Δημιουργώ και Καινοτομώ – Σκέψη και Πρωτοβουλία: “Νερόεξερευνητές”, Τομέας Steam

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Σκέψη και Πρωτοβουλία: “Νερόεξερευνητές”, Τομέας Steam.

Στo πλαίσιο του Εργαστηριού δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τον θεματικό κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Σκέψη και Πρωτοβουλία», το πρόγραμμα «Νεροεξερευνητές» που εντάσσεται στον τομέα STEAM, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον κόσμο του νερού μέσα από επιστημονική διερεύνηση, δημιουργικότητα και πειραματισμό. Μέσα από το συγκεκριμένο εργαστήριο, τα παιδιά θα μάθουν για το νερό ως φυσικό πόρο, τη σημασία του στην καθημερινή ζωή και το περιβάλλον, ενώ παράλληλα θα αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και δημιουργικότητας.

Οι στόχοι του εργαστηρίου είναι οι εξής:

Γνωστικοί στόχοι:

  • Να αναγνωρίζουν τη σημασία του νερού στη φύση και την καθημερινότητά τους.
  • Να εξερευνούν τις φυσικές ιδιότητες του νερού (υγρό, στερεό, αέριο, επιπλέει-βυθίζεται, απορρόφηση κ.λπ.).
  • Να ανακαλύπτουν τον κύκλο του νερού μέσα από πειράματα και δραστηριότητες.
  • Να κατανοούν τη σημασία της εξοικονόμησης νερού και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Δεξιότητες STEAM:

  • Να διατυπώνουν υποθέσεις και να πειραματίζονται με το νερό (επιστήμη).
  • Να χρησιμοποιούν απλά υλικά και εργαλεία για να δημιουργήσουν κατασκευές σχετικές με το νερό (τεχνολογία & μηχανική).
  • Να συμμετέχουν σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες εμπνευσμένες από το νερό (τέχνες).
  • Να καταμετρούν και να συγκρίνουν ποσότητες νερού μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες (μαθηματικά).

Κοινωνικό-συναισθηματικοί στόχοι:

  • Να συνεργάζονται σε ομαδικά πειράματα και παιχνίδια ρόλων.
  • Να αναπτύσσουν υπευθυνότητα απέναντι στο περιβάλλον.
  • Να εκφράζουν ιδέες και συναισθήματα μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, πειράματα, αφήγηση ιστοριών, παιχνίδια ρόλων και κατασκευές, προσφέροντας στα παιδιά ένα πλούσιο, ελκυστικό και καινοτόμο μαθησιακό περιβάλλον.

Εργαστήριο:

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο μας διαβάζοντας το παραμύθι “Η μικρή χιονονιφάδα” και παρακολουθήσαμε σε βίντεο τη ζωή της.

τ6ικρ6 ΄πξμπνξη

Χωριστήκαμε σε ομάδες για να φτιάξουμε χιονονιφάδες με γλωσσοπίεστρα….

δεγεσγς θδθξδρε ησδη

Κάναμε το άλλο μισό της χιονονιφάδας (συμμετρία)….

ξτξδρ κτι

φτιάξαμε χιονονιφάδες με γεωμετρικά σχήματα και μετρήσαμε πόσα σχήματα χρησιμοποιήσαμε…..

κφκφ μγφμφ μφξκφ ξδξδρ ξφξκφ τφκιρφτι

φτιάξαμε χιονονιφάδες με ατλακόλ, αλάτι και νερομπογιές….

μωφψμ μφψμ ξφρδψφδ φψμξδξ φψξμδ  ξφκφ  μυκ

καθώς και τις χιονονιφάδες που πέφτουν από τα σύννεφα.

ηο9π ο΄νηο΄π Χωρίς τίτλο 1

Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού. Φτιάξαμε τον κύκλο του νερού ομαδικά αλλά και ατομικά….

γμφκτρ μκυ ηγγυ μγτμφτ

ηυγυτ γυκυ

και τον δραματοποιήσαμε.

τξρξτ ηρξξ ρφηδρξ ηδρηε ηφρρεη ηρηρε

Παράλληλα, φτιάξαμε τις νερό-σταγόνες μας και είδαμε πού βρίσκεται το νερό στο σχολείο μας, στη φύση και γενικότερα στην καθημερινότητά μας.

νλφνγλξξθμ΄πμξηπε

Συζητήσαμε για τη χρησιμότητα του νερού και φτιάξαμε την δική μας αφίσα για το κοινό.

κηυλ 20250206 134959 20250206 135423

20250206 135757 20250206 135813 20250206 140213 20250206 160300

Είδαμε από που έπαιρναν νερό παλιά οι άνθρωποι και φτιάξαμε το δικό μας πηγάδι….

πξ κξπ

ενώ παρατηρήσαμε επίσης πώς το νερό είναι ικανό να κινήσει τον τροχό του νερόμυλου.

Επιπλέον, είδαμε τα στοιχεία από τα οποία αποτελείται το νερό και για να επαληθεύσουμε αν εμπεριέχει οξυγόνο μέσα του πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα….

κάναμε ανασύνθεση της λέξης “ΝΕΡΟ”….

20250131 120412 20250131 120420 20250131 120422 fcnjxd pkj

και σχετικό φύλλο εργασίας.

gmfcm hrhs

Επίσης, μάθαμε για τις σύνθετες λέξεις και φτιάξαμε αυτές που έχουν βάση το νερό.

20250203 140947 20250203 141536 20250203 141622 20250203 141629 20250203 141825

Ταυτόχρονα, μάθαμε τον αριθμό 3 κάνοντας τις διαδρομές του.

κιτι65ιτ6ικ6ξτιρξρφτξθρξξτξξδρξΧωρίς τίτλο 3 ιτ6ικτ6

Στην πορεία, διαβάσαμε το παραμύθι του Σταγονούλη που ταξίδεψε στις Βόρειες Χώρες και μάθαμε για την τήξη και την πήξη, ξεκινώντας τα πειράματα. Γεμίσαμε ποτήρια με νερό και κάναμε υποθέσεις για το που θα μπορούσαν να παγώσουν.  Υποθέσαμε στην κατάψυξη και στην αυλή. Στο τέλος της ημέρας ελέγξαμε αν οι υποθέσεις μας ήταν σωστές και διαπιστώσαμε ότι στην κατάψυξη το νερό μετατράπηκε σε πάγο. Βάλαμε στόχο να το επαναφέρουμε και πάλι σε υγρή μορφή το συντομότερο. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και προσπαθήσαμε να λιώσουμε τον πάγο με αλάτι, σταγονόμετρο και ψεκαστήρα. Φυσικά, προηγήθηκαν οι υποθέσεις και έπειτα τις επαληθεύσαμε.

ηση νδνφ

φδρηε δρξ ξδξδ ξρδξρ

ξφξρ κυκτ

ηδξηδξ γφμξφ     κυκρτ γυυτ κυκτλγυλτ

γμκφκτ τξφτξτρ ξθρτξ

και είδαμε πώς το αλάτι μπορεί για λίγο να λιώσει τον πάγο και να κολλήσει πάνω του ένα σχοινί.

0 02 05 2fa30ada0943b0c289568d767bd699cbf9a5c2e885c0b505b271f22886eaa995 c0f990fbd65d292f 0 02 05 12c1cc7cc171901a53c4d0ca1143094dc6e6b4f5a2c6a5d5ba016906ef48ea7d bbebd925ba2742eb 0 02 05 a71558c7238346a213a2d03be9520c1d160a6749f775b1bf9c5dce2fb4aca91c a14af4f6394d33a6 0 02 05 bfecde7011b2eb120efab44b153ca1e0ffa6b53ba4f13e8a4b4911a956cc4105 782fe9cb130d7687 0 02 05 f890c58256403b5cfbe107a2e9947d45dcb41c179e90aba4b2f0ee90da236ab1 cc90efcba7b041c0

Παρακολουθήσαμε σε βίντεο “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” και πειραματιστήκαμε με την πλεύση και τη βύθιση, ώστε να τον βοηθήσουμε να περάσει με ασφάλεια τη θάλασσα χωρίς να βουλιάξει και να λιώσει…..

Χωρίς τίτλο 2 ητγξξ κιτκυγκ υλυ γμφκτ ττκιτ ηρ5θ5

τξξ ηρηδεη ηρη ξρξηερ μγμφμτ μγφτμφτ μφγτμκτφρ τκτρ υκυτκτ6 ξτξτρ

είδαμε και κάποια εκπαιδευτικά βίντεο και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το πείραμα.

ξδρξρ  μγτμκφρ φγτμ 1

Όμως πέρα από το πείραμα της πλεύσης – βύθισης, προσπαθήσαμε να βρούμε και τρόπους να περάσει ο Χιονάνθρωπος με τους φίλους του απέναντι χωρίς να χρειαστεί να μπει καθόλου στο νερό και απ’ ότι φαίνεται τα καταφέραμε.

μγυκυτ γμφφτ

Συνδέσαμε κάποιους αριθμούς με σταγόνες για να δούμε πόσες είναι….

20250205 135800 20250205 135820 20250205 135902 20250205 140817 20250205 140821

και ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή με την μαθηματική πράξη της πρόσθεσης.

20250207 141357 20250207 141359

20250207 141329 20250207 141607

Μιλήσαμε για το πρόβλημα της λειψυδρίας και για την εξοικονόμηση του νερού. Είδαμε βίντεο και αφίσες ευαισθητοποίησης και σκεφτήκαμε τρόπους εξοικονόμησης νερού στο σχολείο. Πήραμε 2 λεκάνες και πήγαμε στο νιπτήρα για να πλύνουμε τα χέρια μας έχοντας τη βρύση κλειστή όσο σαπουνίζαμε και έχοντας την ανοιχτή. Μετρήσαμε πόσα ποτηριά ξοδεύτηκαν στη μια περίπτωση και πόσα στην άλλη…

μγφμκφ κυγτ ξφξρξφχρ γξνφξ

κφρκφτ μγφμφ 1 κηγκυγ φδξ 1 νηξφ

και κάναμε σύγκριση ποσοτήτων.

0 02 05 a9cd0ece0abcb7c144c4bbe4bab73d5dc5fb3ed8f3f8c515f76d8d19879833b3 819e30a27f9cff32 0 02 05 62e6857f90e950562125f6e324b198115c49ff48fa608b91e7296384f742452b 3e9c143654696e4b 0 02 05 cfe69e494195db940780ba7cf12a46429796c99d0c81695fc4afd5a5a009eab4 3d22f9d7398e1473 0 02 05 e656fc0692e2a596b4eea94118fd5365eeea438709c7925c06778cf08bda2f87 53e41aed039013b3 0 02 05 fba9e5f0bad12c3604fc4fece07384386854e774b14d8856c6af9b01b1928781 cce44995142d493d 0 02 05 eec04687cdc8cc1f71cad6db74ace38b0c6cc118cb59caa3407ff38b46150ce3 f3f27ca5eb1ee1b8 0 02 05 fc96f4222776fbdafcf64837ed578c2a29acad72028a4cfa116dcf8137d15076 40934846dd90d9f5

20250203 135449 20250203 135532

Παίξαμε το παιχνίδι “μεταφέρω το νερό χωρίς να χυθεί ούτε μια σταγόνα”….

γφξδρ φνξψδ γκφκτ

και το “Σώσε την σταγόνα με τα μπαλόνια που περνάνε από τα χέρια των παιδιών”

μ΄με

Μέσα από περαιτέρω συζήτηση και παρατήρηση εκφράσαμε ιδέες και προτείναμε απλούς τρόπους εξοικονόμησης του νερού, όπως το κλείσιμο της βρύσης όταν πλένουμε τα δόντια μας… Με πολλή φαντασία και δημιουργικότητα, ζωγραφίσαμε ατομικά πως μπορούμε να εξοικονομήσουμε το νερό…

κτφγκ φψνμφδ

βκιωληγλιο ηοηλοηγιλ κβλωξθκ νηβολ

νλ΄νοη ΄κληόηι ξπ΄ηξ0 ξ΄πξ Χωρίς τίτλο

και σχεδιάσαμε μια αφίσα με το κεντρικό μας μήνυμα: «Σώστε το νερό, σώστε τον πλανήτη!» αλλά και με το μήνυμα “Το νερό και τα μάτια σας!”.

