Οι δράσεις μας κατά του σχολικού εκφοβισμού

ΝΤΡΌΟΥΝ1 1

Με αφορμή την 6η Μαρτίου, την καθιερωμένη Πανελλήνια Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού(«school bullying»),

το σχολείο μας συμμετείχε σε ποικίλες δράσεις αφιερωμένες σε αυτή τη μέρα, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι σε κάθε μορφή εκφοβισμού και διάκρισης εντός και εκτός σχολείου, τη σημασία της πρόληψης της βίας και την ανάδειξη της αξίας της φιλίας και της αποδοχής.

Αυτές τις ημέρες, λοιπόν, στο σχολείο μας δημιουργήθηκαν αφίσες και έγιναν ομαδικές κατασκευές, που διακόσμησαν τους διαδρόμους και τις αίθουσες, ήχησαν συνθήματα κατά της βίας, ενσαρκώθηκαν ρόλοι από μαθητές και μαθήτριες, παίρνοντας έναυσμα από σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και υλοποιήθηκαν διαθεματικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας τα γνωστικά αντικείμενα του Προγράμματος Σπουδών.

Η Α΄ & Β΄ τάξη παρακολούθησε δύο εκπαιδευτικά βίντεο, που αφορούσαν στην αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, καθώς και το βίντεο “Στάσου πλάι μου- Μια ιστορία για τον σχολικό εκφοβισμό”. Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες δραματοποίησης και δημιουργίας αφίσας και φώναξαν όλοι μαζί το σύνθημα “ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΦΙΛΟ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΥΛΟ!” Οι συγκεκριμένες δράσεις πραγματοποιήθηκαν με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης και της σχολικής ψυχολόγου.

  IMG 20240305 093821 ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ2 ψυχολογος3 ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ3 δέντρο των συναισθημάτων ψυχολογος

Το δέντρο των συναισθημάτων

IMG 20240308 104310 IMG 20240308 104755 IMG 20240308 104822  ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ3

Ο στόχος της φιλίας

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (άξονας “Συμπερίληψη- Αλληλοσεβασμός”) οι μαθητές/τριες του Γ1΄& Γ2΄ συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Όλοι μαζί στη σχολική ζωή”, στη διάρκεια του οποίου επεξεργάστηκαν με βιωματικό τρόπο την έννοια και τα συναισθήματα της σύγκρουσης, καθώς και τρόπους διαχείρισής της.

 IMG 7db42b1fdc5849ea6b222f0c81edc233 V IMG 8b9f9e733bc08063e1878bd06fe700a8 V IMG 77cc37d04c96c24994e2aeee3ebb8613 V IMG ca57a64e69250219523b2e53275f599a V 1

Ομαδική εργασία

Επίσης, τα παιδιά του Γ2΄ εμπνεύστηκαν από ένα κείμενο του γλωσσικού μαθήματος με τίτλο “Το χαρούμενο λιβάδι”, μετά την ανάγνωση και ανάλυση του οποίου, έκαναν πολλές ζωγραφιές και δημιούργησαν μία ομαδική αφίσα.

IMG 0b581309d3e18089bfe29bc02e09dd64 V IMG 5d420afae62d046f449a48d6cb22d32c V  IMG edd08f6b5a35041f4cfbd2ccba8fa95e V IMG fa6f20499414fd7433e3178a5c26ab8f V IMG fe602308c00c3c5ccea6aba8f5af9eb3 V IMG d696760cb28679e9d0eb5bb2e22fac36 V

Ατομικές και ομαδικές δημιουργίες

Οι μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων της Γ΄ τάξης την Πέμπτη 21/3 παρακολούθησαν και ένα συνεργατικό εργαστήριο με θέμα “Διαχείριση συγκρούσεων- 5 βήματα”, το οποίο συντόνισαν η κ. Ζωή Γώγου και η κ. Δήμητρα Σωτηροπούλου, ψυχολόγος και κοινωνική λειτουργός αντίστοιχα, από το Κέντρο Πρόληψης και Εξαρτήσεων Ν. Μαγνησίας “Πρόταση Ζωής”.

IMG 5adf632eabbe41f41368e52c53a08f4a V IMG 5b488218c3cedc8b9a65e38e8533b47a V IMG 8b68032887dd08dcaa6784aa92de4261 V

IMG 23a4ea8009b3d6ff8d4524ea1057f929 V IMG 7052d7395e512ef0ea831f070458af17 V IMG a362e49e513efc2c13cdbaed04683ad7 V

IMG d05f023b20497e47ff0b40ac19e7ae2e V IMG ee0186bfee444b563ee38b5f07b7fd0d V

Oι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης, αφού παρακολούθησαν ανάλογα βίντεο και συζήτησαν στην ολομέλεια της τάξης για το θέμα του Σχολικού Εκφοβισμού έλαβαν μέρος σε δύο δραστηριότητες. Στην πρώτη τους ζητήθηκε να κλείσουν τα μάτια τους και να φανταστεί ο καθένας πώς μοιάζει η ψυχή του. Έπειτα, τη ζωγράφισαν σε ένα φύλλο χαρτί και κλήθηκαν να την εμπιστευτούν στον διπλανό τους, στο θρανίο. Μόλις το έκαναν η δασκάλα τσαλάκωσε το δικό της χαρτί, το οποίο συμβόλιζε την ψυχή της και ζήτησε απ’ τους μαθητές να κάνουν το ίδιο. Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν και δεν ήθελαν να το κάνουν, όμως στο τέλος το έκαναν σύμφωνα με τις οδηγίες. Μέσα απ’ αυτή την αλληγορία επιδιώχθηκε να συνειδητοποιήσουν πώς μπορεί να νιώθει κάποιος όταν του συμπεριφέρονται άσχημα και του «τσαλακώνουν» ένα κομμάτι του εαυτού του. Ακολούθησε συζήτηση.

IMG 20240306 105942 IMG 20240306 111614 IMG 20240306 112616

Στη δεύτερη δραστηριότητα τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και λαμβάνοντας από μια πρόταση συνεργάστηκαν για να φτιάξουν το παραμύθι «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια ΑΓΑΠΑΝΕ». Το παραμύθι αυτό πλαστικοποιήθηκε και θα είναι διαθέσιμο στη Βιβλιοθήκη του σχολείου μας.
IMG 20240306 090716 IMG 20240306 105338 IMG 20240306 105354 IMG 20240306 112440 IMG 20240306 112507 IMG 20240306 112604

Τα παιδιά της Ε΄ τάξης έδωσαν το δικό τους μήνυμα σχηματίζοντας με το σώμα τους συνθήματα για τον σχολικό εκφοβισμό.

Πατώντας εδώ  μπορείτε να δείτε τη βιντεοσκόπηση της προσπάθειάς τους.

ΝΤΡΌΟΥΝ1 ντρόουν2

Λήψη με ντρόουν

Ακόμη, το Ε1΄ παρακολούθησε την ταινία μικρού μήκους “Το θαύμα” (πηγή) , η οποία συμμετείχε στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό αντίστοιχων ταινιών/anti-bullying, και οι μαθητές/τριες προσπάθησαν να εντοπίσουν τις τρεις κατηγορίες ανθρώπων, που πρωταγωνιστούν σε περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού, όπως της ταινίας που προβλήθηκε. Ακόμη, έγινε αναστοχασμός γύρω από τις μορφές αυτού του φαινομένου και δημιουργία ομαδικής ψηφιακής αφίσας μέσω του canva.

Στο τέλος, με τη βοήθεια της γυμνάστριάς μας, τα κορίτσια του τμήματος παρουσίασαν σε όλα τα παιδιά του σχολείου μία όμορφη χορογραφία με ανάλογο θέμα.

  Ολόκληρη τη χορογραφία μπορείτε να τη δείτε στον παρακάτω παρακάτω σύνδεσμο στο κανάλι μας στο YouTube:

Χορογραφία για τον εκφοβισμό στο YouTube

βίντεο1 βίντεο2 βίντεο3 βίντεο4 βίντεο5 βίντεο7 βίντεο8 βίντεο9

Στιγμιότυπα του βίντεο

Η ΣΤ΄ τάξη πραγματεύεται τον σχολικό εκφοβισμό μέσα από ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning με τίτλο «Σχολική τσάντα ευεξίας» (“My wellness schoolbag”) σε συνεργασία με σχολεία της Ιταλίας, Τουρκίας, Ισπανίας, Ρουμανίας, αλλά και ένα ακόμα ελληνικό σχολείο. Συγκεκριμένα, στο διάστημα από 31 Ιανουαρίου μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές/τριές μας μαζί με άλλα παιδιά, προερχόμενα από διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια, και προσεγγίζοντας ποικίλους τομείς, όπως την τέχνη, την άθληση, κ.ά., υλοποιούν  μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες με κεντρικό θέμα την ψυχική ευεξία και πώς μπορεί αυτή να επιτευχθεί εντός σχολικού πλαισίου, αλλά και να ενισχυθεί με διάφορους τρόπους.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 20 194953

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα μοιραστούμε με την υπόλοιπη σχολική κοινότητα διάφορες πτυχές του έργου μας.