Όμιλος STEAM Ρομποτικής “Happy Halloween”
Το τραγούδι 5 little pumpkins αποτέλεσε την πρόκληση ώστε τα παιδιά να δουλέψουν σε ομάδες με απώτερο στόχο να σχεδιάσουν και να φτιάξουν ένα γερό φράχτη , για να τοποθετήσουν πάνω τις 5 κολοκύθες χωρίς να πέσουν από την δύναμη του αέρα . Χρησιμοποίησαν οικοδομικό υλικό και γλωσσοπίεστρα για την κατασκευή του φράχτη.
Αφού οι ομάδες ολοκλήρωσαν τον φράχτη τους , χρησιμοποιήσαμε ένα πιστολάκι για να δοκιμάσουμε αν οι φράχτες αντέχουν στον αέρα.
ΠΕΙΡΑΜΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ
Δημιουργήσαμε μικρά φαντάσματα από φύλλα χαρτομάντηλου. Αφού φουσκώσαμε τα μπαλόνια , το τρίψαμε στα μαλλιά μας για 15-20 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια κρατήσαμε το μπαλόνι πάνω από το χαρτομάντιλο – φάντασμα. Τραβώντας το μπαλόνι προς τα πάνω παρατηρήσαμε τα φαντάσματα να σηκώνονται στον αέρα. Πρόκειται για μια διασκεδαστική δραστηριότητα που προκάλεσε τον ενδιαφέρον των παιδιών.
ΧΟΡΟΣ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ
Ένα διασκεδαστικό πείραμα με σόδα και ξύδι. Σε ένα βάζο προσθέσαμε ξύδι ,σόδα και νερό και παρατηρήσαμε ότι δημιουργήθηκαν φυσαλίδες οι οποίες άρχισαν να ανεβαίνουν προς την επιφάνεια. Στη συνέχεια προσθέσαμε φασόλια , τα οποία άρχισαν να ανεβαίνουν στην επιφάνεια μαζί με τις φυσαλίδες.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ
Γεμίσαμε το 1/3 των μπουκαλιών με ίση ποσότητα από νερό και ξύδι. Χρησιμοποιώντας ένα χωνί βάλαμε μία κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα στο μπαλόνι μας. Τεντώσαμε το στόμιο του μπαλονιού , στην κορυφή του μπουκαλιού , προσέχοντας να μην χύσουμε την μαγειρική σόδα στο υγρό μείγμα. Έπειτα , ανασηκώσαμε το μπαλόνι και ρίξαμε τη μαγειρική σόδα στο μείγμα ξυδιού. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά. Το μπαλόνι άρχισε να διογκώνεται.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΚΟΛΟΚΥΘΕΣ
Τα παιδιά αφού αρχικά παρατήρησαν τις κολοκύθες τους , συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας στο οποίο συμπλήρωσαν τον αριθμό των πλευρών (γραμμών) , που ανακάλυψαν στην κολοκύθα τους.
Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας μία μεζούρα , μετρήσαμε την περίμετρο της κολοκύθας , για να διαπιστώσουμε ποια κολοκύθα είχε την μεγαλύτερη περίμετρο.
Με τουβλάκια μετρήσαμε το ύψος από τις κολοκύθες.
Στην συνέχεια κάναμε προβλέψεις , για το αν οι κολοκύθες επιπλέουν ή βυθίζονται στο νερό.
έπειτα δοκιμάσαμε όλες τις κολοκύθες, τοποθετώντας μία μία στο νερό . Τα αποτελέσματα εξέπληξαν τα παιδιά. Καθώς δοκίμαζαν οι μαθητές σημείωναν τα αποτελέσματά τους σε ένα φύλλο εργασίας.
ΣΚΑΛΙΣΤΗ ΚΟΛΟΚΥΘΑ -ΦΑΝΑΡΙ
Αφού ανοίξαμε τις κολοκύθες , τα παιδιά αφαίρεσαν από μέσα τους σπόρους.
Στην συνέχεια τις σκαλίσαμε φτιάχνοντας εκπληκτικά φαναράκια Halloween.
Ten Timid Ghosts
Αυτή η δραστηριότητα STEAM, ενθαρρύνει την ομαδική εργασία και την συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
Αφού διαβάσαμε την ιστορία Ten Timid Ghosts, οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες για να δώσουν ένα όνομα στο φάντασμά τους και στην συνέχεια έφτιαξαν μέσα σε ένα τετράγωνο χάρτινο πιάτο ένα στοιχειωμένο σπίτι για το φάντασμά τους, με απώτερο στόχο να χωρέσει μ,έσα το φάντασμα και να παραμείνει όρθιο.
Στη συνέχεια, αφού ολοκλήρωσαν το σπίτι , σχεδίασαν σε ένα φύλλο εργασίας το στοιχειωμένο σπίτι το οποίο κατασκεύασαν.
ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ
Σ`αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές σε ομάδες σχεδίασαν και κατασκεύασαν καταπέλτη κολοκύθας , έχοντας την πρόκληση χρησιμοποιώντας ζελεδάκια καραμέλας να στοχεύσουν και να ρίξουν το στοιχειωμένο σπίτι των φαντασμάτων.
ΜΙΑ ΣΚΟΥΠΑ ,ΜΑ ΤΙ ΣΚΟΥΠΑ
Αφού διαβάσαμε την ιστορία , τοποθετήσαμε πάνω στη σκούπα τους ήρωες του παραμυθιού με τη σειρά με την οποία εμφανίστηκαν.
Στη συνέχεια τα παιδιά σχεδίασαν τη δική τους σκούπα για τη μάγισσα και τους φίλους της.
Έπειτα με τη χρήση των Lego και της πλαστελίνης, έφτιαξαν καθίσματα πάνω στη σκούπα για να καθίσει η μάγισσα και οι φίλοι της.
Στο τέλος φτιάξαμε τα μαγικά φίλτρα της μάγισσας με σόδα, ξύδι , χρωματιστά γκλίτερ, κουκουνάρια και άλλα υλικά. Και αφού ανακατέψαμε, ανακατέψαμε, διασκεδάσαμε και δημιουργήσαμε τα φίλτρα μας.