20250207 122643 20250207 122906 20250207 123000 20250207 123045 20250207 123554 20250207 123833 20250207 124837 nbog

Τέλος, συζητήσαμε για τη ρύπανση του νερού, παρατηρήσαμε εικόνες και συζητήσαμε για το πώς επηρεάζεται οι ζωή των ζώων που ζουν μέσα σε αυτό αλλά και όσοι το χρησιμοποιούν.

20250204 124942

Πειραματιστήκαμε βρομίζοντας το νερό με τέμπερα, λάδι, απορρυπαντικό και διαφορά μικροαντικείμενα, προσπαθήσαμε να το επαναφέρουν στην αρχική του κατάσταση. Δυστυχώς, διαπιστώσαμε πως αυτό είναι αδύνατον.  Συζητήσαμε τρόπους ώστε να συμβάλουμε όσο γίνεται ο καθένας από τη δική του μεριά στον περιορισμούς της ρύπανσης…

κκυφ κυτκλτ γηυλ κιι6ρ μγκφ μγφκφτ βχησ τξρξτ5ρ

και ζωγραφίσαμε όσα παρατηρήσαμε.

γωφ

 

Μέσα από αυτές τις δράσεις, τα παιδιά καλλιέργησαν περιβαλλοντική συνείδηση και ανέλαβαν ενεργό ρόλο ως μικροί «Νερό-εξερευνητές» που προστατεύουν το νερό και τον κόσμο μας.

Όμιλος θεάτρου: Ο Αίσωπος και οι μύθοι του.

Στην ενότητα αυτή οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου μας γνωρίζουν τον μυθοποιό Αίσωπο και μαθαίνουν πληροφορίες για την ζωή του. Παρακολουθούν σχετικά video για την ζωή του και ζωγραφίζουν όσα τους εντυπωσίασαν από αυτά που έμαθαν. Δημιουργούν το δικό τους video και παρουσιάζουν την ιστορία του Αισώπου.

Οι μύθοι του Αισώπου έχουν σημαντική διδακτική αξία στο νηπιαγωγείο, καθώς μέσα από απλές και παραστατικές ιστορίες μεταδίδουν ηθικά διδάγματα και κοινωνικές αξίες με τρόπο κατανοητό για τα μικρά παιδιά. Μέσα από τους ήρωες-ζώα, τα παιδιά μαθαίνουν για την ειλικρίνεια, τη συνεργασία, την εξυπνάδα και τις συνέπειες των πράξεών τους. Επιπλέον, οι μύθοι καλλιεργούν τη φαντασία, ενισχύουν τη γλωσσική ανάπτυξη και προάγουν τη συζήτηση και την κριτική σκέψη, καθιστώντας τους ένα πολύτιμο εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο πρώτος μύθος που διδάχτηκαν τα παιδιά ήταν ο λαγός και η χελώνα. Τα παιδιά αναγνώρισαν την διδακτική αξία του μύθου και δραματοποίησαν την ιστορία.

Ο μύθος του Λαγού και της Χελώνας διδάσκει τη σημασία της υπομονής, της επιμονής και της ταπεινότητας. Σύμφωνα με την ιστορία, ο γρήγορος και αλαζονικός λαγός κορόιδευε τη χελώνα για την αργή της κίνηση. Όταν αποφάσισαν να τρέξουν έναν αγώνα, ο λαγός, σίγουρος για τη νίκη του, σταμάτησε να ξεκουραστεί. Αντίθετα, η χελώνα προχωρούσε αργά αλλά σταθερά και τελικά έφτασε πρώτη στον τερματισμό, δείχνοντας ότι η επιμονή και η σταθερότητα είναι πιο σημαντικές από την υπεροψία και την υπερβολική αυτοπεποίθηση.

Αυτός ο μύθος είναι ιδιαίτερα χρήσιμος στο νηπιαγωγείο, καθώς ενισχύει την αξία της προσπάθειας και της εργατικότητας, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν ότι η νίκη δεν έρχεται μόνο από το ταλέντο, αλλά και από τη συνέπεια και την αποφασιστικότητα. Μέσα από παιχνίδια, δραματοποιήσεις και συζητήσεις, τα παιδιά μαθαίνουν να μην απογοητεύονται και να συνεχίζουν την προσπάθειά τους μέχρι να πετύχουν τον στόχο τους.

ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ

Ο δεύτερος μύθος που επεξεργαστήκαμε στον Όμιλο του θεάτρου ήταν : Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας.

Ο μύθος του Τζίτζικα και του Μέρμηγκα είναι από τους πιο γνωστούς μύθους του Αισώπου και διδάσκει την αξία της εργατικότητας και της προνοητικότητας. Ο τζίτζικας, ξέγνοιαστος και ανέμελος, τραγουδούσε όλο το καλοκαίρι, ενώ ο μέρμηγκας δούλευε σκληρά, μαζεύοντας τροφή για τον χειμώνα. Όταν έφτασε ο χειμώνας και το κρύο, ο τζίτζικας δεν είχε τι να φάει και ζήτησε βοήθεια από τον μέρμηγκα, που όμως του έδειξε πως η τεμπελιά δεν οδηγεί σε καλή κατάληξη.

Αυτός ο μύθος είναι ιδιαίτερα χρήσιμος στο νηπιαγωγείο, καθώς βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της υπευθυνότητας, της προσπάθειας και της οργάνωσης, ενισχύοντας παράλληλα την ανάπτυξη της ηθικής τους σκέψης μέσα από μια διασκεδαστική και διδακτική ιστορία.

Μύθοι του Αισώπου

Και ο τρίτος μύθος του Ομίλου μας ήταν: Το λιοντάρι και το ποντίκι.

Ο μύθος του Λιονταριού και του Ποντικιού διδάσκει τη σημασία της καλοσύνης, της αλληλεγγύης και το ότι ακόμα και οι πιο μικροί μπορούν να βοηθήσουν τους πιο δυνατούς. Σύμφωνα με την ιστορία, ένα λιοντάρι έπιασε ένα μικρό ποντίκι, αλλά το άφησε ελεύθερο αντί να το φάει. Αργότερα, το λιοντάρι πιάστηκε σε μια παγίδα, και το ποντίκι, με τα μικρά του δόντια, έκοψε τα σχοινιά και το ελευθέρωσε.

Αυτός ο μύθος είναι ιδανικός για το νηπιαγωγείο, καθώς μαθαίνει στα παιδιά την αξία της βοήθειας και της ευγνωμοσύνης, δείχνοντάς τους πως κάθε πράξη καλοσύνης μπορεί να επιστραφεί, ανεξαρτήτως μεγέθους ή δύναμης. Μέσα από την αφήγηση και τη δραματοποίηση του μύθου, τα παιδιά αναπτύσσουν τη φαντασία, την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία.

Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας

Ανώνυμο σχέδιο 73

Ο μύθος του Λιονταριού και του Ποντικιού διδάσκει τη σημασία της καλοσύνης, της αλληλεγγύης και το ότι ακόμα και οι πιο μικροί μπορούν να βοηθήσουν τους πιο δυνατούς. Σύμφωνα με την ιστορία, ένα λιοντάρι έπιασε ένα μικρό ποντίκι, αλλά το άφησε ελεύθερο αντί να το φάει. Αργότερα, το λιοντάρι πιάστηκε σε μια παγίδα, και το ποντίκι, με τα μικρά του δόντια, έκοψε τα σχοινιά και το ελευθέρωσε.

Αυτός ο μύθος είναι ιδανικός για το νηπιαγωγείο, καθώς μαθαίνει στα παιδιά την αξία της βοήθειας και της ευγνωμοσύνης, δείχνοντάς τους πως κάθε πράξη καλοσύνης μπορεί να επιστραφεί, ανεξαρτήτως μεγέθους ή δύναμης. Μέσα από την αφήγηση και τη δραματοποίηση του μύθου, τα παιδιά αναπτύσσουν τη φαντασία, την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία.

Το λιοντάρι και το ποντίκι

Το λιοντάρι και το ποντίκι 1

Εικαστική απόδοση των μύθων από τα παιδιά!!

Collage 20250216 061656 Collage 20250216 061709

Collage 20250216 061109 Collage 20250216 061121

Collage 20250216 060406 Collage 20250216 060432

 

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e-Twinning:Welcome- Aξιοθέατα της πόλης μας, του τόπου μας.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Welcome τα παιδιά ζωγράφισαν και παρουσίασαν αξιοθέατα του τόπου μας που μπορεί ένας επισκέπτης να απολαύσει στο νησί μας με τον δικό τους μοναδικό τρόπο.

 

Ευρωπαίκό Πρόγραμμα Ε-Τwinning: The Extraordinary Existence of Values Education and well-being at school: Social and emotional learning.

H BΑΡΚΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

Ζωγραφίζουμε μια μεγάλη βάρκα και συζητάμε τι χρειάζεται μια φιλία για να “επιπλεύσει”. H συνεργασία κρατά τη βάρκα σταθερή.

Ε

Ο Καθρέφτης των Συναισθημάτων
Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων

Τα παιδιά κοιτάζονται στον καθρέφτη και μιμούνται διάφορες εκφράσεις προσώπου ή επιλέγουν μια κάρτα με ένα συναίσθημα και το αναπαριστούν. Στη συνέχεια, συζητούν πότε νιώθουν έτσι.

Mood of the Day

Το βάζο με τις γλυκιές λέξεις!!

Messenger creation 00D12A63 C7AA 488E A798 2545CEDA1259

Ενδοσχολική επιμόρφωση: “Το θέατρο στην εκπαίδευση”

Την Τετάρτη 5/02/2025΄και ώρα 5:00 μ.μ πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόφωση στο χώρο του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου με επιμορφωτή τον κύριο Σταύρο Σπυράκη  διευθυντή του ΚΕΠΕΑ Ομηρούπολης και με τη συμμετοχή των συναδέλφων του 8ου Νηπιαγωγείου Χίου με θέμα: Θέατρο και Εκπαίδευση”. Ήταν ένα βιωματικό θεατρικό εργαστήρι με ασκήσεις χαλάρωσης, πολλά παιχνίδια και τεχνικές να διατηρούμε τον έλεγχο της κίνησης του σώματός μας καθώς και δραματοποίηση τραγουδιών. Οι προτάσεις του επιμορφωτή μας, κ. Σταύρου Σπυράκη για την μεταφορά όσων μάθαμε στην εκπαιδευτική πράξη αναβαθμίζει την ποιότητα εκπαίδευσης που μπορεί να παρέχει μια σχολική μονάδα στους μαθητές/τριες της. Μοιραζόμαστε στιγμιότυπα της επιμόρφωσης κι έπεται και δεύτερος κύκλος.

IMG 20250205 172440 IMG 20250205 172446 IMG 20250205 173556

IMG 20250205 173614IMG 20250205 173707IMG 20250205 173705

IMG 20250205 173637IMG 20250205 174125IMG 20250205 174720

IMG 20250205 174723IMG 20250205 174851IMG 20250205 174853

IMG 20250205 184849 IMG 20250205 184853 IMG 20250205 184858Messenger creation 87B18361 3CBF 483D 928B 77A38FA194B6

 

Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα; Από την ομάδα του ΚΕΠΕΑ Ομηρούπολης.

Σήμερα Τετάρτη 5/02/2025 είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στο χώρο του σχολείου μας την ομάδα του ΚΕΠΕΑ Ομηρούπολης που μας παρουσίασε το θεατροπαιδαγωγικό δρώμενο: “Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα”, βασισμένο στο θεατρικό έργο του Μπρεχτ, ο κύκλος με την κιμωλία. Έντονες είναι οι κοινωνικές ανισότητες που τις ενσαρκώνουν με επιτυχία οι πρωταγωνίστριες, Λολίτα και Πάκα. Η Λολίτα, ένα πλουσιοκόριτσο που πάντα είχε ό,τι ήθελε κακομεταχειρίζεται την κούκλα της και αφού την κατέστρεψε την πέταξε στα σκουπίδια. Την πεταμένη κούκλα την βρήκε στα σκουπίδια, η Πάκα, το κορίτσι που δούλευε στο σπίτι της Λολίτας. Μάζεψε την κούκλα και την έφτιαξε από την αρχή. Την νανούριζε και της τραγουδούσε. Η Πάκα δεν είχε παιχνίδια. Αυτό ήταν το πρώτο της παιχνίδι και ένιωθε τόσο χαρούμενη!! Η χαρά της όμως δεν κράτησε για πολύ. Η Λολίτα βγήκε να αναζητήσει την κούκλα που είχε πετάξει στα σκουπίδια μετά την απειλή της μητέρας της ότι δεν θα της δώσει χαρτζιλίκι κι επιπλέον θα φάει κι “ένα χεράκι ξύλο” που για ακόμα μία φορά κατέστρεψε το παιχνίδι της.

Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα 1

Η Λολίτα βγήκε να αναζητήσει την κούκλα της και βλέπει την Πάκα να κρατάει στα χέρια της την κούκλα της. Επιτίθεται στην Πάκα να της την πάρει όμως η Πάκα αρνείται να της την δώσει πίσω. Κυνηγητό και φωνές μεταξύ των κοριτσιών για την διεκδίκηση της κούκλας!! Ποια θα κρατήσει τελικά την κούκλα; Την απόφαση αυτή θα την πάρουν τα παιδιά μας. Έκαναν πολλές ερωτήσεις στην Λολίτα και την Πάκα. Ότα όμως έμαθαν ότι η Λολίτα αν δεν πάει πίσω την κούκλα θα τιμωρηθεί αυτό το κίνητρο στάθηκε πιο ισχυρό για τα παιδιά να αποφασίσουν να δώσουν σε εκείνη την κούκλα.

ΚΕΠΕΑ Ομηρούπολης

Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πολύ και ευχαρίστησαν τους συντελεστές του δρώμενου και φωτογραφήθηκαν μαζί τους!!

 

Ανώνυμο σχέδιο 71

Εκπαιδευτική εκδρομή στο κέντρο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών της ΔΙΑΝΟΧ στο Χαλκειό.

Στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης με στόχο την προστασία του πλανήτη μας τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον χώρο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών της ΔΙΑΝΟΧ στη ΒΙΑΛ στο Χαλκειό. Στόχος της επίσκεψής μας ήταν να καταλάβουν τα παιδιά μας γιατί είναι σημαντική η ανακύκλωση υλικών κα η επαναχρησιμοποίησή τους και πώς αυτή η διαδικασία δίνει ζωή στον πλανήτη μας. Η μετακίνησή μας έγινε με λεωφορείο που πάντα ενθουσιάζει τα παιδιά με την συνοδεία της τροχαίας καθόλη τη διάρκεια της επίσκεψης μέχρι την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο μας γεγονός για το οποίο εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας για την ασφάλεια που μας παρείχαν καθόλη τη διάρκεια της μετακίνησής μας. Και το μικρό μας ταξίδι ξεκινά…

Άφιξη στο Κέντρο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών.

IMG 20250129 100854IMG 20250129 100842

Μας υποδέχτηκε ο πρόεδρος της ΔΙΑΝΟΧ με έναν αρμόδιο υπάλληλο και η ξενάγησή μας ξεκίνησε αντικρίζοντας τα παιδιά ένα βουνό από ανακυκλώσιμα υλικά-σκουπίδια, εργαζομένους που έκαναν την διαλογή και μηχανήματα που επιτελούσαν συγκεκριμένους ρόλους.

 

IMG 20250129 101403

IMG 20250129 101353

Ένα βουνό από ανακυκλώσιμα σκουπίδια!! Έκαναν μεγάλη εντύπωση στα παιδιά καθώς και τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν για να τα μεταφέρουν στον διάδρομο διαλογής τους από το προσωπικό που επιτελεί το έργο αυτό.

IMG 20250129 101714

IMG 20250129 101122 IMG 20250129 101149IMG 20250129 101501

Το βουνό με τα ανακυκλώσιμα σκουπίδια έκανε τελικά μεγάλη εντύπωση και τα παιδιά ζήτησαν να φωτογραφηθούν μπροστά τους!!

IMG 20250129 102030

Ιδιαίτερη εντύπωση έκαναν και τα πακέτα των ανακυκλώσιμων υλικών, έτοιμα να ταξιδέψουν για να ανακυκλωθούν και να ξαναχρησιμοποιηθούν.

