Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ’ τάξης στα ΕΛΤΑ Τυμπακίου

imageedit 25 7090891707

Στα ΕΛΤΑ Τυμπακίου βρέθηκε η Γ΄ τάξη του σχολείου μας την Τετάρτη 4/10 με τη συνοδεία των υπεύθυνων εκπαιδευτικών των δύο τμημάτων της, Ανδρεδάκη Ελένης (Γ1) και Βασιλάκη Μαρίας (Γ2) . Στο πλαίσιο της επίσκεψής τους, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αναλυτικά τη διαδικασία αποστολής ενός γράμματος, στέλνοντας φυσικά τα δικά τους γράμματα που είχαν προετοιμάσει ομαδικά στις τάξεις τους με την καθοδήγηση των δασκάλων τους. Παραλήπτες τους; Οι μαθητές των δύο τμημάτων της Γ΄ τάξης του 3ου Δ.Σ. Σητείας, με τους οποίους ξεκίνησαν να αλληλογραφούν προκειμένου να παρουσιάσουν  τον Δήμο μας, στα πλαίσια εργασιών του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος!

imageedit 44 7336118521 imageedit 41 3680071403

Η επίσκεψη ωστόσο δεν περιορίστηκε μόνο σε αυτό… Τα παιδιά ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους  για τον ρόλο και τη λειτουργία του ταχυδρομείου,  τις υπηρεσίες που προσφέρει, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσαν και οι αναφορές που έγιναν στο επάγγελμα του ταχυδρόμου, στην εξέλιξη του επαγγέλματος στον χρόνο και στις δυσκολίες που υπήρχαν στο παρελθόν αλλά και σήμερα. Τα παιδιά  εξέφρασαν τις απορίες τους, ενώ κάποια δήλωσαν την πρόθεση τους να γίνουν και εκείνα… ταχυδρόμοι!

imageedit 38 6806555289 imageedit 32 6913764848

Ήταν μια ξεχωριστή επίσκεψη που ενθουσίασε τους μικρούς  μας μαθητές, πολλοί από τους οποίους, όπως ανέφεραν, ήταν πρώτη φορά που βρέθηκαν σε έναν τέτοιο χώρο!

Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους των ΕΛ.ΤΑ Τυμπακίου για την ενημέρωση, τη φιλοξενία, τη ζεστή υποδοχή και την προθυμία τους να συνεργαστούν μαζί μας από τη  πρώτη στιγμή. Ευχόμαστε καλή δύναμη στο έργο τους!

Μια Ημέρα γεμάτη Αθλητισμό στο Σχολείο μας!

Σήμερα το 3ο Δ.Σ. γιόρτασε την 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού! Όπως κάθε χρόνο, το σχολείο μας συνεχίζει να περνάει το μήνυμα ότι ένα υγιές πνεύμα δεν μπορεί παρά να κατοικεί σε ένα υγιές σώμα: «νους υγιής εν σώματι υγιεί», που έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι…

Έτσι, χωρίσαμε την ημέρα μας σε τρία μέρη, το καθένα με τη δική του σημασία για την άθληση και την υγεία μας.

Το πρωί, ξεκινήσαμε την ημέρα μας με αθλητικές δραστηριότητες. Η γυμνάστρια του σχολείου μας, κα Ρουμιάνα Πεδιαδιτάκη, σχεδίασε και διαμόρφωσε 4 ξεχωριστές δράσεις για τους πιο μικρούς έως τους πιο μεγάλους μας: διαδρομή με εμπόδια για την Α και Β τάξη, διαδρομή σε κορίνες για τη Γ, παιχνίδι με κώνους για τη Δ και γερμανικά «μήλα» για τις Ε και Στ. Τα παιδιά συνεργάστηκαν, χειροκρότησαν, ζητωκραύγασαν την επιτυχία των αγαπημένων τους «αθλητών» και όλοι, μα όλοι ήθελαν κι άλλο λίγο…

viber image 2023 10 03 14 13 57 305 viber image 2023 10 03 14 13 57 195 imageedit 4 7803079116

1 4 3

 

Δεύτερο μέρος αποτέλεσε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση του τοπικού τμήματος του Ερυθρού Σταυρού για τη σωματική ασφάλεια και την αντιμετώπιση ατυχημάτων. Τα παιδιά γέμισαν την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Σχολείου και παρακολούθησαν με προσοχή και τα λεγόμενα αλλά και τις επιδείξεις που μας έκαναν οι δύο εξαιρετικοί μας επισκέπτες.

imageedit 60 4876164626 imageedit 67 7859363756

 

Στο κλείσιμο της ημέρας, το κάθε τμήμα αφιέρωσε στην τάξη του χρόνο σε συζητήσεις, δραστηριότητες και χειροτεχνίες για τον αθλητισμό. Όπως και άλλες χρονιές, οι Ολυμπιακοί Αγώνες είχαν την τιμητική τους.

Untitled imageedit 69 9617767794

viber image 2023 10 03 14 15 07 762

Σχολάσαμε όλοι κατευχαριστημένοι μετά από μια μέρα τόσο γεμάτη από χαρά, κίνηση και γνώση και περιμένουμε την επόμενη ευκαιρία να αθληθούμε όλοι μαζί!

To 3ο Δ.Σ. ευχαριστεί θερμά για την προσφορά τους…

cb522ea0d908baf06b20ab5ba3acfde9

  • τον Συλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας, που

-τοποθέτησε νέα παγκάκια στην αυλή μας και έβαψε τα παλιά

-εγκατέστησε νέο σύστημα φίλτρων το οποίο εξασφαλίζει στα παιδιά μας καθαρό νερό με φίλτρα τελευταίας τεχνολογίας

 

  •  τον κ. Λενακάκη Κωστή που δωρεάν έκανε την ηλεκτρικη εγκατάσταση του συστήματος φίλτρων στις εσωτερικές βρύσες του Σχολείου μας

 

Η προσφορά σας στη βελτίωση της καθημερινότητας των μαθητών μας είναι σημαντική και αναγνωρίζεται από όλη μας τη σχολική κοινότητα. Να είστε καλά!

Το 3ο Δ.Σ. Τυμπακίου ευχαριστεί…

Thank you

…θερμότατα τον κο Μπυράκη, γονέα παιδιών του σχολείου μας, ο οποίος εθελοντικά και μάλιστα με δική του πρωτοβουλία καθάρισε με χλοοκοπτικό μηχάνημα τα παρτέρια μας και μας τα παρέδωσε φροντισμένα, καθαρά και ασφαλή.

Μακάρι αυτή του η ευγενική κίνηση να αποτελέσει πρότυπο για όλους μας!

Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας

trofima2

Το Σχολείο μας έχει πάρει μία πρωτοβουλία σημαντική, για να ανταποκριθεί στη μεγάλη ανάγκη των συνανθρώπων μας στη Θεσσαλία που είδαν τις ζωές και τις περιουσίες τους να καταστρέφονται από τις πρόσφατες πλημμύρες.

Όλη αυτή την εβδομάδα λειτουργίας του Σχολείου μας, συγκεντρώνουμε είδη πρώτης ανάγκης με τη συνδρομή γονέων και μαθητών, όπως:

-τρόφιμα

-νερά

-είδη προσωπικής υγιεινής

-καθαριστικά

Απευθυνόμαστε, επιπλέον, σε όλη την Κοινότητα του Τυμπακίου και προσκαλούμε όποιον θέλει να στείλει βοήθεια στους πληγέντες να φέρει όσα από τα παραπάνω είδη επιθυμεί

αύριο, Παρασκευή 14/09 στο 3ο Δ.Σ. Τυμπακίου (οδός Αγ. Νεκταρίου) σε ώρες λειτουργίας του Σχολείου (8 π.μ. – 1.30 μ.μ)

με την προοπτική τα είδη που θα συγκεντρωθούν να συσκευαστούν και να αποσταλούν το αμεσότερο δυνατόν.

Η ανταπόκρισή σας θα γεμίσει χαρά και ανακούφιση ανθρώπους που το έχουν απόλυτη ανάγκη… Σας ευχαριστούμε!

Το 3ο Δ.Σ. υποδέχθηκε το νέο Σχολικό Έτος με την τελετή του Αγιασμού

Σήμερα έγινε στο προαύλιο του Σχολείου μας ο Αγιασμός για την έναρξη του Σχολικού Έτους 2023-24. Οι μεγαλύτεροι μαθητές υποδέχθηκαν τα μικρά μας «πρωτάκια» και οι εμπειρότεροι γονείς όσους τώρα φέρνουν τα παιδιά τους στο Σχολείο μας. Όλους μαζί τους υποδέχθηκαν οι δάσκαλοι και οι δασκάλες τους, και, πρωτίστως, η Διευθύντρια του Σχολείου κα Αλεγκάκη.

Η τελετή έγινε σε ένα γεμάτο χαμόγελα προαύλιο, παρουσία και εκπροσώπων της Δημοτικής Αρχής, των κων Ι. Φασομυτάκη και Β. Αρμουτάκη, που χαιρέτησαν τα παιδιά και διαβεβαίωσαν τη σχολική μας κοινότητα για την στήριξή τους. Κατόπιν, ο Σύλλογος Γονέων γλύκανε την πρώτη μέρα των παιδιών με ένα κέρασμα-καλοσώρισμα.

Η μέρα έκλεισε με μία ομιλία-ενημέρωση προς τους γονείς από την κα Αλεγκάκη. Σε αυτήν, επικοινώνησε τους στόχους του Σχολείου μας για την καλή πορεία των παιδιών ως μαθητών αλλά και ολόπλευρα ως ανθρώπων και μελών μιας καλύτερης κοινωνίας και κάλεσε τους γονείς να συνδράμουν το έργο μας για να επιτύχουμε τα μέγιστα.

Καλή σχολική χρονιά σε όλους με υγεία, πρόοδο και χαρά!

imageedit 4 9453654040imageedit 8 4501936619 imageedit 21 4758952315

Ανακοίνωση: Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

 

Σας ανακοινώνουμε ότι ο Αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα γίνει τη

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

στις 8.15 π.μ. 

στο προαύλιο του Σχολείου μας.

Οι μαθητές και οι παρευρισκόμενοι γονείς θα αποχωρήσουν στις 10 π.μ.

 

Σας περιμένουμε όλους με χαρά!

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Δ.Σ. Τυμπακίου

Αγιασμός 2023

Επίσκεψη του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με Αυτισμό στο Σχολείο μας

Σήμερα, Τρίτη 20 Ιουνίου, είχαμε τη χαρά να δεχτούμε στο σχολείο μας αντιπροσωπεία του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με Αυτισμό Ρεθύμνου στο σχολείο μας.

Παρέλαβαν γεμάτο τον ξύλινο κουμπαρά που από τον Μάρτιο φιλοξενεί το Σχολείο μας, συζήτησαν μαζί μας για τη δράση και την αποστολή τους και, μετά τις αναμνηστικές φωτογραφίες, μας δώρισαν ένα εξαιρετικό βιβλίο με πραγματικές εμπειρίες ενός ατόμου με αναπηρία για να μας θυμίζει πάντα να είμαστε ενεργά κοντά στους συνανθρώπους μας.

viber image 2023 06 20 10 09 50 218 viber image 2023 06 20 10 09 52 726 viber image 2023 06 20 10 09 50 355 viber image 2023 06 20 11 14 53 036

viber image 2023 06 20 13 01 40 849

Τους ευχαριστούμε και τους ευχόμαστε από καρδιάς καλή δύναμη και μεγάλη επιτυχία στο ζωτικό τους έργο!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Ε’ τάξη

Το Σχ. Έτος 2022-23 η Ε’ τάξη (Χειμωνίδου Αγάπη) κάλυψε την ενότητα:

  1. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – 3ος κύκλος: Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

Βια και κοινωνικη αδικια

  • Ας παρακολουθήσουμε βίντεο κι ας συζητήσουμε.
  • Μετά θα κάνουμε παιχνίδια ρόλων και θα ζωγραφίσουμε!
  • https://www.youtube.com/watch?v=90cyaDCTRVw

Picture5 Picture4 Picture3 Picture2 Picture1

Ανθρωπινα δικαιωματα και σεβασμός

Picture11 Picture10 Picture9 Picture8 Picture7

Διαφορετικοτητα και αποδοχη

Picture13 Picture12 Picture11 1

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Δ΄ τάξη

Το Σχ. Έτος 2022-23 η Δ’ τάξη (Λασκαράκη Ελένη) κάλυψε τις εξής ενότητες:

  1. Φροντίζω το περιβάλλον -1ος κύκλος : Τα χελωνάκια του Τυμπακίου
  2. Ευ Ζην -2ος κύκλος : Τρώω ποιοτικά, ζω καλύτερα
  3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- 3ος κύκλος: Θυμώνω με τον… θυμό μου

