Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στον 4 ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για την Ελληνική Γλώσσα « Κλείταρχος και Βερενίκη» που πραγματοποιήθηκε στις 3 Απριλίου 2023.
Ο διαγωνισμός αποσκοπεί στην καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας και του κριτικού εγγραμματισμού των μαθητών. Ακόμη, έχει σημαντικό παιδαγωγικό όφελος, καθώς ενεργοποιεί το ενδιαφέρον των μαθητών για την ελληνική γλώσσα και τους κινητοποιεί στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν!
«Κλείταρχος και Βερενίκη»
Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο
Σήμερα, Πέμπτη 1/6, οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ψηφιακές παραστάσεις ημισφαιρικής οθόνης πλήρους θόλου μέσα στο Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο, που εγκαταστάθηκε στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας.
Οι προβολές των παραστάσεων προσέφεραν στους μαθητές μια μοναδική οπτικοακουστική διδακτική εμπειρία, συμβάλλοντας στην κατανόηση του κόσμου, στη διεύρυνση των πνευματικών τους οριζόντων και στην εκπαίδευσή τους για τη Γη και τη θέση μας στο σύμπαν.
Οι μαθητές/τριες ταξίδεψαν στο Ηλιακό μας σύστημα, στα άστρα, στον Γαλαξία μας, στο Σύμπαν με τρόπο εντυπωσιακό και αφηγηματικό. Επιπρόσθετα, ανακάλυψαν τα αρακτηριστικά του πλανήτη μας που διαμορφώνουν τον καιρό και το κλίμα.
Τέλος, οι μαθητές/τριες παρατήρησαν τον Ήλιο με τηλεσκόπιο με ειδικό φίλτρο και συζήτησαν για τον Ήλιο και τα υπόλοιπα αστέρια εκφράζοντας παράλληλα τις απορίες τους στους ειδικούς του προγράμματος.
Η Α’ τάξη στον Ιππικό Όμιλο Εκάλης.
Οι μαθητές της Α’ τάξης στα πλαίσια των εκπαιδευτικών επισκέψεων της χρονιάς επισκέφτηκαν τον Ιππικό Όμιλο Εκάλης. Έμαθαν για τα άλογα, τα τάισαν και με τη βοήθεια των εκπαιδευμένων οδηγών του ομίλου, ίππευσαν και πήγαν βόλτα στο γειτονικό δασάκι με τα άλογα του ομίλου.
Οι δασκάλες: Έλενα Δαρειώτου , Ζωή Σαραντοπούλου
Η Γ΄ τάξη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή
Την Τετάρτη 24/5 συμμετείχαμε σ΄ ένα διαδραστικό ταξίδι γνωριμίας με τον κόσμο της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης, με οδηγό αγαπημένα έργα από τη Συλλογή του Β. και Ε. Γουλανδρή.
Απολαύσαμε τη Νεκρή φύση και τη Συγκομιδή της ελιάς από τον Vincent VanGogh, τη Νεκρή φύση με γκρέιπφρουτ από τον Paul Gaugin και ακούγοντας ήχους προσπαθήσαμε να τους συνδέσουμε με έναν από τους πίνακες κάθε φορά.
Θαυμάσαμε τη Mικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών του Edgar Degas και μάθαμε την ιστορία του γλυπτού.
Κλείσαμε τα μάτια μας και ακούγοντας ήχους αναρωτηθήκαμε τί ήχο κάνει ένας κύκλος κι ένα τρίγωνο, ποια μελωδία μπορεί να έχει το γαλάζιο, ποια το βαθύ κόκκινο, νιώσαμε λιγάκι το χάρισμα του Wassily Kandinsky να συνδέει αυθόρμητα τη μουσική με τα χρώματα.
Είδαμε και πίνακες του αγαπημένου μας Pablo Picasso αλλά και σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών όπως τη Λαϊκή Αγορά, ένα μεγάλο έργο του Παναγιώτη Τέτση.
Αναζητήσαμε ομοιότητες στα εντυπωσιακά έργα Κίτρινος μαγνητικός πίνακας, Κλυδωνισμοί της θάλασσας, Φωτεινό σινιάλο και Σινιάλο (Τρία κλαδιά) του Takis (Παναγιώτη Βασιλάκη).
Ταξιδέψαμε στα παιδικά χρόνια του Σπύρου Βασιλείου με το έργο του Μια γαλάζια μέρα με τον ουρανό και τη θάλασσα να γίνονται ένα.
Τέλος, καθρεφτιστήκαμε στον Φακό με Τρεις ομπρέλες του Γιώργου Ζογγολόπουλου.
Επιστρέψαμε γεμάτοι όμορφες εικόνες αλλά και με τα λόγια του Vincent Van Gogh στον νου μας:
«Εάν ακούς μία φωνή μέσα σου να σου λέει πως δεν μπορείς να ζωγραφίσεις, τότε με κάθε μέσο ζωγράφισε και η φωνή θα σωπάσει».
« Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο»
Την Τετάρτη 24/05 οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο»,
ένα από τα καινοτόμα προγράμματα του Σ.Κ.Ε.Π. ( Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους).
