Δημιουργώ και Καινοτομώ.
Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με τίτλο:
«STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική
μέσα από τον κύκλο του Νερού και
την Υδροδυναμική».
Βασίζεται σε δραστηριότητες STEAM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με κύριο
περιβαλλοντικό θέμα την υδροδυναμική και συγκεκριμένα εστιάζει στον κύκλο του νερού.
Στόχος μας ήταν οι μαθητές μας να εμπλακούν σε δραστηριότητες όπου θα τους δινότανε η δυνατότητα να αναπτύξουν και να αξιοποιήσουν το ατομικό δυναμικό τους και εν συνεχεία να οδηγηθούν σε αξιοσημείωτα μαθησιακά αποτελέσματα μέσα από την ενεργό δράση τους.
Κατά την εξέλιξη του προγράμματος αξίζει να σημειωθεί ότι έγινε χρήση σχετικών πειραμάτων, αξιοποιήθηκαν συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, ενώ δημιουργήθηκαν ακόμη και μηχανικές κατασκευές από τα ίδια τα παιδιά με μεγάλη δεξιοτεχνία και ευρηματικότητα. Παράλληλα, φροντίσαμε να ενισχύσουμε και να καλλιεργήσουμε τη μαθηματική τους σκέψη, ενώ θελήσαμε να τα εξοικειώσουμε και με τις βασικές αρχές που διέπουν τον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη. Τέλος, με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STEAM γεγονός που τα ενθουσίασε γι’ ακόμα μια φορά (βλ. δραστηριότητα με ρομποτάκι- beebot).
Ενδεικτικά παρουσιάζουμε…
Ένα Εικαστικό Έργο σε ατομικά καδράκια. “Γαλότσες σε Νερόλακο”.
Έγινε αναφορά στον κατάλληλο ρουχισμό. Δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα αναφοράς με λέξεις κλειδιά. Μιλήσαμε για τα μέτρα προστασίας κατά την εξέλιξη ενός έντονου καιρικού φαινομένου (όπως: πλημμύρα).
Αναρωτηθήκαμε πώς προκαλείται η βροχή…;
Γνωρίσαμε το “ταξίδι του νερού” μέσα από την προβολή εκπαιδευτικών βίντεο. Επεξεργαστήκαμε σχετικά βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.
Αναπαραστήσαμε με θεατρικότητα τις πληροφορίες που συλλέξαμε…
Οι σταγονούληδες ξεκίνησαν να εξατμίζονται…
Οι σταγόνες συμπυκνώνονται στο σύννεφο…
Η βροχόπτωση έχει ξεκινήσει…
Αποτυπώσαμε σε χαρτί του μέτρου με καλλιτεχνική διάθεση το “ταξίδι του νερού” το οποίο αργότερα χρησιμοποιήθηκε και ως πίστα για να κινηθεί το ρομποτάκι μας.
Μέσω της διαδικασίας ακολουθήσαμε σύντομες και μακρινές διαδρομές για να φτάσουμε στον προορισμό μας, αποκτήσαμε αίσθηση προσανατολισμού στο χώρο και εξοικειωθήκαμε με προμαθηματικές έννοιες.
Παρακάτω ζητήσαμε από τα παιδιά να αποτυπώσουν σε χαρτί τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις τους …
Μπήκαμε σε ρόλο μικρού επιστήμονα…
Μελετήσαμε τη βαρύτητα των αντικειμένων μέσα στο νερό. Κάναμε υποθέσεις σχετικά με τα αντικείμενα που επιπλέουν και βυθίζονται στο νερό, ενώ περάσαμε και στο στάδιο των διαπιστώσεων και των συγκρίσεων των αποτελεσμάτων μας.
Καταγράψαμε σε πίνακα τα υλικά που διαλύονται, ενώ είδαμε ποια είναι εκείνα που παραμένουν ορατά ακόμα και μετά την ανάμιξη.
Ένα ακόμη διασκεδαστικό πείραμα ήταν και αυτό με τον αποχρωματισμό των smarties.
Μελετήσαμε την τήξη και την πήξη παίζοντας…
Τα παιδιά αντάλλαξαν ιδέες και προβληματίστηκαν γύρω από τον απεγκλωβισμό των ζώων…
Ο ήλιος έγινε ο καλύτερος βοηθός μας…
Παρατηρήσαμε τι απέγιναν τα παγοστολίδια μας που είχαμε στην κατάψυξη…
Κατασκευάσαμε το δικό μας φράγμα…
Ενώ δεν παραλείψαμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας παζλ στο puzzle jigsaw με τα οποία και ψυχαγωγηθήκαμε στον ελεύθερο χρόνο μας…
Πρόσφατα σχόλια