IMG 20250129 101605IMG 20250129 101632IMG 20250129 101635IMG 20250129 101639IMG 20250129 101646IMG 20250129 101654

Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση του προέδρου της ΔΙΑΝΟΧ ότι θα μας επισκεφθεί στο χώρο του σχολείου μας για μια μικρή ενημέρωση φέρνοντας και οικολογικές τσάντες δώρο της ΔΙΑΝΟΧ στα παιδιά μας!!

IMG 20250129 102540

 

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning: Are you a cricket or an ant? – Dehydration

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος: Are you a cricket or an ant συνεχίζουμε με την αφυδάτωση φρούτων. Προετοιμάσαμε την δραστηριότητά μας επιλέγοντας τα φρούτα που θα χρησιμοποιήσουμε για να αφυδατώσουμε, λεμόνια, πορτοκάλια, μήλα, μπανάνες. Κόψαμε σε φέτες τα φρούτα μας, τα μυρίσαμε, τα αγγίξαμε για να δούμε ότι περιέχουν χυμό τον οποίο θα πρέπει να αφαιρέσουμε . Και αυτό πώς θα το καταφέρουμε: είτε ψήνοντάς τα σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία για να αφυδατωθούν είτε εκθέτοντάς τα στον ήλιο. Προς το παρόν λόγω καιρικών συνθηκών χρησιμοποιούμε την πρώτη μέθοδο σιγοψήνοντάς τα στο φούρνο. Τα παιδια ευχαριστήθηκαν τη δραστηριότητα και συμμετείχαν με χαρά. Στη συνέχεια μετά το βιωματικό κομμάτι της δραστηριότητας ακολούθησε η αποτύπωση της όλης διαδικασίας εικαστικά.

Προσθέστε λίγο κείμενο 3

Ανώνυμο σχέδιο 70

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece 14

 

Κοπή της πίτας του σχολείου μας!!

Ευχαριστούμε θερμά τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας για την αγορά των βασιλόπιτων και των δώρων των τυχερών της χρονιάς!! Όλα προσεγμένα στη λεπτομέρεια!!! Και του χρόνου να είμαστε καλά και οι τυχεροί/ές μας κάθε καλό!!

Ανώνυμο σχέδιο 67 Οι τυχεροί της χρονιάς

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning: Unite against bulling: International day of non Violence in school.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος σχεδιάσαμε δραστηριότητες για την παγκόσμια μέρα μη βίας στα σχολεία. Η αφόρμηση δόθηκε με το παραμύθι του Γιώργου Σακελαρίδη: “Μήλα γύρω, γύρω στη μέση πορτοκάλι” που αναφέρεται στο φαινόμενο του εκφοβισμού με τρόπο παραστατικό και ανταποκρίνεται στην ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου. Μέσα σε μια φρουτιέρα με φρούτα, τα μήλα που είναι η πλειοψηφία εκφοβίζουν ένα πορτοκάλι και το πληγώνουν λέγοντάς του λέξεις αιχμηρές που στενοχωρούν και πονούν. Το πορτοκάλι θύμα αισθάνεται ότι του αξιζει που του συμπεριφέρονται έτσι γιατί ριχνει το φταίξιμο της συμπεριφοράς των μήλων στο ίδιο.

Τα παιδιά προβληματίστηκαν με την συμπεριφορά των ηρώων, και με τους θύτες – μήλα αλλά και το θύμα- πορτοκάλι. Ζωγράφισαν χαρακτηριστικές σκηνές του παραμυθιού, τα ίδια μπαίνοντας στο ρόλο και του θύματος και του θύτη έγραψαν λέξεις που πληγώνουν αλλά και λέξεις που χαροποιούν τον άλλο. Και στο τέλος δραματοποίησαν με επιτυχία την ιστορία.

Oι ζωγραφιές μας

Ενωμένοι ενάντια στο bullying 1 1

Ενωμένοι ενάντια στο bullying 2 1

Ενωμένοι ενάντια στο bullying 3

Συνεχίσαμε τις δραστηριότητές μας με την αφίσα για την παγκόσμια μέρα της μη βίας στα σχολεία. Τα παιδιά ολοκλήρωσαν από ένα κομμάτι της αφίσας και στην συνέχεια έγινε η σύνθεσή της.

Ανώνυμο σχέδιο 64

3rd Experimental Kindergarten of Chios Greece 12