 

1. Τα χελωνάκια του Τυμπακίου

Οι στόχοι του προγράμματός μας ήταν οι μαθητές, μέσω εργαστηρίων και δραστηριοτήτων, που καλλιεργούν τις δεξιότητες της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας , της επικοινωνίας, της παραγωγικής μάθησης μέσω της δημιουργικότητας να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες αναγνωρίζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το φυσικό περιβάλλον και να το σέβονται. Έτσι, σκέφτονται κριτικά ,σε σχέση με τις συνέπειες που μπορεί να επιφέρουν οι ανθρώπινες δραστηριότητες στο περιβάλλον, προτείνουν λύσεις και ενημερώνουν.

Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι υλοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες όπως:

Γνωρίσαμε την Caretta-Caretta από  το  βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=LbZNZY8Iano  με  τίτλο: «Εγώ, η θαλάσσια χελώνα Καρέτα Καρέτα, ενώ παράλληλα συμπληρώσαμε και την ταυτότητά της.

Picture1 Picture2 1

Στην συνέχεια παρατηρήσαμε τον χάρτη που ζουν οι χελώνες της  Ελλάδας από τον ΑΡΧΕΛΩΝ (Σύλλογος για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας) και εντοπίσαμε τις διαφορετικές περιοχές στις οποίες ζουν οι χελώνες στην χώρα μας.

Ξεκινώντας την συζήτηση για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι χελώνες, ακούσαμε  το παραμύθι «Η καρέτα καρέτα με την πράσινη ζακέτα και τα εκατό μπαλάκια του πινγκ – πονγκ», μια ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά, ενώ στην συνέχεια λύσαμε το κουίζ του παραμυθιού https://blogs.sch.gr/anazitisi/archives/435

Picture3 1

Έπειτα, μελετήσαμε το Θεωρητικό Ενημερωτικό Υλικό «Το παράπονο των ζώων» της inactionforabetterworld https://inactionforabetterworld.com/wp-content/uploads/2020/05/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%BF%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B6%CF%8E%CF%89%CE%BD-_-%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C.pdf για την Caretta-Caretta.

Με αφορμή την συζήτηση για τις πλαστικές σακούλες αποφασίσαμε οι μαθητές να δώσουν ερωτηματολόγιο στους γονείς τους να το συμπληρώσουν σχετικά με την χρήση πλαστικού στα σπίτια τους.

Μόλις συγκεντρώθηκαν τα δεδομένα, τα επεξεργαστήκαμε με χρήση γραφημάτων.

Picture4 Picture5 Picture6

Τέλος, παρακολουθήσαμε βίντεο με χελωνάκια που μόλις βγαίνουν στην θάλασσα. Ακολούθησε συζήτηση για τι πρέπει να κάνουμε αν συμβεί μπροστά μας. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ενημερωτικό φυλλάδιο, προκειμένου να ενημερώσουμε τους συμμαθητές, φίλους και γνωστούς για το τι ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΒΡΕΙΣ ΧΕΛΩΝΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ.

Picture7 1 Picture8

 

2. Τρώω ποιοτικά, ζω καλύτερα

Οι στόχοι του προγράμματός μας ήταν οι μαθητές να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με την διατροφή τους, να αναγνωρίζουν τη σημασία της καλής διατροφής, να σκέφτονται κριτικά ,σε σχέση με τις συνέπειες που μπορεί να επιφέρει η κατανάλωση ζάχαρης στο σώμα τους, να προτείνουν λύσεις και να ενημερώνουν.

Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι υλοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες όπως:

Οι μαθητές μελέτησαν την  πυραμίδα των τροφών μέσω βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=BoOPz-4Sou8, ενώ συμπλήρωσαν την δική τους πυραμίδα στην τάξη.

Picture11 2 Picture12

Με αφορμή την γνωστή κινέζικη παροιμία “το πρωί να τρως σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας και το βράδυ σαν ζητιάνος”, συζητήσαμε για το πρωινό. Αποφασίσαμε να κρατήσουμε ημερολόγιο το για το πρωινό μας όσο και για το δεκατιανό μας γεύμα στο σχολείο για μία εβδομάδα. Φτιάξαμε ταμπελάκια πράσινα για like και κόκκινα για dislike για να προετοιμαστούμε για την συζήτηση των διατροφικών μας επιλογών.

