτιάξαμε τα καλάθια της αγάπης και ευχηθήκαμε χρόνια πολλά στους ανθρώπους που τις μέρες αυτές νοσηλεύονται στο νοσοκομείο (https://blogs.sch.gr/3nippeirchi/2024/12/28/praxeis-agapis-kai-kalosynis-apo-ta-paidia-tis-ekpaideytikoys-kai-toys-goneis-toy-3oy-peiramatikoy-nipiagogeioy-chioy/).
Αα… να μην ξεχάσω φτιάξαμε και δωράκια για τους γονείς μας…
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!
Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης: “Ο Αγριοφωνάρας και τα κάλαντα”.
Τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο την θεατρική παράσταση : “Ο Αγριοφωνάρας και τα κάλαντα” που διοργάνωσε το πολιτιστικό ίδρυμα της Τράπεζας Πειραιώς και το απόλαυσαν οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες. Ο Αγριοφωνάρας όπως και η μάγισσα Φρικαντέλα δεν αγαπούσε τα κάλαντα γιατί δεν τον άφηναν να τα τραγουδήσει. Του έλεγαν ότι έχει πολύ δυνατή φωνή και τρόμαζε τον κόσμο. Κι έτσι ο αγριοφωνάρας απομακρύνθηκε από όλους, έμεινε κλεισμένος στο διαμέρισμά του και δεν ήθελε να βλέπει κανένα. Η μόνη επισκέπτρια του ήταν η γειτόνισσά του, ένα μικρό κοριτσάκι που παρόλο που της φώναζε δεν τον φοβόταν γιατί γνώριζε ότι κατά βάθος ο αγριοφωνάρας είναι ένας άνθρωπος αδικημένος.Μέσα από περιπέτειες ευχάριστες και δυσάρεστες ο Αγριοφωνάρας κατάφερε να βρει το δρόμο του και να γίνει ευτυχισμένος.
Ξεκινήσαμε όλο χαρά με προορισμό το Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο.
Και αφού καθίσαμε στις θέσεις μας απολαύσαμε την παράσταση.
Πράξεις αγάπης και καλοσύνης από τα παιδιά, τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου!!
Η σχολική κοινότητα του νηπιαγωγείου μπορεί να αποτελεί έναν φάρο αγάπης και καλοσύνης, καλλιεργώντας αξίες που θα συνοδεύσουν τα παιδιά σε όλη τους τη ζωή. Μέσα από απλές, καθημερινές πράξεις τα παιδιά μαθαίνουν να δίνουν και να νοιάζονται για τους γύρω τους. Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης στα παιδιά μας είναι αξία που θα τα συνοδεύει σε όλη τους τη ζωή αγωνιζόμενα για έναν κόσμο πιο δίκαιο και ανθρώπινο. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήθηκαν αρκετές δράσεις που συγκίνησαν μικρούς και μεγάλους. Πιστοί στην πρόσκληση του make a wish να υιοθετήσουμε την ευχή ενός παιδιού με σοβαρή ασθένεια, υλοποιήσαμε τη δράση ενημερώνοντας παιδιά και γονείς και η ανταπόκριση ήταν συγκινητική διαθέτοντας όλα τα αστεράκια που είχαμε διαθέσιμα κάνοντας κι εμείς τη δική μας δωρεά. Με την συνδρομή της Κοινωνικής Λειτουργού της Ε.Δ.Υ του σχολείου μας υλοποιήσαμε τη δράση: “τα καλάθια της αγάπης”, με σκοπό τη συγκέντρωση τροφίμων και τη διάθεσή τους σε οικογένειες που τα έχουν ανάγκη. Εξίσου συγκινητική ήταν η ανταπόκριση παιδιών και γονέων εμπλέκοντας τα παιδιά στην αγορά των τροφίμων για να γεμίσουμε τα καλάθια μας διδάσκοντας τα παιδιά την έννοια της αλληλεγγύης, της αλληλοβοήθειας και της ανθρωπιάς. Και τέλος ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του τμήματος κοινωνικής μέριμνας του Σκυλίτσειου Νοσοκομείου Χίου για την δημιουργία Χριστουγεννιάτικων καρτών προκειμένου να διατεθούν στους αρρώστους τους Νοσοκομείου υλοποιήσαμε τη δράση με χαρά δημιουργώντας κάρτες και γράφοντας ευχές από καρδιάς για όλους όσους πονούν ευελπιστώντας να τους απαλύνουμε τον πόνο. Συνοδεύσαμε τις κάρτες με χριστουγεννιάτικα μπισκόντα και γλυκα και τα παραδώσαμε στην υπεύθυνη υπηρεσία του Νοσοκομείου.
- Το αστέρι της ευχής!!
2. Τα καλάθια της αγάπης!! Τα στολίσαμε, ζωγραφίσαμε καρδούλες και γράψαμε τρυφερές λέξεις!!
Στα καλάθια μας ψυθυρίσαμε ευχές για τους ανθρώπους που θα τα παραλάβουν.
3. Κάρτες Χριστουγεννιάτικες για τους ανθρώπους που αυτές τις ημέρες νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο της Χίου.
Τις συσκευάσαμε, βάλαμε μέσα τα γλυκίσματά μας και ευχηθήκαμε να δώσουν χαρά στους ανθρώπους που θα τις παραλάβουν!!