Για εμάς…τους ανθρώπους της τάξης!
Δημιουργός: kdramalis, στις: 15-06-2025, διάρκεια: 00:04:08
Αυτό το βίντεο είναι ένα μικρό αφιέρωμα στον εκπαιδευτικό. Ένα βίντεο για να θυμηθούμε όλοι τη σημασία και την σπουδαιότητα του έργου μας και της επίδρασης που έχουμε στις ζωές των παιδιών. Αφιερωμένο σε όλους εμάς που δίνουμε καθημερινά τον καλύτερό μας εαυτό στην τάξη. Αφιερωμένο σε κάθε δάσκαλο που κάνει τη διαφορά, κάθε μέρα.
Διάκριση στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Σκακιστικές δημιουργίες με στίχους και χρώματα» για το Ε1
Τον Απρίλιο η τάξη μας έλαβε μέρος στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Σκακιστικές δημιουργίες με στίχους και χρώματα», που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.
Στον διαγωνισμό μπορούσαν να λάβουν μέρος μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, είτε με κάποιο ποιητικό έργο είτε με κάποια εικαστική δημιουργία, εμπνευσμένα πάντα από το σκάκι. Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να ενθαρρύνει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν δημιουργικές δεξιότητες, κριτική σκέψη και φαντασία μέσω της διαθεματικής προσέγγισης του σκακιού με την ποίηση και τα εικαστικά.
Τα παιδιά της τάξης μας, λοιπόν, εμπνεύστηκαν από το σκάκι, ένα παιχνίδι παραδοσιακό που απαιτεί σκέψη και στρατηγική, και το έφεραν σε αντιπαράθεση με την τεχνολογία και όλες τις ασχολίες των σύγχρονων νέων που συνήθως έχουν να κάνουν με τα κοινωνικά δίκτυα και το ίντερνετ. Προβληματίστηκαν σχετικά με το αν η τεχνολογία μπορεί πλέον να ανταγωνιστεί την ανθρώπινη ευφυΐα και ταυτόχρονα προσπάθησαν να περάσουν και σύγχρονα κοινωνικά μηνύματα, γι΄αυτό και ονόμασαν το έργο τους «Σύγχρονα Διλήμματα».
Το έργο των μαθητών μας επιλέχθηκε μέσα στα δέκα καλύτερα έργα παιδιών δημοτικού πανελλαδικώς και θα ενταχθεί σε ψηφιακό βιβλίο με τα ονόματα των δημιουργών του.
Επίσκεψη Οδοντιατρικού Συλλόγου Δωδεκανήσου
Τη Δευτέρα 19 Μαΐου 2025 επισκέφτηκε το σχολείο μας ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Δωδεκανήσου και συγκεκριμένα ο οδοντίατρος κύριος Ιωάννης Καλικάτζαρος, με σκοπό να εξετάσει τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε1 και της Ε2 Δημοτικού, αλλά και να πραγματοποιήσει φθορίωση σε όσα παιδιά επιθυμούσαν. Πριν την εξέταση όμως τα παιδιά παρακολούθησαν μία λεπτομερή παρουσίαση του κυρίου Καλικάτζαρου σχετικά με τη στοματική υγιεινή και στη συνέχεια του έκαναν ερωτήσεις.
Τέλος, 4 μαθητές μας αφού τον ευχαρίστησαν για την παρουσία του στο σχολείο μας, πήραν στυλό και χαρτί και του πήραν συνέντευξη.
- Πόσα χρόνια πρέπει να σπουδάσει κάποιος για να γίνει οδοντίατρος;
Για να γίνει κάποιος οδοντίατρος πρέπει να σπουδάσει αρχικά 5 χρόνια και στη συνέχεια να κάνει ειδίκευση
- Τι σας έκανε να επιλέξετε αυτό το επάγγελμα;
Ένας συγγενής μου ήταν οδοντίατρος και επειδή μου άρεσε αποφάσισα να ακολουθήσω και εγώ αυτόν τον δρόμο.
- Ποιο είναι το πιο δύσκολο μέρος της δουλειάς σας;
Το πιο δύσκολο μέρος της δουλειάς μας είναι όταν έρχονται παιδάκια στον οδοντίατρο και φοβούνται πολύ.
