Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση

2025-2026

ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/?p=1503&preview=true

 

2024-2025

Διδακτικά σενάρια

“Σχηματούπολη”

“Ο φίλος μας το σκιάχτρο”

Επεξήγηση

 

20241203 123641 1 20241205 103622 1

 

Εμπλουτισμός

 

20241119 123837 1

 

“Πολυτεχνείο”

Εξοικείωση

20241119 122744 1

Επισκόπηση

20241119 123016 1 20241119 122833 1

Επεξήγηση

20241119 091523 1  20241119 122903 1  20241119 123837 1   

Εμπλουτισμός

IMG 999057c43870f170c1ee7849830e390a V 1

 

“Οι Δεινόσαυροι”

 

Επισκόπηση (Β΄Θεματικό πεδίο)

IMG f6e1805d1ffb39d97e266b7aaec15a3e V IMG 3e1b6cbfaa4c637bd31b0a2da54f18db V 20250211 104532 20250211 104825

 

Επεξήγηση (Β΄Θεματικό πεδίο)

IMG 148c544a0c9efaa5fe41c499371e5760 V IMG abd31b7cacf1464b7b963dc21433192d V

 

Εμπλουτισμός  (Β΄Θεματικό πεδίο)

IMG 2ba7b12d1c0ccb8505e6f3522176dc85 V 20250225 115125 IMG 20250306 170314 IMG 20250306 170444

 

Βιβλίο δεινοσαύρων

 

Εκτίμηση (Β΄Θεματικό πεδίο)

20250311 105220 20250311 105436

 

Εμπλουτισμός  (Α΄Θεματικό πεδίο):   https://www.storyjumper.com/book/read/180530781/67e3cd2c820c5

 

Διαφοροποιημένη διδασκαλία

Η διδασκαλία μας προσαρμόζεται και διαφοροποιείται για την εξυπηρέτηση των ιδιατεροτήτων των μαθητών/τριών. Οι ομάδες εργασίας δομούνται έτσι ώστε να υποστηρίζονται οι μικρότεροι/ες  και πιο αδύναμοι/ες  μαθητές/τριες και εναλλάσσονται τακτικά για την αλληλεπίδραση όλων των παιδιών μεταξύ τους.

Ιδιαίτερη μέριμνα υπήρξε και για τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που υποστηρίχθηκαν από εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης.

 

20250512 092135 20250114 115322 20241030 092730

Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος: Διδακτική πρακτική που αξιοποιείται σε καθημερινή βάση για την καλλιέργεια δεξιοτήτων αλληλοσεβασμού και αποδοχής,  αλληλοβοήθειας, ανάληψη ευθύνης, συνεργασία για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, ανάπτυξη πρωτοβουλίας, αρμονική συνύπαρξη.

image11  20250203 100844

 

Δραστηριότητες και τεχνικές διδασκαλίας για την ενίσχυση των δεξιοτήτων

Αξιοποιήσαμε τις ρουτίνες σκέψης (ενδεικτικά αναφέρονται οι ρουτίνες: βλέπω-σκέφτομαι αναρωτιέμαι, αλήθεια ή ψέμα, headlines)  από τα Νέα Προγράμματα Σπουδών για την καλλιέργεια και ενίσχυση σημαντικών δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η ανάπτυξη πρωτοβουλίας και η αξιολόγηση.

 

Υποστηρικτικά προγράμματα και δράσεις

Οργανώσαμε ενημερωτική ομιλία για τους γονείς σχετικά με την ανίχνευση και αντιμετώπιση των πρώιμων μαθησιακών δυσκολιών.

https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2025/02/26/enimerotiki-omil…siakon-dyskolion/

Εκπαιδευτικές επισκέψεις: Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους προγραμματίστηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις για την παρακολούθηση βιωματικών προγραμμάτων σχετικά με τις διερευνήσεις μας.

Η καλή κυρα-Σαρακοστή: https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2025/04/07/i-kali-kyra-sarakosti/ ‎

Ξενάγηση στο Πολεμικό Μουσείο: https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2025/03/26/ekpaideytiki-epi…polemiko-moyseio/ ‎

Παγκόσμια ημέρα παιδικής λογοτεχνίας: https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2025/04/07/pagkosmia-imera-…kis-logotechnias/

Save your hood:     https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2024/12/17/save-your-hood/

Πρόγραμμα Βιώνω-Μαθαίνω-Δημιουργώ, Ενέργεια και Περιβάλλον

 

Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδετική διαδικασία

Αξιοποιήθηκαν για τη συλλογή πληροφοριών κατά τη φάση της Επισκόπησης των διδακτικών σεναρίων καθώς και για τις προτεινόμενες δραστηριότητες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Δημιουργήθηκαν ψηφιακά βιβλία μέσω της εφαρμογής story jumper  (βλ. Διδακτικά σενάρια) και ψηφιακές αφίσες. Ρομπότ beebot.

20241108 110654 20241108 110336

 

                                                                                                                   ψηφιακή αφίσα

 

Μέθοδοι/τεχνικές/εργαλεία αξιολόγησης

Ως εργαλεία αξιολόγησης  τόσο των μαθητών/τριών όσο και του εκπαιδευτικού έργου,  χρησιμοποιήθηκε η συστηματική παρατήρηση κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων, η οποία σε συνδυασμό με την καταγραφή στοιχείων σε ημερολόγιο  αξιοποιήθηκε για την ανατροφοδότηση αυτών.

 

Διαμόρφωση εκπαιδευτικού υλικού

Κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων χρησιμοποιήθηκε το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό: εκπαιδευτικά βιβλία, υλικό κατασκευασμένο από τους μαθητές π.χ. επιτραπέζια παιχνίδια, λεξικά, αφίσες), εποτπικό υλικό από το διαδίκτυο, παιχνίδια από το σπίτι, υλικό κατασκευασμένο από τις εκπαιδευτικούς.

1000002882 1 20241114 112411 1 20241119 122744 1 20241205 103622 20250311 105436

 

Ατομικοί φάκελοι προόδου μαθητών/τριών

Εργασίες από όλα τα θεματικά πεδία των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών (η επιλογή έγινε σε συνεργασία με τα παιδιά) για την αξιολόγηση της ατομικής εξέλιξης και προόδου των μαθητών/τριών.

 

 

 

 

 

 

 

 

2023-2024

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος 

20240226 123028

αξονας12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημιουργία ομαδικών εργασιών

 

20240426 110932 20240312 104516  20240426 11072520240401 104704

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βιωματική μάθηση 

 

 

 

1717057294243αξονας11αξονας13

20231211 124317

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παιγνιώδης μάθηση

 

20231123 123918

20231030 12430920231124 122224

1698326061254

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διερευνητική μάθηση

 

IMG 34c85dcd64ce97159091c38ba71b194b V

20240523 122528

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ιστόγραμμα

 

20240207 101445

 

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡAMMA

https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2024/04/10/anakyklono-den-p…-voitho-1o-meros/

https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2024/05/26/paroysiasi-periv…rammatos-v-meros/

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ 5ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ 

p 1716196156611

 

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/ergastiria-dexiotiton/

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________________

2022-2023

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

Οργάνωση του φυσiκού περιβάλλοντος της τάξης:

π1  π2

 

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας:

Inked1686907202918 1686907202690

 

Δημιουργία ομαδικών αφισών:

1686907132942    20230523 120924  IMG 20221130 104556

 

Βιωματική μάθηση:

β4  Β1  β4 1

 

Διερευνητική μάθηση:

δ5  δ4   βββ

 

Τα παιδιά δημιουργούν αυτενεργώντας:

1686907066322 1686907373976 1686907374535 1686907066504

 

 

ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

1) Περιβαλλοντικού Προγράμματος με τίτλο “Μαθαίνω, δρω, καλύτερα να ζω”

Στο πλαίσιο του προγράμματος παραλάβαμε στο σχολείο μας κάδο ΑΦΗΣ ανακύκλωσης μπαταριών. Μάθαμε γιατί πρέπει να ανακυκλώνουμε τις μπαταρίες και για το ταξίδι της μπαταρίας μετά τον κάδο ΑΦΗΣ. Στη συνέχεια φτιάξαμε τον “Ρούλη τον Μπαταριούλη” για να συγκεντρώνουμε στο σπίτι τις άδειες μπαταρίες κι όταν γεμίζει να τον φέρνουμε στο σχολείο και να τον αδειάζουμε στον κάδο ΑΦΗΣ.

a3a1a2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://sway.office.com/exSqDtATHIrAjoDR?ref=Link

 

2) Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο “Παππού Αίσωπε, τι έχεις να μας πεις;”

Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική εκδρομή στο Θέατρο Μαριονέτας Γκότση και παρακολουθήσαμε τρεις μύθους του Αισώπου: “Ο λαγός και η χελώνα”, “Τζίτζικας και Μέρμηγκας”, “Ο ψεύτης βοσκός”.

https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2023/02/02/theatro-marionet…quot-gkotsi-quot/

 

https://sway.office.com/xiu3Om211OvmXA3t?ref=Link

 

 

1686748174930 1  α4