Εκθέσεις πεπραγμένων Καινοτόμων προγραμμάτων 2024-2025.
Εκθέσεις πεπραγμένων Ομίλων 2024-2025.
Ολοκλήρωση ερευνητικού-πιλοτικού προγράμματος.
Το σχολείο μας και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στο Ερευνητικό – Πιλοτικό Πρόγραμμα: «Το Σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης» Αξιολόγηση Ομοτέχνων – Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών, ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις απαιτήσεις του προγράμματος λαμβάνοντας τις αντίστοιχες βεβαιώσεις για τους εκπαιδευτικούς και την σχολική μας μονάδα.
Ευχαριστήριο προς τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου.
Η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της, και μαζί της κλείνει ένας κύκλος γεμάτος εμπειρίες, στιγμές, προκλήσεις και όμορφες αναμνήσεις. Σε αυτή τη διαδρομή, δεν ήμασταν μόνοι. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στάθηκε δίπλα μας με αμέριστη υποστήριξη, διάθεση προσφοράς και πραγματικό ενδιαφέρον για τα παιδιά και το σχολείο μας.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες για την πολύτιμη συμβολή σας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η ενεργή συμμετοχή σας σε δράσεις, η οργάνωση εκδηλώσεων, η υλική και ηθική ενίσχυση, καθώς και η άριστη συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό, συνέβαλαν ουσιαστικά στο να προσφέρουμε στα παιδιά μας ένα περιβάλλον χαράς, ασφάλειας και δημιουργίας.
Η παρουσία σας έκανε πραγματικά τη διαφορά και αποτέλεσε στήριγμα για όλους μας.
Σας ευχαριστούμε από καρδιάς και ευχόμαστε σε όλους ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι!
Καλοκαιρινή γιορτή 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου.
Η καλοκαιρινη γιορτή του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου είναι εμπνευσμένη από την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη.
Ο τίτλος της: Το καλοκαίρι του ποιητή.
Η ποίηση του Ελύτη, με την έντονη εικονιστική γλώσσα, τον λυρισμό και την αγάπη για τη φύση και το ελληνικό φως, προσφέρεται για μουσική επένδυση και χορευτική έκφραση μέσα από τους ονειρικούς και παιχνιδιάρικους στίχους της. Ταξιδέψαμε με το τρελοβάπορο, τον ήλιο, τους γλάρους και τον ποιητή, τραγουδήσαμε και χορέψαμε, με το δελφινοκόριτσο, το θαλασσινό τριφύλλι και τον κύριο μενεξέ. Σας παρουσιάζουμε στιγμιότυπα της καλοκαιρινής μας γιορτής.
Τοσκηνικό της γιορτής μας, με τον ποιητή να ανατενίζει τη θάλασσα.
Αξεσουάρ που δημιουργήσαμε για να συνοδεύσουν τα θεατρικά και τα χορευτικά των παιδιών.
Ο ήλιος ο ηλιάτορας
Και το τρελοβάπορο με τα ναυτάκια του.
Follow the water!! Eυρωπαϊκό πρόγραμμα Ε-Twinning.
Τα παιδιά του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ε-Τwinning: Follow the water μαζί με συνεργάτες από Λετονία, Ρουμανία, Ελλάδα, Πολωνία.
Λίγα λόγια για το έργο
Το νερό ως σημαντικό στοιχείο της ζωής μας. Εμφανίζεται παντού. Ας προσπαθήσουμε να βρούμε την ύπαρξή του στην τέχνη, τους πίνακες ζωγραφικής, τη μουσική και τους ήχους, τα παραμύθια, τους μύθους, την κίνηση και το χορό, καθώς και στην παράδοση.
Η παροσίαση του σχολείου μας στο πρόγραμμα
Η θέση του σχολείου μας στο χάρτη του έργου.
Η Παρουσίαση των δασκάλων του έργου
Η παρουσίαση των μαθητών μας.
Οι προτάσεις μας για το logo του προγράμματος.
Το logo του προγράμματός μας.