- Θυμάστε κάποιο περιστατικό που σας έκανε να νιώσετε περήφανος;
Δυστυχώς στα νησιά μας δεν υπάρχουν πολλοί γιατροί οπότε όταν μπορούμε να βοηθήσουμε έναν άνθρωπο που έχει πολύ ανάγκη όπως για παράδειγμα κάποιους ψαράδες.
- Τι θα συμβουλεύατε ένα παιδί που θέλει να γίνει οδοντίατρος όταν μεγαλώσει;
Θα το συμβούλευα ότι το επάγγελμά μας θα του δώσει πολλές ευκαιρίες και ότι είναι μεν μία πολύ σημαντική δουλειά, αλλά έχει πολύ άγχος. Αυτό θα πρέπει να το ξέρει πριν το διαλέξει.
- Πονάει όταν κάποιος κάνει σφράγισμα ή καθάρισμα δοντιών;
Πλέον όχι.
- Γιατί κάποιοι άνθρωποι χρειάζεται να φοράνε σιδεράκια;
Επειδή τα δόντια πολλές φορές δεν βγαίνουν όλα ίσια. Επίσης υπάρχουν διαφορετικά είδη για σιδεράκια.
- Έχετε συναντήσει ποτέ ένα πολύ περίεργο ή ασυνήθιστο δόντι;
Ναι έχω συναντήσει τέτοια δόντια. Ένα περιστατικό ήταν με δύο κολλημένα δόντια, ενώ ένα άλλο όπου ένα δόντι φύτρωνε μέσα σε ένα άλλο.
- Έχει τύχει κάποιο παιδί να φοβηθεί πολύ κατά τη διάρκεια της εξέτασης;
Δυστυχώς ναι. Και επειδή κάποια παιδιά φοβούνται πολύ κάθονται στο σπίτι για να μην πάνε στον οδοντίατρο.
Μέτρα προστασίας των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα
Εκπαιδευτική επίσκεψη-ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Καλύμνου
Σήμερα, Δευτέρα 19 Μαΐου, το σχολείο μας είχε μία ιδιαίτερα σημαντική και εκπαιδευτική επίσκεψη από το Λιμεναρχείο Καλύμνου. Στο πλαίσιο του προγράμματος «ΠΡΟΣΕΧΩ – ΜΑΘΑΙΝΩ – ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ», μας επισκέφθηκαν η Σημαιοφόρος του Λιμενικού Σώματος κα Φατούρου Μαρία Ελένη και η Λιμενοφύλακας κα Ντάκουλα Αικατερίνη.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Το πρόγραμμα έχει στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών σε θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια στη θάλασσα, την πρόληψη ατυχημάτων και πνιγμών, καθώς και τη γενικότερη προστασία της ανθρώπινης ζωής. Οι εκπρόσωποι του Λιμεναρχείου παρουσίασαν με τρόπο κατανοητό και διαδραστικό βασικούς κανόνες ασφαλούς κολύμβησης και συμπεριφοράς στη θάλασσα, ενισχύοντας τη συνείδηση ευθύνης και πρόληψης.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την παρουσίαση, συμμετείχαν ενεργά, έθεσαν ερωτήσεις και συζήτησαν για τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την άγνοια ή την απροσεξία κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο υδάτινο περιβάλλον.
Ευχαριστούμε θερμά το Λιμεναρχείο Καλύμνου, καθώς και τις κυρίες Φατούρου και Ντάκουλα, για την εξαιρετική ενημέρωση και την πολύτιμη συμβολή τους στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας και της πρόληψης στους μαθητές μας. Τέτοιες δράσεις αποτελούν πολύτιμο εργαλείο για τη διαμόρφωση σωστής νοοτροπίας και στάσης ζωής από μικρή ηλικία.
Η υποχρέωση της Μνήμης
Σήμερα, 19 Μαΐου 2025, τιμούμε με την Στ’ δημοτικού τη μνήμη 353.000 ψυχών. Η 19η Μαΐου είναι ημέρα μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων, που χάθηκαν και δεν ξεχνάμε τον ξεριζωμό, τον πόνο και την αδικία. Η μνήμη γίνεται χρέος, η ιστορία φάρος για το μέλλον. Τα παιδιά της Στ’ μπήκαν στη θέση των μικρών παιδιών και κατέγραψαν μερικές από τις σκέψεις τους εκείνες τις σκοτεινές ώρες του διωγμού.
Επιμορφωτική Συνάντηση -ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Διαγωνισμός Ανάγνωσης Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου «Βιβλιοδρομίες»
Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 3 παιδιά του σχολείου μας διαγωνίστηκαν στον 27ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανάγνωσης Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου «Βιβλιοδρομίες».