Picture13 1

Αφού οι μαθητές συγκέντρωσαν τα δεδομένα τους σε ομάδες παρακολούθησαν την παρουσίαση «Τα μυστικά της υγείας …για μικρούς μαθητές» https://slideplayer.gr/slide/2621582/ . Έπειτα, αντιπαραβάλλαμε τις δικές μας επιλογές και χρησιμοποιώντας τα ταμπελάκια μας κάναμε like στις θρεπτικές επιλογές και dislike στις ανθυγιεινές τόσο για το πρωινό μας όσο και για το δεκατιανό μας, ενώ προτείναμε και ενναλακτικές ή και συμπληρωματικές προτάσεις.

 

Picture15 censored

Η παρουσίαση τελείωσε με το ερώτημα τι πίνω όταν διψώ… Θελήσαμε, λοιπόν, να δούμε, αρχικά, πώς να διαβάζουμε σωστά τις διατροφικές ετικέτες των τροφίμων. Συγκεντρώσαμε διάφορες συσκευασίες από αναψυκτικά και χυμούς, δημοφιλή σε παιδιά δημοτικού. Μελετήσαμε τον πίνακα  https://www.mynutriplan.gr/pvs_na_diabazeis_svsta_tis_diatrofikes_etiketes_tvn_trofimvn.html και η κάθε ομάδα κατέγραψε τα συστατικά ενός προϊόντος. Κάναμε συγκρίσεις σχετικά με την ποσότητα της ζάχαρης που υπάρχει σε αυτά.

Παρακολουθήσαμε το βίντεο  https://www.youtube.com/watch?v=oIXKBzSsuJc&t=46s σχετικά με την περιεκτικότητα της ζάχαρης στα αναψυκτικά και την ημερήσια δόση κατανάλωσης ζάχαρης από παιδιά 10 ετών. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα πίνακα για το χώρο σίτισης του ολοήμερου με την ποσότητα ζάχαρης των αναψυκτικών για ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.

viber image 2023 06 19 20 50 54 501

3. Θυμώνω με τον… θυμό μου

Οι στόχοι του προγράμματός μας ήταν οι μαθητές να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με την διαχείριση των συναισθημάτων τους, να αναγνωρίζουν τη σημασία όλων των θετικών και αρνητικών συναισθημάτων, να σκέφτονται κριτικά σε σχέση με τις συνέπειες που μπορεί να έχει η έκρηξη συναισθημάτων θυμού, να προτείνουν λύσεις και στρατηγικές ώστε να εκτονώνουν τον θυμό τους με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους.

Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι υλοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες όπως:

Αρχικά, παρακολουθήσαμε το βίντεο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΥΜΟΥ – ΠΩΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ https://www.youtube.com/watch?v=k_7t_kjmyUg και συζητήσαμε ότι θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα που προκαλείται για διάφορους λόγους και προς διαφορετικούς ανθρώπους. Μιλήσαμε για τις εμπειρίες μας, με ποιους θυμώνουμε συχνά, για ποιους λόγους και πως φερόμαστε όταν θυμώνουμε.

Καλέσαμε την ψυχολόγο του σχολείου μας, την κα Ευτυχία Μουζακίτη, η οποία μας βοήθησε να καταλάβουμε τον εαυτό μας και τα συναισθήματα μας αλλά και πως αυτά αλλάζουν. Μας πρότεινε να φτιάξουμε ένα θυμόμετρο.

Συγκεντρώσαμε τα υλικά μας και όλοι μαζί ζωγραφίσαμε το θυμόμετρο μας για να μας βοηθήσει αλλά και να στολίσει την τάξη μας.

Picture16 censored Picture17 censored

Καταλάβαμε ότι είναι πολλές φορές πολύ εύκολο να θυμώσεις αλλά παίρνει αρκετό χρόνο για να ηρεμήσεις. Συζητήσαμε για τους τρόπους που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τον θυμό μας. Καταγράψαμε τις στρατηγικές μας σε λωρίδες από γκοφρέ χαρτί για να τις χρησιμοποιήσουμε στην κατασκευή των «Δράκων του Θυμού» μας.

Ζωγραφίσαμε το σώμα του.

Κολλήσαμε μάτια και ουρά… και τις λωρίδες με τις στρατηγικές μας…

Picture18 Picture19Picture20Picture21