Βριλήσσια 30/11/2022
Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι από την Τρίτη 29/11/2022 και κάθε Τρίτη εργάζεται στο σχολείο μας η
Κοινωνική λειτουργός Σταυρουλάκη Αικατερίνη
Οι γονείς που επιθυμούν ραντεβού, μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο του σχολείου 2106084708 , κάθε Τρίτη
από τις 08.30 έως τις 12:30 τις εργάσιμες ώρες ή να στέλνουν email στο
soc.workerschool@gmail.com αναγράφοντας το ονοματεπώνυμο του παιδιού και το σχολείο στο
οποίο φοιτά και η κ. Σταυρουλάκη θα επικοινωνεί μαζί τους.
Όλες οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται σε χώρο του σχολείου όπου θα τηρείται το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας των Κοινωνικών Λειτουργών.
Ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού στο σχολείο
Στα πλαίσια ενίσχυσης των σχολικών μονάδων από το Υπ. Παιδείας, με Κοινωνικούς Λειτουργούς, θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε συνοπτικά, τον ρόλο της Κοινωνικής Εργασίας στα σχολεία καθώς και τις υπηρεσίες που μπορούμε να παρέχουμε σε παιδιά/γονείς και Εκπαιδευτικό Προσωπικό. Η ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας μεταξύ σχολικών μονάδων και εξωσχολικών επαγγελματιών (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, κ.ά.) αποτελεί έναν σύνδεσμο ζωτικής σημασίας. Ο Κοινωνικός Λειτουργός αποτελεί το διαμεσολαβητή μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας και εργάζεται συστηματικά (σχολείο-οικογένεια-κοινότητα) με επίκεντρο πάντοτε το
παιδί. (ΦΕΚ 3032 Τεύχος Β΄/04-09-2017, Αριθμ. 142628/ΓΔ4).
Ο Κοινωνικός Λειτουργός είναι αρμόδιος για:
Την παροχή ψυχοκοινωνικής στήριξης και την ανάπτυξη παρεμβάσεων για την ενίσχυση της λειτουργίας του σχολείου
Τον εντοπισμό των μαθητών σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου που
βρίσκονται σε ανάγκη ή/και σε κίνδυνο και την υλοποίηση σχετικών παρεμβάσεων με
υπηρεσίες και φορείς της κοινότητας προς όφελος του μαθητή και της σχολικής κοινότητας.
Ευαισθητοποίηση/ενημέρωση/αντιμετώπιση ζητημάτων όπως: σχολικός εκφοβισμός, διαδίκτυο, εξαρτήσεις, διαφορετικότητα, περιθωριοποίηση, αποκλεισμός κλπ.
Παρέμβαση σε καταστάσεις κρίσης και επίλυση συγκρούσεων στο χώρο του σχολείου.
Παροχή υποστήριξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ένταξη προσφύγων
και μεταναστών μαθητών. (πχ. εύρεση υπηρεσιών διερμηνείας, κοινωνικά φροντιστήρια κλπ).
Καθοδήγηση γονέων που αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις (πχ διαζύγιο, οικονομικά
προβλήματα, σοβαρές ασθένειες) και διασύνδεση με αρμόδιες υπηρεσίες παροχής βοήθειας.
Σε περίπτωση που προκύπτουν σαφείς ενδείξεις παραμέλησης ή κακοποίησης παιδιού
ενημερώνονται οι αρμόδιες κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου και οι δικαστικές αρχές.
Κατά περίπτωση κι εφόσον κριθεί αναγκαίο ο Κοινωνικός Λειτουργός μπορεί να πραγματοποιήσει
προγραμματισμένες επισκέψεις κατ’ οίκον, στις οικογένειες των μαθητών, καθώς το περιβάλλον
που ζει ο μαθητής μπορεί να δώσει σημαντικά στοιχεία στη συνεκτίμηση και στη διαχείριση των
προβλημάτων που αντιμετωπίζει. (παρ. 8 της υπ’ αριθμ. 142628/ΓΔ4 -ΦΕΚ 3032 – 4/9/2017 τεύχος Β΄)
Θα ήθελα να επισημάνω ότι ο ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού δεν είναι επικριτικός.
Όλοι οι εξυπηρετούμενοι, αντιμετωπίζονται ισότιμα, με σεβασμό και εχεμύθεια,
ανεξαρτήτως εθνικότητας, θρησκεύματος, φύλου κλπ.
Η Διευθύντρια
Μπαζάνη Ευγενία