Το video προώθησης του έργου μας.
Project Board
Surveys of our project.
Teacher Evaluation Quastionnaire
Safer Internet Day
H ιστορία της Σταλλίτσας από όλους τους συνεργάτες του έργου.
Τhe story of Stallitsa.
https://app.bookcreator.com/library/-MoUziydksuj0_VAvIsO/nI8jxoIvQDVFRkO1pXukNIdxf8Z2/4kkZ1m5nTRa7zHe1xZJTBA/OzvKrRBoRqKnuHrHaJWIlw
Μια φορά κι έναν καιρό….
https://app.bookcreator.com/read/library/-MoUziydksuj0_VAvIsO/i4ha6lHowecVlNdoE7LuOOikpuu1/aL1xJlkTQWSCOkCz-sjeig/bxSXmjlMQn6tu5NR2Vq3OQ?from=editor
World Water Day
To νερό στους πίνακές μας
https://photos.google.com/share/AF1QipP7Atr9gG8noHOX0gi8zqv28q1CZEkcFebHc2mf7g9qdb8JzIB0FKtmOUH8mnqs4g?key=am5iWm9VWFBEVHVKMWR3ejI2TGhKNVRTNTZSTjlR
Το νερό στην παράδοση των συνεργαζόμενων σχολείων
Ακου τους ήχους του νερού. Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων συναντιούνται on line και ζωγραφίζουν ελεύθερα με τους ήχους της μουσικής.
Γιορτάζουμε την παγκόσμια μέρα E-Twinning.
Snapshot of having fun and being creative.
Games. Find the water in the winter area
Winter experiments with water.
Και κάπου εδώ το ταξίδι μας ολοκληρώνεται με πολλές γνώσεις και μοναδικές εμπειρίες. Σας ευχαριστούμε που μας κάνατε μέρος αυτού του ταξιδιού.
Καινοτόμο πρόγραμμα:”Βήματα για τη ζωή”
Όμιλος Steam “Μαθαίνω μέσα από τη φύση”
Στα πλαίσιο του Ομίλου STEAM (Science – Technology – Engineering – Art – Mathematics) , τα παιδιά προσέγγισαν τον κόσμο της Άνοιξης μέσα από ένα πλήθος διαθεματικών δραστηριοτήτων, δίνοντας έμφαση στη μελέτη των λουλουδιών και της ζωής που γεννιέται.
🌸 Μελέτη των λουλουδιών της Άνοιξης
Παρατηρήσαμε και γνωρίσαμε λουλούδια που ανθίζουν την Άνοιξη μέσα από εικόνες, φυσικά δείγματα και μεγεθυντικό φακό. Τα παιδιά αναγνώρισαν τα μέρη ενός λουλουδιού, συζήτησαν τα χρώματα, τα αρώματα και τους τρόπους που τα φυτά πολλαπλασιάζονται.
🎲 Μαθηματικά παιχνίδια με λουλούδια
- Σε ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά έριχναν το ζάρι και έβαλαν σε βάζα τόσα λουλούδια όσα έδειχνε ο αριθμός. Μέτρησαν, σύγκριναν και έκαναν προσθέσεις και αφαιρέσεις με φυσικό και βιωματικό τρόπο.📏 Μέτρηση κοτσανιών με χάρακα
Σε ομάδες, μέτρησαν με χάρακες το μήκος από τα κοτσάνια λουλουδιών, τα κατέγραψαν και συνέκριναν. Έκαναν προβλέψεις: «Ποιο λουλούδι έχει το πιο ψηλό κοτσάνι;» και επαλήθευσαν τις υποθέσεις τους.
🌼 Επιτραπέζιο παιχνίδι με μαργαρίτες
Τα παιδιά έπαιξαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με μαργαρίτες. Μέσα από τη συνεργασία και τη στρατηγική, προσπάθησαν να φτάσουν πρώτα στο τέρμα, ενισχύοντας τη μαθηματική σκέψη και την κοινωνική αλληλεπίδραση.
