Κανονισμός Λειτουργίας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2024-2025

 

3ο ΔΣ ΠΟΛΕΩΣ ΚΑΛΥΜΝΟΥ

ΑΓ.ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΤΚ 85200

ΤΗΛ. 22430 29567

mail@3dim-kalymn.dod.sch.gr

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Κάθε σχολική χρονιά καλούμαστε να κατανοήσουμε και να εφαρμόσουμε τους κανόνες λειτουργίας του σχολείου που θα βοηθήσουν στην  προσαρμογή των μαθητών/τριών και θα  διατηρήσουν μια ασφαλή καθημερινότητα. Χρειαζόμαστε απαραιτήτως τη δική σας συνεργασία, έτσι ώστε να συμβάλουμε στην υλοποίηση του κοινού μας στόχου.

Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

 

 

Το σχολείο προσφέρει αγωγή και εκπαίδευση με στόχο την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή. Για να λειτουργήσει ομαλά και αποδοτικά όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) αποδέχονται και σέβονται τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Ο παρών κανονισμός συντάχθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων και έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις, ώστε να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής, με κοινό στόχο την πρόοδο των μαθητών αλλά και την υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, η πειθαρχία όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ.

Με αυτές τις σκέψεις, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την εφαρμογή του κανονισμού και ευελπιστούμε στην πρόθυμη συνεργασία μαθητών και γονέων με το προσωπικό του Σχολείου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι κοινές επιδιώξεις όλων μας: η αγωγή, η κατάρτιση, η καλλιέργεια και η ασφάλεια των μαθητών.

H Διευθύντρια

Στάλα Σεβαστή

 

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 

 

 

 

Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  • υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 07.55 – 08:15π.μ
  • έναρξη 1ηςδιδακτικής περιόδου: 08:15 π. μ
  • λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – αποχώρηση μαθητών: 13:15 (εξάωρο)

 

 

  • έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 13:15
  • λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος:

Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
07:15 – 08:00 45΄ ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ
ΠΡΩΙΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
07.55- 08:15 15΄ Υποδοχή μαθητών
08:15- 09:40 85΄ 1η διδακτική περίοδος
09:40- 10:00 20΄ Διάλειμμα
10:00- 11:30 90΄ 2η διδακτική περίοδος
11:30- 11:45 15΄ Διάλειμμα
11:45- 12:25 40΄ 5η ώρα
12:25- 12:35 10΄ Διάλειμμα
12:35- 13:15 40΄ 6η ώρα
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
13:15- 13:25 10΄ Διάλειμμα
13:25- 14:00 35΄ 1η διδακτική ώρα
14:00- 14:10 10΄ Διάλειμμα
14:10- 14:55 45΄ 2η διδακτική ώρα
14:55- 15:05 10’ Διάλειμμα
15:05- 15:50     45΄ 3η διδακτική ώρα
15:50- 15:55 5’ Διάλειμμα
15:55- 16:40 45΄ 4η διδακτική ώρα
16:40- 16:45 Διάλειμμα
16:45- 17:30 45΄ 5η διδακτική ώρα

Οι γονείς – κηδεμόνες των μαθητών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα ενημερώνονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς για την ώρα αποχώρησης  από το σχολείο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.

Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, παρελάσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).

Η απουσία τους από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, πρέπει να ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης για το λόγο της απουσίας και όταν η απουσία είναι πολυήμερη ή επαναλαμβανόμενη ενημερώνεται και η Δ/νση του σχολείου.

Κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, μετά από απουσία ασθένειας δύο (2) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση. Όταν η απουσία ασθένειας παραταθεί πέραν των τριών (3) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση που να αναφέρεται η ασθένεια  και να διευκρινίζεται με σαφήνεια η δυνατότητα του μαθητή να παρακολουθεί μαθήματα χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου.

Σε περίπτωση που γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης και τη Δ/νση του Σχολείου.

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, απαραίτητο είναι οι Μαθητές των Α’ και Δ΄ τάξεων να προσκομίσουν εγκαίρως το Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ). Για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες θα αποστέλλεται το ανάλογο έντυπο προς συμπλήρωση.

ΑΦΙΞΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

 

 

 

  • Η άφιξη των μαθητών γίνεται από τις 55 μέχρι τις 08:15,από την κεντρική πόρτα του σχολείουή από την πλαϊνή  είσοδο του σχολείου. Οι μαθητές, οι οποίοι με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων τους έρχονται στο σχολείο με λεωφορείο ιδιωτικής χρήσης συνοδεύονται από τον οδηγό του, παραδίδονται έξω από την κεντρική  πόρτα στον καθορισμένο από τον Σύλλογο εκπαιδευτικό, ο οποίος και τα οδηγεί στον αύλειο χώρο του Σχολείου.
  • Μετά την είσοδο των μαθητών στον αύλειο χώρο του Σχολείου οι μαθητές κατευθύνονται στον χώρο που έχει οριστεί ανάλογα με την τάξη τους. Οι μαθητές/τριες των Α΄ Β΄ Γ΄ τάξεων κάνουν διάλειμμα στην μπροστινή αυλή και των Δ΄ Ε΄ ΣΤ΄ τάξεων στην πίσω αυλή.
  • Για λόγους ασφαλείας των μαθητών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι αυλόπορτες κλείνουν στις 8:15.
  • Σε περίπτωση αργοπορημένης προσέλευσης και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις η είσοδος γίνεται μόνοαπό την κεντρική πόρτα του σχολείου.
  • Η είσοδος στο προαύλιο επιτρέπεται μόνο στους μαθητές και το προσωπικό του σχολείου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους, αφού βεβαιωθούν ότι αυτά εισήλθαν στο προαύλιο, παραμένουν έξω από αυτόσύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
  • Οι γονείς ενημερώνονται με e-mail ή από την ιστοσελίδα του σχολείου.
  • Η είσοδος στον αύλειο χώρο του Σχολείου γονέων- κηδεμόνων και άλλων επισκεπτών θα γίνεται μόνο κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το σχολείο (E-mail σχολείου:mail@3dim-kalymn.dod.sch.gr , Τηλέφωνο επικοινωνίας: 22430 29567).
ΠΡΟΣΕΥΧΗ- ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

 

 

 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Η πρωινή προσευχή γίνεται στον αύλειο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές παρατάσσονται κατά τμήμα, κάτω από την σημαία, στην πίσω αυλή. Κάθε Δευτέρα γίνεται έπαρση σημαίας και ανάκρουση του εθνικού ύμνου.

 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν από τις αίθουσες και κατεβαίνουν στο προαύλιο κινούμενοι δεξιά στις σκάλες και κατευθύνονται στον χώρο που έχει οριοθετηθεί σύμφωνα με την τάξη τους. Ο κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του και εξέρχεται τελευταίος, αφού έχει μεριμνήσει ώστε να έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές από την αίθουσα και αφού οδηγήσει το τμήμα στον αύλειο χώρο. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Η μοναδική περίπτωση που δύναται μαθητής/τρια που έχει προσέλθει στο σχολείο να μείνει μέσα στο διάλειμμα είναι με ιατρική βεβαίωση του θεράποντος ιατρού.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν αποκλειστικά στις αίθουσες διδασκαλίας με τους εκπαιδευτικούς που έχουν μάθημα με το τμήμα την προηγούμενη του διαλείμματος ώρα.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου  από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα δάσκαλο του σχολείου.

Για κάθε τάξη έχει καθοριστεί συγκεκριμένος χώρος προαυλισμού, ώστε να αποφεύγονται ατυχήματα. Οι μαθητές οφείλουν να προαυλίζονται μόνο στο χώρο που έχει καθοριστεί για την τάξη τους.

  • οι Α΄  Β΄ και Γ’ τάξεις στο μπροστινό προαύλιο,
  • οι Δ’, Ε’, ΣΤ’ τάξεις στο πίσω προαύλιο

Στον προαύλιο χώρο επιτρέπονται τα επιδαπέδια παιχνίδια και οι αερόμπαλες στο δεύτερο και τρίτο διάλειμμα κατόπιν άδειας με την επίβλεψη των γυμναστών και των εφημερευόντων εκπαιδευτικών.

