«Μαγική Αστροβραδιά…» Ο «Ωρίων» στο σχολείο μας

Στις 17 Μαΐου 2024 είχαμε τη τιμή, στα πλαίσια πολιτιστικών προγραμμάτων που διεξάγουμε στο σχολείο, να φιλοξενήσουμε την αστρονομική εταιρεία Πατρών ο «Ωρίων».

Εικόνα20

Μας μίλησαν για τα άστρα , τους πλανήτες και μετά με ειδικά τηλεσκόπια έδειξαν τη Σελήνη στα παιδιά μας και στους γονείς. Ήταν μια μαγική αστροβραδιά!!    Ευχαριστούμε πολύ!!

Εικόνα19 Εικόνα18 Εικόνα17

Μιλώντας για το σχολικό εκφοβισμό και τα όρια σώματος Το Χαμόγελο του Παιδιού στο σχολείο μας

Στις 14 Μαϊου 2024 οι μαθητές/τριες της Γ’ Δ’ και Ε τάξη δημοτικού με υπεύθυνες δασκάλες την κ. Ειρήνη Αντωνάτου, την κ. Έλενα Πατινιώτη και τη κ. Ασημίνα Μπουχάγιερ είχαν την ευκαιρία να μάθουν τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού από ειδική ψυχολόγο τους Χαμόγελου του Παιδιού.

Εικόνα15 2

Η Β’ Τάξη (Β1+Β2) με υπεύθυνες δασκάλες την κ. Ευαγγελία Λάγκα και τη κ. Λίτσα Τζουνοπούλου παρακολούθησε σεμινάριο βιωματικών δραστηριοτήτων για τα όρια σώματος. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα το Χαμόγελο του Παιδιού για τις γνώσεις που μας μετέδωσε..

Εικόνα16 1

Μαθαίνοντας Νοηματική στο σχολείο μας.. Ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτικών

Πέρυσι όπως και φέτος οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο μας προάγουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και στην ίση μεταχείριση. Πέρυσι η κ. Ειρήνη Αντωνάτου και η κ. Πατινιώτη με τους μαθητές/τριες της έμαθαν και παρουσίασαν τραγουδάκι στη νοηματική στο Ειδικό Σχολείο Κωφών.

Φέτος οι μαθητές της κ. Ασημίνας  Μπουχάγιερ γνωρίζοντας το τραγουδάκι αυτό από πέρσι κατάφεραν με το δικό τους τρόπο να διδάξουν τους μαθητές της Δ’ Τάξης το τραγούδι στη νοηματική. Η ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών ευνοεί το μαθησιακό περιβάλλον και βελτιώνει τις μαθησιακές σχέσεις….Μπράβο στα παιδιά και στις δασκάλες τους για τη συνεργασία..

Εικόνα14

Οι Διαδραστικοί Πίνακες στο σχολείο μας….

Στο σχολείο μας μετά το Πάσχα τοποθετήθηκαν Διαδραστικοί Πίνακες.  Οι μαθητές/τριες μας και εκπαιδευτικοί γνώρισαν τις δυνατότητες που προσφέρει ο τεχνολογικός εξοπλισμός, αξιοποίησαν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα και προχώρησαν σε επίλυση προβλημάτων μαθηματικών και διαδραστικών ασκήσεων ιστορίας, ενώ μέσα από τρισδιάστατη απεικόνιση είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν σε χώρους που δεν μπορούν να πάνε εύκολα. «Η χρήση των διαδραστικών συστημάτων στην εκπαίδευση προάγει την εκπαιδευτική καινοτομία και στοχεύει στην αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων για την προώθηση του μαθητοκεντρικού μοντέλου εκπαίδευσης. Η αλληλεπίδραση των μαθητών με το διαδραστικό μαθησιακό περιεχόμενο ενισχύει το ενδιαφέρον για μάθηση και τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ εξοικειώνει περαιτέρω τους μαθητές με την τεχνολογία και συντελεί στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και δυνατότητας επίλυσης προβλημάτων» (www.minedu.gov.gr).

Εικόνα12 4 Εικόνα11 3

«Ταξίδι στο Διάστημα» «Καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα Ε’ Τάξης»

Φέτος η κ. Ασημίνα Μπουχάγιερ και οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού ανέλαβαν πολιτιστικό πρόγραμμα για να μάθουν για το γαλαξία μας και το ηλιακό μας σύστημα. Οι μαθητές/τριες μπόρεσαν μέσω αυτού του προγράμματος να κάνουν πολλές βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες και να μάθουν λεπτομέρειες για τους πλανήτες, τους δορυφόρους τους και τα αστέρια. Μπράβο μικροί μας «αστρονόμοι»…

Εικόνα10 1 Εικόνα9 Εικόνα8 3 Εικόνα7 2 Εικόνα6 4

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΜΑΣ ΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΑΣΤΕΡΙ

Προετοιμασία για το Πάσχα 2024 εννοείται πως περιλαμβάνει παραδοσιακές πασχαλινές συνταγές όπως τα λαζαράκια και το βάψιμο των κόκκινων αυγών. Στο σχολείο μας πέρσι και φέτος την τελευταία εβδομάδα πριν το κλείσιμο οι μαθητές/τριες της Β’, Γ’, Δ’& Ε’ Τάξη με τις δασκάλες τους  Ειρήνη Αντωνάτου, Ευαγγελία Λάγκα, Ασημίνα Μπουχάγιερ, Έλενα Πατινιώτη & Λίτσα Τζουνοπούλου τηρήσαμε τα έθιμα και γεμάτο χαρά φτιάξαμε λαζαράκια και βάψαμε αυγά. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους γονείς που βοήθησαν στο ψήσιμο. Επίσης οι κατασκευές μας στόλισαν το σχολείο για να γιορτάσουμε και εμείς, με τον τρόπο μας, τις μεγάλες μέρες της Χριστιανοσύνης.

Εικόνα4 3     Εικόνα5

Πιστοί στο πνεύμα γενναιοδωρίας, αλληλεγγύης και αγάπης σε εκείνους που το έχουν ανάγκη πραγματοποιήσαμε συγκέντρωση τροφίμων στο χώρο του σχολείου από την Τετάρτη 17/4/24 μέχρι Τετάρτη 24/4/24 για τον σύλλογο του Φωτεινού Αστεριού.

Θέλοντας όλοι οι μαθητές/τριες μας να βιώσουν τη χαρά της προσφοράς προσέφεραν με τις οικογένειες τους ζυμαρικά, αλεύρι, ρύζι, όσπρια, ζάχαρη, γάλα εβαπορέ, δημητριακά..

Δείτε το παρακάτω βίντεο με τις παραπάνω  δράσεις μας…

Τα ειδώλια της Γ’ τάξης Κυκλαδικός πολιτισμός

Η κ. Ειρήνη Αντωνάτου με τους μαθητές/τριες της Γ’ τάξης αποφάσισαν να μιμηθούν και να φτιάξουν τα δικά τους ειδώλια με αφορμή την ενότητα της Ιστορίας που αφορά τον Κυκλαδικό Πολιτισμό. Σε αυτή τους την κίνηση βοηθός ήταν ο κ. Αντώνης Μπαλάκας  δάσκαλος Εικαστικών,  διακεκριμένος ζωγράφος, ειδικευμένος σε θέματα κεραμικής και αγγειοπλαστικής. Μπράβο σας παιδιά.. Τα έργα σας υπέροχα….

Κύριε Αντώνη ευχαριστούμε…

Εικόνα3 2 Εικόνα2 1 Εικόνα1 4

Η κυρία Δενδρινού στο σχολείο μας…..

Την 1η Απριλίου 2024, στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας βιβλίου, είχαμε την τιμή και τη χαρά να βρίσκεται στο σχολείο μας η αγαπημένη συγγραφέας κα Άννα Δενδρινού. Μίλησε στους μαθητές και στις μαθήτριές μας για τα  βιβλία της και για το πώς αποφάσισε να γίνει συγγραφέας. Μέσα από τα βιβλία της: Ο Φίφης και ο Σήφης»  καθώς και «Το φιλαράκι μου» μίλησε για τον σεβασμό της διαφορετικότητα και την αξία της φιλίας. Μετέδωσε αυτά τα μηνύματα μέσω θεατρικού παιχνιδιού και έκανε τους μαθητές/τριες μας να λατρέψουν τα βιβλία της μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων. Είμαστε υποχρεωμένοι για την παρουσία σας στο σχολείο μας κυρία Άννα!!

Εικόνα16 Εικόνα15 Εικόνα14 2

Η Ε’ Τάξη καινοτομεί….Συνεργατική μέθοδος jigsaw. Πρακτική Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας

Η μέθοδος Jigsaw, εφαρμόστηκε από τους μαθητές/τριες της Ε’ Τάξης με υπεύθυνη δασκάλα την κ. Ασημίνα Μπουχάγιερ στο μάθημα της Ιστορίας.    Πρόκειται για μια συνεργατική μέθοδο διδασκαλίας στην οποία μέσα από ποικίλες διερευνητικές δραστηριότητες προωθείται η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της ανοχής. Θεωρείται από τις πιο δημοφιλείς τεχνικές για την προώθηση της συνεργασίας και συζήτησης μεταξύ των μελών μιας τάξης. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στο puzzle κάθε κομμάτι-μαθητής είναι αναγκαίο και απαραίτητο για την επιτυχή συμπλήρωση και το σχηματισμό της συνολικής εικόνας (επίλυσης προβλήματος ή ολοκλήρωσης του έργου). Πρόκειται για μία στρατηγική που επιτρέπει σε κάθε ομάδα να γνωρίσει σε βάθος μία πτυχή ενός θέματος, μιας έννοιας ή μίας ενότητας.

Εικόνα9 3

Οι μαθητές βρίσκονται σε πλήρη αλληλεξάρτηση για την ολοκλήρωση του έργου ή την επίλυση του προβλήματος. Το θέμα διαιρείται σε υποθέματα και ο κάθε μαθητής διερευνά ένα από αυτά, δηλαδή ένα μόνο μέρος του υλικού προς μάθηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να γίνονται ειδήμονες (experts) μιας υποενότητας και κατόπιν να τη διδάσκουν στα άλλα μέλη της ομάδας τους προκειμένου να ολοκληρωθεί το μαθησιακό έργο. Το χαρακτηριστικό αυτού του μοντέλου είναι η αλληλεξάρτηση των μελών της κάθε ομάδας καθώς ο καθένας διδάσκει και διδάσκεται από τους άλλους ενώ υποχρεώνεται να δείξει ιδιαίτερη προσοχή αφού στο τέλος θα εξεταστεί σε όλες τις υποενότητες.

Όλοι οι στόχοι επιτεύχθηκαν και οι μαθητές/τριες μας έμαθαν συνεργαζόμενοι….Μπράβο σας παιδιά!!!

Εικόνα10 2 Εικόνα11 2 Εικόνα12 3 Εικόνα13 3

ΓΙΟΡΤΗ 25Ης ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ

Η 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού, είχε οριστεί ως ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης, κατά του Τουρκικού ζυγού, από τον αρχηγό της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρο Υψηλάντη «ως ευαγγελιζομένη την πολιτικήν λύτρωσιν του ελληνικού έθνους». Η ημερομηνία αυτή θεωρήθηκε ως σημείο αναφοράς από τις πρώτες ήδη ημέρες της Επανάστασης, και μάλιστα ως έναρξη ειδικής χρονολόγησης, ακόμα και σε περιοχές που είχαν επαναστατήσει νωρίτερα. Τουλάχιστον από το 1823 εθεωρείτο στην Πελοπόννησο ως ημέρα έναρξης της επανάστασης.

Εικόνα7 1

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε η σχολική γιορτή στο πλαίσιο της επετείου για την 25η Μαρτίου 1821. Τη γιορτή ανέλαβαν να οργανώσουν και να παρουσιάσουν οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης με υπεύθυνη την κ.  Αλέκα Τζάνη. Μέσα από κείμενα, ποιήματα, εικόνες προβλήθηκαν χαρακτηριστικά στοιχεία της ελληνικής επανάστασης, οι γνωστοί ήρωες της επανάστασης και οι γυναίκες που θυσιάστηκαν για να μην πέσουν στα χέρια του εχθρού. Τη γιορτή εμπλούτισαν για άλλη μια φορά τα όμορφα σκηνικά τα οποία επιμελήθηκαν ο Σύλλογος γονέων και ο Σύλλογος Διδασκόντων. Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο διευθυντής του σχολείου κ. Ηλίας Σκεπετάρης.

Ανήμερα της 25ης Μαρτίου οι μαθητές/τριες της Δ’ Ε’ και Στ’ Τάξης παρέλασαν με υπεύθυνους συνοδούς τον κ.  Σίμο Παντελίδη και τον κ. Ηλία Σκεπετάρη. Τίμησαν τους ήρωες της επαναστάσεως και μας έκαναν υπερήφανους..

Εικόνα8