Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας συμμετέχει στη Διεθνή Ημέρα Ειρήνης!
«Κάθε χρόνο, στις 21 Σεπτεμβρίου, τα Ηνωμένα Έθνη καλούν τον κόσμο να σιγήσει. Κυριολεκτικά και συμβολικά. Η Διεθνής Ημέρα Ειρήνης είναι μια στιγμή παγκόσμιας παύσης, αναστοχασμού και δέσμευσης προς την ανώτερη των αξιών: την ειρήνη.
Η εν λόγω Ημέρα θεσπίστηκε το 1981 με ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και καθιερώθηκε το 2001 ως ημέρα παγκόσμιας εκεχειρίας και μη βίας. Σκοπός της δεν είναι απλώς ο εορτασμός μιας ιδανικής κατάστασης, αλλά η ενθάρρυνση συγκεκριμένων πράξεων – συλλογικών και ατομικών – που συμβάλλουν στην οικοδόμηση ενός πιο ειρηνικού κόσμου.
Η ειρήνη, όπως την οραματίζεται ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, δεν συνίσταται απλώς στην απουσία πολεμικών συγκρούσεων. Είναι μια ενεργή διαδικασία καλλιέργειας αμοιβαίας κατανόησης, σεβασμού και συνεργασίας. Περιλαμβάνει την ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την επίλυση διαφορών μέσω διαλόγου και την ενδυνάμωση των θεσμών που διασφαλίζουν τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου.
Η ειρήνη όμως δεν είναι απλώς ένα όραμα των διεθνών οργανισμών· είναι ένα συλλογικό εγχείρημα που ξεκινά με μικρές πράξεις καθημερινής ενσυναίσθησης και συνεργασίας.»
Έτσι λοιπόν πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας ποικίλες δράσεις με στόχο να υπάρξει ευαισθητοποίηση της ευρύτερης σχολικής κοινότητας στο θέμα αυτό.
Οι μαθητές της Β’ Τάξης συμμετέχοντας φέτος στο eTwinning έργο «Inspiring Peace with Bridges ( Buddies Running, Imagining, Dancing, Gaming, Exploring, Sharing)», ζωγράφισαν μέρος ενός μηνύματος για την ειρήνη! Πιο συγκεκριμένα, τα σχολεία-εταίροι του έργου σχεδίασαν μια δραστηριότητα κατά την οποία μαθητές όλων των ηλικιών από την Ιταλία, τη Σλοβενία και την Ελλάδα κλήθηκαν να δημιουργήσουν το σύνθημα «Peace begins with us!» το οποίο θα ταξιδέψει στα συνεργαζόμενα σχολεία και στο τέλος θα παραδοθεί σε μια ομάδα εθελοντών του Peace Run. Στη συνέχεια το μήνυμα αυτό θα αναρτηθεί σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Κολοσσαίο!

Οι μικροί καλλιτέχνες επί τω έργω…



Οι δημιουργίες τους!
Λίγα λόγια για το Peace Run…

Η ειρήνη δεν είναι η απουσία πολέμου. Η ειρήνη είναι η παρουσία αρμονίας, χαράς και ενότητας. Η ειρήνη αποκαλύπτει την απόλυτη τελειότητα της ανθρώπινης ζωής!
Το Peace Run (από το 2005 έως το 2012 γνωστό και ως World Harmony Run) είναι μια παγκόσμια σκυταλοδρομία με δάδα, όπου οι άνθρωποι προωθούν την ειρήνη, τη φιλία και την αρμονία περνώντας μια φλεγόμενη δάδα από χέρι σε χέρι.
Διεθνείς ομάδες δρομέων διασχίζουν σύνορα κάθε είδους και με αυτόν τον τρόπο συνδέουν σχολεία, κοινότητες, οργανισμούς και ανθρώπους από όλα τα κοινωνικά στρώματα.
Ιδρύθηκε το 1987 από τον αείμνηστο Φιλόσοφο της Ειρήνης, Sri Chinmoy, και μέχρι σήμερα το Peace Run έχει εμπλέξει περισσότερους από 10 εκατομμύρια ανθρώπους σε πάνω από 150 χώρες. (Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, κάθε δεύτερο έτος μια διεθνής ομάδα ενώνει όλες τις ευρωπαϊκές χώρες με μια συνεχόμενη διαδρομή 25.000 χιλιομέτρων.)
Το μήνυμα του Peace Run είναι πολύ απλό: όταν μπορούμε να τρέξουμε μαζί με ειρήνη και αρμονία, τότε μπορούμε και να ζήσουμε μαζί με ειρήνη και φιλία! Ο καθένας μας μπορεί να αλλάξει τον κόσμο – δίνοντας ένα ζωντανό παράδειγμα στους άλλους και κάνοντας, συμβολικά, το πρώτο βήμα!
Με αυτό το πνεύμα μπορούμε να τρέξουμε με τη δάδα, να τη μεταφέρουμε για μερικά χιλιόμετρα ή απλώς να την κρατήσουμε και να τη μεταδώσουμε – κάθε βήμα μετράει!

Επιπλέον, στα πλαίσια του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025 πραγματοποιήθηκε πληθώρα δράσεων με στόχο την ανάδειξη της παιδαγωγικής αξίας του σχολικού αθλητισμού και την καλλιέργεια των αξιών και αρετών που απορρέουν από αυτόν.
Μια από τις δράσεις που υλοποιήθηκαν ήταν η Σχολική Σκυταλοδρομία «Τρέχω για την ΕΙΡΗΝΗ». Η εν λόγω Σκυταλοδρομία αποτελεί μέρος των αθλητικών δράσεων που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “BEACTIVE” της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Οι μαθητές μας λοιπόν έτρεξαν στο Ισιαδάκι και μας υπενθύμισαν ότι η ΕΙΡΗΝΗ είναι το μεγαλύτερο αγαθό για όλους τους λαούς του κόσμου!
Τέλος, οι μαθητές του σχολείου μας ζωγράφισαν για την ειρήνη! Οι μαθητές της Β’ Τάξης ζωγράφισαν φιγούρες από τον διάσημο πίνακα του P.Picasso “Guernica” και βάζοντας χρώμα οραματιστήκανε μια ειρηνική εκδοχή του έργου. Όλες οι δημιουργίες συγκεντρώθηκαν και πλαισίωσαν τον στίχο από το ποίημα του Γ. Ρίτσου «Ειρήνη» “Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη”. Τελικό προϊόν μια αφίσα που κοσμεί κοινόχρηστο χώρο του σχολείου μας!




Η Διεθνής Ημέρα Ειρήνης αποτελεί επομένως υπενθύμιση αλλά και πρόσκληση: να στραφούμε προς έναν κόσμο όπου η ειρήνη δεν είναι εξαίρεση, αλλά ο κανόνας. Έναν κόσμο όπου η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η κοινωνική συνοχή και η αλληλεγγύη θα υπερισχύουν του φόβου, της βίας και της διαίρεσης.
Πηγές:
https://unric.org/el/
https://www.peacerun.org/gr/