‘Ενασχόληση με τις Φυσικές Επιστήμες’.
Γνωριμία με Συγγραφέα.
Την Παρασκευή 19 Απριλίου,είχαμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τον Κ. Κώστα Μάγο, με την συγγραφική του ιδιότητά του, καθώς κατά τη διάρκεια της χρονιάς επεξεργαστήκαμε αρκετά από τα βιβλία του τα οποία κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών της τάξης μας στα πλαίσια των δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας. Οι μαθητές μας στην κυριολεξία ‘βομβάρδισαν’ με τις απορίες τους και μονοπώλησαν το ενδιαφέρον της συζήτησης μαζί του. Έθεσαν διάφορα ερωτήματα, εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε ένα πλαίσιο χαλαρό και φιλικό που είχε νωρίτερα δημιουργηθεί. Είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν κρυμμένους θησαυρούς οι οποίοι ξεπηδούσαν από το σάκο του μαγικά και με τη βοήθεια γαντόκουκλων να ακούσουν ιστορίες από κεντρικούς ήρωες των βιβλίων του.
Σας ευχαριστούμε για αυτό το συναρπαστικό ταξίδι όπου μοιραστήκαμε παρέα!
Φύλαξε το μην το πετάς ανακύκλωσε με εμάς!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον
Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική Κληρονομιά
Τίτλος: “Φύλαξέ το μην το πετάς ανακύκλωσε με εμάς”.
Τα παιδιά συστήνονται με το θέμα:
Ανακαλύπτουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα Σκουπίδια και την Ανακύκλωση.
Αρχικά, όπως αποτυπώνεται και στη φωτογραφία παρακάτω μερικά παιδιά εντάσσουν στον πράσινο κάδο όλα τα απορρίμματα, αγνοώντας πως ορισμένα από αυτά μπορεί να μας φανούν χρήσιμα και με την κατάλληλη επεξεργασία να ξαναπάρουν ζωή!
Αυτό στην πορεία των δράσεων σκοπεύουμε να το ανατρέψουμε καθώς θα συνειδητοποιήσουν ποια υλικά ρίχνουμε στον μπλε κάδο, ποια είναι η διαδικασία της ανακύκλωσης και πόσο χρήσιμη και αναγκαία είναι για την προστασία του πλανήτη μας.
Τα παιδιά πρόκειται να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση και να διαφοροποιήσουν την στάση τους και τις μέχρι τώρα συνήθειές τους!
Έπεται συνέχεια…
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ.
Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου την ημέρα, δηλαδή, που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Θέλοντας, λοιπόν, να αδράξουμε την ευκαιρία ασχοληθήκαμε με το θέμα διεξοδικά και ποικιλοτρόπως καθώς
‘τα βιβλία μας ταξιδεύουν και πάντα κάτι μας μαθαίνουν‘…
‘κάθε τίτλος μια ιστορία, μια ιστορία γεμάτη φαντασία’…
Δημιουργία Αυτοσχέδιας Ιστορίας.
Παραγωγή Βιβλίου από τους μικρούς μας μαθητές…
Ακόμα και στο σπίτι τους θέλοντας να περάσουν ποιοτικά τον ελεύθερο χρόνο τους και έχοντας εξοικειωθεί σε μεγάλο βαθμό με τις δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, επιλέγουν, με τρόπο αβίαστο και αυθόρμητο, να δημιουργήσουν τα δικά τους κειμενικά είδη προάγοντας τις αναγνωστικές τους δεξιότητες και την καλλιτεχνική τους έκφραση…
Με σκοπό να οδηγήσουμε τους μικρούς μας αναγνώστες σε ένα βήμα πιο κοντά σε καινούργια ταξίδια μαγικά…
Δημιουργήθηκαν Σελιδοδείκτες
με τις δικές τους ξεχωριστές παιδικές πινελιές επάνω!
Μια χαρούμενη Αποκριά!
Ήρθε πάλι η Αποκριά
και έντυσε μασκαράδες όλα τα παιδιά!
Με φορεσιές ευφάνταστες, μοναδικές
άλλες πρωτότυπες, μα άλλες κλασικές!
Ένα γλέντι στήθηκε
την τελευταία μέρα
από όλη την παρέα!
Με κέφι, τραγούδι και χορό
υποδέχθηκε η “Τζιοκόντα”
με την κότα την “Καρλότα”
τους επίδοξους, για φέτος, Καρναβαλιστές…
Εκείνοι ακολούθησαν τον απίστευτο ρυθμό
και μοίρασαν απλόχερα στις πόζες τους
το χαμόγελό τους το ξεχωριστό!
τους αναγνώστες μας!
Ραντεβού σε μία νέα ανάρτηση…
‘Εορτασμός Τσικνοπέμπτης’.
Αποτελεί παράδοση πλέον η σημερινή ημέρα να έχει μία διαφορετική χροιά στο Σχολείο μας!
Με την αφορμή αυτή διαφοροποιήσαμε ελαφρώς τις καθιερωμένες μας ρουτίνες, ενώ κινηθήκαμε σε Αποκριάτικους ρυθμούς με περισσότερες νότες διασκέδασης και ψυχαγωγίας, μέσω των προγραμματισμένων οργανωμένων παιχνιδιών που είχαμε ετοιμάσει.
Η χαρούμενη διάθεση των παιδιών ήταν εμφανής…
Τα “Φανάρια” μας έδωσαν το σύνθημα…
Σταμάτα…Ξεκίνα…Στάματα…Ξεκίνα…
Οι Απόκριες είναι εδώ φέρνουν κέφι και χορό!
Κρίνεται σκόπιμο να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων για την πρωτοβουλία και την ενεργό του δράση καθώς προσέφερε σουβλάκια συνοδευόμενα από την αντίστοιχη γαρνιτούρα σε όλα τα παιδιά βοηθώντας να διατηρήσουμε αυτό το έθιμο ζωντανό.
Εμείς από τη μεριά μας κόψαμε σαλάτες από τα λαχανικά του μπαξέ μας αναβαθμίζοντας συνολικά τη θρεπτική αξία του γεύματος των μαθητών μας, ενώ βιωματικά περάσαμε από το στάδιο της παραγωγής στην άμεση κατανάλωση.
Εγγραφές νηπίων 2024-2025
Αποχαιρετούμε το Φλεβάρη… καλωσορίζουμε το Μάρτη!
Μέσω της λαϊκής μας παράδοσης μάθαμε πως ο Φεβρουάριος παρέα με τα αδέρφια του , τον Ιανουάριο και το Μάρτιο αποφάσισαν να ενώσουν το κρασί τους σε βαρέλι καθώς η παραγωγή ήταν περιορισμένη. Ο Φεβρουάριος όμως τρύπησε το βαρέλι από κάτω, χωρίς να ρωτήσει τα αδέρφια του με αποτέλεσμα να πιει όλο το κρασί και να μεθύσει!
Γι’ αυτό πολλές φορές δεν ξέρει τι κάνει κι έχει άστατο καιρό!
Όπως λέει χαρακτηριστικά η παροιμία :
“Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει , καλοκαίρι θα μυρίσει μα αν τύχει και θυμώσει μες στο χιόνι θα μας χώσει“.
Τα αδέρφια του για να τον τιμωρήσουν γι’ αυτή του τη συμπεριφορά , του πήραν ο καθένας λοιπόν και από μια ημέρα. Έτσι ο Φλεβάρης έγινε Κουτσοφλέβαρος κι έχει μονάχα 28 μέρες στα κοινά έτη, ενώ 29 στα δίσεκτα συγκεκριμένα κάθε τέσσερα δηλαδή χρόνια.
Παρακολουθήσαμε και την προβολή του παρακάτω βίντεο:
Από την οποία τα παιδιά εμπνεύστηκαν και οπτικοποίησαν μέσω της ζωγραφικής
τον τελευταίο μήνα του Χειμώνα…
Με χαρά υποδεχθήκαμε όμως και τον πρώτο μήνα της Άνοιξης!
Θέλοντας να κρατήσουμε ζωντανό το έθιμο φορέσαμε και το βραχιολάκι μας με την μπλεγμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, ώστε να μην μας κάψει ο ήλιος και όταν οδηγηθούμε αισίως στην τελευταία μέρα του Μαρτίου θα το αποχωριστούμε κρεμώντας το στα κλαδάκια των δέντρων της αυλής μας για να το πάρουν τα πουλάκια και να το χρησιμοποιήσουν στις φωλιές τους…
Καλώς να ορίσετε χελιδονάκια…
Με μεγάλη προσμονή αναμένουμε την άφιξή σας…
‘Και η Γη γυρίζει” -STEAM.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως στόχο οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους για το διάστημα, μέσα από τις αρχές του εποικοδομητισμού και εφαρμόζοντας μεθόδους διερευνητικής μάθησης. Πρόκειται μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες δραστηριότητες να συγκεντρώσουν και να επεξεργαστούν πληροφορίες γύρω από το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες του, να αντιληφθούν ότι μεταξύ των πλανητών υπάρχει μία σχέση αλληλεξαρτώμενη και πως δεν είναι αποκομμένοι ο ένας πλανήτης από τον άλλον, να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της, την περιφορά της Γης γύρω από τον ήλιο και την περιστροφή του ήλιου γύρω από το κέντρο του Γαλαξία μας, να μιλήσουν για την εναλλαγή της Μέρας και της Νύχτας, τις προοδευτικές φάσεις της Σελήνης καθώς ακόμη και για την εναλλαγή των 4 εποχών και που οφείλεται το συγκεκριμένο αυτό φαινόμενο…
Παραθέτουμε ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από τη δική μας προσέγγιση:
Δημιουργία τρισδιάστατων πλανητών…
Χορεύοντας γύρω από τον Ήλιο…
Απαντάνε στο ερώτημα:
Γιατί έχουμε Μέρα -Νύχτα;
Χρησιμοποιούν την υδρόγειο σφαίρα και το φακό…
Ήλιος… Πηγή Ζωής!
https://science.nasa.gov/sun/ Παρακολουθούν σχετικό Βίντεο Προσομοίωσης.
και κάπως έτσι ολοκληρώνεται ένα ακόμη ταξίδι γνώσεων!
- Ανακοινώσεις-Επιστολές
- Δημοσιεύσεις
- Διαμόρφωση γωνιών-παιχνίδια σε διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης.
- Διδακτικές επισκέψεις
- Δραστηριότητες μέσα από την Επικαιρότητα-Θεματικές Προσεγγίσεις-Εποχιακά Διάφορα-Παιδικές Δημιουργίες
- Εκδηλώσεις του σχολείου
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα- δραστηριότητες
- Θέατρο
- Παιδαγωγικά θέματα
- Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς
- Συμμετοχή σε Επιμορφώσεις
- Συνεργασία με Γονείς
- Σχέδια Δράσης Σχολικής Μονάδας
- Σχολικές δράσεις
- Το σχολείο μας
- Υλικό για σκέψη
- Φιλαναγνωσία
- Χωρίς κατηγορία
Πρόσφατα σχόλια