Μέσω ενός Ανοιχτού Διαλόγου Ενημέρωσης, Αφύπνισης & Συνειδητοποίησης μεταξύ εμψυχωτών/ομιλητών με αναπηρία, μαθητών & εκπαιδευτικών επιδιώκει να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις έτσι ώστε οι μαθητές/τριες:
– Να εντοπίσουν & να αποδομήσουν κακές πρακτικές, στερεότυπα, προκαταλήψεις
– Να λειτουργήσουν μελλοντικά ως συνειδητοποιημένοι πολίτες και ως δυναμικός μοχλός αλλαγής μέσα στο κοινωνικό σύνολο.
– Να εξοικειωθούν με την εικόνα της αναπηρίας
– Να κατανοήσουν τα καθημερινά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία , αλλά και τις δυνατότητές τους.
-Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ανάπτυξη επικοινωνιακών & κοινωνικών δεξιοτήτων
”Τηλεσκόπια και Πλανητάριο στο χώρο του Σχολείου”
Την Πέμπτη 1 Ιουνίου οι μαθητές του Σχολείου μας θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μια αξέχαστη εμπειρία καθώς στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας θα εγκατασταθεί το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο αλλά και ειδικά τηλεσκόπια παρατήρησης του Ηλίου.
Όλοι οι μαθητές θα μπουν στο φορητό πλανητάριο που θα στηθεί στο προαύλιο του σχολείου μας και θα παρακολουθήσουν μία ταινία και μετά θα δουν τον ήλιο με τηλεσκόπιο με ειδικό φίλτρο.
«Λειτουργία σχολικών μονάδων» – Εκλογές 2023
Σας γνωρίζουμε ότι, λόγω της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών της 21ης Μαΐου 2023, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας δε θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 19 Μαΐου 2023 και τη Δευτέρα 22 Μαΐου 2023, για τη διευκόλυνση της λειτουργίας των εκλογικών κέντρων, καθώς και τη μετακίνηση των εκλογέων στις περιφέρειες στις οποίες ψηφίζουν.
Επίσης τα Σχολεία του Δήμου Βριλησσίων δε θα λειτουργήσουν την Πέμπτη 25 Μαΐου 2023 – Εορτή της Αναλήψεως.
Εγγραφή μαθητών στο πρόγραμμα του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2023-2024
Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,
σύμφωνα με την εγκύκλιο (Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022(4215Β ), για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος στο Αναβαθμισμένο πρόγραμμα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου απαιτείται εγγραφή τουλάχιστον
δέκα (10) μαθητών στα εξαθέσια και άνω σχολεία. Το σχολείο μας λόγω μειωμένων αιτήσεων αποχώρησης μαθητών στις 17:30,σας ενημερώνει ότι το Ολοήμερο Σχολείο που θα λειτουργήσει το σχολικό έτος 2023-2024 θα έχει αποχωρήσεις μαθητών στις 15:00 και 16:00.
Παρακαλούμε συμπληρώστε εκ νέου τη νέα αίτηση η οποία θα πρέπει να επιστραφεί συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη ως την Τετάρτη 10/5/ 2023.
ΑΙΤΗΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ: ΑΙΤΗΣΗ_ΔΗΛΩΣΗ ΟΛ (2)
Πατήστε στον παραπάνω σύνδεσμο
Η αίτηση μπορεί να δοθεί και από το σχολείο αν μας ζητηθεί και να επιστραφεί στον υπεύθυνο Εκπ/κό της τάξης.
Η Διεύθυνση
«Το γκράφιτι ως ιστορική μαρτυρία και ως φθορά στα αρχαία μνημεία»
Την Τρίτη 2/5 και την Τετάρτη 3/5 η Δ΄ και η Ε΄ τάξη του σχολείου μας με τις/τους εκπαιδευτικούς τους και τον εκπαιδευτικό των Εικαστικών κ. Ζέρβα Σταμάτη συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Το γκράφιτι ως ιστορική μαρτυρία και ως φθορά στα αρχαία μνημεία» στην Αρχαία Αγορά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν από δύο αρχαιολόγους για τη διαχρονία του γκράφιτι στον δημόσιο χώρο, για τις πολλαπλές συνέπειες της φθοράς των μνημείων από τα σύγχρονα γκράφιτι και για τη σημασία της
προστασίας και της συντήρησης των μνημείων αυτών.
Επιπλέον, μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι με γρίφους, μεταφέρθηκαν στα κλασικά χρόνια, όπου «συνάντησαν» τη Σικέλα, μια γυναίκα μέτοικο από τη Σικελία, που διατηρούσε μαγαζί με βότανα και αρώματα στην Αρχαία Αγορά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανακάλυψαν αρχαία γραφήματα και μέσα από αυτά γνώρισαν την καθημερινή ζωή στην Αρχαία Αθήνα.
Ακόμη, μέσα από μια εποικοδομητική συζήτηση με τις αρχαιολόγους, ενημερώθηκαν για τις μη αντιστρέψιμες φθορές που προκαλούν τα γκράφιτι στην πολιτιστική μας κληρονομιά, καθώς και για τις προσπάθειες των συντηρητών αρχαιοτήτων να τα καθαρίσουν, χωρίς να βλάψουν τα μνημεία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες περιηγήθηκαν στην Αρχαία Αγορά, εξοικειώθηκαν με τον μνημειακό πλούτο και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με την ατομική και συλλογική ευθύνη για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Πρόσφατα σχόλια