Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια σειρά από δράσεις με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια του σεβασμού προς όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες ή τις ιδιαιτερότητές τους.
Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. Αναστασία Λέτσιου, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και στη Νοηματική Γλώσσα, πραγματοποίησε μια εξαιρετικά ουσιαστική παρουσίαση για όλους τους μαθητές. Μίλησε για την έννοια της αναπηρίας, εξηγώντας τι σημαίνει, ποιες κατηγορίες αναπηριών υπάρχουν — όπως κινητικές δυσκολίες, προβλήματα όρασης, βαρηκοΐα, κώφωση, εγκεφαλικές βλάβες και άλλες. Τόνισε πως τα άτομα με αναπηρία δεν χρειάζονται τον οίκτο μας, αλλά τον σεβασμό μας, και πως η συμπεριφορά μας απέναντί τους πρέπει να είναι ίδια με αυτή προς όλους: με κατανόηση, αποδοχή και ισότητα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη νοηματική γλώσσα, την οποία τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πιο βαθιά μέσα από παραδείγματα, χειρονομίες και μικρές ασκήσεις. Η δράση ολοκληρώθηκε με ένα τραγούδι που τα παιδιά απέδωσαν στη νοηματική, προσφέροντας μια μοναδική και συγκινητική εμπειρία.

Πέρα όμως από την υπέροχη παρουσίαση της κ.Αναστασίας, την οποία ευχαριστούμε θερμά, οι τάξεις του σχολείου μας υλοποίησαν και επιπλέον δραστηριότητες:
Α2΄ Τάξη
Οι μικροί μαθητές, με την εκπαιδευτικό τους κ. Αγγελική Κρητικοπούλου και την κ. Ευαγγελία Κουντουρέλλη, άκουσαν μια πρωτότυπη ιστορία για ένα παιδί που δεν έβλεπε καλά. Ακολούθησε συζήτηση για την αναπηρία και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν βιωματικές ασκήσεις, όπως να γράψουν το όνομά τους με το αντίθετο χέρι, να μεταφέρουν αντικείμενα χωρίς τη χρήση των χεριών ή να κινηθούν με κλειστά μάτια, ακολουθώντας οδηγίες των συμμαθητών τους. Τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και μίλησαν για τις δυσκολίες που ένιωσαν. Στο τέλος, δημιούργησαν την όμορφη κατασκευή «το λουλούδι της διαφορετικότητας», στο οποίο κάθε πέταλο αντιπροσώπευε μια μοναδική ικανότητα.

Γ1′ και Γ2′ Τάξεις
Επιπλέον, οι μαθητές των Γ’ τάξεων, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους κ. Γιάννη Καλλιονάκη και κ. Έλενα Τζανακάκη, γνώρισαν την έννοια της αναπηρίας μέσα από ένα συμβολικό παράδειγμα: παρουσιάστηκε ένα καναρίνι με ένα πόδι. Τα παιδιά συζήτησαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει και για τα αντισταθμιστικά μέτρα που μπορούν να βοηθήσουν. Στη συνέχεια είδαν ένα καναρίνι τυπικής ανάπτυξης και έκαναν σύγκριση, καταλήγοντας στο ουσιαστικό συμπέρασμα ότι άλλο πράγμα είναι η «βλάβη» και άλλο η «αναπηρία». Η βλάβη μπορεί να αντιμετωπιστεί με τα κατάλληλα μέσα, ενώ η αναπηρία πολλές φορές δημιουργείται από τα εμπόδια και τις προκαταλήψεις που θέτει η κοινωνία. Τα παιδιά κατανόησαν ότι και τα δύο καναρίνια μπορούν να δώσουν χαρά το ίδιο, και πως το ίδιο ισχύει και με τους ανθρώπους. Έτσι, συζήτησαν για τις διακρίσεις και γιατί αυτές είναι αβάσιμες και άδικες.



Ηταν μια ημέρα γεμάτη γνώση, εμπειρία, συνεργασία, με μηνύματα ανθρωπιάς και ισότητας, που θα μείνει σε όλους αξέχαστη!