Με αφορμή την 6η Μαρτίου, την καθιερωμένη Πανελλήνια Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού(«school bullying»),
το σχολείο μας συμμετείχε σε ποικίλες δράσεις αφιερωμένες σε αυτή τη μέρα, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι σε κάθε μορφή εκφοβισμού και διάκρισης εντός και εκτός σχολείου, τη σημασία της πρόληψης της βίας και την ανάδειξη της αξίας της φιλίας και της αποδοχής.
Αυτές τις ημέρες, λοιπόν, στο σχολείο μας δημιουργήθηκαν αφίσες και έγιναν ομαδικές κατασκευές, που διακόσμησαν τους διαδρόμους και τις αίθουσες, ήχησαν συνθήματα κατά της βίας, ενσαρκώθηκαν ρόλοι από μαθητές και μαθήτριες, παίρνοντας έναυσμα από σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και υλοποιήθηκαν διαθεματικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας τα γνωστικά αντικείμενα του Προγράμματος Σπουδών.
Η Α΄ & Β΄ τάξη παρακολούθησε δύο εκπαιδευτικά βίντεο, που αφορούσαν στην αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, καθώς και το βίντεο “Στάσου πλάι μου- Μια ιστορία για τον σχολικό εκφοβισμό”. Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες δραματοποίησης και δημιουργίας αφίσας και φώναξαν όλοι μαζί το σύνθημα “ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΦΙΛΟ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΥΛΟ!” Οι συγκεκριμένες δράσεις πραγματοποιήθηκαν με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης και της σχολικής ψυχολόγου.
Το δέντρο των συναισθημάτων
Ο στόχος της φιλίας
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (άξονας “Συμπερίληψη- Αλληλοσεβασμός”) οι μαθητές/τριες του Γ1΄& Γ2΄ συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Όλοι μαζί στη σχολική ζωή”, στη διάρκεια του οποίου επεξεργάστηκαν με βιωματικό τρόπο την έννοια και τα συναισθήματα της σύγκρουσης, καθώς και τρόπους διαχείρισής της.
Ομαδική εργασία
Επίσης, τα παιδιά του Γ2΄ εμπνεύστηκαν από ένα κείμενο του γλωσσικού μαθήματος με τίτλο “Το χαρούμενο λιβάδι”, μετά την ανάγνωση και ανάλυση του οποίου, έκαναν πολλές ζωγραφιές και δημιούργησαν μία ομαδική αφίσα.
Ατομικές και ομαδικές δημιουργίες
Οι μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων της Γ΄ τάξης την Πέμπτη 21/3 παρακολούθησαν και ένα συνεργατικό εργαστήριο με θέμα “Διαχείριση συγκρούσεων- 5 βήματα”, το οποίο συντόνισαν η κ. Ζωή Γώγου και η κ. Δήμητρα Σωτηροπούλου, ψυχολόγος και κοινωνική λειτουργός αντίστοιχα, από το Κέντρο Πρόληψης και Εξαρτήσεων Ν. Μαγνησίας “Πρόταση Ζωής”.
Oι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης, αφού παρακολούθησαν ανάλογα βίντεο και συζήτησαν στην ολομέλεια της τάξης για το θέμα του Σχολικού Εκφοβισμού έλαβαν μέρος σε δύο δραστηριότητες. Στην πρώτη τους ζητήθηκε να κλείσουν τα μάτια τους και να φανταστεί ο καθένας πώς μοιάζει η ψυχή του. Έπειτα, τη ζωγράφισαν σε ένα φύλλο χαρτί και κλήθηκαν να την εμπιστευτούν στον διπλανό τους, στο θρανίο. Μόλις το έκαναν η δασκάλα τσαλάκωσε το δικό της χαρτί, το οποίο συμβόλιζε την ψυχή της και ζήτησε απ’ τους μαθητές να κάνουν το ίδιο. Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν και δεν ήθελαν να το κάνουν, όμως στο τέλος το έκαναν σύμφωνα με τις οδηγίες. Μέσα απ’ αυτή την αλληγορία επιδιώχθηκε να συνειδητοποιήσουν πώς μπορεί να νιώθει κάποιος όταν του συμπεριφέρονται άσχημα και του «τσαλακώνουν» ένα κομμάτι του εαυτού του. Ακολούθησε συζήτηση.
Τα παιδιά της Ε΄ τάξης έδωσαν το δικό τους μήνυμα σχηματίζοντας με το σώμα τους συνθήματα για τον σχολικό εκφοβισμό.
Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε τη βιντεοσκόπηση της προσπάθειάς τους.
Λήψη με ντρόουν
Ακόμη, το Ε1΄ παρακολούθησε την ταινία μικρού μήκους “Το θαύμα” (πηγή) , η οποία συμμετείχε στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό αντίστοιχων ταινιών/anti-bullying, και οι μαθητές/τριες προσπάθησαν να εντοπίσουν τις τρεις κατηγορίες ανθρώπων, που πρωταγωνιστούν σε περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού, όπως της ταινίας που προβλήθηκε. Ακόμη, έγινε αναστοχασμός γύρω από τις μορφές αυτού του φαινομένου και δημιουργία ομαδικής ψηφιακής αφίσας μέσω του canva.
Στο τέλος, με τη βοήθεια της γυμνάστριάς μας, τα κορίτσια του τμήματος παρουσίασαν σε όλα τα παιδιά του σχολείου μία όμορφη χορογραφία με ανάλογο θέμα.
Ολόκληρη τη χορογραφία μπορείτε να τη δείτε στον παρακάτω παρακάτω σύνδεσμο στο κανάλι μας στο YouTube:
Χορογραφία για τον εκφοβισμό στο YouTube
Στιγμιότυπα του βίντεο
Η ΣΤ΄ τάξη πραγματεύεται τον σχολικό εκφοβισμό μέσα από ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning με τίτλο «Σχολική τσάντα ευεξίας» (“My wellness schoolbag”) σε συνεργασία με σχολεία της Ιταλίας, Τουρκίας, Ισπανίας, Ρουμανίας, αλλά και ένα ακόμα ελληνικό σχολείο. Συγκεκριμένα, στο διάστημα από 31 Ιανουαρίου μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές/τριές μας μαζί με άλλα παιδιά, προερχόμενα από διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια, και προσεγγίζοντας ποικίλους τομείς, όπως την τέχνη, την άθληση, κ.ά., υλοποιούν μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες με κεντρικό θέμα την ψυχική ευεξία και πώς μπορεί αυτή να επιτευχθεί εντός σχολικού πλαισίου, αλλά και να ενισχυθεί με διάφορους τρόπους.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα μοιραστούμε με την υπόλοιπη σχολική κοινότητα διάφορες πτυχές του έργου μας.