🧪 Πειράματα με λουλούδια
Πραγματοποιήσαμε δύο εντυπωσιακά πειράματα:
Πώς ανοίγουν τα πέταλα των λουλουδιών; (με χάρτινα λουλούδια και νερό)
Τι συμβαίνει όταν βάλουμε λουλούδια σε νερό με χρώμα ζαχαροπλαστικής;
Πριν από κάθε πείραμα, τα παιδιά διατύπωσαν τις υποθέσεις τους εικαστικά: «Τι νομίζεις ότι θα συμβεί;». Στη συνέχεια παρατήρησαν και συζήτησαν τα αποτελέσματα.
🌱 Φύτεμα καρδάμου σε αυγοθήκες
Με σπορά σε μικρές αυγοθήκες, τα παιδιά φρόντισαν καθημερινά τους σπόρους, κατέγραψαν την εξέλιξή τους και έμαθαν για τις ανάγκες των φυτών. Το βιωματικό αυτό εργαστήριο έδωσε έμφαση στην έννοια της υπευθυνότητας και της οικολογικής συνείδησης.
🌞 Κατασκευή θερμοκηπίου
Φτιάξαμε αυτοσχέδια θερμοκήπια από χάρτινα πιάτα και διάφανες μεμβράνες. Τα παιδιά έμαθαν πώς δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη των φυτών και παρακολούθησαν την εξέλιξη των σπόρων στο εσωτερικό.
🐛 Ο μεταξοσκώληκας στην τάξη
Μία ξεχωριστή εμπειρία ήταν η φιλοξενία ενός μεταξοσκώληκα στην τάξη. Τα παιδιά τον παρατήρησαν με μεγεθυντικό φακό, κατέγραψαν το στάδιο ανάπτυξής του και παρακολούθησαν βίντεο με τον κύκλο ζωής του. Δημιουργήσαμε και δικούς μας “μεταξοσκώληκες” από χαρτί, τους οποίους “ζωντανέψαμε” με νερό, παρατηρώντας με ενθουσιασμό την αντίδραση του υλικού.
⚡ Πείραμα στατικού ηλεκτρισμού: Πώς πετάει η πεταλούδα;
Με απλά υλικά, πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα ηλεκτρισμού: τρίβοντας ένα μπαλόνι και πλησιάζοντάς το σε μια χάρτινη πεταλούδα, παρατηρήσαμε την κίνησή της. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και έμαθαν πώς δημιουργείται και λειτουργεί ο στατικός ηλεκτρισμός.
Όμιλος Τέχνης
Ιανουάριος
10 Ιανουαρίου
<Η Μόνα Λίζα αλλιώς >
Παρατηρούμε τη μόνα Λίζα. Λέμε τι είναι ένα πορτραίτο και βλέπουμε βίντεο για το Λεονάρντο ντα Βίντσι. Σχολιάζουμε τα πολλαπλά ταλέντα του. Φτιάχνουμε τη δική μας Μόνα Λίζα. Ψάχνουμε να βρούμε τις κρυμμένες μόνα Λίζα στο σχολείο.
17 Ιανουαρίου
Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από τον Βαν Γκογκ .
Παρατηρούμε πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ και παρακολουθούμε βίντεο για το εργο του. Εστιάζουμε στο ιδιαίτερα στιλ του κ φτιάχνουμε μόνα Λίζα με φόντο τον έναστρο ουρανό του βαν Γκογκ.
24 Ιανουαρίου
Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από το Μοντιλιανι .
Βλέπουμε βίντεο για τα εργα του και τη ζωή του και πίνακες του, παρατηρούμε τους μακριους λαιμους και τα μάτια χωρίς κόρες. Ανάμεσα σε άλλους πίνακες προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε αυτούς του Μοντιλιανι.
Με λαδοπαστελ και νερομπογιές φτιάχνουμε τη μόνα Λίζα αλα Μοντιλιανι.
31 Ιανουαρίου
Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από τον Γκουσταβ Κλιμτ .
Παρατηρούμε έργα και βίντεο για το Γκουσταβ Κλιμτ.
Βλέπουμε τα μοτίβα με τα σχήματα ,τις σπειρες ,τα λουλούδια, την επιλογή των χρυσών και κίτρινων τόνων και φτιάχνουμε τη μόνα Λίζα αλα Κλιμτ.
Φεβρουάριος
7 Φεβρουαρίου
Οι αρλεκίνοι του Πικάσο
Παρουσιάζουμε στα παιδιά πίνακες του Πικάσο με θέμα τους αρλεκίνους.
Ξεχωρίζουμε τους κυβιστικους από τους ρεαλιστικους. Δίνουμε ορισμένες πληροφορίες και τα παιδιά πρέπει να βρούνε τον σωστό πίνακα. Παίζουμε το παιχνίδι:”στο κεφάλι το έχω” με τους πίνακες. Προσπαθούμε να τους αναπαραστησουμε.
Αναφερόμαστε στο σχήμα του ρόμβου που επικρατεί στις στολές τους. Φτιάχνουμε όλοι μαζι έναν αρλεκίνο σε χαρτί του μέτρου.
14 Φεβρουαρίου
Ο Πωλ ως αρλεκινος.
Επεξεργαζομαστε τον πίνακα που απεικονίζει το γιο του καλλιτέχνη ντυμένο αρλεκίνο. Τα παιδιά κόβουν τη στολή του αρλεκινου, τα αξεσουάρ του και μια φωτογραφία του προσώπου τους .
Με τη βοήθεια ενός χάρακα τραβούν πλαγιές γραμμές από τη μια και την άλλη πλευρά δημιουργώντας έτσι ρομβους. Βάφουν τους ρομβους με κίτρινο και γαλάζιο εναλλαξ και συνθέτουν τον αρλεκίνο τους κολλωντας τα υπόλοιπα κομμάτια και τη φωτογραφία τους.
21 Φεβρουαρίου
Ο κιθαρίστας του Πικάσο
Παρατηρούμε πίνακες από τη μπλε περίοδο του Πικάσο. Αναφερόμαστε στα συναισθήματα που μας προκαλούν και σχολιάζουμε τα θέματα των πινάκων της μπλε περιόδου.
Δίνεται στο καθε παιδι μια παλετα με αποχρώσεις του μπλε, άσπρου και μαύρου ώστε να πειραματιστουν με τη μείξη χρωμάτων,να φτιάξουν διάφορες αποχρώσεις του μπλε και με αυτες να βάψει το καθένα τη δική του κιθάρα.
Μάρτιος
Προσωπογραφιες μεγάλων ζωγράφων
7 Μαρτίου
Το κορίτσι με το μαργαριταρενιο σκουλαρίκι του Βερμεερ
Παρατηρούμε το πορτραίτο και προσπαθούμε να το αναλύσουμε. Με τη βοήθεια υφασμάτων τα αγόρια επιχειρούν να ντυσουν τα κοριτσια όπως τη φιγούρα του πίνακα και έπειτα τα φωτογραφιζουν.
Βλέπουμε βίντεο για τα έργα του Βερμεερ. Με την τεχνική του κολάζ φτιαχνει ο καθένας τον πίνακα του.
14 Μαρτίου
Το πορτραίτο του Οδυσσέα Ανδρούτσου από το Θεόφιλο
Βλέπουμε βίντεο για τη ζωή του σπουδαίου Θεοφίλου
Εστιάζουμε στην ευαισθησία του και τη σκληρότητα των γύρω του. Αντιλαμβάνομαστε την αγάπη του για τους ήρωες του 1821 μελετώντας τους πίνακες του. Μελετούμε τις φορεσιές των ηρώων του 1821 που αγαπούσε να φοράει και ο ίδιος. Φιλοτεχνουμε το πορτραίτο του Οδυσσέα Ανδρούτσου με τεμπερες και πινέλα.
Απρίλιος
4 Απριλίου
Τα λαγουδάκια του Ανρί Ματίς.
Διαβάζουμε το βιβλίο:Ο κήπος του Ματίς. Συζητάμε για την περιπέτεια υγείας που τον καθήλωσε στο αναπηρικό αμαξιδιο και πως παρόλα αυτά δεν παρατησε την τέχνη του. Εφόσον του ήταν δύσκολο πια να ζωγραφισει, επικεντρωθηκε στην τεχνική του κολάζ. Παρακολουθούμε βίντεο του επί το έργο.
Εφοσον πλησιάζει η γιορτή του Πάσχα , συμφωνούμε να φτιάξουμε πασχαλινά λαγουδάκια στολισμένα με τα χαρακτηριστικά φυλλα του Ματίς. Το κάθε παιδί κόβει τα δικά του και τα τοποθετεί όπως επιθυμεί στο λαγουδάκι του.
11 Απριλίου
Τα πουλιά του matisse
Εμπνευσμένοι από έναν πίνακα με πουλιά του Ματίς δημιουργούμε με κολάζ το δικό μας πίνακα. Με τα περιγραμματα των σχημάτων που κόψαμε, φτιάχνουμε στενσιλ με τα οποία πειραματιζομαστε ελεύθερα.
Παίζουμε μαθηματικά παιχνίδια με πίνακες που έχουν θεμα τα πουλιά
Μάιος
2 Μαΐου
Τα ηλιοτρόπια του βαν Γκογκ
Διαβάζουμε το βιβλίο:Βίνσεντ βαν Γκογκ. Ακολουθεί συζήτηση για τη ζωή και το έργο του. Παρατηρούμε τις επιλογές χρωμάτων και το ζωγραφικό του στυλ. Τα ηλιοτρόπια είναι ένα αγαπημένο του θέμα. Παρατηρούμε και συγκρίνουμε μεταξύ τους τους πίνακες με τα ηλιοτρόπια. Βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορες . Μετράμε τα ηλιοτρόπια σε κάθε πίνακα. Βρίσκουμε τα περισσότερα και τα λιγότερα.
Φτιάχνουμε πίνακες με τα ηλιοτρόπια όπως ο Βίνσεντ. Μέσα σε ένα κουτί όπου έχουμε τοποθετήσει ένα λευκό χαρτονι όπου έχει πάνω ζωγραφισμένο ένα ηλιοτρόπια, βάζουμε πάνω πλαστικές μικρες μπαλες και σταγόνες κίτρινης και πορτοκαλι μπογιας. Κουνώντας το κουτί και μετακινωντας έτσι τις μπαλες, βάφονται τα ηλιοτρόπια. Αφού στεγνώσουν κολλάμε στο κέντρο τους ηλιοσπορους.
9 Μαΐου
Αυτοπροσωπογραφια της Φρίντα Κάλο
Δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο για να χρωματισουν που αποτελεί κομμάτι από ένα μεγάλο παζλ με το πορτραίτο της Φρίντα Κάλο. Αφού τα ολοκληρώσουν προσπαθουν να συνθεσουν το παζλ για να αποκαλυφθεί η ταυτότητα της ζωγραφου με την οποία θα ασχοληθούμε. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τη Φρίντα Κάλο. Παρακολουθούμε βίντεο που αναφέρεται μεταξύ άλλων και στο ατύχημα που την ταλαιπωρούσε σε όλη της τη ζωή.
Ξαπλωσαμε στα κρεβατάκια του ολοήμερου και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε στο κρεβάτι. Διαπιστώσαμε πως δεν ήταν εύκολο.
Φτιάξαμε πορταιτα της Φρίντα με μεικτή τεχνική και σε ένα μεγάλο πορτραίτο της Φρίντα, που είχε φτιάξει η μαμά μιας μαθήτριας που ήταν καλεσμένη στην τάξη εκείνη την ημέρα ,τα παιδιά βάλανε λουλούδια με τυπωματα. Στο τέλος η καλεσμενη ζωγράφισε έναν πίνακα μπροστά στα παιδιά με θέμα μια καρδια που άρεσε σαν θέμα και στη Φρίντα και το κάθε παιδί ζωγράφισε μια μικρότερη καρδια και την πρόσθεσε στον πίνακα.