Οι εφημερεύοντες στην αυλή ειδοποιούν τους μαθητές για αποχώρηση 2 λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι, ώστε να φτάσουν εγκαίρως στον χώρο παράταξης και από εκεί καθοδηγούνται στην αίθουσά τους όπου τους παραλαμβάνει ο/η  εκπαιδευτικός.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος κάλυψης φυσικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους, που βρίσκονται στο προαύλιο και δεν εισέρχονται στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου χωρίς άδεια.

Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρό το προαύλιο.

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 

 

 

  • Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης.
  • Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται με τη συνοδεία γονέων ή κηδεμόνων ή ατόμου που έχει οριστεί από αυτούς. Σε διαφορετική περίπτωση η αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται με υπεύθυνη δήλωση γονέα που προμηθεύεται από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό στην αρχή της σχολικής χρονιάς.  Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων (Δ’, Ε’ ,ΣΤ’) δύνανται να αποχωρήσουν και μόνοι τους με την επίδειξη της σχολικής κάρτας στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.
  • Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών/τριών με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους, καταγραφή στο ημερολόγιο σχολικής ζωής και υπογραφή γονέα κατά την παραλαβή του μαθητή).
  • Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον κηδεμόνα τους, ακόμα και αν αυτός καθυστερήσει, και δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι.
  • Οι μαθητές, οι οποίοι αποχωρούν με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων τους, με λεωφορείο ιδιωτικής χρήσης συνοδεύονται από τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό της πάνω πόρτας και παραδίδονται στον οδηγό του.

Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, υπό την εποπτεία των εφημερευόντων, γίνεται ως εξής:

  • Με τη λήξη του εξαώρου, οι μαθητές του σχολείου που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους συνοδεύονται στην έξοδο από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την τελευταία ώρα και αποχωρούν από τις     εξόδους του σχολείου ως εξής:
  • οι μαθητές της Α΄, Β’, Γ   τάξεων αποχωρούν από τηνκεντρική πόρτα του σχολείου.
  • οι μαθητές της Δ’,  Ε’, ΣΤ’  τάξεων και οι μαθητές/τριες που φεύγουν με το λεωφορείο αποχωρούν από την πάνω πόρτα του σχολείου.
  • Στο τέλος του ολοήμερου προγράμματος οι μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι σε αυτό αποχωρούν από την μπροστινή πόρτα του σχολείου, σύμφωνα με την ώρα αναχώρησης που έχουν δηλώσει οι γονείς-κηδεμόνες τους στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στους γονείς-κηδεμόνες. Όσοι από αυτούς συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και να περιμένουν στον χώρο που τους έχει οριστεί έξω από τις εισόδους – εξόδους του σχολείου.

Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται από το σχολείο    με γραπτή ανακοίνωση. Οι ανακοινώσεις θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του σχολείου ενώ η επικοινωνία θα γίνεται μέσω τηλεφώνου αλλά και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

  1. Ασφάλεια μαθητών/τριών
  • Συστήνεται η χρήση ατομικού μπουκαλιού ή παγουριού από το κάθε παιδί. Τα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Το κάθε παιδί καλό είναι να χρησιμοποιεί τα δικά του προσωπικά αντικείμενα.
  • Τα παιδιά ΔΕΝ πρέπει να φέρνουν μαζί τους παιχνίδια στο σχολείο (π.χ. μπάλες, κούκλες κλπ.).
  • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
  1. Ολοήμερο Σχολείο
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-ΓΙΟΡΤΕΣ
  • Για το Ολοήμερο Πρόγραμμα η λήψη των γευμάτων γίνεται στο θρανίο των παιδιών στην αίθουσα που έχει οριστεί για το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

 

Οι διδακτικές επισκέψεις και οι σχολικές γιορτές είναι μέρος της σχολικής ζωής, βοηθούν στην αποτελεσματικότερη πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές δεν πρέπει να απουσιάζουν από αυτές, παρά μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.

Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών παραμένουν αμετάβλητες σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται αναλόγως (π.χ. στις Εθνικές γιορτές ορίζεται η διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο).

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΑΓΩΓΗ

 

 

 

  1. Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου
  2. Κάθε μορφή εκφοβισμού (πρόκληση σωματικού πόνου, διάδοση φημών, απομόνωση από παρέες, προσβλητικά λόγια και μηνύματα, ηλεκτρονικός εκφοβισμός κλπ.) απαγορεύεται αυστηρά, ελέγχεται αυστηρά και αντιμετωπίζεται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτικό, τον Διευθυντή του Σχολείου ή τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα πάντα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.
  3. Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να διακρίνονται για την καλή, ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση. Το ντύσιμο τους να είναι κόσμιο, ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες. Τις ημέρες που έχουν γυμναστική πρέπει να φορούν αθλητικά ρούχα και παπούτσια.
  4. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές οφείλουν να τηρούν τους κανόνες της τάξης. Αυτό σημαίνει πως όχι μόνον παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία αλλά και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Βασικό καθήκον κάθε μαθητή είναι η προσπάθεια και η μελέτη.
  5. Η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται χωρίς αργοπορία. Απαγορεύονται οι θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους του σχολείου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
  6. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους υποδεικνυόμενους χώρους, φροντίζοντας αυτοί να διατηρούνται καθαροί. Επίσης πρέπει να σέβονται τους Κανονισμούς Λειτουργίας των γηπέδων. Η τήρηση των κανονισμών είναι επιβεβλημένη όχι μόνο για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου αλλά και για λόγους ασφαλείας των παιδιών. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται επίσης καθαροί.
  7. Επίσης προσοχή, υπευθυνότητα και σχολαστική τήρηση των οδηγιών λειτουργίας απαιτείται από τους μαθητές και κατά την χρήση των διαδραστικών πινάκων, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των εποπτικών μέσων, του αθλητικού υλικού και λοιπής υλικοτεχνικής υποδομής.
  8. Το σχολικό βιβλίο παρέχεται στους μαθητές δωρεάν. Η κακή χρήση, η καταστροφή και η σκόπιμη στέρηση της δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.
  9. Οι μαθητές σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και σε καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους.
  10. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Όλοι οφείλουμε να προσέχουμε τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε πολλές ώρες την ημέρα. Γι’ αυτό διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δεν γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους, δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό. Σε περίπτωση μερικής ή ολικής φθοράς ή καταστροφής του υλικού εξοπλισμού ή μέρους του κτιρίου από μαθητή, η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα ή κηδεμόνα του (υποχρεωτική αποκατάσταση εντός 5 ημερών).
  11. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται. Παράλληλα, οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά.
  12. Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός σχολείου οι μαθητές ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Σε περίπτωση που ένας μαθητής παραβαίνει με τη συμπεριφορά του τις αρχές του Σχολείου και τις υποδείξεις των συνοδών εκπαιδευτικών, τού επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
  • Εν κατακλείδι, οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. Κάθε άλλο θέμα που θα ανακύπτει και δεν προβλέπεται στον παρόντα Κανονισμό θα αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο των Διδασκόντων του σχολείου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη νομοθεσία.

 

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Η υπερβολική επιείκεια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και ισχυροποιεί την αντίληψη της ατιμωρησίας. Αν η συμπεριφορά του μαθητή δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε ο μαθητής αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι συνέπειες που μπορεί να επιβληθούν είναι οι ακόλουθες:

Α. παρατήρηση

Β. επίπληξη

Γ. παραπομπή στη Διεύθυνση

Δ. ενημέρωση γονέων

Ε. ενημέρωση συλλόγου διδασκόντων

Στ. ενημέρωση σχολικού συμβούλου

 

Οι γονείς ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια παρεκκλίνουσα συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία Σχολείου-Γονέων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

2.11. Επίδοση και αξιολόγηση μαθητών

Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή.

Η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:

  • Τη συμμετοχή στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης
  • Την καθημερινή προφορική επίδοση στο μάθημα της ημέρας
  • Την επίδοση στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες
  • Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι
  • Τη συμμετοχή και συμπεριφορά  στην ομάδα που ανήκει
  • Τη γενική συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του

Ο εκπαιδευτικός ορίζει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα, κατά την οποία μπορεί κάθε γονέας/κηδεμόνας να ενημερώνεται για την πρόοδο του παιδιού του. Σε περίπτωση ανάγκης, ο γονέας ή κηδεμόνας μπορεί να συναντηθεί με τον εκπαιδευτικό, αφού πρώτα τον/την ενημερώσει τηλεφωνικά για την επίσκεψή του.

Η ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων γίνεται σε συνάντηση μετά από τηλεφωνική επικοινωνία.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στο Διευθυντή. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου. Την ημέρα εκείνη κάθε εκπαιδευτικός παρουσιάζει περιγραφικά την συνολική εικόνα του μαθητή ως προς τη συμπεριφορά και τη μαθησιακή διαδικασία στον γονέα κηδεμόνα του. Η προσέλευση των γονέων και κηδεμόνων στις συναντήσεις που ορίζονται από το σχολείο είναι απαραίτητη.

 

ΣΧΟΛΕΙΟ-ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

 

 

 

 

Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων, ως κηδεμόνας του παιδιού ενώπιον του σχολείου νομιμοποιείται ο γονέας που έχει την κηδεμονία με δικαστική απόφαση, την οποία οφείλει να προσκομίσει στο σχολείο. Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει το Σχολείο να ενημερωθεί άμεσα.

Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή. Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Ο γονέας – κηδεμόνας:

  • Δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και οφείλει να συμμετέχει στις τακτικές μηνιαίες συγκεντρώσεις, καθώς και σε τυχόν έκτακτες που ορίζει ο εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο.
  • Καλείται από τους εκπαιδευτικούς του παιδιού και/ή τον Διευθυντή του σχολείου, όποτε κριθεί αναγκαίο, για την πορεία του μαθητή και κυρίως όταν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα στη μάθηση ή τη συμπεριφορά του. Είναι σημαντικό να μην παραβλέπεται ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των γονέων προς το σχολείο και τον δάσκαλο.

Για οποιοδήποτε θέμα παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, οι γονείς απευθύνονται αρχικά στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Μόνο σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη απευθύνονται στη Διεύθυνση του σχολείου.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

 

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του.

 

 

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους.

Οι γονείς – κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που αποστέλλονται με mail ή με έγγραφο που δίνεται στους μαθητές από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

Οι γονείς προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών σε ορισμένη από τον εκπαιδευτικό ημέρα και ώρα.
  • Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία.

 

  • Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Δ/ντή ή τον Εκπαιδευτικό.
  • Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου.
  • Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων.
  • Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.
  • Σε έκτακτες συναντήσεις σε χρόνο που έχουν εγκαίρως ορίσει οι εκπαιδευτικοί.
  • Σε οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση, οι Γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν τον χρόνο συνάντησης με τη Διεύθυνση του σχολείου.

Για οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή διδακτικό θέμα αλληλοενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών, πραγματοποιείται ανάλογη συνάντηση κατόπιν συνεννόησης, σε χρόνο μη διδακτικής εργασίας.

Η Δ/νση του σχολείου και οι εφημερεύοντες είναι υπεύθυνοι δια νόμου για την ασφάλεια των παιδιών και διατηρούν τις πόρτες εισόδου και εξόδου του σχολείου τους κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του.

Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων – κηδεμόνων στους χώρους του σχολείου, την ώρα της λειτουργίας του δεν επιτρέπεται. Οι γονείς – κηδεμόνες εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια του Διευθυντή (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για τυχόν επείγον, έκτακτο θέμα).

Στις έκτακτες περιπτώσεις η είσοδος των γονέων γίνεται αποκλειστικά από την κεντρική πόρτα του σχολείου όπου υπάρχει κουδούνι.

 

3.3 Σχολείο – Φορείς

 

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί την επίσημη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί, καλλιτεχνικοί και πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του.

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση