- Επεξεργασία βιβλίου: Δώσε την Αγάπη όπως δίνεις ένα μήλο
Ο Μάνος έχει θυμώσει πάρα πολύ με τη δασκάλα του. Ακούς εκεί να πάρει από το θρανίο το φιλαράκι του, το Στάθη, και να βάλει δίπλα του ένα άγνωστο, ξανθό Πολωνεζάκι; Ο θυμός δεν του φεύγει με τίποτα, ως την ημέρα που έρχεται στην τάξη του ένας… Άγιος. Είναι ο άγιος της φιλίας και βαστά ένα μήλο στο χέρι. Τι το θέλει το μήλο; Τι θα γίνει παρακάτω; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
- Αφού διαβάσαμε την ιστορία ψάξαμε και βρήκαμε στον χάρτη τις Ευρώπης τις χώρες των συμμαθητών του Μάνου και του Στάθη καθώς και τη χώρα καταγωγής του δικού μας συμμαθητή( Ουκρανία) και φυσικά τη δική μας χώρα την Ελλάδα.
Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι με το μήλο για να δείξουμε την αγάπη μας στους συμμαθητές μας( στο τέλος το κόψαμε σε τόσα κομμάτια όσα ήταν και τα παιδιά και το απολαύσαμε.)
Το νόημα του βιβλίου ενθουσίασε τόσο πολύ τα παιδιά που σχεδόν κάθε μέρα φέρνουν ένα μήλο από το σπίτι τους για να το μοιραστούν με τους φίλους τους.
- Επεξεργασία του βιβλίου: Το δέντρο που έδινε
«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μηλιά. . . κι αγαπούσε ένα αγοράκι». Έτσι αρχίζει το όμορφο παραμύθι που το διάβασμά του αφήνει τη γεύση μιας αξέχαστης ευαισθησίας. Κάθε μέρα το αγόρι πήγαινε στη μηλιά κι έτρωγε τα μήλα της, έκανε κούνια απ’ τα κλαδιά της, σκαρφάλωνε στον κορμό της. . . κι η μηλιά ήταν ευτυχισμένη. Μα όσο το αγόρι μεγάλωνε, τόσο περισσότερα ζητούσε απ’ το δέντρο και το δέντρο έδινε, έδινε, έδινε αδιάκοπα. Γραμμένο κι εικονογραφημένο απ’ τον προικισμένο και πολυσύνθετο Σελ Σιλβερστάιν, αυτό το τρυφερό και παραβολικό παραμύθι καταφέρνει να συγκινήσει αναγνώστες κάθε ηλικίας. Είναι μια συναισθηματική ερμηνεία του χαρίσματος που έχουν εκείνοι που ξέρουν να δίνουν κι εκείνοι που ξέρουν να ανταποδίδουν με αγάπη. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
Η συζήτηση μετά το βιβλίο μας δημιούργησε πολλά συναισθήματα.
Τι ζητούσε το αγόρι από τι μηλιά; Τι του έδινε η μηλιά και γιατί; Πιά ήταν τα συναισθήματα της μηλιάς για το αγόρι; ήταν σωστό αυτό που έκανε το αγόρι; Τι έμεινε τελικά στη μηλιά;
Παρακολουθήσαμε και τα παρακάτω βιντεάκια:
http://https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU&t=99s
Ακολουθούν μερικές από τις δραστηριότητες που κάναμε πάνω στο βιβλίο:
- Κάναμε σειροθέτηση με τις εικόνες που δείχνουν τις ηλικίες του αγοριού και μετά τις κολλήσαμε με τη σωστή σειρά( την ιδέα μας την έδωσε το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο)
- Φτιάξαμε τη δική μας μηλιά μέσα στην τάξη
3.Φτιάξαμε τη δική μας αφίσα βασισμένη στην ιστορία του βιβλίου στην οποία ζωγραφίσαμε τις εικόνες και στη συνέχεια καταγράψαμε τι ήταν αυτό που ζητούσε το αγόρι και τι ήταν τελικά αυτό που του έδινε η μηλιά.