Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση

φύτευση λουλουδιών

Βιωματική εμπειρία φύτευσης λουλουδιών

Την Τετάρτη 5 Μαρτίου στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος διδαχθήκαμε την ενότητα “Ποια φυτά ζουν στον τόπο μου”. Μπορείτε να δείτε την παρακάτω ανάρτηση με ένα προτεινόμενο σχέδιο διδασκαλίας.

Οι επόμενες δύο δραστηριότητες επεξεργασίας, εμβάθυνσης κι εφαρμογής της νέας γνώσης που υλοποιήσαμε εντάσσονται μέσω διαθεματικής προσέγγισης στις δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο συμμετοχής του σχολείου μας στο διεθνές δίκτυο των «Οικολογικών Σχολείων» και στη «Δράση Πρασίνου στα σχολεία της πόλης» σε συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων με βιωματική και συμμετοχική δράση των μαθητών.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κο. Κουτρούμπα Διονύσιο, ιδιοκτήτη του Ανθοπωλείου Κουτρούμπας, για τη θετική ανταπόκρισή του στην πρόσκληση μου για συνεργασία ως επαγγελματίας κι ειδικός στο μάθημα για την υλοποίηση των δύο παρακάτω δραστηριοτήτων.

Η επίσκεψη του ειδικού επιστήμονα κου. Κουτρούμπα στη σχολική τάξη αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για βιωματική μάθηση, εμπλουτίζοντας τη διδακτική εμπειρία και ενισχύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών, καθώς εργάζεται καθημερινά με φυτά και λουλούδια και φέρνει στην τάξη πραγματικές γνώσεις και εμπειρίες.

Οι μαθητές δεν μαθαίνουν μόνο από τα βιβλία, αλλά έρχονται σε επαφή με αυθεντικές πληροφορίες που τους βοηθούν να κατανοήσουν καλύτερα τη νέα γνώση. Η μάθηση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα, καθώς οι μαθητές βλέπουν και αγγίζουν λουλούδια και φυτά, συνδέοντας τις γνώσεις τους με την καθημερινότητα. Αυτή η προσέγγιση ευνοεί τη διαφοροποιημένη μάθηση, καθώς κάθε παιδί μαθαίνει μέσα από εμπειρία και πρακτική εφαρμογή.

Δραστηριότητα 1 : «Ταξινομούμε τα Λουλούδια ανάλογα με το Περιβάλλον τους!»

Μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, οι μαθητές αναμένεται να:

  • Συγκρίνουν τα χαρακτηριστικά των φυτών για να τα ταξινομήσουν σωστά.
  • Συνεργαστούν και να ανταλλάξουν απόψεις μέσα στις ομάδες τους.
  • Ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη βιοποικιλότητα και τη φροντίδα της φύσης.
  • Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες. Κάθε ομάδα παίρνει διάφορα λουλούδια και φυτά που έφερε στην τάξη μας ο κος. Κουτρούμπας.
  • Τα παιδιά, μέσα από συζήτηση, προσπαθούν να αποφασίσουν σε ποιο περιβάλλον ζει το κάθε λουλούδι.

 

  • Κάθε ομάδα τοποθετεί τα λουλούδια στο αντίστοιχο καλάθι και συζητούν τις επιλογές τους.

 

 

Δραστηριότητα 2 : « Φυτεύω, Φροντίζω, Μεγαλώνω»

 

Μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, οι μαθητές αναμένεται να:

  • Αναγνωρίζουν βασικά βήματα φύτευσης λουλουδιών.
  • Κατανοούν τι χρειάζονται τα φυτά για να επιβιώσουν (ήλιος, νερό, χώμα).
  • Συμμετέχουν στη φύτευση, φροντίδα και παρακολούθηση ενός φυτού.
  • Εκφράζουν απόψεις για τη σημασία της φροντίδας των φυτών και πώς συμβάλλουν στο περιβάλλον.
  • Δημιουργούν καρτέλες φροντίδας για τα λουλούδια που φύτεψαν.

 

 

Η δραστηριότητα περιλαμβάνει μια βιωματική εμπειρία φύτευσης λουλουδιών με την καθοδήγηση του κου. Κουτρούμπα και της εκπαιδευτικού.

 

 

Ο κος. Κουτρούμπας εξήγησε στα παιδιά:

  • Τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν (ήλιος, νερό, χώμα).
  • Πώς φυτεύουμε ένα λουλούδι βήμα προς βήμα είτε με σπόρους είτε με μεταφύτευση σε γλάστρα.
  • Πώς φροντίζουμε τα φυτά.

 

 

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες και φυτεύουν λουλούδια σε γλάστρες με σκοπό τον καλλωπισμό της αυλής του σχολείου. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει ένα διαφορετικό είδος φυτού.

 

 

Κατόπιν, κάθε ομάδα δίνει όνομα στο λουλούδι της και δημιουργεί μια μικρή καρτέλα με το όνομα του φυτού και μία οδηγία φροντίδας (π.χ. «Μας ποτίζετε κάθε δύο μέρες!»).

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια.