Στα πλαίσια της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού, φέτος στις 6 Μαρτίου 2025, οι Γ’ και Δ’ τάξεις του 3ου Δημοτικού Σχολείου μας σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμυνταίου στο πνεύμα της σύμπνοιας συμμετείχαν σε δράσεις που στόχο είχαν την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (Bullying). Αρχικά με την βοήθεια μιας παρουσίασης, ορίστηκαν οι έννοιες της σχολικής βίας, του σχολικού εκφοβισμού και των μορφών του, όπως είναι ο σωματικός εκφοβισμός, ο λεκτικός, ο κοινωνικός κ.ά. σε ενεργή συζήτηση με τους μαθητές όπου οι μαθητές συμμετείχαν με ενδιαφέρον. Με σκοπό την πρόληψη και την αποφυγή φαινομένων βίας στο σχολείο, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των παιδιών, που κλήθηκαν να μπουν στη θέση του θύματος και να κατανοήσουν τα συναισθήματα και τους φόβους του, αλλά και στη θέση των παιδιών παρατηρητών που οφείλουν να παρεμβαίνουν σε περιστατικά βίας και εκφοβισμού, ζητώντας τη βοήθεια των ενηλίκων με το να το μοιραστούν. Στη συνέχεια, οι μαθητές παρακολούθησαν μια ταινία/ παραμύθι μικρού μήκους σε θεατροποιημένη αφήγηση με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και τις συνέπειες στον κοινωνικό και ψυχολογικό εκφοβισμό «Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος». Δυο από τους μαθητές, μας εξιστόρησαν την πραγματική ουσία του παραμυθιού. Ως επιστέγασμα η δράση ολοκληρώθηκε με μια δημιουργική δραστηριότητα. Μοιράστηκαν τα παιδιά σε δυο μεγάλες ομάδες και κατόπιν έλαβαν δυο μεγάλα χαρτόνια με μια εκτυπωμένη εικόνα με θέμα την κεντρική επιγραφή του εκφοβισμού να την κολλήσουν στην μέση του χαρτονιού. Έπειτα δόθηκαν χαρτάκια με διάφορες εικόνες θετικών και αρνητικών συμπεριφορών βίας και τους ζητήθηκε να τις κολλήσουν στην μια πλευρά, η οποία θα ήταν η θετική πλευρά με τα θετικά λόγια και με θετική συμπεριφορά και στην άλλη πλευρά με τα αρνητικά λόγια και με αρνητική συμπεριφορά, καθώς ακόμη και να γράψουν πάνω στο χαρτόνι λέξεις και σκέψεις κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού. Κάθε παιδί κόλλησε από ένα χαρτάκι στο μεγάλο χαρτόνι και έγραψε εκφράσεις με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μεγάλου χρωματιστού κολάζ, το οποίο είναι τοιχοκολλημένο στους τοίχους του σχολείου θυμίζοντας στους μαθητές την ημέρα αυτή που θα δίνει νόημα στο σχολείο μας και δίνοντας ένα σαφές μήνυμα κατά της σχολικής βίας.
Ο Διευθυντής του Σχολείου
Μαντρατζής Νικόλαος