Οι Βιβλιοδρομίες είναι ένας Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανάγνωσης Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου που προκηρύσσεται από τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα για 27η συνεχόμενη χρονιά. Τα παιδιά καλούνται να διαβάσουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς τρία (3) λογοτεχνικά βιβλία, τα οποία εντάσσονται σε μία ενιαία θεματική ενότητα και, κατά τη διαγωνιστική διαδικασία, να επεξεργαστούν θέματα σχετικά με τα βιβλία που διάβασαν. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν σε Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία της Ελλάδας, της Κύπρου και του Απόδημου Ελληνισμού.
Οι Βιβλιοδρομίες, ως Μαθητικός Διαγωνισμός Ανάγνωσης Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου, αναπτύσσεται και υλοποιείται από τον Σύλλογο Διδασκόντων των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, σε συνεργασία με την Πανεπιστημιακή κοινότητα. Συμμετέχουν στον διαγωνισμό κατά μέσο όρο κάθε χρόνο 3.500 μαθητές και μαθήτριες από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία όλης της χώρας (τα τελευταία 5 χρόνια ο διαγωνισμός υλοποιείται και στα Δημοτικά Σχολεία της Κύπρου, αλλά και σε ελληνικά σχολεία του απόδημου ελληνισμού της Γερμανίας).
Καλή επιτυχία στα παιδιά!
Το Θέατρο του κουτιού
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών με Θέμα: «Το Θέατρο του Κουτιού ως παιδαγωγικό εργαλείο»
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην εκπαιδευτική ομάδα Loles LoveLearn για την εμπνευσμένη και άρτια οργανωμένη επιμόρφωση. Με τον ενθουσιασμό, τη δημιουργικότητα και την παιδαγωγική τους προσέγγιση, κατάφεραν να μεταδώσουν πολύτιμες γνώσεις και να εμπνεύσουν τους συμμετέχοντες με νέους τρόπους διδασκαλίας μέσα από το Θέατρο του κουτιού.
Την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025, στο Πνευματικό Κέντρο Καλύμνου, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία επιμορφωτική συνάντηση για εκπαιδευτικούς και λοιπούς εκπαιδευτές με θέμα «Το Θέατρο του Κουτιού». Η δράση διοργανώθηκε στο πλαίσιο ενίσχυσης δημιουργικών και καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και είχε ως στόχο την αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών στη σχολική τάξη.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την έννοια και τη λειτουργία του «Θεάτρου του κουτιού». Μέσα από βιωματικά εργαστήρια, παρουσιάσεις και παραδείγματα εφαρμογών στην εκπαιδευτική πράξη, αναδείχθηκε ο παιδαγωγικός και καλλιτεχνικός χαρακτήρας αυτής της τεχνικής.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πρακτική αξιοποίησή του στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο, με προτάσεις για δημιουργία αυθεντικών αφηγήσεων από τους μαθητές και ενσωμάτωσή του σε διαθεματικές δραστηριότητες. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά, μοιράστηκαν εμπειρίες και εμπνεύστηκαν τρόπους να ενισχύσουν την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μέσα από τον κόσμο της αφήγησης και του θεάτρου.
Η δράση έκλεισε με θετικά σχόλια και ενθουσιασμό, αναδεικνύοντας την ανάγκη για συνέχιση αντίστοιχων δημιουργικών επιμορφώσεων στο μέλλον.
Πως μπορεί το θέατρο του κουτιού να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό εργαλείο ;Οι κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνθήκες αλλάζουν συνεχώς. Γονείς, εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές καλούμαστε να εκπαιδευόμαστε σε νέες προσεγγίσεις και τεχνικές ώστε να μπορούμε να συμβαδίσουμε με τις εξελίξεις. Ο γρήγορος ρυθμός της εποχής μας απαιτεί νέες συνθήκες μάθησης για να διατηρείται η προσοχή των εκπαιδευόμενων και να απορροφάται η γνώση. Η χρήση της τεχνολογίας είναι μία από τις προσεγγίσεις που κερδίζουν στην εκπαίδευση τελευταία, όμως η συνεχής επαφή των παιδιών με την οθόνη δεν είναι τόσο ωφέλιμη. Η εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να συμβεί μέσω του παιχνιδιού και των τεχνών αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά της.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |