2025-2026
ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/?p=1503&preview=true
2024-2025
Διδακτικά σενάρια
“Σχηματούπολη”
“Ο φίλος μας το σκιάχτρο”
Επεξήγηση
Εμπλουτισμός
“Πολυτεχνείο”
Εξοικείωση
Επισκόπηση
Επεξήγηση
Εμπλουτισμός
“Οι Δεινόσαυροι”
Επισκόπηση (Β΄Θεματικό πεδίο)
Επεξήγηση (Β΄Θεματικό πεδίο)
Εμπλουτισμός (Β΄Θεματικό πεδίο)
Εκτίμηση (Β΄Θεματικό πεδίο)
Εμπλουτισμός (Α΄Θεματικό πεδίο): https://www.storyjumper.com/book/read/180530781/67e3cd2c820c5
Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Η διδασκαλία μας προσαρμόζεται και διαφοροποιείται για την εξυπηρέτηση των ιδιατεροτήτων των μαθητών/τριών. Οι ομάδες εργασίας δομούνται έτσι ώστε να υποστηρίζονται οι μικρότεροι/ες και πιο αδύναμοι/ες μαθητές/τριες και εναλλάσσονται τακτικά για την αλληλεπίδραση όλων των παιδιών μεταξύ τους.
Ιδιαίτερη μέριμνα υπήρξε και για τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που υποστηρίχθηκαν από εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης.
Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος: Διδακτική πρακτική που αξιοποιείται σε καθημερινή βάση για την καλλιέργεια δεξιοτήτων αλληλοσεβασμού και αποδοχής, αλληλοβοήθειας, ανάληψη ευθύνης, συνεργασία για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, ανάπτυξη πρωτοβουλίας, αρμονική συνύπαρξη.
Δραστηριότητες και τεχνικές διδασκαλίας για την ενίσχυση των δεξιοτήτων
Αξιοποιήσαμε τις ρουτίνες σκέψης (ενδεικτικά αναφέρονται οι ρουτίνες: βλέπω-σκέφτομαι αναρωτιέμαι, αλήθεια ή ψέμα, headlines) από τα Νέα Προγράμματα Σπουδών για την καλλιέργεια και ενίσχυση σημαντικών δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η ανάπτυξη πρωτοβουλίας και η αξιολόγηση.
Υποστηρικτικά προγράμματα και δράσεις
Οργανώσαμε ενημερωτική ομιλία για τους γονείς σχετικά με την ανίχνευση και αντιμετώπιση των πρώιμων μαθησιακών δυσκολιών.
https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2025/02/26/enimerotiki-omil…siakon-dyskolion/
Εκπαιδευτικές επισκέψεις: Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους προγραμματίστηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις για την παρακολούθηση βιωματικών προγραμμάτων σχετικά με τις διερευνήσεις μας.
Η καλή κυρα-Σαρακοστή: https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2025/04/07/i-kali-kyra-sarakosti/
Ξενάγηση στο Πολεμικό Μουσείο: https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2025/03/26/ekpaideytiki-epi…polemiko-moyseio/
Παγκόσμια ημέρα παιδικής λογοτεχνίας: https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2025/04/07/pagkosmia-imera-…kis-logotechnias/
Save your hood: https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2024/12/17/save-your-hood/
Πρόγραμμα Βιώνω-Μαθαίνω-Δημιουργώ, Ενέργεια και Περιβάλλον
Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδετική διαδικασία
Αξιοποιήθηκαν για τη συλλογή πληροφοριών κατά τη φάση της Επισκόπησης των διδακτικών σεναρίων καθώς και για τις προτεινόμενες δραστηριότητες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Δημιουργήθηκαν ψηφιακά βιβλία μέσω της εφαρμογής story jumper (βλ. Διδακτικά σενάρια) και ψηφιακές αφίσες. Ρομπότ beebot.
ψηφιακή αφίσα
Μέθοδοι/τεχνικές/εργαλεία αξιολόγησης
Ως εργαλεία αξιολόγησης τόσο των μαθητών/τριών όσο και του εκπαιδευτικού έργου, χρησιμοποιήθηκε η συστηματική παρατήρηση κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων, η οποία σε συνδυασμό με την καταγραφή στοιχείων σε ημερολόγιο αξιοποιήθηκε για την ανατροφοδότηση αυτών.
Διαμόρφωση εκπαιδευτικού υλικού
Κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων χρησιμοποιήθηκε το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό: εκπαιδευτικά βιβλία, υλικό κατασκευασμένο από τους μαθητές π.χ. επιτραπέζια παιχνίδια, λεξικά, αφίσες), εποτπικό υλικό από το διαδίκτυο, παιχνίδια από το σπίτι, υλικό κατασκευασμένο από τις εκπαιδευτικούς.
Ατομικοί φάκελοι προόδου μαθητών/τριών
Εργασίες από όλα τα θεματικά πεδία των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών (η επιλογή έγινε σε συνεργασία με τα παιδιά) για την αξιολόγηση της ατομικής εξέλιξης και προόδου των μαθητών/τριών.
2023-2024
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
Δημιουργία ομαδικών εργασιών
Βιωματική μάθηση
Παιγνιώδης μάθηση
Διερευνητική μάθηση
Ιστόγραμμα
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡAMMA
https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2024/04/10/anakyklono-den-p…-voitho-1o-meros/
https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2024/05/26/paroysiasi-periv…rammatos-v-meros/
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ 5ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/ergastiria-dexiotiton/
___________________________________________________________________________________________________________________________
2022-2023
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Οργάνωση του φυσiκού περιβάλλοντος της τάξης:
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας:
Δημιουργία ομαδικών αφισών:
Βιωματική μάθηση:
Διερευνητική μάθηση:
Τα παιδιά δημιουργούν αυτενεργώντας:
ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
1) Περιβαλλοντικού Προγράμματος με τίτλο “Μαθαίνω, δρω, καλύτερα να ζω”
Στο πλαίσιο του προγράμματος παραλάβαμε στο σχολείο μας κάδο ΑΦΗΣ ανακύκλωσης μπαταριών. Μάθαμε γιατί πρέπει να ανακυκλώνουμε τις μπαταρίες και για το ταξίδι της μπαταρίας μετά τον κάδο ΑΦΗΣ. Στη συνέχεια φτιάξαμε τον “Ρούλη τον Μπαταριούλη” για να συγκεντρώνουμε στο σπίτι τις άδειες μπαταρίες κι όταν γεμίζει να τον φέρνουμε στο σχολείο και να τον αδειάζουμε στον κάδο ΑΦΗΣ.
https://sway.office.com/exSqDtATHIrAjoDR?ref=Link
2) Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο “Παππού Αίσωπε, τι έχεις να μας πεις;”
–Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική εκδρομή στο Θέατρο Μαριονέτας Γκότση και παρακολουθήσαμε τρεις μύθους του Αισώπου: “Ο λαγός και η χελώνα”, “Τζίτζικας και Μέρμηγκας”, “Ο ψεύτης βοσκός”.
https://blogs.sch.gr/3nipchalandr/2023/02/02/theatro-marionet…quot-gkotsi-quot/
https://sway.office.com/xiu3Om211OvmXA3t?ref=Link



































































